MBC - le faq

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

MBC - le faq

Post autor: coleman » śr kwie 06, 2011 13:27

koledzy a taki mbc podpasuje? sprzedawca powiedział że jest z kulką, odbiega czymś od properfectu ?

http://allegro.pl/zawor-mbc-manual-boos ... 58849.html" onclick="window.open(this.href);return false;


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

baca962
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 21:28

MBC - le faq

Post autor: baca962 » pt lut 03, 2012 00:52

a jak załozyv mbc do gareta kkk jak ta wg niema wezyków tylko zrube na imbus do regulaci
:otepienie:



Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

MBC - le faq

Post autor: coleman » sob lut 04, 2012 01:23

a nie wystarczy ci sruba troche pomodzic? sprobuj ile sie da sruba najpierw


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

emek5555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 16:58

MBC - le faq

Post autor: emek5555 » pt mar 09, 2012 22:02

Witam mam pytanie posiadam silnik 1.9 TD i jest w nim turbo k03 obok niego jest cięgno do regulacji i na zdj co kolega podesłał http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... 02tx8.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; jest ta gruszka od turba i kolega podłączył wezykiem pod mbc u mnie od tej gruszki odchodzi przewód do zaworku N75 ;/ mam pytanie bo posiadam Turbo garretta T3 i nie wiem w którym miejscu podłaczyć ten wezyk od tego zaworku http://www.google.pl/imgres?q=garrett+T ... ,r:15,s:79" onclick="window.open(this.href);return false; zdj zapożyczone



tygrxek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 20, 2010 19:56
Lokalizacja: Olsztyn

MBC - le faq

Post autor: tygrxek » sob mar 10, 2012 13:18

ile razy w lewo ile razy w prawo zeby byly zauwazalne roznice w doladowaniu? zeby nie przedobrzyc ?? moje turbo male bo k14.. teraz jest 0,9 bar



Awatar użytkownika
wtulich1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 03, 2007 20:40
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

MBC - le faq

Post autor: wtulich1 » pt kwie 20, 2012 11:23

Witam! Kupiłem do swojego 1v zawór MBC, turbinę mam k14 i nie wiem gdzie to podłączyć... :otepienie: Z tego co tu czytam to nie zalecacie montować tego zaworu do k14 gdyż jest dość łatwa regulacja za pomocą kluczy... Ale ja się pośpieszyłem i już go mam :banghead: a skoro go mam to bym go chciał zamontować gdybym wiedział jak... Pomożecie??? :-)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MBC - le faq

Post autor: t0mal » pt kwie 20, 2012 21:09

Musisz rozciąć metalowy przewód idący do wg i się w niego wpiąć.
Następnie zrób zdjęcie i nie zapomnij dodać do tematu >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=17&t=274391" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
wtulich1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 03, 2007 20:40
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

MBC - le faq

Post autor: wtulich1 » sob kwie 21, 2012 11:48

A ten metalowy przewód to nie od oleju? Żebym tam czegoś nie uszkodził bo odwrotu nie będzie :-)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MBC - le faq

Post autor: t0mal » sob kwie 21, 2012 17:29

Jezu człowieku, żartowałem.
Wkręcaj śrubę na zaworze WG - dostęp jest elegancki, a poza tym to jest zdrowsze dla sprężarki i dla silnika niż MBC.



Awatar użytkownika
wtulich1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 03, 2007 20:40
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

MBC - le faq

Post autor: wtulich1 » ndz kwie 22, 2012 09:34

W takim razie nie chce ktoś kupić nowiutkiego zaworu MBC? :chytry: Czekam na chętnych :hmm:



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

MBC - le faq

Post autor: tomogolf2 » wt maja 22, 2012 12:21

Stosowal ktos MBC do regulacji cisnienia w zewnetrzynych waste gateach?(taki wg jak w 2,2turbo z audi np) jak to sie sprawuje?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

MBC - le faq

Post autor: souler » wt maja 22, 2012 22:55

tomo stosowanie mbc w benzynie moze sie zle skonczyc. jesli komp nie skoryguje to stopisz tloki.


VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Re: MBC - le faq

Post autor: tomogolf2 » czw maja 24, 2012 00:02

a kto powiedzial ze chce to stosowac w benzynie?:D


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

MBC - le faq

Post autor: arwam » ndz maja 27, 2012 11:13

wtulich1 pisze:W takim razie nie chce ktoś kupić nowiutkiego zaworu MBC? Czekam na chętnych

tak, a ile chcesz?
a na poważnie. MBC jest lepszą opcją ponieważ w górnych obrotach nie mamy ograniczonego stopnia otwarcia zaworu WG, jak w przypadku kręcenia śrubką. zobaczcie nawet w temacie Michaś_1977 że jak czy to podkręcił dawkę czy czmienił pompę to mu rosło doładowanie mimo że go nie zwiększał. to jest wada tego sposobu regulacji. przy MBC nie mamy tego problemu. jeśli trzeba WG jest poprostu szerzej otwierane i i dzięki temu mamy mniejsze straty na wydechu i wirnik kręci się z tą samą prędkością, również dalsze zwiększanie prędkości nie skutkuje przerostem doładowania ani większe obciążenie wyższymi przełożeniami.
takżę ja uważam że jest to lepsza opcja szczególnie przy większych turbinach ponieważ tam się WG zacznie uchylać dopiero przy osiągnięciu zadanego ciśnienia, a nie jużprzy mniejszych ciśnieniach zacznie się stopniowo uchylać co z powdouje ze później zostanie osiągnięte max zadane doładowanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości