M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Michał_1977, czemu chcesz zmieniac zaworek cos jest nie tak? za szybko ci wyprzedza kat?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Raczej przeciwnie.Muszę z niutonem powalczyć.biznes88 pisze:za szybko ci wyprzedza kat?
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Michał_1977, wyciągnij z zaworka od Twojej pompy sprężynkę i poszukaj jakiejś twardszej.... wtedy regulacja ciśnienia w pompie przy danych obrotach do serii i nie powinno tak szybko narastać jak teraz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
W tym od AAZ jest chyba ciut twardsza.Wciskałem tłoczek zaworka cienkim śrubokrętem w jednym i w drugim i właśnie takie odnoszę wrażenie.
EDIT:
Zrobiłem pomiar na czterech zaworkach i takie dane mi wyszły.
Wszystkie pomiary z nyplem od Iveco.Nie wiem,czy zmiana nypla coś by zmieniła.
Czy te otworki w nich są zróżnicowane? Nie sądzę...
EDIT:
Zrobiłem pomiar na czterech zaworkach i takie dane mi wyszły.
Wszystkie pomiary z nyplem od Iveco.Nie wiem,czy zmiana nypla coś by zmieniła.
Czy te otworki w nich są zróżnicowane? Nie sądzę...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Michał_1977, zaworka nie zmieniaj... jedynie zmieniaj sprężynki w nich... cały bajer polega na tym, że zaworki mają różne otworki i ich średnice i to nie odzwierciedla tego jak ciśnienie na nich może narastać. Dlatego zaworek od Iveco i podmianka sprężynek... ja w pompie od land rovera i śrubie od VW fi 55 miałem na jałowych 1.9 bara nie wiem ile by pokazało na śrubie fi 75 z land rovera.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Jesteś pewny,że to coś zmieni? Nie lepiej byłoby jakbym zmienił zaworek na ten z AAZ i ustawił ciśnienie na wolnych,tak jak na zaworku z Iveco?marcinas1983 pisze: zaworka nie zmieniaj... jedynie zmieniaj sprężynki w nich...
No właśnie,o jaką śrubę Ci dokładnie chodzi? Cop to za rozmiar 55,czy 75?marcinas1983 pisze:śrubie od VW fi 55 miałem na jałowych 1.9 bara nie wiem ile by pokazało na śrubie fi 75 z land rovera.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983, i ktory najlepiej wypada "zaworek" z tego rysunku?... iveco czy aaz?
MIchal a na ktorym najlepiej sie jechalo???
MIchal a na ktorym najlepiej sie jechalo???
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Michał_1977, ja sobie przerobiłem śrubę od VW fi 55 i na niej pomiary robiłem te co wcześniej zacytowałeś, ale też sprawdzałem ciśnienie wewnętrzne w pompie land rovera ze śrubą od VW i było na jałowych 1.9 bara, sam jestem ciekaw ile by pokazało po zastosowaniu śruby od land rovera i pomiarze ciśnienia. Z tego co pamietam sama zmiana sprężyny w zaworku od land rovera na tą od SB spowodowała wzrost ciśnienia przy tak samo wbitym jak dla land rovera. Żeby ciśnienie w pompie na zaworku z land rovera i sprężynce od SB ustawić na wartości dla land rovera to musiałem w nim wybić tłoczek prawie na równi z zaworkiem. Więc sprężynka w zaworku ma znaczenie na szybkość narastania ciśnienia w pompie. Najlepiej to by było założyć taki co na jałowych i średnich obrotach jest późniejszy zaś na max obrotach wyprzedza jak najwięcej.... wtedy powinno turbo szybciej wstawać z dołu i na wysokich obrotach powinna być moc.
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24407.150" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s702.beta.photobucket.com/user/e ... r.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s702.beta.photobucket.com/user/e ... r.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24407.150" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s702.beta.photobucket.com/user/e ... r.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s702.beta.photobucket.com/user/e ... r.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983, zmieniłem sprężynkę w zaworku od Iveco i włożyłem tą od 1Y.Ustawiłem ciśnienie na jałowym takie jak było w ori Iveco.Pomiar ciśnienia w wyższych partiach obrotów przyniósł mniejsze wartości,niż ze sprężynką Iveco.
Jazda próbna i....kupa...auto nie zbiera się tak jak na ori Iveco (nawet na ori AAZ jechał lepiej). Ciśnienie doładowania bez zmian
Później zwiększyłem na jałowych o 0,2bara i było nieco lepiej.Znów zwiększyłem o 0,2bara i było też lepiej,ale z kolei dół się pogorszył i to znacznie.
Teraz z powrotem złożyłem dokładnie zaworek Iveco jak był ori.Jazda próbna i auto ma power jak wcześniej,czyli na ori jest o niebo lepiej.
Zastanawiam się,czy nie obrać drogi w przeciwnym kierunku,czyli może by tak zwiększyć ciśnienie.Może silnik po prostu nie nadąża spalać tak potężnej dawki
Jazda próbna i....kupa...auto nie zbiera się tak jak na ori Iveco (nawet na ori AAZ jechał lepiej). Ciśnienie doładowania bez zmian
Później zwiększyłem na jałowych o 0,2bara i było nieco lepiej.Znów zwiększyłem o 0,2bara i było też lepiej,ale z kolei dół się pogorszył i to znacznie.
Teraz z powrotem złożyłem dokładnie zaworek Iveco jak był ori.Jazda próbna i auto ma power jak wcześniej,czyli na ori jest o niebo lepiej.
Zastanawiam się,czy nie obrać drogi w przeciwnym kierunku,czyli może by tak zwiększyć ciśnienie.Może silnik po prostu nie nadąża spalać tak potężnej dawki
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Michał_1977, po tym co na zdj. pokazałeś wychodzi że sprężynka od 1y spełniła swoje zadanie... czyli było mniejsze ciśnienie w pompie... i jak zauważyłeś to kiepsko jechał... dlatego musi być tak jak napisałem wcześniej... spróbuj założyć taką, która daje wyższe ciśnienie przy 4 tys obr/min ( wypada, że ta od iveco jest najlepsza ). Weź jeszcze może zapodaj taką od 1.6 i sobie porównaj ciśnienia przy 4 tys obr/min względem tego co daje iveco.
Sprawdzałeś wskazania ciśnienia w pompie dla poszczególnych obrotów dla śruby fi 55 i fi 75??
Sprawdzałeś wskazania ciśnienia w pompie dla poszczególnych obrotów dla śruby fi 55 i fi 75??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Nie mam takiej na 75. W Iveco,AAZ,Jr są na 55.Zobaczę jeszcze w pompie 11mm od Rover-a.Zaworek ciśnienia od Rover-a też sprawdzęmarcinas1983 pisze:Sprawdzałeś wskazania ciśnienia w pompie dla poszczególnych obrotów dla śruby fi 55 i fi 75??
slawko333 ma pompę Iveco 12mm,może w niej jest ciekawszy zawór
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Michał_1977, czy Ty przypadkiem nie wkładałeś jakiś dodatkowych podkładek w tyming??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Nie,absolutnie.marcinas1983 pisze: przypadkiem nie wkładałeś jakiś dodatkowych podkładek w tyming??
Zawsze budując jakąś pompę,unikam jak ognia ingerowania w regulację timingu.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Wypróbowałem zaworek od Iveco 12mm.Niestety ma takie same wartości jak ten od 11mm.
Na nyplu 75 tak samo...
Na nyplu 75 tak samo...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości