M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt gru 04, 2012 10:58

nie. jesli chcesz żeby dawka była mała na dole a duża w górze to yulko przeróbka boostpina.
albo odpowiednie regulowanie gazem :helm:



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt gru 04, 2012 13:13

arwam, bardziej mi chodzi o to, żeby podczas odpalania nie śmierdziało niespaloną ropą jakby kąt wtrysku był za późny i żeby więcej nie kopciło niż teraz, ale zaznaczam, że chodzi tylko o rozruch. No to teraz drugie pytanie... czy zwiększając dawkę główną śrubą auto po odpaleniu dostaje max dawkę ( rozruchową ) jaką ustawiliśmy tą śrubą pytam bo to mnie zawsze ciekawiło... czy może przy odpalaniu nie jest to brane pod uwagę??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt gru 04, 2012 15:17

można to też zmienić poprzez zmianę sprężynki na inną w dźwigni dozownika...


tak zwiększając dawkę zwiększamy również i rozuchową

samą rozuchową można jeszcze zmniejszyć poprzez max wkręcenie osi regulatora obrotów...



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz gru 09, 2012 19:54

arwam pisze:samą rozuchową można jeszcze zmniejszyć poprzez max wkręcenie osi regulatora obrotów...
możesz coś na ten temat napisać?? Podobno ośką regulatora odśrodkowego wpływa się też na dynamiczny kąt wtrysku... gdzieś wyczytałem coś takiego na forum... chętnie bym zmniejszył u siebie dawkę rozruchową bo jest trochę za duża. Moja dźwignia dozownika nie posiada sprężynki od dawki rozruchowej.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 10, 2012 01:19

na kąt dynamiczny wpływasz jeśli masz oś z kanałami w środku, jesli masz pełną to jej wkręceniem regulujesz tylko dawkę rozruchową, o to też w nie wielkim stopniu.


dawka rozruchowa w większości pomp bez dodatkowej dźwignie ograniczającej dawkę jest największą, większą nawet niż dawka pod pełnym obciążeniem i pełnym doładowaniem.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 10, 2012 01:32

arwam pisze:na kąt dynamiczny wpływasz jeśli masz oś z kanałami w środku
no właśnie ja taką mam i ten sposób co opisałeś już odpada w przedbiegach.
arwam pisze:dawka rozruchowa w większości pomp bez dodatkowej dźwignie ograniczającej dawkę jest największą, większą nawet niż dawka pod pełnym obciążeniem i pełnym doładowaniem.
mówisz o dźwigni dozownika z dwoma dźwigniami?? Mam taką dźwignię w swojej pompie i ta dźwignia nie jest do ograniczania dawki rozruchowej a do jej zwiększenia pod pełnym obciążeniem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 10, 2012 01:49

nie mówię o dodatkowej dźwigni na zewnątrz pompy. w pompach VW służy ona do ręcznego zatrzymywania sinlika, atomiast w pompach od landka ogranicza max dawkę w zależności od stopnia wciśnięcia gazu,

wkręcając oś regulatora podbijasz nieco ciśnienie.



golysk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 22:36
Lokalizacja: Katowice

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: golysk » sob gru 29, 2012 19:53

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności.
1Z na pompie z JPka jakoś się toczył dziś w końcu poskładałem pompkę z cromy trochę to trwało ale napotkałem troszkę problemów jak już wsadziłem pompę do auta dalej nie ciągła paliwa aż w końcu uruchomiłem wszystko na stole :grin:
Autko kreci się do 5,5 ale ciągnie do 4800. Teraz jak już wiem ze chodzi :hmm: to mogę zaczynać zabawę pojeżdżę kilka dni potem pompa znów zawita na stole mam fale z tłoko rozdzielaczem z 1Z jest wyraźnie wyższa, myślałem nad wsadzeniem tego zestawu do tego jutro pobawię się jeszcze z LDA



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » sob gru 29, 2012 22:50

golysk, a powiedz jak dokladnie wyglada fala w tej twojej pompie od cromy? tzn ma taki sam najazd jak i zjazd czy najazd jest ostry z zjazd lagodny? jak z moca jest duzo lepiej jak na pompie z 1.6td?... co bylo nie tak ze nie ciagnela paliwa?



golysk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 22:36
Lokalizacja: Katowice

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: golysk » ndz gru 30, 2012 10:33

biznes88, fala z cromy jest taka jak ta z fotki

Obrazek


po lewej foto zapożyczone od marcinas1983
w pompie 1.6 D niestety nie wiem nie rozbierałem, a fala z 1Z ma ostry najazd i łagodny zjazd, tłoko rozdzielacze z cromy i 1Z oba 10mm

hmmmm z mocą lepiej nawet dużo lepiej ale jeszcze mało miałem pompę z 1.6 D nie td

paliwa nie ciągła bo była zastana a dokładnie zastane (schowane) łopatki na pompce odśrodkowej (wstępnej)
pierwsza próba na aucie była po składaniu pompy na oleju hydraulicznym, potem poprawiłem się i poskładałem na ropie olej zbyt się klei i oddziela od ropy



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: abrams » ndz sty 06, 2013 09:23

zna ktoś wartość kąta statycznego w 1Z ?? w mm ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13658
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 06, 2013 10:04

marcinas1983 pisze:zaworek z omegi:
1400 obr/min 4 bary
2500 obr/min 5 barów

zaworek z transita:
1400 obr/min 2.1 bara
2500 obr/min 3.1 bara

zaworek od sb:
1400 obr/min 2.9 bara
2500 obr/min 4.1 bara
marcinas1983, mierzyłeś może na zaworze od AAZ?
Mam taki zawór z pompy pół elektronicznej i zastanawiam się nad nim... :-k


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz sty 06, 2013 11:53

Michał_1977, niestety nie miałem zaworu od AAZta a pomiar był dokonywany na śrubie z VW.
abrams pisze:zna ktoś wartość kąta statycznego w 1Z ?? w mm ??
w temacie o modzie łukiego są jakieś dane dla 1z


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13658
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 06, 2013 13:16

Założyłem go dzisiaj tak na chybił-trafił i sam nie wiem... :?
Troszkę gorzej odpala na ciepłym i zostawia trochę niebieskawego dymu gdy się rozpędza,a na postoju czarno.
Nie ma co się męczyć i główkować.
Zrobię manometr,zmierzę ten z IVECO na wolnych,później też na wolnych ustawię na taką samą wartość ten z AAZ i porównam jak ciśnienie narasta wraz z obrotami.
Bez jakiegokolwiek pomiaru,wszelkie próby nie mają sensu...


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości