W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Jacky1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 15:22

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Jacky1990 » wt paź 25, 2011 11:34

Tak jak w temacie... W jakim zakresie najlepiej jeździć golfikiem IV aby zmniejszyć maxymalnie spalanie o ile to oczywiście możliwe ? Robiłem trochę testów, ale w zasadzie sam nie wiem.. Gość mechanik mówił mi, że najlepiej jeździć w zakresie od 2.5 do 3 tyś. obrotów i wtedy jazda jest najbardziej ekonomiczna, ja jestem zdania iż jazda do 2tyś obrotów jest najbardziej ekonomiczna, ale podobno silnik jest bardziej wysilony i potrzebuje więcej paliwa. Jak do tego podchodzić ? W końcu spalanie będzie na zdrowy rozum mniejsze jeśli obroty są niższe prawda ? Nawet gdzieś czytałem iż jazda o te 10km mniej zaoszczędza trochę drobnych w portfelu a dla przykładu 2tyś obrotów to jakiś 70km/h a 2.5 do 3 to już 80-90km/h więc sam już nie wiem, co o tym sądzicie ?:)



art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3256
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: art_2008_a_ » wt paź 25, 2011 11:47

Jacky1990 pisze:Nawet gdzieś czytałem iż jazda o te 10km mniej zaoszczędza trochę drobnych w portfelu

w portfelu to zaoszczędza kasę instalacja lpg

ja na co dzień śmigam do 3 tys obrotów - uważam, że do 2 tys to trochę nie zdrowe dla silnika ... on też musi pracować aby być zdrowy ... jak koń :bajer:



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: ForeCast » wt paź 25, 2011 16:49

Spalasz tym mniej, im niższe są obroty - to fakt. Jednak są tu pewne zastrzeżenia - jeśli auto nie ma "siły" przyspieszać, to musisz mocniej i dłużej wciskać gaz, a co za tym idzie zwiększasz spalania, nie wspominam o przeciążeniach układu korbowego, czy samej skrzyni. Jeśli już chcesz wiedzieć, jakie są odpowiednie obroty, to zrób test: Zobacz od jakich obrotów Golf w miarę dobrze przyspiesza, podrzuć te obroty o ok 200 i takie są odpowiednie.
Jacky1990 pisze: Nawet gdzieś czytałem iż jazda o te 10km mniej zaoszczędza trochę drobnych w portfelu a dla przykładu 2tyś obrotów to jakiś 70km/h a 2.5 do 3 to już 80-90km/h więc sam już nie wiem, co o tym sądzicie ?:)
Opory powietrza rosną do kwadratu prędkości, więc wszystko się zgadza, z tym że przy 70km/h zrobisz dystans o wiele mniejszy niż przy 90, nieproporcjonalny do oszczędności. Duże różnice w spalaniu widać jadąc 120km/h zamiast 140. Oczywiście wszystko zależy od tego, jak bardzo opływowy jest dany wóz.


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: speckom » wt paź 25, 2011 17:25

najlepiej obmysles cala droge jak sie jedzie , np dojezdzasz do skrzyżowania a jest roche z gorki to na luz i sie kulasz az dojedziesz i juz spali ci z 0.05 mniej paliwa, 10x tak i masz 0.5l mniej ja tak ciagle robie i mi pali avant 5,5 l ON co wychodzi 20zl na 100km ( na oszczednosciach )


nie ma mnie

Awatar użytkownika
kolkinson
po prostu kołek
po prostu kołek
Posty: 293
Rejestracja: czw maja 13, 2010 22:21
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: kolkinson » wt paź 25, 2011 18:29

speckom pisze:najlepiej obmysles cala droge jak sie jedzie , np dojezdzasz do skrzyżowania a jest roche z gorki to na luz i sie kulasz az dojedziesz
Na luzie dalej będzie palił (mało ale będzie), wgl trochę niebezpieczna i amatorska jest jazda na luzie. Owiele skuteczniejszym zwalnianiem jest hamowanie skrzynią biegów, zrzucić z 5 na 4 potem z 4 na 3 bieg. Puszczając nogę z gazu i redukując bieg automatycznie odcina się dopływ paliwa do silnika więc nie bierze ani kropli :bajer: Do tego zużywasz mniej hamulce. Same plusy, minusów brak ;]

a do tego nie ma nic bardziej wkurzającego jak koleś przed nami który ciągle wciska na hamulec zamiast zredukować bieg...

tutaj małe info: http://www.technikajazdy.info/quiz-moto ... silnikiem/" onclick="window.open(this.href);return false;


viewtopic.php?f=87&t=364247" onclick="window.open(this.href);return false; - mk2 cultowo i klasycznie

Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8971
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Auto: A4 B8 lift
Silnik: CJCA

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » wt paź 25, 2011 22:02

speckom pisze: np dojezdzasz do skrzyżowania a jest roche z gorki to na luz i sie kulasz az dojedziesz i juz spali ci z 0.05 mniej paliwa, 10x tak i masz 0.5l mniej )
ha ha, to zaprzeczenie tzw. ecodrivingu czy też ekojazdy /jak zwal tak zwał/, używa się hamowania silnikiem a nie jazdy "na luzie" - podstawowa zasada kolego, zresztą kolega wyżej już napisał dlaczego, po drugie - nie uczyli cię na kursie prawa jazdy że taki styl jest niedopuszczalny i nie powinien być stosowany? :bajer:



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: speckom » wt paź 25, 2011 22:31

tak.hamowanie biegami ale sprzeglo sie niszczy.to juz lepiej na luzie jechac.kazdy jezdzi jak mu sie podoba


nie ma mnie

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8971
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Auto: A4 B8 lift
Silnik: CJCA

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » wt paź 25, 2011 22:33

speckom pisze:tak.hamowanie biegami ale sprzeglo sie niszczy.
weź już lepiej nic nie pisz bo się pogrążasz coraz bardziej :panna:



Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: czarekcw » wt paź 25, 2011 22:37

Skubaniec, ciekawe gdzie to wyczytał :D .

Hamowanie silnikiem jest całkowicie zdrowe dla 4t (czyli np silniki w samochodach) ale w 2t jest to niedopuszczalne (brak smarowania) więc jedynie przy 2t są inne zasady.


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7378
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: guti » wt paź 25, 2011 22:37

a ja zastanawiam sie np jazda z górki.. jechac na luzie czy na biegu hamowac ? nie mowie o gorze , tylko jakies małe nachylenie , gdzie auto bardzoe nie przyspiesza na luzie.. no ale na tym luzie dalej sie zajedzie , bo na hamowaniu silnikiem wczesniej sie zatrzymamy.. wiec trzeba nadrobic to pozniej dodając gazu :)


a co do obrotów eko.. to ja jestem zdania , ze trzeba sprawdzic przy jakich obrotach silnik ma najwiekszy moment obrotowy.. bo tutaj sie nie męczy silnik i spalanie jest najmniejsze :)
w golfie jezdziłem przy obrotac blisko 3 tys.. no wiadomo na 5 tce juz np 2.5 tys.. , ale spalanie mialem max 9-10 litrów LPG.. w volvie z racji silnika inna bajka :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: czarekcw » wt paź 25, 2011 22:39

Nigdzie nie jeździ się na luzie, jest to niebezpieczne. Czasem trzeba szybko zareagować i co- masz na luzie i zanim włożysz bieg itp to lecą cenne sekundy a tak od razu w gaz. Zima idzie a takie pierdoły gadacie- dziwne że nie mieliście dzwona.


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1738
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: SZ

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Kowal_ » wt paź 25, 2011 22:40

speckom pisze: to na luz
na luzie to się auto pcha, a nie nim jeździ.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8971
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Auto: A4 B8 lift
Silnik: CJCA

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: doggie » wt paź 25, 2011 22:41

czarekcw pisze:Nigdzie nie jeździ się na luzie, jest to niebezpieczne. Czasem trzeba szybko zareagować i co- masz na luzie i zanim włożysz bieg itp to lecą cenne sekundy a tak od razu w gaz. Zima idzie a takie pierdoły gadacie- dziwne że nie mieliście dzwona.

odpowiedź na piątkę z plusem, podstawowa zasada - nie jeździć na biegu jałowym, i dotyczy to zasad ecodrivingu jak i zasad bezpieczeństwa, a kolega speckom się trochę ........... zapomniał



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7378
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: guti » wt paź 25, 2011 22:44

czarekcw pisze:Zima idzie a takie pierdoły gadacie- dziwne że nie mieliście dzwona.
eeee no w zime to nie ma opcji, zeby odłączyc napęd :D w zime najlepsze hamowanie jest hamulcem i dodatkowo biegami :) zajezdziłem jedno sprzęgło.. bo uczyłem sie redukowac z międzygazem jedną stopą :) , ale w sumie to pewnie strzały ze sprzęgła tez pomogły w peknieciu spręzynki :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość