Co lubi się sypnąć w 7R

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: myszu » czw maja 19, 2016 12:39

Odnośnie tej poduszki. Samochodzik był w ASO na przeglądzie, przy okazji obfotografowali poduchę silnika i wysłali do producenta zapytanie czy zrobią to na gwarancji czy nie.
I teraz taka ciekawostka, gdyby producent się na to wypiął i musiałbym wymieniać poduszkę w ASO za swoje złotówki, kosztowałoby to 2850 zł. Sama poduszka to ok 800 zł, ale przy okazji jakieś śrubki, opaski przy tym trzeba wymienić i cena części 1350 zł. Za robociznę ASO życzy sobie 1500 zł. W tym robią też geometrie, bo tak przewiduje ich procedura. Co ciekawe aby zrobić zdjęcia poduszki, wymontowali ją sobie, ale geometrii już nie robili...
Czekam na informacje od importera czy tam kogoś, czy zrobią to na gwarancji.



Awatar użytkownika
44FG
Forum Master
Forum Master
Posty: 1239
Rejestracja: wt sty 25, 2005 17:57
Lokalizacja: Lemingrad
Kontakt:

Re: Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: 44FG » czw maja 19, 2016 23:37

myszu pisze:Co ciekawe aby zrobić zdjęcia poduszki, wymontowali ją sobie, ale geometrii już nie robili...
:D mistrz...


Byly: mk II 1.6D '86, mk II G60 '90, Rallye Golf '89, passat b5 1.8 '99, Passat TSI '11, Volkswagen CC TSI '13, Skoda Octavia RS TSI DSG '14, mk VI GTI Edition 35 '12,
Sa: Mk I vel Kermit '83, mk I cabrio 3.2 V6, Corrado VR6 '94 - "Japoniec", Focus RS mk III '16, Tiguan 2.0 TSI DSG 4Motion '17

Awatar użytkownika
go_grzeniu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 00:10
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: go_grzeniu » czw maja 26, 2016 14:36

male pytanie Panowie, czy spotkal sie ktos w 7R z rozciagnietym lancuszkiem rozrzadu?? rocznik 2014, przebieg 45tys km.



N4S
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 23:48
Lokalizacja: Poznań

Re: Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: N4S » pt maja 27, 2016 20:35

go_grzeniu pisze:male pytanie Panowie, czy spotkal sie ktos w 7R z rozciagnietym lancuszkiem rozrzadu?? rocznik 2014, przebieg 45tys km.
Czy rozciągnięcie łańcucha zdiagnozował serwis czy "na słuch" to ustaliłeś. Jeżeli na słuch to raczej jest to hałasujący wastegate. W tym roczniku wastgate w przedziale obrotów 1.800 - 3.000 przy częściowym obciążeniu hałasuje w sposób przypominający rozciągnięty łańcuch. O ile w Golfie 6 VW proponował założenie klipsa, to w Golf 7 nie ma rozwiązania tego problemu. Wastegate słychać szczególnie po wyłączeniu generatora dźwięku silnika.



myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: myszu » pn cze 06, 2016 12:40

Dostałem odpowiedź z serwisu odnośnie poduchy silnika. wg producenta napęknięcie nie wpływa na pracę poduszki i odmawiają wymiany, gdyż tylko zewnętrzna część poduszki jest napęknięta, a środek jest nieruszony :goof:

To już 2 problem z VW i wmawiają że wszystko jest ok. Poprzednio byłem z Passatem B7, gdzie guzik w pilocie od otwarcia bagażnika ciężko działa, czasem nie otwiera, a bagażnik nie zawsze się sam uchyla. Powiedzieli mi że za mocno guzik dusze... Bratu w golfie 1.6 tdi szarpie przy puszczeniu gazu, powiedzieli że ten typ tak ma
Inni producenci tak samo wszystko olewają? Daje mi to tylko do zrozumienia, że gwarancja to fikcja i jeśli coś się uwali nie ma co na nich liczyć.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: jhosef » pn cze 06, 2016 15:14

myszu pisze:Inni producenci tak samo wszystko olewają?
Takie czasy. Ogólnie od czasu sprzedaży przez Kulczyka VW Polska podejście do klientów zmieniło się na takie jak piszesz - "tak ma być" itp...



myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: myszu » śr wrz 07, 2016 09:58

po wrzuceniu 6 biegu przy niskich prędkościach 80-110 i wciśnięciu mocniej pedału gazu czuję wibracje. Przy większych obrotach i na innych biegach wszystko ok. DSG? Sprzęgła? Dwumas?



krzy111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr kwie 13, 2016 19:58

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: krzy111 » śr wrz 21, 2016 19:23

Widzę, że tu i tak nic się nie dzieje ale co tam :) dopiszę się.
W czasie dwumiesięcznej eksploatacji nowego Golfa 7R zauważyłem, że prawy czujnik blind spot częściej nie działa niż działa, bezpośrednio po zakupie było kilka tygodni ok. Koło kierownicy na wieloklinie ma luz (skok), wektor przód tył w osi auta ... Zbieram się z wizytą do ASO by to zgłosić. No i jeszcze Car-net, który zaktualizował się raz po 193 km a później już nie się aktualizować nie chce (6 k km z czego 25 % podróży z podłączenie do internetu). Jeszcze taka obserwacja, że światła w trybie auto potrafiły świecić ksenonami 15 min jazdy w pełnym słońcu (sierpień, godzina 15). Ogółem kilka irytujących pierdół.



greenhorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 08, 2015 21:26

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: greenhorn » czw wrz 29, 2016 09:13

Jeśli przeleciałeś cały wątek, to będziesz wiedział, żeby patrzeć na stan płynu chłodniczego. Polecam litr wozić ze sobą na wszelki wypadek.



myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: myszu » ndz paź 02, 2016 17:57

Mi akurat płyn chłodniczy uciekał jak samochód był nowy. Teraz już po 45 tys raczej już nic nie dolewam. Odkleja mi się za to plastik na klapie pod lotką, takie czarne boki są. Puszcza dwustronna taśma klejąca



Awatar użytkownika
wagen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw maja 17, 2007 16:00
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: wagen » śr paź 12, 2016 09:24

Myszu ja byłem na akcji serwisowej tych dwóch plastików ,zostały wklejone dwa nowe :hmm:


Diagnostyka samochodowa VCP VCDS

krzy111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr kwie 13, 2016 19:58

Re: Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: krzy111 » pt paź 14, 2016 22:41

krzy111 pisze:Widzę, że tu i tak nic się nie dzieje ale co tam :) dopiszę się.
W czasie dwumiesięcznej eksploatacji nowego Golfa 7R zauważyłem, że prawy czujnik blind spot częściej nie działa niż działa, bezpośrednio po zakupie było kilka tygodni ok. Koło kierownicy na wieloklinie ma luz (skok), wektor przód tył w osi auta ... Zbieram się z wizytą do ASO by to zgłosić. No i jeszcze Car-net, który zaktualizował się raz po 193 km a później już nie się aktualizować nie chce (6 k km z czego 25 % podróży z podłączenie do internetu). Jeszcze taka obserwacja, że światła w trybie auto potrafiły świecić ksenonami 15 min jazdy w pełnym słońcu (sierpień, godzina 15). Ogółem kilka irytujących pierdół.
Serwis stwierdził, że czujnik wyczyścił, przetestował i jest ok. W rzeczywistości bez zmian :(
Kierownicę dokręcili i jest ok.

W tzw. międzyczasie coś mi zaczęło minimalnie kapać z komory silnika (w garażu widać takie rzeczy). Gorzej, że nieregularnie, może po ostrzejszej jeździe coś widać. W serwisie podnieśli samochód i zaprezentowali mi suche podwozie, z sugestią, że jak coś kapie to kondensat z klimy ... No nie wiem, to co wcześniej kapało to było jak rzadki olej ale dawało się łatwo zmyć wodą. Mały chemik to ja też jestem i glikol tu pasuje. Płynu chłodzącego w sposób widoczny nie ubywa, póki co ...



myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Re: Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: myszu » pn sty 16, 2017 18:57

myszu pisze:po wrzuceniu 6 biegu przy niskich prędkościach 80-110 i wciśnięciu mocniej pedału gazu czuję wibracje. Przy większych obrotach i na innych biegach wszystko ok. DSG? Sprzęgła? Dwumas?
Czy to może być od tego? Niby przy tych prędkościach teoretycznie nie powinno łączyć haldexa. Wibracje są tylko na 5-6 biegu przy max wciśniętym gazie przy obrotach 2700-3500, przy słabo wciśniętym gazie i na innych biegach nie występują

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SfyX0mdpnnk[/youtube]

A z innych awarii, zdechł mi przegub od strony koła z przodu. Przy cofaniu na skręconych kołach było czuć delikatny opór, nic więcej się nie działo, przegub trzeba było wymienić w ASO bo nie znalazłem nigdzie takiego przegubu. Odklejona listewka przy tylnym spojlerze nie kwalifikuje się u mnie do darmowej wymiany - brak akcji serwisowej dla mojego samochodu, a gwarancja się już skończyła



N4S
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 23:48
Lokalizacja: Poznań

Re: Co lubi się sypnąć w 7R

Post autor: N4S » pn sty 16, 2017 20:38

U mnie przegub lewy i prawy zmieniony pierwszy raz już przy 55 tys. km przebiegu pomimo, że nigdy go nie katowałem na skręconych kołach. Niestety problem już powrócił przy 65 tys. przebiegu po gwarancji. Czuć delikatne chrobotanie przy ruszaniu na skręconych kołach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości