M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dominik29a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
Lokalizacja: Krk

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: dominik29a » wt sie 13, 2013 19:37

Witam
Mam pytanie odnośnie pompy wtryskowej, pewnego dnia na złomie dorwałem pompę od tdi :hmm: za 100zł. Oczywiście bierzesz na własne ryzyko. Pompę kupiłem tylko po to żeby wsadzić do A3, nastawnik (stary padł). Okazało sie ze nastawnik działa jak należy ale zostały mi jeszcze bebechy, i chce wsadzić je do mojego golfa 1.6 td,

Moje pytanie jest takie czy nadaje się ta pompa do czego kol wiek. Tłoko rozdzielacz na moje nie fachowe oko jest w idealnym stanie, nr. pompy nie znajdę, nie ma, wiec nie wiem z czego to jest wiem ze na pewno ze tdi (nastawnik), czy da sie wsadzić do pompy z SB te bebechy, z czego może być ta pompa ewentualnie po czym można poznać ( na złomie nie czytałem oznaczenia silnika).

Z tego co wiem w tdi były 10mm tłokorozdzielacze.

A i czy posiada on coś takiego jak przedwtrysk.

Obrazek



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » wt sie 13, 2013 20:06

Ktoś ma na handel BOOST PIN z OPLA OMEGI 2.3TD?
szukam takiego i chcę kupić
jak ktoś ma pisać PW



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » śr sie 14, 2013 14:12

Zeszlifuj sobie ori boost pina jak chcesz według uznania, potem cienkim papierkiem popraw aby była gładka powierzchnia i rysik sie nie wyrabiał...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw sie 15, 2013 16:54

Pany... pytanie za 100 punktów... obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...?? Dodam, że podbicie ciśnienia nie wiele daje... może być od za wczesnego kąta wtrysku??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » czw sie 15, 2013 17:12

Nie wiem, bo mój tyle nie pojedzie. Ale przy 140 i gazie w podłodze dymi delikatnie, a kąt mam wczesny z tego co słychać i ciśnienie 0.6Bara.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw sie 15, 2013 20:13

Właśnie zastanawiam się czy za wczesny kąt wtrysku nie powoduje dymienia u góry... dlatego w niedziele przyspieszę statyczny i opóźnię dynamiczny i wtedy zobaczę :helm: bo jeszcze po odpaleniu auta pośmierduje niespaloną ropą. Jak się rozgrzeje to jest lepiej, ale troszkę ropę jeszcze czuć.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt sie 16, 2013 14:51

marcinas1983 pisze:obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...??
marcinas1983, A jaki kolor tego dymu? Czarny? szary? niebieski?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt sie 16, 2013 14:55

needved pisze:
marcinas1983 pisze:obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...??
marcinas1983, A jaki kolor tego dymu? Czarny? szary? niebieski?
wygląda na czarny... do tego jak auto dłużej tak jedzie to i temp się lekko ponosi.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt sie 16, 2013 15:05

No to mi to wygląda na za wczesny kąt dynamiczny.
Jakie masz ciśnienie w pompie na obrotach 950, 1400, 4000 RPM?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt sie 16, 2013 15:13

needved pisze:Jakie masz ciśnienie w pompie na obrotach 950, 1400, 4000 RPM?
na jałowych mam 2.4 bara przy 4 tys obr/min coś koło 10 barów ( tak jak podają dane dla tej pompy ).


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt sie 16, 2013 15:23

Obniż ciśnienie i wtedy zobacz, wystarczy że w pompie zmienisz falę, tłok, czy nurniki i fabryczne ustawienia można sobie wsadzić w :ass:
Późniejszy kąt wtrysku niczemu nie szkodzi, wręcz przeciwnie, wstaje wtedy szybciej turbo... W chwili obecnej przy jakich obrotach wstaje TD04?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt sie 16, 2013 15:34

needved, nie wiem przy jakich wstaje... przy 2.3 tys obr/min jest pełen boost na 4 biegu... też tak myślę, że lepiej opóźnić kąt wtrysku niż go za mocno wyprzedzać... dlatego we wtorek zmieniłem śrubę przelewową na 75 a nie od TD na 55 do tego obniżyłem ciśnienie w pompie do seryjnego i jest znacznie lepiej niż na wyższym ciśnieniu... dlatego będę jeszcze kombinował z ustawieniami.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt sie 16, 2013 15:53

Moim zdaniem w TDI powinna wstawać szybciej, Ustaw ciśnienie w pompie na 2bar i zobacz wtedy czy będzie poprawa
Od czego Ty masz teraz pompę? Szybko w niej narasta ciśnienie



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » pt sie 16, 2013 22:08

needved, u mnie TD04 wstaje nawet przy 1000rpm jak się depnie, a pełne doładowanie mam 2100-2200rpm, a statyczny mam raczej opóźniony, na takim ustawieniu chodzi najciszej(jak pompowtryski :helm: ) i najlepiej chodzi, bo jak lekko przyśpieszę to zaczyna klepać, turbo może wcześniej wstaje ale góra jest do kitu coś jakby był zatkany wydech i przykapca na czarno przy pełnym doładowaniu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości