R-ka Variant czy BMW?;)
Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP
R-ka Variant czy BMW?;)
Cześć wszystkim!
Do tej pory forum przeglądałem, ale mam pewien dylemat i chciałbym byście mi pomogli w podjęciu decyzji.
Jak w temacie pytanie jest dosyć dziwne raczej. Tak ja myślałem jeszcze parę miesięcy temu;)
Od 7 lat użytkuję różne BMW z silnikami diesla. Obecnie 2.0 manual. Dużo jeździłem również 3 litrowym dieslem z automatem.
Zalety BMW są dla mnie trzy: 1. prowadzenie=radość z jazdy, 2. jakość wykończenia wnętrza, 3. wygląd 3-ki kombi w M-pakiecie
Przyszedł czas by zmienić samochód i mój wybór był dla mnie jasny. Wybrałem 2.0 benzynę, czyli w dzisiejszej nomenklaturze 330. Raczej napęd na tył.
I nagle pojawiło się drobne "ale", a mianowicie Golf R Variant. Samochód oglądałem w dwóch salonach, miałem jazdę testową Rką hatch. Nikt nie miał do tej pory kombi do testów, ale zakładam, że istotnych różnić w prowadzeniu nie ma.
Na początek moje odczucia.
Golf się fajnie prowadził.Było mokro i mam wrażenie, że na zakrętach mogłem pojechać szybciej niż moim BMW. To mnie zdziwiło i jest powodem moich rozterek. Myślałem, że jazda testowa "uwali" Golfa i już bez problemu zakupię BMW;) BMW za to, jak jeżdżę sam, mogę polatać bokiem na mokrym i w zimie. W lecie szkoda mi opon:)
Pozycja za kierownicą. Ciut wyżej niż w BMW, ale bez dramatu.
Skrzynia biegów - fajny automat, bez zastrzeżeń
Dźwięk silnika - sam nie wiem czy mi pasuje. Taki sam problem mam w BMW przy sztucznie generowanych odgłosach jak np. w M550D. Rzędowe 6tki BMW to było coś;)
Oświetlenie kabiny - bardzo fajne.
Multimedia - ok. Wymagałoby przyzwyczajenia
Nagłośnienie - w porządku
Porównując dwa kombi do siebie po istotnych dla mnie czynnikach:
1. prowadzenie i skrzynia biegów - nie mogę powiedzieć by BMW zdecydowanie wygrało.
2. wielkość wnętrza - praktycznie identyczne. Dwójka dzieci, więc ilość miejsca na tylnej kanapie mało istotna. Żaden dorosły tam siedzieć nie będzie.
3. Bagażnik - remis
4. Wygląd zewnętrzny - wygrana BMW, pamiętajcie, że biorę pod uwagę tylko M-pakiet. Golf tragiczny dla mnie nie jest i nawet mi się podoba. Żonie mniej;)
5. Wnętrze - multimedia bez zastrzeżeń, ale jakość tapicerki materiałowej budzi spore obawy w Golfie. M-pakietowe wnętrze BMW zdecydowanie wygrywa. Tutaj miazga na korzyść BMW.
6. Kamera cofania - tak, lubię. Wnerwiał mnie dźwięk otwierania znaczka w VW. Do przyzwyczajenia.
7. Marka - nie robi mi większej różnicy czy mam znaczek VW czy BMW. Wolę oczywiście BMW, ale jakieś duże podniecenie mnie z tego tytułu nie ogarnia.
No i na koniec mega istotny czynnik
8. Cena. VW wygrywa. Zdecydowanie. Z konfiguracji 190k do 230k. W BMW po negocjacjach zejdę do 200k. W VW nie wiem. W Katowicach oferowali mi Golf R Variant w ofercie wyprzedaży za ok. 171k.
9. No i zapomniałbym o jeszcze jednej drobnostce - Golf jest szybszy. Odczuwalnie, nie tylko na papierze.
Post przydługi, więc czas na pytania:
1. Ta tapicerka materiałowa tylko takie sprawia wrażenie czy pruje się po pół roku?
2. Jak z trzaskami/piskami we wnętrzu po 2-3 latach? W BMW po 6 latach cisza.
3. Żadne BMW bezawaryjne nie było. Wcześniej Honda Accord 2.4 i parę rzeczy też się zwaliło. W trasie za to żaden mnie nie zawiódł. Jak oceniacie VW?
4. O co chodzi z tym, że dealer VW "na dzień dobry" mi mówi, że w ubezpieczeniu mam zwrot wartości fakturowej w przypadku kradzieży i zachwala tę opcję? Widzę, że Golfy kradną w PL, ale miałem wrażenie, że te starsze. Mocno uważacie na swoje? Bo BMW stawiałem gdzie popadnie - przepisowo oczywiście:) Zero problemów. Hondę za to prawie mi ukradli. Ktoś spłoszył gnoi, ale do serwisu na lawecie już musiała jechać bo komputer zaje....
5. Generalnie odradzacie Golfa, czy nie?:DDD
Będę wdzięczny za przemyślenia.
Do tej pory forum przeglądałem, ale mam pewien dylemat i chciałbym byście mi pomogli w podjęciu decyzji.
Jak w temacie pytanie jest dosyć dziwne raczej. Tak ja myślałem jeszcze parę miesięcy temu;)
Od 7 lat użytkuję różne BMW z silnikami diesla. Obecnie 2.0 manual. Dużo jeździłem również 3 litrowym dieslem z automatem.
Zalety BMW są dla mnie trzy: 1. prowadzenie=radość z jazdy, 2. jakość wykończenia wnętrza, 3. wygląd 3-ki kombi w M-pakiecie
Przyszedł czas by zmienić samochód i mój wybór był dla mnie jasny. Wybrałem 2.0 benzynę, czyli w dzisiejszej nomenklaturze 330. Raczej napęd na tył.
I nagle pojawiło się drobne "ale", a mianowicie Golf R Variant. Samochód oglądałem w dwóch salonach, miałem jazdę testową Rką hatch. Nikt nie miał do tej pory kombi do testów, ale zakładam, że istotnych różnić w prowadzeniu nie ma.
Na początek moje odczucia.
Golf się fajnie prowadził.Było mokro i mam wrażenie, że na zakrętach mogłem pojechać szybciej niż moim BMW. To mnie zdziwiło i jest powodem moich rozterek. Myślałem, że jazda testowa "uwali" Golfa i już bez problemu zakupię BMW;) BMW za to, jak jeżdżę sam, mogę polatać bokiem na mokrym i w zimie. W lecie szkoda mi opon:)
Pozycja za kierownicą. Ciut wyżej niż w BMW, ale bez dramatu.
Skrzynia biegów - fajny automat, bez zastrzeżeń
Dźwięk silnika - sam nie wiem czy mi pasuje. Taki sam problem mam w BMW przy sztucznie generowanych odgłosach jak np. w M550D. Rzędowe 6tki BMW to było coś;)
Oświetlenie kabiny - bardzo fajne.
Multimedia - ok. Wymagałoby przyzwyczajenia
Nagłośnienie - w porządku
Porównując dwa kombi do siebie po istotnych dla mnie czynnikach:
1. prowadzenie i skrzynia biegów - nie mogę powiedzieć by BMW zdecydowanie wygrało.
2. wielkość wnętrza - praktycznie identyczne. Dwójka dzieci, więc ilość miejsca na tylnej kanapie mało istotna. Żaden dorosły tam siedzieć nie będzie.
3. Bagażnik - remis
4. Wygląd zewnętrzny - wygrana BMW, pamiętajcie, że biorę pod uwagę tylko M-pakiet. Golf tragiczny dla mnie nie jest i nawet mi się podoba. Żonie mniej;)
5. Wnętrze - multimedia bez zastrzeżeń, ale jakość tapicerki materiałowej budzi spore obawy w Golfie. M-pakietowe wnętrze BMW zdecydowanie wygrywa. Tutaj miazga na korzyść BMW.
6. Kamera cofania - tak, lubię. Wnerwiał mnie dźwięk otwierania znaczka w VW. Do przyzwyczajenia.
7. Marka - nie robi mi większej różnicy czy mam znaczek VW czy BMW. Wolę oczywiście BMW, ale jakieś duże podniecenie mnie z tego tytułu nie ogarnia.
No i na koniec mega istotny czynnik
8. Cena. VW wygrywa. Zdecydowanie. Z konfiguracji 190k do 230k. W BMW po negocjacjach zejdę do 200k. W VW nie wiem. W Katowicach oferowali mi Golf R Variant w ofercie wyprzedaży za ok. 171k.
9. No i zapomniałbym o jeszcze jednej drobnostce - Golf jest szybszy. Odczuwalnie, nie tylko na papierze.
Post przydługi, więc czas na pytania:
1. Ta tapicerka materiałowa tylko takie sprawia wrażenie czy pruje się po pół roku?
2. Jak z trzaskami/piskami we wnętrzu po 2-3 latach? W BMW po 6 latach cisza.
3. Żadne BMW bezawaryjne nie było. Wcześniej Honda Accord 2.4 i parę rzeczy też się zwaliło. W trasie za to żaden mnie nie zawiódł. Jak oceniacie VW?
4. O co chodzi z tym, że dealer VW "na dzień dobry" mi mówi, że w ubezpieczeniu mam zwrot wartości fakturowej w przypadku kradzieży i zachwala tę opcję? Widzę, że Golfy kradną w PL, ale miałem wrażenie, że te starsze. Mocno uważacie na swoje? Bo BMW stawiałem gdzie popadnie - przepisowo oczywiście:) Zero problemów. Hondę za to prawie mi ukradli. Ktoś spłoszył gnoi, ale do serwisu na lawecie już musiała jechać bo komputer zaje....
5. Generalnie odradzacie Golfa, czy nie?:DDD
Będę wdzięczny za przemyślenia.
R-ka Variant czy BMW?;)
Hej te auta to dwa rozne swiaty mialem podobny dylemat nowa 3 touring w m-pakiecie 320xdrive. Po tym jak przejechalem sir BMW nie bylo szalu i eufori pomimo tego ze auto skicznie to niepotrafikem sie w nim idnakezc a miejsca tyle samo w Golfie i BMW. Po jezdzie Golfem byl szal decyzja byla prosta ( wczesniej mialem Mk6 GTI ). Co do trzeszczenia Variant jest z tego roku wiec ciezko powiedziec akle na bank z czasem cos zacznie trzeszczec bo to tylko Golf. Co do wyboru wybralem Golfa i jestesmy z zona zajarani tym autem. Jest jedno ale te auto jest za male dla 2+2. Wedlog mnie max to 2+1.
MY 2017| MK 7.5 .:R | Variant | DSG| Indium Grey
Mój VaRia(n)t
Grupa na FB Golf R/R32 Polska
Gdyby Golf R był dla wszystkich nazywałby się GTI
Mój VaRia(n)t
Grupa na FB Golf R/R32 Polska
Gdyby Golf R był dla wszystkich nazywałby się GTI
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
R-ka Variant czy BMW?;)
Kurde to ile Ty tam pakujesz w nią że kombi dla Ciebie jest za małe dla 4 osób?
R-ka Variant czy BMW?;)
Nic nie pakuje ale jestesmy z zona dosyc wysocy a to jest tylko Golf z wiekszym bagaznikiem. Majac powyzej 180cm i make dziecko ktore jest w foteliku do 18kg lub nosidelki zrozumiesz o co mi chodzi. Dopiero przy zmianie fitelika na taki od 15kg jest juz optymalnie
MY 2017| MK 7.5 .:R | Variant | DSG| Indium Grey
Mój VaRia(n)t
Grupa na FB Golf R/R32 Polska
Gdyby Golf R był dla wszystkich nazywałby się GTI
Mój VaRia(n)t
Grupa na FB Golf R/R32 Polska
Gdyby Golf R był dla wszystkich nazywałby się GTI
R-ka Variant czy BMW?;)
Golf jeat mały, dla mnie dea rozne samochody.. Ja odseparowane juz mam golf idzie na 500+ na dniach i jest do mojego użytku + przedszkole. Rodzinny van zona + wyjazdy. 2w1 myślałem ze bedzie ale nie dla mnie golf bo mniej sie rzuca w oczy... Co do kradzieży to co za roznica jak masz ac... Nowych raczej tak nie kradną, chociaż mi ukradli 3miesirczne a1(zonie).
https://www.facebook.com/Golfr500/" onclick="window.open(this.href);return false;
R-ka Variant czy BMW?;)
Kup lepiej dwuletnie 335i z programu Premium Selection. Jeżeli BMW to tylko 6 cylindrów. Mając w garażu 335i i R-kę w 90% przypadków wybieram BMW. Golf ma tandetne wnętrze, które w zimnych temperaturach trzeszczy. Ponadto masz słabą pozycję za kierownicą. Silnik nie rozwija mocy linearnie przez co w mieście może męczyć. Nie mówię już o dźwięku silnika, który jest trudny do zniesienia (aczkolwiek w 330i też będzie bardzo słaby). W 335i maksymalny moment masz już przy 1.400 obrotów i w większości przypadków nie przekraczasz 2.500 obrotów żeby być szybszym spod świateł. Wreszcie za 3 lata takie 335i kupione dzisiaj za 190 sprzedasz za ok. 130, a za R-ke nie wyciągniesz więcej niż 105 tys.
Re: R-ka Variant czy BMW?;)
Obecne moje BMW jest właśnie z Premium Selection, ale w moim budżecie niestety nie ma obecnie pasującego mi 335/340. Musi być touring M-pakiet. Bo to, że jest to najlepsza opcja zgadzam się w zupełności:)N4S pisze:Kup lepiej dwuletnie 335i z programu Premium Selection. Jeżeli BMW to tylko 6 cylindrów. Mając w garażu 335i i R-kę w 90% przypadków wybieram BMW. Golf ma tandetne wnętrze, które w zimnych temperaturach trzeszczy. Ponadto masz słabą pozycję za kierownicą. Silnik nie rozwija mocy linearnie przez co w mieście może męczyć. Nie mówię już o dźwięku silnika, który jest trudny do zniesienia (aczkolwiek w 330i też będzie bardzo słaby). W 335i maksymalny moment masz już przy 1.400 obrotów i w większości przypadków nie przekraczasz 2.500 obrotów żeby być szybszym spod świateł. Wreszcie za 3 lata takie 335i kupione dzisiaj za 190 sprzedasz za ok. 130, a za R-ke nie wyciągniesz więcej niż 105 tys.
Dokładnie - ja mam już te foteliki dla większych, więc nie ma problemu. BMW 3 ma podobnie i jest git. Bagażnik też wystarczającyptaku pisze:Nic nie pakuje ale jestesmy z zona dosyc wysocy a to jest tylko Golf z wiekszym bagaznikiem. Majac powyzej 180cm i make dziecko ktore jest w foteliku do 18kg lub nosidelki zrozumiesz o co mi chodzi. Dopiero przy zmianie fitelika na taki od 15kg jest juz optymalnie
Dlatego w ogóle rozważam Golfa. Przy BMW szału nie ma.ptaku pisze:Po tym jak przejechalem sir BMW nie bylo szalu i eufori pomimo tego ze auto skicznie to niepotrafikem sie w nim idnakezc a miejsca tyle samo w Golfie i BMW
R-ka Variant czy BMW?;)
VW bedzie tez tanszy w eksplatacji jesli ton ma znaczenie. BMW jest fajne ale jakos podczas jazdy testowej nie poczulem tego auta moze musze dorosnac dlatego wybralem eRke. Skusiłbym sie na BMW tylko jesli w tym pulapie cenowym dostalbym 328 xdrive lub 335 xdrive. Nie jestem Szumajetem ale lubie mozliwosc bezpiecznego wyprzedzania lub wlaczenia sie do ruchu w kazdych warunkach Lepiej auto ktore jest mniej premium na spasie niz Bmw na biedzie.
MY 2017| MK 7.5 .:R | Variant | DSG| Indium Grey
Mój VaRia(n)t
Grupa na FB Golf R/R32 Polska
Gdyby Golf R był dla wszystkich nazywałby się GTI
Mój VaRia(n)t
Grupa na FB Golf R/R32 Polska
Gdyby Golf R był dla wszystkich nazywałby się GTI
R-ka Variant czy BMW?;)
Prawda jest taka, że F30 to już taki sam plastik jak Golf
Po trzech latach jeden jak i drugi samochod bedzie trzeszczał w środku...
Golf będzie tańszy w utrzymaniu, po założeniu BOXa bedziesz miał 360KM i to już bedzie fajnie latało
2.0T w BMW to 245KM, czyli z BOXem max 280KM, 3.0T....fajniej brzmi, z BOXem moc kak w eRce, moment w okolicy 500-530Nm....co czuć Spalanie większe jak w eRce...
Gdyby cena była identyczna to ja bym brał F30 335i X-drive, koniecznie z M-pakietem
Jesli różnica bedzie większa jak 30k na korzyść VWna to bym kupił eRkę...
Po trzech latach jeden jak i drugi samochod bedzie trzeszczał w środku...
Golf będzie tańszy w utrzymaniu, po założeniu BOXa bedziesz miał 360KM i to już bedzie fajnie latało
2.0T w BMW to 245KM, czyli z BOXem max 280KM, 3.0T....fajniej brzmi, z BOXem moc kak w eRce, moment w okolicy 500-530Nm....co czuć Spalanie większe jak w eRce...
Gdyby cena była identyczna to ja bym brał F30 335i X-drive, koniecznie z M-pakietem
Jesli różnica bedzie większa jak 30k na korzyść VWna to bym kupił eRkę...
Bilverksted i Trondheim - http://bilhobbyverksted.no/
Varebil til leie i Trondheim - https://varebiltilleje.no/
Varebil til leie i Trondheim - https://varebiltilleje.no/
Re: R-ka Variant czy BMW?;)
Tu jest sedno problemu. Co prawda kabina Mpakietowa BMW miażdży Golfa moim zdaniem, ale już wrażenia z jazdy obecną 330 są bez szczególnych uniesień;)TuneFORCE pisze:Prawda jest taka, że F30 to już taki sam plastik jak Golf
Gdyby cena była identyczna to ja bym brał F30 335i X-drive, koniecznie z M-pakietem
Jesli różnica bedzie większa jak 30k na korzyść VWna to bym kupił eRkę...
Różnica mi wychodzi zdecydowanie powyżej 30k zł i na chwilę obecną skłaniam się, że jednak BMW aż tyle nie daje więcej, a w niektórych aspektach wręcz mniej. Co za czasy:)
Może zrobią specjalne promo na 335 x-drive:))))
Dziękuję Wam za dotychczasowe uwagi.
-
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: czw sie 07, 2014 12:08
- Lokalizacja: Poznań
R-ka Variant czy BMW?;)
Golf dla rodziny z 2 dzieci moim zdaniem to za mały samochód. Celowałbym w Passata z tym samym silnikiem co w golfie, lub w superba w kombi. Mają 2.0 T 280 km, 4x4, DSG. Na pewno to lepszy wybór dla rodziny niż golfik.
Poza tym passat wydaje się ciut lepiej wykonany. Nie wiem tylko czy gdzieś znajdziesz Paska z tym silnikiem na jazdy próbne. Ja jezdziłem TDI 240 koni. Tyłka nie urywało, ale bardzo przyjemny jak dla rodziny samochód.
Nie wiem jak duże masz dzieci i jak długo użytkujesz samochody, ale jeśli kilka lat, to dzieci kiedyś podrosną i docenicie wygode większego samochodu. Passat aż tak dużo cięższy nie jest, a z tym silnikiem, skrzynią, napędem i koniecznie DCC będzie się prowadzić również bardzo dobrze. Rka w kombi też jakoś tak drapieżnie nie wygląda, żeby to było jakieś kryterium wyboru. Passat też jest dużo lepiej wyciszony i komfortowy
Passat Highline doposazony o ledy(nie ma w R), dużą navi, lakierem metalic, pakiet R-line wewnętrzny i zewnętrzny (fajne fotele R, felgi itd), liczniki na wyświetlaczu (super sprawa, nie ma w R), Area View (3 kamerki do parkowania, również nie ma w R), Dynaudio (Również brak w R jak kupowałem). Będzie kosztował katalogowo jakieś 200 tys. Na max doposażony jakies 210 tys. Dostaniesz na niego dobre 8% rabatu(może więcej) czyli wyjdzie jakieś 184-190 tys, ale klasa wyżej samochód
A możliwości podkręcenia genialnego silnika dalej zostaną
Poza tym passat wydaje się ciut lepiej wykonany. Nie wiem tylko czy gdzieś znajdziesz Paska z tym silnikiem na jazdy próbne. Ja jezdziłem TDI 240 koni. Tyłka nie urywało, ale bardzo przyjemny jak dla rodziny samochód.
Nie wiem jak duże masz dzieci i jak długo użytkujesz samochody, ale jeśli kilka lat, to dzieci kiedyś podrosną i docenicie wygode większego samochodu. Passat aż tak dużo cięższy nie jest, a z tym silnikiem, skrzynią, napędem i koniecznie DCC będzie się prowadzić również bardzo dobrze. Rka w kombi też jakoś tak drapieżnie nie wygląda, żeby to było jakieś kryterium wyboru. Passat też jest dużo lepiej wyciszony i komfortowy
Passat Highline doposazony o ledy(nie ma w R), dużą navi, lakierem metalic, pakiet R-line wewnętrzny i zewnętrzny (fajne fotele R, felgi itd), liczniki na wyświetlaczu (super sprawa, nie ma w R), Area View (3 kamerki do parkowania, również nie ma w R), Dynaudio (Również brak w R jak kupowałem). Będzie kosztował katalogowo jakieś 200 tys. Na max doposażony jakies 210 tys. Dostaniesz na niego dobre 8% rabatu(może więcej) czyli wyjdzie jakieś 184-190 tys, ale klasa wyżej samochód
A możliwości podkręcenia genialnego silnika dalej zostaną
R-ka Variant czy BMW?;)
Tak czy inaczej ja Polecam Golfa VaRianta ale w opcji 2+1
MY 2017| MK 7.5 .:R | Variant | DSG| Indium Grey
Mój VaRia(n)t
Grupa na FB Golf R/R32 Polska
Gdyby Golf R był dla wszystkich nazywałby się GTI
Mój VaRia(n)t
Grupa na FB Golf R/R32 Polska
Gdyby Golf R był dla wszystkich nazywałby się GTI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości