MBC - le faq

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

MBC - le faq

Post autor: souler » wt maja 29, 2007 10:03

czesto, gesto nowi uzytkownicy forum pytaja jak i gdzie montuje sie mbc, wiec postanowilem przygotowac mala foto :hmm: porade.

zaczynamy

co to jest MBC?
MBC - manual boost controller, czyli w wolnym tlumaczeniu reczna regulacja doladowania, w domysle - turbiny. mozna sobie kupic np: na allegro. ceny juz chyba od 30zl

budowa:

ObrazekObrazek


co nam daje mbc?
bardzo latwa i dowolna regulacje cisnienia doladowania w szerokim zakresie bez brudzenia rak

gdzie wpinamy zaworek?

tak wyglada turbina bez mbc. zielona linia oznacza wezyk/rurke.

Obrazek

to wlasnie w ten wezyk wpinamy mbc, a najlepiej ten oryginalny zachowac i dorobic sobie nowe, w zaleznosci od tego, gdzie mbc chcemy umiescic w celu latwiejszego dostepu. nie musze dodawac, ze wszystko musi szczelne.

Obrazek


regulacja
odbywa sie za pomoca pokretla. wkrecajac - zwiekszamy cisnienie, wykrecajac - zmniejszamy. po zamontowaniu dobrze jest wykrecic srube [nie cala, bo sie kulka i sprezynka pogubia] zaworka, zeby oszczedzic turbine. zaczynamu od minimum. pozniej w ramach testow ulicznych wkrecamy srube i w ten sposob szukamy cisnienia, ktore chcemy osiagnac. wymagany manometr/wskaznik doladowania, bo na oko to chlop w szpitalu umarl...

przestroga - kazda turbina ma swoj zakres optymalnej pracy zalezny od modelu. przekroczenie tak zwanej 'surge line', moze skutkowac jej trwalym uszkodzeniem.

u mnie zaworek znajduje w tym miejscu:
Obrazek Obrazek


update:

dziurka na jednym z kroccow sluzy do upustow do atmosfery cisnienia z czesci mbc-wg. po co to sie stosuje? gdy butujemy silnik, to mamy wlasciciwe ciagle doladowanie w okolicach maksymalnego i mbc przestaje spelniac swoja role. wszystko zaczyna dzialac jakby bylo tylko wg. upusty do atmosfery pozwalaja opoznic moment otwarcia wg. oprocz zwyklej dziurki stosowane sa takze zaworki regulowane.

typ pressure - czyli taki jak dieslowcy stosuja. sterujemy cisnieniem otwarcia mbc. narasta cisnienie i sprezynka zwalnia kulke, cisnienie otwiera wg. dobry do uzyskiwania szybkich skokow doladowania i butowania z dolu.

typ bleed - tutaj skupiamy sie na regulacji cisnienia pomiedzy mbc, a zaworem wg. poza regulacja cisnienia otwarcia mbc mamy jeszcze mozliwosc opoznienia otwarcia/uchylania wg poprzez pozbycie sie czesci cisnienia za pomoca dziurki/zaworu. dobry do jazdy z max butem, na wysokich obrotach.

update 2

modyfikacja mbc. dotyczy modelu properfekt

Obrazek nowa sprezynka po lewej
Obrazek kanal - prowadnica dla sprezynki zamocowana w kroccu
Obrazekpo zlozeniu

update 3

zalecam takie ulozenie zaworku, by krociec wlotowy powietrza byl w zakresie polzenia: od poziomego do pionowego w gore. zagwarantuje to poprawne dzialanie wskazowki manometru, czyli plynny jej ruch.

poprawne zamocowanie
Obrazek

amen
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 08:41 przez souler, łącznie zmieniany 12 razy.


VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr maja 30, 2007 03:22

po zamontowaniu dobrze jest wykrecic srube [nie cala, bo sie kulka i sprezynka pogubia] zaworka, zeby oszczedzic turbine.

o ktora srubke chodzi??
wiem ze mecze dupe z tym mbc ale moj silnik jest jakis wyjatkowo oporny na ten mod,wkrecamy i wykrecam i nic raz jest 0,7 raz 0.9 i spada do 0,8
slabo cos poskrecalem??

zauwazylem ze w mbc jest taka mala dziurka jak zaklada sie wezyk,druga sprawa czy srednica/dlugosc wezyka ma jakies znaczenie



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pn cze 04, 2007 22:21

Jak dziala regulacja MBC?, im bardziej zatkany wezyk, tym wieksze doladowanie?, bo MBC moze tylko przytkac przeplyw :bajer:



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » wt cze 05, 2007 00:40

Krzylu pisze:o ktora srubke chodzi??
o ta do regulacji :)
Krzylu pisze:wiem ze mecze dupe z tym mbc ale moj silnik jest jakis wyjatkowo oporny na ten mod,wkrecamy i wykrecam i nic raz jest 0,7 raz 0.9 i spada do 0,8
slabo cos poskrecalem??
tez podlaczam sie do pytania.... mam taki sam problem MBC mam prawie na max zakrecone cisnienie szybciej mi rosnie ale nie dochodzi mi do 1 bara :( nie wiem co jest :(

[ Dodano: Wto Cze 05, 2007 00:41 ]
czy na ta dziurke tez ma byc waz naciagniety?? czy nie??



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » wt cze 05, 2007 00:44

Do TDi tez da rade? :bajer:



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » wt cze 05, 2007 12:53

chyba tu nikt nie odpowiada w tym temacie :(



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr cze 06, 2007 15:34

na dziurke tez ma byc naciagniety. imho smieszne macie mbc, u mnie dziurki nie ma.

do tdi mozesz sobie zalozyc, ale nie bardzo wiem jak to sie bedzie zachowywac, bo tam jest elektronika. pewnie w 1Z bedzie to dzialalo, kwestia tylko po co dawac wiecej powietrza, jak i tak ograniczy cie ilosc paliwa? dawke wachy ustawisz tylko w sofcie kompa, tak wiec Goofi masz chipsa to zrob ostrzejszego albo musi ci starczyc co masz.
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 15:39 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » śr cze 06, 2007 15:36

SouleR pisze:na dziurke tez ma byc naciagniety.
wczoraj zakleilem ta dziurke izolacja jak mowiles i nic mi to nie dalo..... :(



Solskier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 09:55
Lokalizacja: Dolnyśląsk - Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » czw cze 07, 2007 13:05

Rozkreciłem swojego MBC i tak czytając Wasze posty zastanawiam sie czy przyczyną nie moze byc za miekka sprezynka która to dociska kulke zmiejszającą przepływ, moze warto to sprawdzic.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw cze 07, 2007 21:27

A gdzie podłączyć manometr by sprawdzic dołądowanie????



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt cze 08, 2007 11:33

jak nie bedzie odpowiedniej dawki paliwa to nie bedzie też większego boosta :bigok: w TDI to sie może nie udać


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt cze 08, 2007 12:39

PinkFloyd pisze:A gdzie podłączyć manometr by sprawdzic dołądowanie????
na kolektorze ssacym masz kolanko, a w tym kolanku jest albo zaslepiony cypel albo wychodzi wezyk do pompy. jesli cypel to tylko podpinasz waz od wskaznika, jesli waz idzie do pompy to wpinasz sie w niego trojnikiem.
Ostatnio zmieniony pt cze 08, 2007 12:40 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » pt lip 27, 2007 09:05

mam pytanie .... co do wezyka do MBC
na zdjeciach widze nazwijmy go "zbrojony"
mam dosc twardy chyba od spryskiwaczy ..... ale boje sie ze go bedzie "rozdymac"

bedzie go rozdymac czy nie bedzie ??

czy szukac na mus taki zbrojony


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz sie 05, 2007 11:34

McFafik pisze:mam pytanie .... co do wezyka do MBC
na zdjeciach widze nazwijmy go "zbrojony"
mam dosc twardy chyba od spryskiwaczy ..... ale boje sie ze go bedzie "rozdymac"

bedzie go rozdymac czy nie bedzie ??

czy szukac na mus taki zbrojony
fajne zbrojone dostaniesz w kazdym markecie budowlanym. kosztuja grosze i sa przezroczyste


VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość