Strona 28 z 31

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr lut 26, 2014 04:09
autor: Shmatan
Czyli były źle dobrane obroty i prędkość. Zrozumiałem, ale na tempo pali mniej.

A najmniej spali jeżeli na prostej wrzucimy tempo na 1500obr, pod górkę podciągniemy do 2k obr albo zredukujemy żeby mieć 2k obrotów, a przed każdym ew. hamowaniem wyłączymy tempo i będziemy hamować silnikiem.

Ja tempomatu nie używam nawet dla oszczędzania bo stać mnie na pół litra czy litr więcej "na setkę", ale jazda z nim jest po prostu wygodniejsza bo można sobie spokojnie nogi ułożyć w dowolnej pozycji.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz kwie 06, 2014 22:15
autor: rolmik
Shmatan, i można szybciej zasnąć ja jechałem do de na tempo spalanie 31,4/100 i nużyło mnie jak ..... wracałem na nodze spalanie 28,4 więc różnica 3l na 100 to dużo ale to w tirze w osobówce już się wypowiedziałem dla mnie tempomat to wersja utrzymania prędkości dla leniwych

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw kwie 10, 2014 22:36
autor: sliwa404
Witam, jako że to mój pierwszy post - pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Ponad tydzień temu zakupiłem auto moich odwiecznych marzeń - Golf'a mk4. Silnik 1,9 TDI ARL 150KM. Kupowałem go od pani, ciut starszej odemnie, jak zobaczyłem na komputerku 6,9L na 100km to byłem zadowolony. Do czasu. Zresetowałem komputer i po przejechaniu autem ponad 800 km moje średnie spalanie to jakieś 9L/100km. Pytanko do Was, doświadczonych kierowców, jak i doświadczonych posiadaczy Golfa. Przy jakich obrotach zmieniać mu bieg, co by zachować mu te nieziemskie osiągi, a przy okazji zachować przynajmniej odrobinę grubość portfela? Mam głupi nawyk wrzucania biegu jałowego w momencie w którym wiem, że zaraz będę się zatrzymywać. Próbuje to zwalczyć, bo zauważyłem że na "luzie" ciągnie ON, a jak hamuje mu na biegu to do pewnego momentu na obrotomierzu nic nie bierze, potem staram się hamować silnikiem ile się da.(Może i głupie pytanie, ale ciągłe hamowanie nie zrobi krzywdy skrzyni bądź sprzegle?)

Pozdrawiam Was, wielki fan motoryzacji i VAG.

PS. Jeszcze was zasypie nie raz pytaniami, raczkuje dopiero w tych tematach a plany są ogromne! :D

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt kwie 11, 2014 01:07
autor: Max93
sliwa404, hamowanie silnikiem dużo nie zrobi, a spalanie będzie zerowe w momencie kiedy auto będzie poruszać się siłą pędu.

Ja mogę dodać tylko zdjęcie komputera z Mitsubishi SpaceStar, którym jeżdżę (drugie auto w domu) silnik 1.3 benzyna 83kM
Przy dość delikatnej jeździe, nie przekraczałem 2 500 RPM i prędkość przelotowa była 60-80km/h (gdzie się dało to się jechało szybciej), do tego hamowanie silnikiem i wykorzystywanie maksymalne zjazdów, aby rozbujać auto na podjazd.
Dodam tylko, że na podjeździe potrafiłem zejść ze spalaniem o jedną setkę.
Takie udało mi się uzyskać najniższe, a średnie, w średnim tempie to między 6-7L/100km wliczając w to ruch miejski i pozamiejski (50%-50%)
Obrazek

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob cze 21, 2014 22:43
autor: adamooo125
silnik 2.3 V5 spalanie srednie droga praca co chwile rondo swiatla spalanie nie nizej niz 8,6 litra , tak pokazuje fis :D jazda bez mocy auta , przy mocniejszych depnieciach na pierwszych 3 biegach wychodzi okolo 10l :D , co by i tak nie bylo to radocha z jazdy zawsze :D

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob cze 21, 2014 22:46
autor: adamooo125
oraz pytanie do posiadaczy 2.3 v5 170KM czy macie tez cykniecie powietrza w zbiorniczku plynu chlodniczego po odkreceniu korka gdy auto jest cieple ??

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob cze 21, 2014 22:54
autor: sliwa404
To chyba naturalne że ciśnienie wywala powietrze.

Pozdrawiam,
Patryk.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz cze 22, 2014 07:15
autor: inż. Mk2_marcin
zauważyłem że eko jazda przekłada się na jakość paliwa między paliwem Tesco i BP ON, cenowo różnica jest około 35 groszy na litrze.
więcej pojeżdżę na paliwie BP ON niż na Tesco ON. wie kto jest dostawcą paliwa dla Tesco?
nie mam obrotomierza w swoim aucie i nie wiek ktoś czy w mk2 TD 1V przy skrzyni 4s na 5 biegu w jakich okolicach km/h będę miał mniej więcej 2000 rpm?

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz cze 22, 2014 11:39
autor: ForeCast
Z tego co tak na szybko policzyłem wychodzi około 75 km/h

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz cze 22, 2014 12:17
autor: inż. Mk2_marcin
ForeCast, masz na to jakieś obliczenia?, szukałem na forum listę ile wynosi rpm przy tym silniku na różnych biegach ale temat który znalazłem już nie istnieje

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz cze 22, 2014 14:28
autor: Max93
Marcin, na portalu w danych technicznych jest zakladka prędkości obrotowe i tam obliczysz ;)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz cze 22, 2014 18:58
autor: ForeCast
inż. Mk2_marcin, policzyłem to na podstawie wzoru z obliczeń trakcyjnych, które miałem na jednym z przedmiotów o enigmatycznej nazwie "Pojazdy"

V= (rd*ns)/2.65*ib*ig

rd-promień dynamiczny(czyli promień calego koła)
ns - prędkość obrotowa w obrotach na minutę
ib-przełożenie konkretnego biegu
ig-przełożenie przekładni głównej

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt wrz 16, 2014 08:46
autor: VinnieIV
Jest taki artykuł o eco jeździe http://szroty.pl/artykuly/zasady-ekonom ... jazdy-cz-1 i druga część tego tematu też jest w tym serwisie i się zastanawiam czy ktokolwiek stosuje się do tych wszystkich zasad? Sprawdza się?

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt wrz 16, 2014 09:31
autor: ForeCast
Oczywiście, że się sprawdza - i w sumie nie wiem czy jest to eco driving z prawdziwego zdarzenia - ja bym to nazwał po prostu rozsądną jazdą. Mam tylko kilka zastrzeżeń - frazes o jak najniższej prędkości na jak najwyższym biegu jest bez sensu i to wie każdy, kto "słucha" swojego auta i je czuje. Co do czekania aż auto się nagrzeje - chyba już tylko ludzie starej daty odpalają auta i czekają z wyruszeniem w trasę aż silnik nie uzyska 90 stopni. Niemniej warto poczekać chwilę po odpaleniu (zwłaszcza zimą), żeby uzyskać nominalne ciśnienie oleju, a to trwa kilka sekund, w zależności oczywiście od układu smarującego, no i samego oleju. Reszta to tak naprawdę elementarz rozsądnego kierowcy