7R - dziura w bloku...
Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP
7R - dziura w bloku...
No nie spodziewałem się
Głuche tąpnięcie, kupa dymu za samochodem, dyskoteka na desce rozdzielczej.
Zjeżdżam, staję, myślę turbo.
Patrzę pod maskę a tam w dolnych osłonach silnika zupka olejowa dobrze doprawiona kawałkami metalu.
Lawetka zabrała do serwisu.
A w serwisie:
Denat to roczne 7R z przebiegiem 58 tys km. Kupione w u autoryzowanego dealera jako demo z 800 km przebiegu.
Serwis nie wnikał w przyczyny awarii.
Volkswagen w ramach gwarancji wymienił silnik bez osprzętu i 4 wtryskiwacze (jeden z oryginalnych podobno „lał”)
Czas naprawy – 40 dni
Koszt części użytych do naprawy - 43 tys. PLN (wg cennika dla Kowalskiego z ulicy)
Koszt poniesiony - 14zł 65gr za wymianę baterii w kluczyku….
Auto odebrane po naprawie, 5000 km zrobione, na razie zachowuje się normalnie.
Głuche tąpnięcie, kupa dymu za samochodem, dyskoteka na desce rozdzielczej.
Zjeżdżam, staję, myślę turbo.
Patrzę pod maskę a tam w dolnych osłonach silnika zupka olejowa dobrze doprawiona kawałkami metalu.
Lawetka zabrała do serwisu.
A w serwisie:
Denat to roczne 7R z przebiegiem 58 tys km. Kupione w u autoryzowanego dealera jako demo z 800 km przebiegu.
Serwis nie wnikał w przyczyny awarii.
Volkswagen w ramach gwarancji wymienił silnik bez osprzętu i 4 wtryskiwacze (jeden z oryginalnych podobno „lał”)
Czas naprawy – 40 dni
Koszt części użytych do naprawy - 43 tys. PLN (wg cennika dla Kowalskiego z ulicy)
Koszt poniesiony - 14zł 65gr za wymianę baterii w kluczyku….
Auto odebrane po naprawie, 5000 km zrobione, na razie zachowuje się normalnie.
7R - dziura w bloku...
No to masz nowy silnik
Dali Ci zastępczy na czas naprawy gwarancyjnej?
Dali Ci zastępczy na czas naprawy gwarancyjnej?
Byly: mk II 1.6D '86, mk II G60 '90, Rallye Golf '89, passat b5 1.8 '99, Passat TSI '11, Volkswagen CC TSI '13, Skoda Octavia RS TSI DSG '14, mk VI GTI Edition 35 '12,
Sa: Mk I vel Kermit '83, mk I cabrio 3.2 V6, Corrado VR6 '94 - "Japoniec", Focus RS mk III '16, Tiguan 2.0 TSI DSG 4Motion '17
Sa: Mk I vel Kermit '83, mk I cabrio 3.2 V6, Corrado VR6 '94 - "Japoniec", Focus RS mk III '16, Tiguan 2.0 TSI DSG 4Motion '17
7R - dziura w bloku...
Dokładnie, wyobraź sobie że to się dzieje w 3cim roku użytkowania...
Byly: mk II 1.6D '86, mk II G60 '90, Rallye Golf '89, passat b5 1.8 '99, Passat TSI '11, Volkswagen CC TSI '13, Skoda Octavia RS TSI DSG '14, mk VI GTI Edition 35 '12,
Sa: Mk I vel Kermit '83, mk I cabrio 3.2 V6, Corrado VR6 '94 - "Japoniec", Focus RS mk III '16, Tiguan 2.0 TSI DSG 4Motion '17
Sa: Mk I vel Kermit '83, mk I cabrio 3.2 V6, Corrado VR6 '94 - "Japoniec", Focus RS mk III '16, Tiguan 2.0 TSI DSG 4Motion '17
Re: 7R - dziura w bloku...
TomRS pisze:Dlatego kupiłem gwarancję na 5 lat...
Pracowałem pewien czas w salonie samochodów nowych w konkurencyjnej firmie ( zaczyna się na F a kończy na d ) i niestety powszechną praktyką jest wyjazd spod salonu zimnym samochodem na pełnej piź....e. Nic dziwnego zatem, że w aucie które robiło za demówkę wydarzyło się coś takiego. W najważniejszym dla niej czasie dotarcia samochód nie miał szans na poprawną pracę. I dlatego zrobiłeś wielce mądrą rzecz kupując gwarancję na 5 lat.
Wczoraj byłem w salonie VW gdzie kupowałem swoją maszynę celem zgłoszenia błędu działania wyświetlacza Discovery Pro. Słuchałem jedynki i chciałem przełączyć na inną stację klikając na ikonę RMF na wyświetlaczu. Ikona zareagowała, jednak nadal pozostał ta sama stacja. Na cokolwiek klikałem nadal leciała jedynka. Dopiero po wyłączeniu auta i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy.
Kiedy zgrywaliśmy filmik na ich komputer, serwisant z którym już się trochę znamy z wymian oleju i okazyjnych rozmów na salonie powiedział, że jakość samochodów niestety ulega pogorszeniu.Niby wszystko wygląda ładniej, lepiej spasowane itp. jednak wszystko jest robione "na styk". Byle wytrzymało pierwsze 3-4 lata. Potem zaczynają dziać się cyrki. I sam stwierdził (a jest mistrzem serwisu), że nie kupiłby nowego auta bez przedłużonej gwarancji. Powiedział, że póki co jeździ starszym autem, któremu nic nie brakuje i nie zamierza go wymieniać na nowe modele...
7R - dziura w bloku...
jakieś mody w nim były czy seria? co ile olej zmieniany?
koszt wymiany poraża ale dobrze, że VW stanął na wysokości zadania i na gwarancji zrobione
koszt wymiany poraża ale dobrze, że VW stanął na wysokości zadania i na gwarancji zrobione
7R - dziura w bloku...
Seria. Olej zmieniany co 15tys.
VW zleca zmiane co 30 tys. Mitsubishi w motorze o podobnej mocy z litra co 7500km
VW zleca zmiane co 30 tys. Mitsubishi w motorze o podobnej mocy z litra co 7500km
Re: 7R - dziura w bloku...
Czy ktoś na tym forum jeszcze wierzy w takie coś jak olej Long Life?greenhorn pisze:Seria. Olej zmieniany co 15tys.
VW zleca zmiane co 30 tys. Mitsubishi w motorze o podobnej mocy z litra co 7500km
Wymyślili to tylko by obniżyć koszty eksploatacji i firmy kupując auto kalkuluja sobie ze nie muszą tak często robić przeglądów i są szczęśliwe. A warsztaty są szczęśliwe bo auta są dojechane.
Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów
7R - dziura w bloku...
U mnie olej z filtrem każdorazowo co 7-8tkm. DSG wymieniony po 17tkm (był czarny) teraz planuję przy okazji kolejnej wymiany zrobić dyfer i haldexa (aktuanie 24tkm) Jak do tej pory zero problemów z autem.
Jeżeli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego zanim odejdziesz to kupiłeś sobie zły samochód.
Re: 7R - dziura w bloku...
A potem aż żal sprzedawać taka perelke. Chyba że trafi się osoba która to doceni i jest w stanie zapłacić więcej za dobrą historię pojazdu.vahu pisze:U mnie olej z filtrem każdorazowo co 7-8tkm. DSG wymieniony po 17tkm (był czarny) teraz planuję przy okazji kolejnej wymiany zrobić dyfer i haldexa (aktuanie 24tkm) Jak do tej pory zero problemów z autem.
Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów
Re: 7R - dziura w bloku...
Jak to czytam to nie wiem czy się śmiać czy płakać hehe kolega mówiący o niemożności prawidłowej pracy w aucie demo ma rację ale to nie zmienia faktu że obecne auta to ładnie wyglądający szmelc a kowalski płacze jak mu padnie turbo albo pompki w 15 letnim golfie który ma przy dobrych wiatrach 400tys. przelotu który nowy kosztował 50- 60tys zł. Swoją drogą dobrze że dziura locha to nie dochodzili weryfikacji usterki bo to wstyd i wymienili ale w innych wypadkach procedura wygląda inaczej i wcale tak chętnie nie wymieniają. Wyraziłem swoją subkietywna opinie a ten przypadek jeden z wielu świadczy między innymi o jakości 2 litry 300 koni niedługo będzie 1.4 a koni 400 oczywiście turbo bo większość producentów całkowicie wycofała silniki wolnossące w wiadomym celu żywotność znikoma podobnie jest z subaru impreza wrx sti kolega kupił z zajechanym motorem zrobił nie narobił kilometrów i robił poraz kolejny chcę się pozbyć... W obecnych czasach auta robią księgowi leasing 2-3 lata i won bierz nowy, pakiet przeglądów ograniczony przebiegiem bo wiedzą co się stanie po jego przekroczeniu i nie mają zamiaru naprawiać na "gwarancji" przymykajac oko i cichutko licząc że podczas jej trwania nic się nie sypnie a z tym też różnie bywa...
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Re: 7R - dziura w bloku...
To fakt, chociaż z tego co widzę po innym forum, to 2.0 TSI i tak jest pancerne w porównaniu do 2.5 w STI. A znajomy co zajmuje się naprawą tylko BMW jeździ starym E34 i za żadne skarby nie chce zmienić na nowszy (i nie z sentymentu).
był Nissan 200SX S14 420km, BMW E46 330D Touring 184km, Mazda 3 MPS 260km, Audi A4 B8 1.8 TFSI 160km
obecnie Golf VII R Variant MY2016
obecnie Golf VII R Variant MY2016
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości