dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
Svempa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lut 19, 2007 13:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: Svempa » pt gru 28, 2012 20:52

Jak juz tak mierzycie dokładnie to patrzcie jeszcze na wiatr(kierunek i siłe) najlepiej na dym z kominów albo wiatraki przy drogach, u mnie w ciężarówce jadac pod wiatr spalanie wzrasta nawet o 10% i potrafi namieszac w całym rozliczeniu, potwierdze jeszcze co kilka osob powiedziało najlepsze spalanie jest na ostatnim biegu i i przy predkosci ok 90km/h gdy silnik ma swoje ekonomiczne obroty i opory ruchu są wzglednie niskie.



Awatar użytkownika
pawelek1z2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: ndz lip 04, 2010 21:10
Lokalizacja: LBN

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: pawelek1z2 » pt gru 28, 2012 21:03

Svempa, odz dziś jeżdzę tylko z wiatrem:D



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: Tomek » sob gru 29, 2012 12:41

Svempa pisze:Jak juz tak mierzycie dokładnie to patrzcie jeszcze na wiatr(kierunek i siłe) najlepiej na dym z kominów albo wiatraki przy drogach, u mnie w ciężarówce jadac pod wiatr spalanie wzrasta nawet o 10% i potrafi namieszac w całym rozliczeniu[...]
Hehe czyteż w odliczeniu :D:D:D


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

mrmr20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 12, 2013 13:46

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: mrmr20 » czw mar 14, 2013 15:57

Po pierwsze witam wszystkich na forum :D

Temat rzeka, bo już czytałem opinie że jazda 2000obr to zamulanie silnika i minimum 3,5k (czyli jak jadę w mieście 60km/h to na 2 biegu bym musiał :rotfl: ) i takie że niektórzy jadą 1100obr na 5.

Może raz na zawsze rozstrzygnąć te kwestie i :
Czy ktoś miły i z komputerem pokazującym chwilowe spalanie mógłby tu wrzucić jakie ma spalanie na 5 biegu dla:
-80km/h
-100km/h
-120km/h
-140km/h

I jakie przy tym ma obroty no i jaki silnik.
Jakby się ktoś znalazł z silnikiem 1.6 benzyna to w ogóle byłby luksus. TDI to wiem że 4l/100km potrafią ale co mi z tego jak mam benzynę :(



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: JonnyQuest » czw kwie 18, 2013 20:01

mrmr20 pisze:Temat rzeka, bo już czytałem opinie że jazda 2000obr to zamulanie silnika:
gdzie to czytałeś ?


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
magnum146
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw kwie 11, 2013 21:07
Lokalizacja: Jura Krak-Częst

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: magnum146 » śr kwie 24, 2013 17:06

Co lepiej zrobić w upalny dzień? Uchylić szybę czy włączyć nawiew (nie klima)?
Z uchyloną szybą mało komfortu ale jak to jest ze spalaniem?


Obrazek

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3928
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: Paviarotti » śr kwie 24, 2013 17:40

magnum146, nawiew przecież nie wpływa na spalanie jak klima. Jeśli nawiew miałby wpływać na zużycie paliwa to ludzie by jeździli z wyłączonym radiem i światłami ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: KamilP » śr kwie 24, 2013 21:12

magnum146 pisze:włączyć nawiew (nie klima)?
Akurat jak Ci sie deska rozdzielcza rozgrzeje to bez klimy nawet nawiew Ci nie pomoże :) Jak szybę uchylisz to jednak trochę może spalisz więcej bo opory powietrza się powiększają, ale dla tych kilku litrów rocznie warto się parować w aucie (dekoncentrując się powodując być może zagrożenie na drodze)? Tak samo jak klima, "mam ale nie używam bo mi pół litra więcej spali... " Rozumiem są ludzie którzy nie tolerują klimy (zaraz ich owieje itp) ale parować się w aucie w korku nie włączając klimy bo to drożej to tak trochę... Ale to już indywidualna sprawa, ja takiego bajeru nie mam :bajer:


Mój Golfik na PJ :dol:
Obrazek
Widzisz? Nawet mruga do Ciebie :popcorn: :grin:

mafia 85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt kwie 05, 2013 19:40
Lokalizacja: Słupca

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: mafia 85 » czw kwie 25, 2013 22:30

duzo więcej nie spali, trzeba otwierać szyby albo klime włączać bo parówa że szok



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: JonnyQuest » sob maja 04, 2013 13:33

trasa 80-90km/h - ostatni bieg, unikać hamowania i agresywnego przyspieszania
rekordy biłem nocami (brak wiatru, brak ruchu, brak korków, brak mułów)
nawet benzyna potrafi zejść do tych 5,5 litra :okej:

jeśli chodzi o miasto to nie ma mowy o dywagacjach :grrr:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: WichuTM » ndz maja 12, 2013 12:27

apropos tej klimy to wcale nie jest tak, że spali pół litra więcej, ja w moim mk3 jak włącze klime to przede wszystkim czuć od razu spadek mocy, może datego ze mam tylko 100KM ale do codziennej jazdy mi to starcza.. Wracając do paliwa to jadąć spokojnie w trasie to faktycznie jest to ilość rzędu 0,5 litra gazu więcej a przy komforcie jazdy z klimą to chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, ale jeżdżąc w korkach po warszawie to potafi spalić nawet 3 litry więcej w upalny dzień i ostrym korku... A dla studenta każda dycha jest ważna :) mimo wszystko, staram się zawsze wytrzymać jak najdłużej a w rezultacie i tak włączam hehe



Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: coleman » pt lut 21, 2014 02:02

biorąc pod uwagę żę graty od klimy trochę ważą to warto ją wymontować dla jak najmniejszego spalania,
macie klimę i jej nie używacie to chociaż się nie chwalcie bo to trochę żenujące,
dziękuję dobranoc


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
Hz
cS 1.6 STEAM...
cS 1.6 STEAM...
Posty: 1122
Rejestracja: pt cze 01, 2007 17:25
Lokalizacja: SL !
Kontakt:

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: Hz » pn maja 05, 2014 19:29

Kiedyś jechałem w Nocy 440km tempomat 90-100km/h w takich granicach spalanie 4.6 L na 100km a autem E46 330D pomodzonego na 234/530 nm 6 garów jak się chce to sie umi jechać eko... :satan:


5.03.2012-17.08.2013 Było moje teraz ma innego właściela
Obrazek
Passat B5FL AVF+ By Hz!

Awatar użytkownika
nesill
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pt mar 21, 2014 00:14
Lokalizacja: Augustów

dywagacje na temat zależności prędkość/spalanie

Post autor: nesill » ndz maja 11, 2014 10:27

Postanowiłem opisać swoje doświadczenia, golf iv 1.9 tdi 90ps zrobiony na 116.
Kupiłem go niecały miesiąc temu, zrobiłem już 3,2tys km. w tym 2,5 w trasie reszta w mieście więc skupie się na trasie.
Tankuje u ruskich za niecałe 3zł, więc moje spalanie może być trochę indywidualne choć strasznie gorszej ropy nie mają wręcz lepszą jak na carefourach itd.
Trasa po zakupie jadąc z prędkościami 100-130 trochę mu ciskałem jak to po zakupie trasa ponad 500km, wyszło mi (nie mam komputera więc z tankowań) 5,6l.
Kolejna trasa po lekkim wyczuciu samochodu i prędkości 80-90, 5,2l więc prawie żadna różnica.
I tu ważna sprawa wymiana nalewek z którymi kupiłem samochód na nowe oponki INFINITY ECOSIS 205/55/16 (wiem syf ale sypie mi się magiel i musiałem oszczędzać) no i kolejna taka sama trasa dom rodzinny miejsce zamieszkania, tym razem przy prędkości 90-100 około 2k obrotów - spalanie 4,7l (dolałem pod korek z karnistra).

Ale na spalanie ma wpływ wiele rzeczy, wiatr, ruch drogowy, paliwo, opony, stan silnika itd.

W mieście pali mi ponad 6,5l i czy to noc czy dzień, światła robią swoją robotę i tego nie przeskoczysz.

U ruskich tankuje zawsze do pełna z odbiciem, w bak wchodzi mi w okolicach 60l. Z przeważająca ilością tras na zbiorniku robię około 1100-1150km. Jak jeżdżę w mieście to ciężko dojść do 1000km.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość