Technika jazdy Dieslem

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
mateuszma85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:27
Lokalizacja: Wrocław/Oława [ DOA ]

Re: Technika jazdy Dieslem

Post autor: mateuszma85 » czw cze 14, 2018 15:46

liteon0 pisze:
sob maja 05, 2018 18:53
Jak ze stałą prędkością bez gwałtownego wciskania gazu to ok 2000obr na 5 będzie ok
Tak jak napisane.
Nie zgodzę się tylko z tym co napisał wesol aby dla silnika diesla obroty w okolicy 3500 obr to było coś dobrego. Chyba, że przy nagłym wyprzedzaniu kiedy jest taka potrzeba. Owszem, raz na jakiś czas trzeba tak przegonić chwilę na autostradzie. Ale codzienna taka jazda nie będzie służyć żywotności takiego silnika...
Optymalny zakres dla każdego diesla oscyluje między 2100 do 2800 obr/min. Mówimy o prędkości przelotowej. Najlepsza dynamika i w dalszym ciągu możemy powiedzieć o ekonomii. 3000obr na autostradzie również źle nie zrobi. Spalanie tylko się zwiększy.
Duszenie silnika na jak najniższych obrotach bo wtedy mniej spali to bzdura. Każdy silnik ma swój moment i najniższe obroty nie gwarantują najniższego spalania.

Trzeba jeszcze pamiętać, że dopóki nie złapie temp powyżej 70 stopni nie warto butować bo zamordujesz silnik.
Tak samo po dynamicznej jeździe trzeba dać czas na ostudzenie turbiny czy oleju i nie wolno gasić silnika zaraz po zatrzymaniu się.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6839
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Technika jazdy Dieslem

Post autor: wesol » czw cze 14, 2018 17:35

Zależy co i jak. Duszenie auta na 2200 obr jeśli jedziesz autem załadowanym kompletem pasażerów to raczej kiepski pomysł. Natomiast 2200 dla Ibizy fabi TDI na pusto to luzik. Pamiętać trzeba że jak przyspieszamy to mu depnac do tych nawet nie 3000 obr tylko celowo podaje 3500 bo to po pierwsze zdrowiej dla geo turbiny jak i to że taka zmiana biegu powiedzmy 5 na 6 powoduje że nie męczymy dwumasy. zabijanie regeneracji elementu wynika nie z mulastej jazdy na 1 czy 2 biegu tylko właśnie na 5 i 6 biegu mimo że na szafie już prędkość niby ponad przepisową jest.


SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP oraz touran bls+

Awatar użytkownika
mateuszma85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:27
Lokalizacja: Wrocław/Oława [ DOA ]

Re: Technika jazdy Dieslem

Post autor: mateuszma85 » czw cze 14, 2018 22:26

Jeżeli uważasz, że 2200 obrotów dla diesla to duszenie, to nie mamy o czym dalej dyskutowć ;-)



Awatar użytkownika
mateuszma85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:27
Lokalizacja: Wrocław/Oława [ DOA ]

Re: Technika jazdy Dieslem

Post autor: mateuszma85 » czw cze 14, 2018 22:52

Proponuję poczytać. Zawsze czegoś się można dowiedzieć.
https://motoprezent.pl/jak-jezdzic-dies ... obienstwa/

http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... t&artid=50

http://www.technikajazdy.info/quiz-moto ... c-dieslem/

https://www.iparts.pl/artykuly/jak-jezd ... em,66.html

Każdy ma inny styl jazdy i z tym nie dyskutuje. Jednak będę się trzyma swojej wersji. Diesle w przeciwieństwie do benzyny nie lubią zbyt wysokich obrotów. Pozdrawiam :-)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6839
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Technika jazdy Dieslem

Post autor: wesol » pt cze 15, 2018 05:56

2200 na 6 biegu to nie to samo co 2200 na 2 biegu. Zrozum to.


SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP oraz touran bls+

grg474
_
_
Posty: 5442
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Technika jazdy Dieslem

Post autor: grg474 » ndz lip 01, 2018 21:57

no dobra to co powiecie na to że w ciężarówkach optymalna prędkość obrotowa to 1500obr/min? Ja np diesle mam podciągnięte na niutonach i przy 2tys obr mam więcej niż oryginalny program ma max. Kręcenie więc silnika powyżej 3500 daje mi tylko wyższe spalanie a słabsze przyspieszenia (fakt - jak chcę mieć 220km/h to niestety mam ponad 4tys obr/min ale wtedy spalanie już jest duże). Zaraz ktoś powie, że dwumas dostaje itp. Dwumas mi raz oberwało ale był testowany program i było dużo za dużo a przebieg autko już miało 460tys więc miał prawo


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :( jest A3 8P i EOS :)

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 438
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Technika jazdy Dieslem

Post autor: mk4tdi » ndz lip 01, 2018 23:27

Tylko że w ciężarówce obrotomierz kończy się na 2,5 tys obr, poza tym nie ma co porównywać silnika z ciężarówki do silnika z osobówki.
Ja swojego klekota też rzadko kręcę pod 4tys, przeważnie jeżdżę w przedziale 2-3,5tys obr, czasami tylko na autostradzie wskazówka przekroczy 4tys obr, ale też nie jeżdżę na 5 biegu przy 1,8tys obr.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość