M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw lut 09, 2012 23:07

needved, ale jaką falę potrzebujesz?? Masz taką odpowiednią, ale nie pasuje pod tłoczek?? Co to za problem dać do tokarza żeby powiększył otwór na tłoczek oraz otworek na bolec napędowy?? Ja mam tak przerobioną jedną falę od SB pod większe tłoczki niż 9mm... bolec przebijasz z fali od większych tłoczków jak tokarz zrobi swoją robotę i jedziesz z koksem :helm: . Rozbierałem pompę po kilku tys km na fali z SB'ka oraz tłoczku z transita i nic jej nie dolegało była w takim samym stanie jak w dniu montażu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » czw lut 09, 2012 23:49

Dać do tokarza mówisz he
Też się nad tym zastanawiałem :bigok:
A nie lepiej zamiast przerabiać falę to stoczyć trochę tłoczek tak żeby pasował do fali???
Na razie nie potrzebuję żadnej fali tylko zbieram informacje bo jak te M-tdi nie wypali po powrócę do starego dobrego TD i myślę z jak by tu złożyć dobrą pompę do niego :satan:

Kupowanie pompy tylko dla jednej części to trochę głupota lepiej dać dla tokarza na butelkę :grin:



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt lut 10, 2012 00:09

needved pisze:A nie lepiej zamiast przerabiać falę to stoczyć trochę tłoczek tak żeby pasował do fali???
cały problem polega na tym, że tłoczki większe nie dość, że mają większą średnicę stopki, to dodatkowo miejsce na bolczyk mają szerszy. Ja wybrałem najmniej inwazyjną metodę i z fali od transita wybiłem bolczyk, z fali od SB też i zaniosłem do tokarza. On wtedy roztoczył gniazdo tłoczka w fali od SB na wymiar taki jaki fala od transita miała, dodatkowo zrobił większy otworek na kołek i po sprawie. Nie wiem czy tocząc stopkę tłoczka byłoby miejsce na większy bolczyk w fali od diesla... mogłoby być tak, że trzeba by trochę falę wydłutować w miejscu bolczyka. Bolczyk z TD ma 3.5mm a ten pod większe tłoczki ma 4mm ( o ile dobrze pamietam ) i do tego materiał jest strasznie twardy :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt lut 10, 2012 00:35

tak w podobnych pompach z silnka 1.9D tylko już nie pamiętam czy 600-tka była z D czy TD



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt lut 10, 2012 00:44

arwam, po lewej masz falę z pompy półelektronicznej od zwykłego diesla...

Obrazek

Więc taczej w TD montowali falę 600.


A ja się zastanawiam czy do mojej pompy co mam na aucie nie założyć ponownie fali od SB'ka pod większy tłoczek... skoro tyming jest w całości seryjny, ciśnienie w pompie też... :helm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt lut 10, 2012 19:19

marcinas1983 pisze:po lewej masz falę z pompy półelektronicznej od zwykłego diesla...
A ta fala po prawej wiesz z czego pochodzi?
marcinas1983 pisze:A ja się zastanawiam czy do mojej pompy co mam na aucie nie założyć ponownie fali od SB'ka pod większy tłoczek... skoro tyming jest w całości seryjny, ciśnienie w pompie też...
możesz założyć bo dźwignia dozownika i tak pewnie nie jest w stanie wykorzystać w 100% skoku tłoczka jaki zapewnia oryginalna fala.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt lut 10, 2012 19:29

needved pisze:A ta fala po prawej wiesz z czego pochodzi?
wiem to jest ori fala wyciągnięta z pompy od SB.
needved pisze:możesz założyć bo dźwignia dozownika i tak pewnie nie jest w stanie wykorzystać w 100% skoku tłoczka jaki zapewnia oryginalna fala.
dźwignię mam z transita oś zawiasu jest trochę wyżej... :helm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt lut 10, 2012 20:07

ja bym zastosował fale albo z transita albo chociaż 600-tkę jeśli mamy problem z ogarnianiem silnika przez sprzęgło.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt lut 10, 2012 20:49

marcinas1983 pisze:dźwignię mam z transita oś zawiasu jest trochę wyżej...
Wiem o tym, podejrzewam że nawet dźwignia z transita nie zapewnia takiego skoku aby wykorzystać cały potencjał oryginalnej fali.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt lut 10, 2012 23:49

To chcecie mi powiedzieć, że ta fala co teraz mam... ta po prawej stronie się marnuje i lepiej wrócić do seryjnej??

Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » sob lut 11, 2012 00:01

Na pewno dźwignia dozownika pewnej części skoku tłoczka który zapewnia ta fala po prawej nie jest w stanie wykorzystać.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob lut 11, 2012 00:06

To po co każą zakładać wyższe fale... nawet w przepisie na budowę pompy 10mm do TD... no nic i tak chcę pompę wyciągnąć z auta co by głowicę łatwiej założyć, więc zmiana fali to nie jest żaden problem, przynajmniej będę już wiedział na ile statyczny ustawić :helm: , może jeszcze przestawiacz kąta wtrysku zapodam, ale zamiast łożyska igiełkowego mam zamiar założyć tulejkę i nie powinno się nic gibać.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob lut 11, 2012 11:48

needved pisze:Wiem o tym, podejrzewam że nawet dźwignia z transita nie zapewnia takiego skoku aby wykorzystać cały potencjał oryginalnej fali.

jeśli chodzi o falę z TD to całkowity skok dźwignie z transita pozwoli wykorzystać cały skok takiej fali. ale na skutek rozwleczenia wtrysku EGT będzie ogromne.

marcinas1983 pisze:To po co każą zakładać wyższe fale... nawet w przepisie na budowę pompy 10mm do TD

po to żeby zwiększyć prędkość podawania paliwa bo skutkuje to tym że masz moment obrotowy dostępny już od niższych obrotów a jego wartość jest większa.

ja u siebie mógłbym wykorzystać wyższą falę tylko po co? żeby były jeszcze większe problemy ze sprzęgłem?
dobór fali zalezy od tego co chcesz uzyskać.
jak chcesz duży moment dostępny już w małych obrotach to zakładaj falę która ma krzywki o dużym kącie czyli strome. co do wysokości to spokojnie wystarczą Ci takie jak masz w transicie, czy w 1Z' lub w AFN.
możesz się pokusić też o falę DE 143 z pompy AHH w automacie i moment będzie bardzo duży ale bedzie szybciej w górnych obrotach spadał, i bedzie problem uzyskać parametry wysoko.
zakładając fale o łagodnie wznoszących się i krzywkach masz masz małą prędkość podawania paliwa a więc i moment obrotwy bedzie dostępny w wyższych obrotach, i będzie miał małą wartość ale za to plusem takiej fali będzie to że w górze bedzie wolniej spadał niż na falach "ostrych"


a co do tego że jak to piszesz po założeniu ori fali od SB będziesz wiedział na ile nastawić statyczny kąt to niestety czeka cię rozczarowanie. przy większym tłoczku nadal prędkość podawania paliwa będzie większa niż na ori tłoko-rozdzielaczu przez co jeśli ustawisz tak jak dla 1.6TD to będzie szczytowe ciśnienie uzyskiwane przed "OT" a to skutkować będzie tym że auto będzie twardo pracować, choć nie, nie bedzie tak twardo pracować jak na ostrych falach,bo wtrysk bedzie pzebiegłą łagodniej ale bedzie i tak słabszy, to raz a da za wczesny kąt wtrysku powoduje zwiększone zużycie termiczne i mechaniczne elementów silnika



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob lut 11, 2012 13:26

arwam pisze:a co do tego że jak to piszesz po założeniu ori fali od SB będziesz wiedział na ile nastawić statyczny kąt to niestety czeka cię rozczarowanie. przy większym tłoczku nadal prędkość podawania paliwa będzie większa niż na ori tłoko-rozdzielaczu przez co jeśli ustawisz tak jak dla 1.6TD to będzie szczytowe ciśnienie uzyskiwane przed "OT" a to skutkować będzie tym że auto będzie twardo pracować, choć nie, nie bedzie tak twardo pracować jak na ostrych falach,bo wtrysk bedzie pzebiegłą łagodniej ale bedzie i tak słabszy
Z tego co piszesz to powinno się opóźniać kąt wtrysku.... ja u siebie mając na tej wyższej fali od SB kąt ustawiony na 0.80mm miałem problemy z porannym rozruchem ( przebieranie chwile po odpaleniu 1-2 sekundy ), biały dym i auto wcale dobrze się nie zbierało, przestawiłem na wcześniejszy... pewnie coś koło 1.1-1.2mm i problemy z porannym rozruchem się skończyły, do tego auto znacznie lepie się zbiera i doładowanie pojawia się w miarę szybko niż to co było na późniejszym kącie wtrysku.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość