Mycie na dwa wiadra
Czyli inaczej prawidłowe mycie. Bez tego nawet na auto po najlepszej korekcie wrócą koliste zarysowania ( swirle ) i zmatowienia.
Potrzebujesz do tego dwóch wiader. Jedno napełnij roztworem wody z szamponem, drugie zaś czystą wodą.
Mycie w miarę możliwości zacznij od spłukania luźnego brudu z auta myjką ciśnieniową.
Następnie zamocz rękawicę lub gąbkę w roztworze z szamponem, przemyj panel i wypucz rękawicę z brudu w wiadrze z czystą wodą. Zacznij proces od początku.
Używaj do tego tylko rękawic lub gąbek pokrytych mikrofibrą lub wełną. W przeciwieństwie do standardowych gąbek wnikają w nie drobinki kwarcu nie rysując lakieru.
Standardowa gąbka :
zaś w taki sposób wnikają one w strukturę z mikrofibry lub wełny :
Przydatnym gadżetem jest tak zwany GRIT GUARD. Redukuje on zawirowania brudu spłukanego z rękawicy do wiadra.
Dobranie odpowiedniego szamponu do mycia
Podstawowym kryterium wyboru szamponu do codziennej pielęgnacji powinien być jego oddziaływanie na wosk. Wybieraj szampony z neutralnym ph.
Cechy takie jak poślizg zapach czy piana są leżą już bardziej po stronie waszych osobistych preferencji.
Glinkowanie
Przez cały czas lakier narażony jest na negatywne czynniki atmosferyczne. Soki z drzew, zanieczyszczenia przemysłowe czy lotna rdza osadzają się na lakierze i okradają go z gładkości czy połysku. Standardowe mycie nie usunie tego.
Glinka to plastyczna masa która usuwa z lakieru zanieczyszczenia.
Jak glinkować ?
1. Umyj możliwie jak najdokładniej auto.
2. Opłucz
3. Jeśli masz pewność że nie ma na lakierze drobinek piasku etc. nie osuszaj go. Woda będzie Ci pomocna
4. Uformuj z glinki placek
5. Spsikaj element quick detailerem lub wodą z kilkoma koplami szamponu tak aby nadać glince poślizg. Glinka MUSI gładko przejeżdżać na powierzchni lakieru, szuranie glinki jest niedopuszczalne.
6. Co jakiś czas ugniataj glinkę, tak aby zabrudzenia zostały wciśnięte do środka.
7. Jeśli glinka Ci upadnie na ziemię nie używaj jej, pracuj z małymi kawałkami ( w przypadku ew. upadku nie będzie szkoda jej wyrzucić )
Uwaga : Jeśli masz kropki ze smoły na nadwoziu ( lub resztki kleju np. po emblematach ), przed glinkowaniem miejscowo użyj Tar&Glue Remover’a
Polerowanie ręczne
Osoby zaczynające działać w temacie Car Detailingu decydują się najpierw na polerowanie ręczne.
Z mojego doświadczenia, mogę powiedzieć że idealne usunięcie wszelkich kolistych rysek nie będzie możliwe a sama praca jest czaso i pracochłonna
Nie mniej, nawet takie odświeżenie lakieru poprawia jego wygląda. Przy pomocy past i aplikatorów do pracy ręcznej usuniesz utlenioną warstwę lakieru, niektóre ryski, odświeżysz klosze lamp ( tylnych ) czy kierunkowskazów.
Politury, AIO, cleanery
Środki te mają głównie na celu stworzyć tzw. „wet look” czyli głęboki mokry połysk.
Politury są to czyste lub lekkościerne środki nastawione głównie na efekt ( i maskowanie drobnych rysek ). Lekkościerne mogą usunąć także delikatne hologramy. Niestety często osłabiają one później nałożony wosk. Nie sprawdzają się zazwyczaj pod sealanty.
AIO środki które są 3 w jednym. Maskują lub usuwają delikatne rysy, odżywiają i tworzą powłokę zabezpieczającą. Tak jak w przypadku politur osłabiają trwałość później nałożonego wosku w przypadku nieprawidłowej aplikacji ( nie odczekania około 2 godzin aby produkt związał się z lakierem ).
Cleanery mają za zadanie oczyścić lakier pod wosk lub sealant. Niektóre z nich zawierają także delikatne odżywki czy cząsteczki ścierne.
( W przypadku auta po korekcie, gdzie olejki odżywcze będą już zbędne jest to najlepsze wyjście z uwagi na trwałość nałożonego zabezpieczenia lepszą niż po użyciu aio czy czystej odżywki )
Jak używać ?
Nanieś niewielką ilość na aplikatorze, wypracuj preparat do momentu kiedy zacznie znikać a następnie wypoleruj miękką mikrofibrą.
Zabezpieczenia lakieru
Chroni lakier przed oddziaływaniem czynników zewnętrznych, zabezpiecza wcześniej nałożone odżywki, poprawia kroplenie i odprowadzanie wody, ułatwia usuwanie zanieczyszczeń pomijając oczywiście walory estetyczne.
Wyróżnić można tutaj :
Woski – skupiające się na efektach wizualnych środki, zawierające głównie naturalne olejki i woski.
Sealanty – zazwyczaj syntetyczny produkty, dające dobrą ochronę i trwałość.
Powłoki kwarcowe – zabezpieczenia tworzące na lakierze trwałą powłokę zabezpieczaj ące w pewnym stopniu także przed drobnymi uszkodzeniami fizycznymi. Wymagają perfekcyjnego przygotowania lakieru i bardzo skropulatnej aplikacji.
Jak aplikować woski i sealanty ?
1. Przejedź aplikatorem po powierzchni wosku ( lub nałóż niewielką ilość na aplikator jeśli środek jest w płynie ).
2. Nałóż cienką warstwę na panel. Pamiętaj że tutaj nie obowiązuje zasada im więcej tym lepiej. Nadmiar i tak później spolerujesz.
3. Nie ma stałego czasu, jaki musi wosk czy sealant poleżeć na lakierze przed polerowaniem. Zależy to od wielu czynników. W przypadku wosków, najlepiej zrobić "test palca"
Przejedź palcem po panelu, jeśli nie zostają pod nim ślady czy mazy, wosk jest gotowy do spolerowania.
PAMIĘTAJ ! Środki nakładaj w cieniu na czysty, suchy i nierozgrzany lakier.
Quick Detailery
Środki typu mist&wipe ( psiknij i wypoleruj ) dzięki którym możesz usunąć kurz ze swojego auta ( używając puszystego ręcznika z mikrofibry ), podbić blask a także ułatwić sobie pracę podczas mycia.
Niektóre z nich uzupełniają naruszony wosk. Ważne żeby do swojego wosku dobrać naturalny lub oparty na polimerach QD.
Prócz lakieru mogą być one używane również do plastików zewnętrznych, gumy, szkła.
Mikrofibry i aplikatory
W temacie detailingu wszelkie prac związane z polerowaniem czy osuszaniem opierają się na mikrowłóknie ( mikrofibrach ).
Do polerowania czy ściągania resztek pasty polerskiej lepiej użyć ręczników o krótkim włosiu.
Do osuszania, czy pracy z niektórymi Quick Detailerami wybierz puszystą mikrofibrę.
do osuszania możesz wybrać także ręcznik "waflowy"
Aplikatory dzielimy na ich twardość czy materiał z jakiego są wykonane.
Gąbkowy - dobry do wosków i odżywek.
Pokryty mikrofibrą lub bawełną sprawdza się w przypadku nakładania dressingów na plastiki wewnętrzne czy cleanerów.
Aplikatory do nakładania dressingu na opony
lub polerowania ręcznego, charakteryzuje je wykonanie z twardszej pianki w całości, lub tylko jednej strony :
Temat będzie ciągle rozbudowywany
Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
FAQ - Podstawowe pojęcia związane z detailingiem.
Wszystko co związane z pielęgnacją lakieru i wnętrza naszych pojazdów.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Zablokowany
Posty: 1
• Strona 1 z 1
FAQ - Podstawowe pojęcia związane z detailingiem.
Post autor: Bio » pt sty 20, 2012 15:33
Szukasz porady n/t detailingu czy profesjonalnych kosmetyków ? Napisz w nowym dziale
http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=175
Zablokowany
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Przejdź do
- VWGolf.pl FORUM
- ↳ Techniczne
- ↳ Benzyna
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Elektryka
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Mechanika
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Klimatyzacja i ogrzewanie
- ↳ Podwozie i zawieszenie
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Wnętrze i Nadwozie
- ↳ Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników
- ↳ LPG-dotyczy tylko inst.lpg
- ↳ Diagnostyka
- ↳ Narzędzia i Sprzęt Warsztatowy
- ↳ Części i serwisy
- ↳ Techniczne (archiwum)
- ↳ FAQ
- ↳ Linki
- ↳ O Forum i stronie
- ↳ Filmy i zdjęcia
- ↳ Filmy
- ↳ Zdjęcia
- ↳ Poszukuję zdjęć
- ↳ Ubezpieczenia, porady prawne
- ↳ Skradzione Auta i Przedmioty (ściśle związane z motoryzacją)
- ↳ Chcę kupić auto
- ↳ Forum Ogólne
- ↳ Fora regionalne
- ↳ Grupa Śląska
- ↳ Grupa Łódzka
- ↳ Grupa Warmia-Mazury
- ↳ Grupa Zachodniopomorska
- ↳ Grupa Wielkopolska
- ↳ Grupa Mazowiecka
- ↳ Grupa Małopolska
- ↳ Grupa Pomorze
- ↳ Grupa Podlasie
- ↳ Grupa Opolska
- ↳ Grupa Dolny-Śląsk
- ↳ Archiwum
- ↳ Grupa Lubelska
- ↳ Grupa Lubuska
- ↳ Grupa Podkarpacka
- ↳ Grupa Kujawsko-Pomorska
- Auta
- ↳ Nasze auta
- ↳ mk1
- ↳ mk2
- ↳ mk3
- ↳ mk4
- ↳ mk5
- ↳ mk6
- ↳ mk7
- ↳ mk8
- ↳ Pozostałe z grupy VAG
- ↳ Pozostałe
- ↳ Projekty
- ↳ Nasze auta - Projekty
- ↳ Zakończone projekty
- ↳ Oldtimer/Youngtimer
- ↳ Golf R
- ↳ Golf Cabrio
- ↳ Golf Rallye
- ↳ Golf Country
- Modyfikacje
- ↳ Speed
- ↳ 1.8T i 20V
- ↳ VR6
- ↳ 16V
- ↳ G60
- ↳ ECU forum
- ↳ TD
- ↳ TDI
- ↳ TSI/TFSI
- ↳ Style
- ↳ Car Audio
- ↳ Nawigacja i CB Radio
- ↳ Opony i felgi
- ↳ Zawieszenia
- ↳ Virtual Tuning
- ↳ Detailing
- Pozostałe
- ↳ Pogawędki
- ↳ Kąciki
- ↳ Tylko dla Pań
- ↳ Zloty i spoty
- ↳ Archiwum
- ↳ KILLe
- ↳ Modele VW
- ↳ Technika jazdy
- ↳ Klub Samotnych Miłośników VW
- ↳ Podróże z VW
- ↳ Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska
- ↳ Zsyp
- Giełda
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Sprzedam felgi, opony, dystanse
- ↳ Kupię części
- ↳ Kupię felgi, opony, dystanse
- ↳ Oferty specjalne
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ VOLKSWAGEN
- ↳ MK1/Jetta/Caddy
- ↳ MK2/Jetta
- ↳ MK3/Vento
- ↳ MK4/Bora
- ↳ MK5/Jetta
- ↳ MK6/Jetta
- ↳ MK7/Jetta
- ↳ Pozostałe ogłoszenia innych modeli VW
- ↳ SEAT
- ↳ AUDI
- ↳ SKODA
- ↳ POZOSTAŁE
- ↳ Kupię auto
- ↳ Wyceny
- ↳ Pozostałe sprzedam/kupię/zamienię/oddam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość