W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: jhosef » pt paź 28, 2011 09:04

doggie, mechaniczna pompa odcina paliwo dopiero przy obrotach powyżej 2500. Poniżej włącza się wydatek szczątkowy więc hamowanie silnikiem nie jest tak ekonomiczne jak w nowszych dieslach.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: guti » pt paź 28, 2011 09:19

jhosef pisze:doggie, mechaniczna pompa odcina paliwo dopiero przy obrotach powyżej 2500.

podobnie jak w benzyniaku... do pewnego momentu odcina, pozniej juz podaje paliwo, zeby podtrzymac prace silnika i go nie zdławic :) wiem, bo obserowałem MFA w golfie swoim jak hamowałem silnikiem :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: jhosef » pt paź 28, 2011 09:22

guti, ale benzyniak powinien zacząć podawać paliwo jak dojdzie do obrotów biegu jałowego a TD i D niestety wcześniej podaje.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » pt paź 28, 2011 12:06

Ale zaraz, przyszła mi do głowy jedna myśl. Jak w TDi komp odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem..Przecież pompa by wtedy na sucho pracowała.. Jak to jest rozwiązane?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » pt paź 28, 2011 12:11

KamilP pisze: Jak w TDi komp odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem..
odczytuje sygnał z położenie pedału przyśpieszenia i obciążenia silnika

Przecież pompa by wtedy na sucho pracowała.. Jak to jest rozwiązane?
pompa cały czas jest smarowana ON który "idzie" powrotem do zbiornika paliwa



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » pt paź 28, 2011 12:49

doggie pisze:
Przecież pompa by wtedy na sucho pracowała.. Jak to jest rozwiązane?
pompa cały czas jest smarowana ON który "idzie" powrotem do zbiornika paliwa
Ale przez wtryskiwacze? Chociaż może i tak.. Małe ciśnienie daje i wtryskiwacz się nie otwiera.
doggie pisze:
KamilP pisze: Jak w TDi komp odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem..
odczytuje sygnał z położenie pedału przyśpieszenia i obciążenia silnika
To akurat wiedziałem :hmm:



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1736
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Kowal_ » pt paź 28, 2011 14:53

guti pisze:
jhosef pisze:doggie, mechaniczna pompa odcina paliwo dopiero przy obrotach powyżej 2500.

podobnie jak w benzyniaku... do pewnego momentu odcina, pozniej juz podaje paliwo, zeby podtrzymac prace silnika i go nie zdławic :) wiem, bo obserowałem MFA w golfie swoim jak hamowałem silnikiem :)
Hmm u mnie to jest bieg jałowy, to jest bardzo proste do zaobserwowania, drugi bieg, 3tys i więcej obrotów, puszczasz gaz i zaczyna samochód zwalniać, "ciągnąć" (co wyraźnie czuć) zaczyna dopiero jak się obroty do tych ~850obr/min się zbliżą. To w Digifancie II, możliwe, że przy innych wtryskach jest inaczej.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
kappi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: sob lis 13, 2010 15:10

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: kappi » pn paź 31, 2011 19:03

ja moim klekoczącym dieselem i każdym innym jak jeżdże to kręce do 2 tyś i wrzucam wyższy bieg.. w moim 1.6 gdy jade ekonomicznie( w sumie z tym silnikiem nawet ponad 120 jest ekonomicznie w porównianiu do innych :okej: :okej: ale zawsze na spokojnie bez "butowania" to mniej spali :smoke: ) i wykorzystuje gdzie tylko sie da hamowanie silnikiem osiągam w trasie nawet mniej niż 4 l/100 km a w miescie ok 5 l :hmm: zaś jeśli jeżdże caddy 1.9 TDI 105 KM osiągam w trasie ok 5,6 - 6,4 l :-)


Obrazek
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: bongo » pn paź 31, 2011 23:41

U mnie jazda 80 na godzinę na piątce jest mniej ekonomiczna niż jazda 80 na czwórce :grin: Więc podczas codziennych dojazdów do pracy używam tylko pierwszych czterech biegów,piąty i szósty zarezerwowany jest na trasy :chytry:
A spalanie na poziomie sześciu litrów całkowicie mnie satysfakcjonuje,zważywszy że trzeba napędzić te prawie 150 koników :bigok:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » pn paź 31, 2011 23:50

u mnie z kolei jest pewien paradoks, a mianowicie mój klekot spala zimą mniej niż latem :D poważnie :D



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » pn paź 31, 2011 23:56

bongo pisze:U mnie jazda 80 na godzinę na piątce jest mniej ekonomiczna niż jazda 80 na czwórce :grin:
Odwróć "gałkę" na lewarku :hmm:
bongo pisze:A spalanie na poziomie sześciu litrów całkowicie mnie satysfakcjonuje,zważywszy że trzeba napędzić te prawie 150 koników :bigok:
Przy 80km/h to pewnie nie więcej jak 50 sobie "tupta" :grin:

A mi auto jak stoi pod domem w weekend to nic nie spala :okej: A zawsze jest na trzecim biegu zapięte :rotfl:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: bongo » wt lis 01, 2011 00:03

italiano_83 pisze:Odwróć "gałkę" na lewarku :hmm:
Komputer pokazuje,jak nie prawda pretensje do niego,a nie insynuacje pod moim adresem :jezor:
italiano_83 pisze:A mi auto jak stoi pod domem w weekend to nic nie spala
Niektórym osobnikom na tym forum jeszcze by produkował paliwo :los2:



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » wt lis 01, 2011 00:03

italiano_83 pisze: A mi auto jak stoi pod domem w weekend to nic nie spala :okej: A zawsze jest na trzecim biegu zapięte :rotfl:
Noo i wtedy tupie sobie jakieś 0 koników, czyli wszystkie śpią :pub:



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1736
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Kowal_ » wt lis 01, 2011 00:48

doggie pisze:u mnie z kolei jest pewien paradoks, a mianowicie mój klekot spala zimą mniej niż latem :D poważnie :D
Z tego co pisałeś całkiem daleko masz do pracy, na trasie w zimę spali mniej, paradoks to nie jest, a fizyka (gęstość powietrza) ;)


330KM/450Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości