Jak zrobić natrysk oleju na tłoki w JP?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 04, 2008 11:02

vasco, to żeś ładnie go za butował, żeby tak przegrać silnik. Moim zdaniem to nie wina dysz, tylko złego smarowania, oleju, chłodzenia, nie umiejętnej jazdy, itp. Ja jeżdżę bez natrysku dysz i chłodnicy oleju i jest wszystko ok. Trzeba po prostu z głową jeździć...

A tak w ogóle, to dużo jest roboty z założeniem tych dysz ?? Nie przyjrzałem się podczas remontu, ale czy w JPku są już gotowe otwory do montażu dysz, czy trzeba samemu robić ??
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 11:05 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » pt kwie 04, 2008 11:08

A ja już wiem że i u mnie są te natryski :helm: z Ciekawości sciagnąłem miske u mnie zeby to samemu zobaczyć :grin:

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 11:15 ]
Lukas-182 zauważyłem jeszcze jedna różnice w budowie między RA i JP. RA ma pompę olejowa o prawie dwukrotnie większej szerokości kół zębatych w środku pompy.Prawdopodobnie chodzi o to ze musi ta pompa większa ilość oleju podać żeby i na natryski starczyło.


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 04, 2008 11:40

Szukam zdjęcia dołu silnika JP, tak, żeby było widać miejsca na dysze, chcę sie dowiedzieć czy są już tam gotowe otwory, wtedy wystarczy tylko plug & play i gotowe, a jak nie ma to rzeźba i chyba wtedy zrezygnuje z montażu dysz...



vasco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 23:24
Lokalizacja: WAWA

Post autor: vasco » pt kwie 04, 2008 14:24

Jezdzilem normalnie tak jak TD sie powinno, mysle ze poprzedni wlasciciel go tak zalatwil.
Jezeli pompa oleju jest wieksza niz w silniku JP to moze dlatego zeby poszedl olej na chlodzenie turbiny i ogolnie lepsze chlodzenie.Mi chlodzi tez turbine wlasnie. I jest powrot do miski olejowej.

Z zalozeniem dysz nie ma wiekszego problemu - 1 srubka ale nie ma bardzo dostepu jak siedzi wal korbowy. Ja go wymontowalem, bo i tak musialem i dopiero wykrecilem dysze.
Troche sa delikatne, uwaga zeby ich nie skrzywic bo wtedy to raczej do wymiany


VW PASSAT B3

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 04, 2008 15:55

vasco pisze:Z zalozeniem dysz nie ma wiekszego problemu - 1 srubka ale nie ma bardzo dostepu jak siedzi wal korbowy. Ja go wymontowalem, bo i tak musialem i dopiero wykrecilem dysze.
ale czy JP ma już ten otwór na śrubkę, czy też trzeba dłubać ??

Postanowiłem zrobić silnik tak jak trzeba, czyli definitywnie pozbyć się JP, a złożyć pełnego SB/JR :chytry: Dzisiaj rozbierałem na części mój stary silnik JR, wymontowałem pompę olejową, dysze natrysku no i chłodnice oleju (w SB też olej był chłodzony cieczą chłodząca ?? ) i to chyba wszystko, czy jeszcze czymś SB różnił się od JP/JR ??
Głowicę już mam, pompę wtryskową i wtryski też od SB, teraz pozostało tylko zamontować pompę olejową, dysze i chłodnice oleju i będzie komplet. Pozostała tylko kwestia otworów montażowych w bloku JP do montażu dysz natrysku, czy one tam są :) Okazje do zamontowania będę miał za dwa tygodnie, bo mija 7500Km i czas na zmianę oleju to i przy okazji zrobi się montaż :chytry: mam nadzieje, że wszystko będzie pasowało plug & play...
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 22:36 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » pt kwie 04, 2008 23:42

Lukas-182 widze że nikt Ci nie chce powiedzieć jak to jest z tymi otworkami. Ja też nie wiem, ale licze że za dwa tygodnie pochwalisz się na forum tym co wykombinowałeś i czy by ły już otworki.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 04, 2008 23:52

Giugiaro1 pisze:Ja też nie wiem, ale licze że za dwa tygodnie pochwalisz się na forum tym co wykombinowałeś i czy by ły już otworki.
:chytry: A jak, praktyka czyni mistrza... :)



vasco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 23:24
Lokalizacja: WAWA

Post autor: vasco » czw kwie 17, 2008 22:11

Witam,

troche pogrzebalem wiecej. Mam juz nowiudkie dysze natryskowe prosto z serwisu VW-original :)

Zamontowane, az milo. Tloki, panewki...itd...
Tylko czekam az ozyje od nowa!!! 1,6 TDi :chytry:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw kwie 17, 2008 22:13 przez vasco, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw kwie 17, 2008 22:28

vasco pisze:Mam juz nowiudkie dysze natryskowe prosto z serwisu VW-original
mozna wiedziec ile $$


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw kwie 17, 2008 22:32

Mam takie pytanie:

Czy jak sie zmienia tłoki na nowe, to trzeba także zmienić pierścienie jeśli na starych były wymienianie parę miesięcy temu ?? Nie można ich zdjąć ze starych i założyć do nowych ??

Bo coś mi się wydaje, że będę musiał zmienić tłoki, bo moje chyba nie mają wycięcia na dysze :(, a co z panewkami na wale, też trzeba nowe, czy po prostu zostawić i założyć nowy tłok na stare panewki ??

Za około dwa tygodnie przymierzam sie do rozbiórki (3 tygodnie przerwy od studiów, będzie czas :) ) i będę walczył z dyszami i tłokami :)



vasco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 23:24
Lokalizacja: WAWA

Post autor: vasco » pt kwie 18, 2008 15:40

kaczor4011 pisze:
vasco pisze:Mam juz nowiudkie dysze natryskowe prosto z serwisu VW-original
mozna wiedziec ile $$
200zl kpl

[ Dodano: 18 Kwi 2008 15:46 ]
Lukas-182 pisze:Mam takie pytanie:

Czy jak sie zmienia tłoki na nowe, to trzeba także zmienić pierścienie jeśli na starych były wymienianie parę miesięcy temu ?? Nie można ich zdjąć ze starych i założyć do nowych ??

Bo coś mi się wydaje, że będę musiał zmienić tłoki, bo moje chyba nie mają wycięcia na dysze :(, a co z panewkami na wale, też trzeba nowe, czy po prostu zostawić i założyć nowy tłok na stare panewki ??

Za około dwa tygodnie przymierzam sie do rozbiórki (3 tygodnie przerwy od studiów, będzie czas :) ) i będę walczył z dyszami i tłokami :)

Jak kupujesz nowe tloki to w komplecie sa pierscienie, swozen. Panewki to jak kto woli, jak jest cisnienie oleju dobre to jest prawdopodobienstwo, ze sa dobre.

Nie lepiej sprzedac ten silnik i kupic np SB/RA ???
O wiele mniej pracy, :grin: nie wiem czy blok jest przystosowany do dysz


VW PASSAT B3

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » ndz mar 15, 2009 03:34

zrobie odkop , z tego co zauwazylem i rozebralem tzn dwa silniki 1V i Jp i wydaje mi sie ze jest mozliwosc zastosowania natrysku wystarczy nawiercic otwory do kanalu olejowego oraz nawiercic i nagwintowac otwory pod dysze natryskowe, jestem teoretycznie ciekaw czy jest to wykonalne?bo jak sie przygladalem niby mozna to zrobic.


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

arwam

Post autor: arwam » pn mar 16, 2009 11:19

kopciuch pisze:no jak swojego RA robiłem to nic takiego nie zauważyłem jak natrysk na denko tłoka , zadnych rurek , nic a nic.
każde 1.6TD jeśli jest całkowicie ori to ma natrysk oleju i to na 100%

[ Dodano: 16 Mar 2009 10:22 ]
Giugiaro1 pisze:Witam. Pytanie tak jak w temacie, chce założyć turbo w JP ale wiem że konieczne jest chłodzenie tłoków. Nie próbujcie mnie zniechęcać, i pisać że to nieopłacalne itd. Po zrobieniu governor+mod'a nabrałem apetytu na moc i po wstępnych kalkulacjach, biorąc pod uwagę to ile już władowałem w auto założenie turbo będzie bardziej opłacalne niż swap. Może ma ktoś fotki aby pokazać jak wygląda to chłodzenie tłoków? Albo jakieś schematy itp?
jak jęździsz spokojnie i tylko czasem przez chwilę przyciśniesz to możesz śmiało jeździć bez natrysku.
A jak chcesz koniecznie to trzeba dorwać dysze razem z nyplami i robić nacięcia na tłokach żeby przy DMP nie pozrywały dysz
jest z tym zabawy ale jak najbardziej wykonalne



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości