SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
Witam serdecznie
Na wstępie chciał bym prosic o łagodne traktowanie,jestem niedoświadczonym użytkownikiem który niekoniecznie wszystko rozumie
Co do tematu to wiem,temat wałkowany wielokrotnie.niestety na parę pytań nie mogę znaleźć odpowiedzi.Zdarza się tez ze znajduje dwie odmienne odpowiedzi a chciał bym mieć pewność zanim zacznę operacje
a wiec od poczatku.Mam golfa 1,6 benzyna. silnik 70KM z elektrogaznikiem pierburg E2E. Od sąsiada dostałem silnik GTD (z intercoolerem) za darmo
teraz chciał bym ten motor włożyć do golfa (mój benzyniak jest juz na wykończeniu).i tu zradza sie masa pytań które nie dają mi spokoju.
Generalnie plan jest taki ze mechanicznie silnik przełożę sam,elektrykę pozostawię raczej fachowcowi.
aby nie przedłużać zadam pytania:
1.silnik stał przez rok pod plandeką na podwórku,bez zatkanych otworów typu kolektor wydechowy,ssacy,dojście do turbiny itp-co z tym zrobic?rozkręcać wszystko i czyścic? czy to kategorycznie przekreśla jego sprawność?
2.silnik jest bez skrzyni biegów-czy skrzynia biegów od benzyniaka podpasuje?
3.silnik to jak wspomniałem pełne TDI-z racji chęci ułatwienia sobie roboty chciał bym zrezygnować z intercoolera-Zrobic zwykłe TD.Czy jest to wykonalne? co musiał bym zrobic,jakie otwory zatkać co wykręcić itp itd.
4.co z poduszkami silnika?zostają te co są czy trzeba je wymienić na inne?
5.czy przednie zawieszenie wytrzyma większy ciezar diesla?czy trzeba cos przerabiać,modyfikować?
6.czy chłodnica z benzyniaka (mniejsza) da rade?czy trzeba szukać większej? (dodam ze auto nie bedzie forsowane,jezdze sam i z reguly krotkie trasy)
7.układ wydechowy,trzeba przerabiać od początku do konca?(w obecnym wydechu mam "kata")
8.pytanie związane z pytaniem pierwszym-jak wyczyscic turbinę?jest prawdopodobieństwo ze przez to stanie mógł sie tam dostać jakis paproch.jest to wykonalne w domowych warunkach?
9.czy przy elektryce roboty jest duzo? czytałem w innych tematach ze przeróbka elektryki nie jest tak skomplikowana,ja mam pewne wątpliwości poniewaz jest u mnie sterownik gaznika ktory pochlania caly penk kabli...po swapie nie wiadomo co z tymi kablami zrobic.
wiecej pytań zadam na pewno ale muszę na spokojnie przemyśleć sprawę
z gory dziękuje za komentarze,odpowiedzi czy podpowiedzi
pozdrawiam
Na wstępie chciał bym prosic o łagodne traktowanie,jestem niedoświadczonym użytkownikiem który niekoniecznie wszystko rozumie
Co do tematu to wiem,temat wałkowany wielokrotnie.niestety na parę pytań nie mogę znaleźć odpowiedzi.Zdarza się tez ze znajduje dwie odmienne odpowiedzi a chciał bym mieć pewność zanim zacznę operacje
a wiec od poczatku.Mam golfa 1,6 benzyna. silnik 70KM z elektrogaznikiem pierburg E2E. Od sąsiada dostałem silnik GTD (z intercoolerem) za darmo
teraz chciał bym ten motor włożyć do golfa (mój benzyniak jest juz na wykończeniu).i tu zradza sie masa pytań które nie dają mi spokoju.
Generalnie plan jest taki ze mechanicznie silnik przełożę sam,elektrykę pozostawię raczej fachowcowi.
aby nie przedłużać zadam pytania:
1.silnik stał przez rok pod plandeką na podwórku,bez zatkanych otworów typu kolektor wydechowy,ssacy,dojście do turbiny itp-co z tym zrobic?rozkręcać wszystko i czyścic? czy to kategorycznie przekreśla jego sprawność?
2.silnik jest bez skrzyni biegów-czy skrzynia biegów od benzyniaka podpasuje?
3.silnik to jak wspomniałem pełne TDI-z racji chęci ułatwienia sobie roboty chciał bym zrezygnować z intercoolera-Zrobic zwykłe TD.Czy jest to wykonalne? co musiał bym zrobic,jakie otwory zatkać co wykręcić itp itd.
4.co z poduszkami silnika?zostają te co są czy trzeba je wymienić na inne?
5.czy przednie zawieszenie wytrzyma większy ciezar diesla?czy trzeba cos przerabiać,modyfikować?
6.czy chłodnica z benzyniaka (mniejsza) da rade?czy trzeba szukać większej? (dodam ze auto nie bedzie forsowane,jezdze sam i z reguly krotkie trasy)
7.układ wydechowy,trzeba przerabiać od początku do konca?(w obecnym wydechu mam "kata")
8.pytanie związane z pytaniem pierwszym-jak wyczyscic turbinę?jest prawdopodobieństwo ze przez to stanie mógł sie tam dostać jakis paproch.jest to wykonalne w domowych warunkach?
9.czy przy elektryce roboty jest duzo? czytałem w innych tematach ze przeróbka elektryki nie jest tak skomplikowana,ja mam pewne wątpliwości poniewaz jest u mnie sterownik gaznika ktory pochlania caly penk kabli...po swapie nie wiadomo co z tymi kablami zrobic.
wiecej pytań zadam na pewno ale muszę na spokojnie przemyśleć sprawę
z gory dziękuje za komentarze,odpowiedzi czy podpowiedzi
pozdrawiam
SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
Co swapa to opiszę w punktach. :
1.Sprawdzenie lepiej zrobić czy czasem coś nie jest zardzewiałe . jeśli tak to .
2.skrzynia od benzyny podejdzie ale jechać to nie będzie chciało bo są inne przełożenia
3.W GOLFIE II NIE BYŁO SILNIKÓW TDI jest to 1.6 TD z intercolerem żaden tdi a nie ma sensu usuwać icka bo tylko pogorszysz silnik.
4.poduszki z benzyny są słabsze i mimo to że podejdą to szybko się zerwą
5.zawieszenie nie wiem ale chyba też jest inne ale może tylko gdybam
6.chłodnicę lepiej dać większą , bo na małej daleko nie pojedziesz
7.wydech nawet ori w dieslu jest kiepski więc jak już to wydech z golfa III TD zapodaj
8.turbinę możesz jedynie przedmuchać sprężonym powietrzem i to wszystko.
9.roboty w elektryce jest mniej niż przy benzynie przekładasz wiązkę i licznik od td i git
10.jest inny wlew paliwa i trzeba go zmienić
11. W razie kontroli masz gotowy mandat i przejażdżkę do diagnosty za niezgodność z dowodem (inne paliwo)
1.Sprawdzenie lepiej zrobić czy czasem coś nie jest zardzewiałe . jeśli tak to .
2.skrzynia od benzyny podejdzie ale jechać to nie będzie chciało bo są inne przełożenia
3.W GOLFIE II NIE BYŁO SILNIKÓW TDI jest to 1.6 TD z intercolerem żaden tdi a nie ma sensu usuwać icka bo tylko pogorszysz silnik.
4.poduszki z benzyny są słabsze i mimo to że podejdą to szybko się zerwą
5.zawieszenie nie wiem ale chyba też jest inne ale może tylko gdybam
6.chłodnicę lepiej dać większą , bo na małej daleko nie pojedziesz
7.wydech nawet ori w dieslu jest kiepski więc jak już to wydech z golfa III TD zapodaj
8.turbinę możesz jedynie przedmuchać sprężonym powietrzem i to wszystko.
9.roboty w elektryce jest mniej niż przy benzynie przekładasz wiązkę i licznik od td i git
10.jest inny wlew paliwa i trzeba go zmienić
11. W razie kontroli masz gotowy mandat i przejażdżkę do diagnosty za niezgodność z dowodem (inne paliwo)
SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
pozor12 dziekuje za odpowiedz
na temat krotko zwięźle:
co do 1punktu-sprawdzenie zrobić jak? dodam ze silnik stal z olejem normalnie zalanym,to raczej zmniejsza prawdopodobieństwo ze cos zardzewiało...tak mi sie wydaje.
2.skrzynia ma inne przełożenia-z mojego wyobrażenia wynika ze golf bedzie na tej skrzyni silny ale wolny-tak? mi to nie przeszkadza jakoś okrutnie bo długich tras mu raczej nie bede serwowal.przy tym sie zatrzymam i dopytam-jak ze sprzęgłem?jest to samo?
3.zawsze myślałem ze TDI to skrót od turbo diesel intercoler. dlatego tak go nazwałem ze lepiej żeby intercoler był to wiem.al;e to trochę komplikuje sprawe :/ nie da sie po prostu z niego zrezygnowac.I jeśli z niego zrezygnuje to nie będzie to po prostu zwykły TD (70KM?)
4.poduszki w takim razie do wymiany
chłodnice będę w takim razie załatwiał. to nie problem bo mam szrot nieopodal,powinna sie znaleźć
11.co do kontroli to już wyczytałem w innym temacie ze trzeba isc do starostwa,zgłosić przekładkę silnika i w dowód to wbija.
pytanie kolejne przyszło mi na myśl-rozrusznik z benzyniaka da rade? czy idzie do wymiany?
na temat krotko zwięźle:
co do 1punktu-sprawdzenie zrobić jak? dodam ze silnik stal z olejem normalnie zalanym,to raczej zmniejsza prawdopodobieństwo ze cos zardzewiało...tak mi sie wydaje.
2.skrzynia ma inne przełożenia-z mojego wyobrażenia wynika ze golf bedzie na tej skrzyni silny ale wolny-tak? mi to nie przeszkadza jakoś okrutnie bo długich tras mu raczej nie bede serwowal.przy tym sie zatrzymam i dopytam-jak ze sprzęgłem?jest to samo?
3.zawsze myślałem ze TDI to skrót od turbo diesel intercoler. dlatego tak go nazwałem ze lepiej żeby intercoler był to wiem.al;e to trochę komplikuje sprawe :/ nie da sie po prostu z niego zrezygnowac.I jeśli z niego zrezygnuje to nie będzie to po prostu zwykły TD (70KM?)
4.poduszki w takim razie do wymiany
chłodnice będę w takim razie załatwiał. to nie problem bo mam szrot nieopodal,powinna sie znaleźć
11.co do kontroli to już wyczytałem w innym temacie ze trzeba isc do starostwa,zgłosić przekładkę silnika i w dowód to wbija.
pytanie kolejne przyszło mi na myśl-rozrusznik z benzyniaka da rade? czy idzie do wymiany?
SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
porobiłem dzisiaj silnikowi parę zdjęć zamieszam je tu w temacie,może coś zobaczycie co gdzie jak i którędy.
oznaczenia silnika niestety nie mogłem znaleźć,znalazłem za to oznaczenie turbiny (K14-dobra?:P)
jest parę rzeczy,kabli,przewodów które nie wiem czemu służą ale to później będę zadawał pytania
https://www.dropbox.com/sh/8hcttxh3zttzfts/2HleHxAyZp" onclick="window.open(this.href);return false;
jedno ze zdjęć przedstawia turbine.jak widać jeden wylot ma na sobie gumową rure,dwa są nieokryte. i własnie tam mogły się dostać jakieś paprochy.pytanie który otwór do czego jest tzn gdzie jest wlot powietrza itp?
oznaczenia silnika niestety nie mogłem znaleźć,znalazłem za to oznaczenie turbiny (K14-dobra?:P)
jest parę rzeczy,kabli,przewodów które nie wiem czemu służą ale to później będę zadawał pytania
https://www.dropbox.com/sh/8hcttxh3zttzfts/2HleHxAyZp" onclick="window.open(this.href);return false;
jedno ze zdjęć przedstawia turbine.jak widać jeden wylot ma na sobie gumową rure,dwa są nieokryte. i własnie tam mogły się dostać jakieś paprochy.pytanie który otwór do czego jest tzn gdzie jest wlot powietrza itp?
SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
1. sprawdzenie to zdejmij miskę i zobacz stan panewek. ( jeżeli nie masz klucza dynamometrycznego to sobie odpuść) , zdejmij pokrywę zaworów i zobacz jak tam wygląda wałek i szklanki , przy ściągniętej misce zobacz jak cylindry wyglądają .
2. skrzynia z benz. w dieslu to tragedia , są bardzo krótkie przełożenia pod względem silnika tzn. na 5 biegu przy 100km/h będzie ponad 3 tyś obrotów o ile nie 4 tyś.
3 będzie wtedy 70 bodajże lub trochę więcej
4.oczywiście poduszki inne i najlepiej nowe
5. turbina K14 jest dobra .
6.wlot z rurą jest od filtra powietrza a ta bez rury to do silnika takie kolanko gumowe powinno iść
2. skrzynia z benz. w dieslu to tragedia , są bardzo krótkie przełożenia pod względem silnika tzn. na 5 biegu przy 100km/h będzie ponad 3 tyś obrotów o ile nie 4 tyś.
3 będzie wtedy 70 bodajże lub trochę więcej
4.oczywiście poduszki inne i najlepiej nowe
5. turbina K14 jest dobra .
6.wlot z rurą jest od filtra powietrza a ta bez rury to do silnika takie kolanko gumowe powinno iść
SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
dziękuje po raz kolejny za odzew.
przez wieczor przemyślałem wstępnie co mnie w tym silniku intryguje... podsyłam zdjęcie na którym wystrzałkowałem interesujące mnie rzeczy.
https://www.dropbox.com/s/cn87o82vtgord9k/CAM00539.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
a wiec:
otwory 1,2 sa na rury łączące turbo z intercoolerem to już mi wyjaśniłeś
3-ta rura jest do czego?
4-u kolegi w silniku TD w miejscu tego otworu jest takie dziwne plastikowe coś-dlaczego w tym przypadku tego nie ma/jest to zaślepione? czy to nie jest odma przypadkiem?(znaczy się tam powinna być)
5.jest to jakiś mechanizm,z zewnątrz plastikowy.niestety jest on połamany.do czego służy?
przez wieczor przemyślałem wstępnie co mnie w tym silniku intryguje... podsyłam zdjęcie na którym wystrzałkowałem interesujące mnie rzeczy.
https://www.dropbox.com/s/cn87o82vtgord9k/CAM00539.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
a wiec:
otwory 1,2 sa na rury łączące turbo z intercoolerem to już mi wyjaśniłeś
3-ta rura jest do czego?
4-u kolegi w silniku TD w miejscu tego otworu jest takie dziwne plastikowe coś-dlaczego w tym przypadku tego nie ma/jest to zaślepione? czy to nie jest odma przypadkiem?(znaczy się tam powinna być)
5.jest to jakiś mechanizm,z zewnątrz plastikowy.niestety jest on połamany.do czego służy?
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: pn mar 16, 2009 21:10
- Lokalizacja: Baligórd/Sanok
- Kontakt:
SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
3. to jest rura od odmy do dolotu powietrza.
4. to plaskitowe coś to odma, czyli odpowietrzenie układu korbowego silnika i powinno to być połączone z rurką z pkt.3
5. Jest to elektryczna pompka do chłodzenia turbiny cieczą chłodzącą. Jeśli jest połamany, to dobrze byłoby ją wymienić na nową.
4. to plaskitowe coś to odma, czyli odpowietrzenie układu korbowego silnika i powinno to być połączone z rurką z pkt.3
5. Jest to elektryczna pompka do chłodzenia turbiny cieczą chłodzącą. Jeśli jest połamany, to dobrze byłoby ją wymienić na nową.
SWAP z 1,6 benzyna do 1,6 TD/TDI Golf mkII-wątpliwości
podpatrzyłem na googlach i faktycznie juz widzę ze ta rura tam dochodzi. a wiec ten plastikowy zawór muszę dokupić? i ta rure tam podlaczyc? czy nie jest to konieczne?możliwe ze to było już fabrycznie tak zaślepione?
co do tej pompki to rozumiem.postaram sie to gdzieś znalezc.ma to jakaś fachowa nazwę? bo wpisałem takie hasło na allegro i nie wyskoczyło nic :/
EDIT dostałem dzisiaj od sąsiada (tego który poczęstowal mnie silnikiem ) chlodnice i intercoler
chłodnica jest z seata toledo I 1,8. ma długość liczoną miedzy rozstawem mocowań 73cm (moja obecna ma 20cm mniej) wystarczy prawda?
intercoler ma dziwne oznaczenia,czy jest to oryginalny intercoler?
dodaje fotki
https://www.dropbox.com/s/bspbmkrt2kryt4n/CAM00543.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/rq8rw68gv05aa5q/CAM00544.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/shk9ccldby3pkni/CAM00545.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
co do tej pompki to rozumiem.postaram sie to gdzieś znalezc.ma to jakaś fachowa nazwę? bo wpisałem takie hasło na allegro i nie wyskoczyło nic :/
EDIT dostałem dzisiaj od sąsiada (tego który poczęstowal mnie silnikiem ) chlodnice i intercoler
chłodnica jest z seata toledo I 1,8. ma długość liczoną miedzy rozstawem mocowań 73cm (moja obecna ma 20cm mniej) wystarczy prawda?
intercoler ma dziwne oznaczenia,czy jest to oryginalny intercoler?
dodaje fotki
https://www.dropbox.com/s/bspbmkrt2kryt4n/CAM00543.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/rq8rw68gv05aa5q/CAM00544.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/shk9ccldby3pkni/CAM00545.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości