W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: czarekcw » wt paź 25, 2011 22:45

Odnośnie tematu- to jak mam jeździć swoim Gofrem? Przyśpieszając to do max 3 tyś obrotów go kręcić i zmiana biegu (jak ciepły oczywiście) czy wyżej/niżej?


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
kolkinson
po prostu kołek
po prostu kołek
Posty: 293
Rejestracja: czw maja 13, 2010 22:21
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: kolkinson » wt paź 25, 2011 22:46

speckom, z tym sprzęgłem dowaliłeś... Tak samo się zużyje jakbyś normalnie zmieniał biegi i jeździł na luzie. A tarcze i klocki wymieniasz dużo częściej niż sprzęgło. Z Twojego rozumowania skrzynia służy tylko do przyspieszania, a do hamowania tylko hamulec ? Duży błąd...

guti, jak zjeżdżasz z małej górki to po prostu na 5 lub 4 biegu puść gaz, automatycznie odcina paliwo i auto leci za darmo, na luzie będzie palił. Tak samo jak masz przed sobą górkę, lepiej się przed nią powoli rozpędzić, niż wjeżdżać z równą prędkością, ponieważ podjeżdżając spalisz więcej paliwa, niż jak się przed nią rozpędzisz i wtoczysz z mniej wciśniętym pedałem gazu.

Co do obrotów 2,5 tys max 3tys i nie ma tragedii ze spalaniem ;]


viewtopic.php?f=87&t=364247" onclick="window.open(this.href);return false; - mk2 cultowo i klasycznie

Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » wt paź 25, 2011 22:47

czarekcw pisze:Odnośnie tematu- to jak mam jeździć swoim Gofrem?
ja ci nie odpowiem bo jeżdżę swoim a nie twoim :D



Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: czarekcw » wt paź 25, 2011 22:49

doggie pisze:ja ci nie odpowiem bo jeżdżę swoim a nie twoim
To dawaj na Mazury i wtedy odpowiesz :D

kolkinson, dzięki, właśnie tak koło tego zmieniam biegi jak przyśpieszam, nie chcę zakatować silnika ale też nie zamulić.


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
kolkinson
po prostu kołek
po prostu kołek
Posty: 293
Rejestracja: czw maja 13, 2010 22:21
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: kolkinson » wt paź 25, 2011 22:50

guti pisze:
czarekcw pisze:Zima idzie a takie pierdoły gadacie- dziwne że nie mieliście dzwona.
eeee no w zime to nie ma opcji, zeby odłączyc napęd :D w zime najlepsze hamowanie jest hamulcem i dodatkowo biegami :) zajezdziłem jedno sprzęgło.. bo uczyłem sie redukowac z międzygazem jedną stopą :) , ale w sumie to pewnie strzały ze sprzęgła tez pomogły w peknieciu spręzynki :)

w zimę dodatkowo powinno się jeździć na niskich obrotach (oczywiśnie nie mówie 35km/h, 5bieg i 1tys obrotów - wszystko z wyczuciem) - zmniejsza to ryzyko niekontrolowanego poślizgu ;)


viewtopic.php?f=87&t=364247" onclick="window.open(this.href);return false; - mk2 cultowo i klasycznie

Obrazek

Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: czarekcw » wt paź 25, 2011 23:13

Często to jazda z prędkością 20km/h po prostej drodze jest za szybka- tak ślisko że tylko się modlę, aby mną nie rzuciło (nogami nawet nie utrzymasz się i glebę zaliczysz- no wiocha totalna ale nic nie zrobisz) :) . Oczywiście są to ekstremalne przypadki.


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: xxxGlaDxxx » śr paź 26, 2011 18:39

kolkinson pisze:w zimę dodatkowo powinno się jeździć na niskich obrotach (oczywiśnie nie mówie 35km/h, 5bieg i 1tys obrotów - wszystko z wyczuciem) - zmniejsza to ryzyko niekontrolowanego poślizgu ;)

Dobra bzdura :bigok: Mnie się zawsze zdawało, że wpadnięcie w poślizg to powoduje nadmierna prędkość auta i warunki atmosferyczne, a nie prędkość obrotowa. Poza tym Panie kierownik, próbowałeś Pan kiedyś wyprowadzić auto z poślizgu mając 1000 obr/min na blacie :) ? Co do eko jazdy, to należy jak najmniej używać hamulca, szanować uzyskaną prędkość i jechać płynnie. Do tego odpowiednie ciśnienie kół, wzorowy stan techniczny auta i odpowiednie warunki na drodze :) Podsumowując jest to temat rzeka.



Awatar użytkownika
kolkinson
po prostu kołek
po prostu kołek
Posty: 293
Rejestracja: czw maja 13, 2010 22:21
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: kolkinson » śr paź 26, 2011 20:03

xxxGlaDxxx, po pierwsze, mówiłem, że nie trzymać tak niskich obrotów (przeczytaj to co napisałem jeszcze raz). Masz rację, źle to może opisałem, chodziło, mi głównie o prędkość w stosunku do obrotów. Jak będziesz jechać po śniegu na 3 biegu przy 4,5tys obrotów, to dodając minimalnie gazu czy odejmując sprawia większe prawdopodobieństwo wpadniecia w poślizg niż przy 3 biegu i 2,5 tys obrotów. Rozumiesz Panie kierownik ?
xxxGlaDxxx pisze:próbowałeś Pan kiedyś wyprowadzić auto z poślizgu mając 1000 obr/min na blacie :) .
Z tego co wiem, z własnego dośw, instruktorów jazdy itd to podczas poślizgu nie dodaje się gazu, bo to jeszcze pogarsza sprawę, więc i w takiej sytuacji lepiej mieć niższe obroty. Wolisz jeździć inaczej, Twoja sprawa, ja to już przestudiowałem na bardzo krytycznej sytuacji i udało mi się w ten sposób opanować samochód.


viewtopic.php?f=87&t=364247" onclick="window.open(this.href);return false; - mk2 cultowo i klasycznie

Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Shmatan » czw paź 27, 2011 10:21

kolkinson pisze:podczas poślizgu nie dodaje się gazu
technika zależy od tego która oś jest napędzana, oraz od tego czy masz do czynienia z poślizgiem podsterownym czy nadsterownym. Ja nie wyobrażam sobie wyprowadzenia samochodu z poślizgu nadsterownego z napędem na przód bez dodania gazu



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » czw paź 27, 2011 10:25

kolkinson pisze:Z tego co wiem, z własnego dośw, instruktorów jazdy itd to podczas poślizgu nie dodaje się gazu, bo to jeszcze pogarsza sprawę, więc i w takiej sytuacji lepiej mieć niższe obroty. Wolisz jeździć inaczej, Twoja sprawa, ja to już przestudiowałem na bardzo krytycznej sytuacji i udało mi się w ten sposób opanować samochód.
A słyszałeś że auto z przednim napędem można wyciągnąć z poślizgu nawet jak odwróci się o 180 stopni? Gazu dodać i kierę skręcić trzeba.. czy jakoś tak. ;)

Ale np zwykły diesel typu 1Y na pompie bez elektroniki to przy hamowaniu silnikiem będzie mi palił tyle co na luzie tak?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » czw paź 27, 2011 19:15

KamilP pisze:A słyszałeś że auto z przednim napędem można wyciągnąć z poślizgu nawet jak odwróci się o 180 stopni?
Ja pamiętam tekst Krzysztofa Hołowczyca z programu Wieczór Jagielskim ( jak ktoś jeszcze pamięta pierwszy tok-show w PL) cytuje " Jak Maciek (pilot) widzi, że tył zaczyna wyprzedzać przód to składa "kwity" (notatki z opisem trasy) :bigok:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » czw paź 27, 2011 19:15

z tego co wiem to 1Y czy AAZ z pompą mechaniczną podczas hamowania silnikiem i tak podają paliwo do komory spalania a nadmiar wraca powrotem, nie wiem dokładnie ale śmiem przypuszczać że spalanie jest porównywalne ze spalaniem na biegu jałowym



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: guti » czw paź 27, 2011 19:37

italiano_83 pisze:( jak ktoś jeszcze pamięta pierwszy tok-show w PL)
a to nie MDM był ??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » czw paź 27, 2011 19:51

guti pisze:a to nie MDM był ??
O fakt było taki program :hmm: Ale taki typowy amerykański styl miał talk show miał Jagielski z Wieczorem z Wampirem później Wieczór z Jagielskim :hmm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości