W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » wt lis 01, 2011 18:43

nie kolego Kowal_ to nie to, po prostu zimą są znacznie niższe prędkości



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1736
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Kowal_ » wt lis 01, 2011 20:22

doggie, to już zależy kto po czym i gdzie jedzie. Ale przeprowadzając test tj. 2 takie same odcinki w tych samych warunkach, ale różniące się temperaturą, zakładając, że silniki są rozgrzane, sprawne itd. to w niższej temperaturze spalanie będzie niższe, nie są to jednak jakieś ogromne różnice :)


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » wt lis 01, 2011 22:41

test jest innego typu, a mianowicie: trasa 65 km /130 w obie strony/ 1 - lato, jazda z prędkością 110-120 km/h /średnia jakieś 80 km/h/ 2 - zima, w zależności od warunków jazda z prędkością 70-80km/h /średnia na odcinku jakieś 50-60 km/h/ - różnica w spalaniu około 1 litra na 100 km na korzyść zimy, sprawdzone na przestrzeni kilku lat



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: bongo » śr lis 02, 2011 20:28

doggie,no i klima w zimie nie chodzi :bajer: Chyba że jesteś takim masochistą że w lecie też nie używasz :helm:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » czw lis 03, 2011 20:57

bongo, w piątce klima działa trochę na innej zasadzie, jest tak jakby cały czas gotowa do użycia i nie trzeba jej co jakis czas "napędzać" zimą, co do lata - używam NON STOP panie :wink: tylko na trasie nie widzę żadnej różnicy w spalaniu z klimą czy bez



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: olozwirski » czw lis 03, 2011 21:39

Teoretycznie silnik najmniej pali kiedy ma największą sprawność czyli tam gdzie ma najwyższy moment obrotowy. Jazda na tych obrotach jest najbardziej ekonomiczna.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » czw lis 03, 2011 21:42

olozwirski pisze:Teoretycznie silnik najmniej pali kiedy ma największą sprawność czyli tam gdzie ma najwyższy moment obrotowy. Jazda na tych obrotach jest najbardziej ekonomiczna.
Noo a jak w praktyce? Chociaż moim zdaniem najwięcej zależy od tego ile gazu wciskamy. Od obrotów też ale bardziej gaz. Bo można jechać do 2k obrotów a depa mu do podłogi i wtedy będzie duuużo palił. A o wpływie na silnik to nie wspomnę :bajer:



Bolllo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 08:46
Lokalizacja: Jantar

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Bolllo » pn kwie 02, 2012 20:47

Ja zawsze hamuje biegami, skuteczniejsze i ekonomiczniejsze, ekonomicznie trzymać jest się obrotów 2,5-3,0tyś. gdyś silnik w tych obrotach ma najmniejsze obciążenie i jest najelastyczniejszy (oczywiście diesel będzie miał niższy zakres tych obrotów). I jazda na luzie nie jest ekonomiczna, powiem że nawet mniej od normalnego spowalniania, cytuję kolegę:

" Owiele skuteczniejszym zwalnianiem jest hamowanie skrzynią biegów, zrzucić z 5 na 4 potem z 4 na 3 bieg. Puszczając nogę z gazu i redukując bieg automatycznie odcina się dopływ paliwa do silnika więc nie bierze ani kropli Do tego zużywasz mniej hamulce. Same plusy, minusów brak ;] "
i tyle w temacie. Oczywiście jeszcze ciśnienie w ogumieniu odpowiednie, zbieżność i kąty kół.

A- i przy gwałtownej zmianie biegów słyszałem, że też mniej pali niż płynne zmienianie biegów (wnioskując na hamowaniu biegami to zasada podobna) ;)



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » pn kwie 02, 2012 20:54

Bolllo pisze:zrzucić z 5 na 4 potem z 4 na 3 bieg.
tak to raczej nie robię.. Jak jadę np 100km/h to puszczam gaz i przy ~40 km/h może trochę szybciej naciskam sprzęgło i dohamowuję hamulcem. No chyba że w zimie to inna sprawa. A jeśli już to wolał bym np z 5 redukcję na 3 (oczwiście nie tak żeby miał 3 czy 4 tyś obrotów albo coś nie zrozumcie mnie źle :) )
Bolllo pisze:automatycznie odcina się dopływ paliwa do silnika więc nie bierze ani kropli
No u Ciebie w dieselku to nie był bym tego taki pewny, chociaż może... Podobno pompa ogranicza dawkę ale jej nie odcina. Chociaż różne teorie na ten temat słyszałem.. Wiem że wtrysk (benzynki) i te nowsze silniki typu TDI przy hamowaniu odcinają dopływ paliwka. Starsze, mechaniczne pompy.. Nie wiem :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » pn kwie 02, 2012 21:12

Wszystko fajnie z ekonomiczną jazdą, ale nie zawsze warunki drogowe na to pozwalają :grin: Hamowanie biegami jak najbardziej :bigok: po co przelewać paliwo na darmo, szczególnie, jak się robi dużo kilometrów w roku, to taka pozorna oszczędność robi różnicę w skali roku. Chyba najważniejsze jest, aby unikać butowania, bo to podnosi mocno spalanie, gaz na 3/4 podczas przyspieszania jest wskazany, auto szybciej się rozpędza i przechodzi w jazdę ciągłą.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Duber » pn kwie 02, 2012 21:13

ja ciągne do 7 tyś bo szybciej wtedy przejady dany odcinek i mniej spali :bigok:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » pn kwie 02, 2012 21:25

Duber pisze:ja ciągne do 7 tyś bo szybciej wtedy przejady dany odcinek i mniej spali :bigok:
Duber eko jazda w Twoim wydaniu objawia się tym, że odpalasz auto :jaja: raz na tydzień- więc choć byś do 12 tyś kręcił to nie spalisz tyle paliwa co normalny użytkownik auta :los2:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Duber » pn kwie 02, 2012 21:36

hmm mysle ze średio w roku smigam 50-55tyś(tak delikatnie licząc bo napewno wiecej) km a czy tu mowa czy prywatnym czy słuzbowym autem?
ilu z nas robi takie przebiegi?w moim aucie co połtorej miesiąca zmieniają olej :bajer:
a benzyniakami tez jeżdżę w trasy

no ale nie o tym mowa i robimy ot z tematu

ta eko jazda to jeden wielki stek bzdur,zaoszczedzisz na benzynie a wydasz na co inne przez taka jazde...bylem w serwisie peugota z 407 kolegi...palila mu sie żółta kontrolka.mechanik wsiadl i powiedzial "psj" hmmm po czym wsiadł do auta but i na drugim biegu na maxa przegonil klekota..po czym powiedzial ze jak bedzie tak jeżdził jak jezdzi to sie niedłgo wykosztuje.a wiesz co znaczy "psj"?



Awatar użytkownika
zwirus
Wodzu
Wodzu
Posty: 417
Rejestracja: czw paź 13, 2011 17:57
Lokalizacja: Dębica

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: zwirus » pn kwie 02, 2012 23:06

heh wiadomo co znaczy "psj" (p.... styl jazdy) nie będę używał wulgaryzmów :bajer: w dieslach to zabójstwo jak ktoś jeździ i max te 2500obr kręci bo się boi i mówi że diesel, i się go wysoko nie kręci a to nie prawda, przez taką jazdę wydajemy wyrok na turbinę, od czasu do czasu trzeba go wkręcić w obroty na wyższych biegach żeby tą sadzę przedmuchało z turbiny, nie wiem jak inni ale jak tak właśnie robię :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości