A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
A strzał ze sprzęgła przy starcie? Też chyba miło.
Fakt, że przy DSG w czasie zmiany biegów nie spada ciśnienie doładowania, nie ma takiego laga jak w manualu. Auto jest po prostu szybsze. Jeździłem kiedyś tym samym bardzo mocnym autem 4x4 z manualną skrzynią i potem z DSG. Przy DSG po prostu gaz opór i jedziemy, szybko, ale jakoś tak bez emocji. Ale każdy lubi co innego.
Fakt, że przy DSG w czasie zmiany biegów nie spada ciśnienie doładowania, nie ma takiego laga jak w manualu. Auto jest po prostu szybsze. Jeździłem kiedyś tym samym bardzo mocnym autem 4x4 z manualną skrzynią i potem z DSG. Przy DSG po prostu gaz opór i jedziemy, szybko, ale jakoś tak bez emocji. Ale każdy lubi co innego.
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
można zrobić że w manualu też nie spada ciśnienie zmieniając biegi bez puszczania gazu sporo wtedy zyskuje się na czasie ale wraz dsg ma przewagę z szybkością zmiany biegu.antoś pisze:Fakt, że przy DSG w czasie zmiany biegów nie spada ciśnienie doładowania, nie ma takiego laga jak w manualu
www.proturbo.com.pl
Re: A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
sprzęgło się wciska normalnie to jest tak zwany flat shift ustawiasz w kompie na ile sekund masz mieć odcięcie po wciśnięciu sprzęgła i musisz się ostro zwijać ja miałem z tego co pamiętam ustawione na 250 mili sekund jak się w tym czasie nie wyrobisz to sprzęgło dostaje po dupie, 250ms na seryjnej skrzyni to już mało czasu na zmianę biegu z 2 na 3. z 1 na 2 miałem ustawione 200ms i się wyrabiałem ale dsg z tego co pamiętam zmienia w 18ms więc i tak jest to przepaść.antoś pisze:A wtedy skrzynia nie dostaje mocno po dupie?
www.proturbo.com.pl
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
18 milisekund to 0,018 sekundy. Pomyliłeś się chyba o rząd wielkości.
Wg dokumentacji DSG zmienia w 0,15-0,18 sekundy, co odpowiada 150-180 milisekundom.
Kalkulator w dłoń, 3 zmiany biegów:
manual
200 ms z 1 na 2
250 ms z 2 na 3
250 ms z 3 na 4
Suma: 650 ms, czyli 0,65 sek.
DSG:
180 ms z 1 na 2
180 ms z 2 na 3
180 ms z 3 na 4
Suma: 540 ms, czyli 0,54 sek.
Różnica: 0,11 sekundy. Jedna dziesiąta sekundy to nie jest przepaść
Miłej niedzieli.
Wg dokumentacji DSG zmienia w 0,15-0,18 sekundy, co odpowiada 150-180 milisekundom.
Kalkulator w dłoń, 3 zmiany biegów:
manual
200 ms z 1 na 2
250 ms z 2 na 3
250 ms z 3 na 4
Suma: 650 ms, czyli 0,65 sek.
DSG:
180 ms z 1 na 2
180 ms z 2 na 3
180 ms z 3 na 4
Suma: 540 ms, czyli 0,54 sek.
Różnica: 0,11 sekundy. Jedna dziesiąta sekundy to nie jest przepaść
Miłej niedzieli.
Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
ktoś tak kiedyś pisał tu na forum i tym się sugerowałem. No to rzeczywiście dsg przy flat shiht w manualu już tak dobrze nie wypada.Z 3 na 4 też można spokojnie zmienić bieg w 200ms z 2 na 3 też ale trzeba trochę poćwiczyć Manualną skrzynię można jeszcze poprawić ulepszyć synchronizatory i biegi można zmieniać w czasie dużo niższym niż 200ms. Przy kłowej skrzyni bez synchronizatorów producent zaleca ustawienie fal shift na 90ms.zlos pisze:18 milisekund to 0,018 sekundy. Pomyliłeś się chyba o rząd wielkości.
www.proturbo.com.pl
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
Daniel, rzecz polega na czymś innym - w manualu problem jest kiedy nie wbijesz dobrze biegu. W DSG nie ma takiej możliwości
Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
trzeba dużo ćwiczyć mi się w golfie raz zdarzyło zrobić mist shift z 2 na 1 ale to pancerne silniki to się nic nie stało, dla przykładu w evo od razu pogięły się zawory ale tam były wyższe obroty też.zlos pisze:Daniel, rzecz polega na czymś innym - w manualu problem jest kiedy nie wbijesz dobrze biegu
www.proturbo.com.pl
Re: A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
A duże są straty na zmianie biegów w porównaniu do seryjengo R w manualu i DSG? 0,1s na każdej zmianie jak podaje producent chyba jest mało osiągalne?
Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
Widziałeś kalkulację wyżej, setkę robisz w momencie zmiany z 2. na 3. bieg.korzen88 pisze:0,1s na każdej zmianie jak podaje producent chyba jest mało osiągalne?
Jeśli zmieniasz jak robot to jest 0,1 różnicy do zrobienia, ale to robią już zawodowi kierowcy.
Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
Zawodowym kierowcą jest też kierowca ciężarówki, nie wiem czy on potrafi tak szybko zmieniać biegi.
Ja tam mam w dupie te setne sekundy, wolałbym manualną skrzynię w takim aucie. Jednak każdy ma inne preferencje i tyle.
Daniel, pytałem dlatego bo słyszałem, że flatshift strasznie niszczy skrzynie. Wiem, że miałeś to u siebie stąd chciałem się dowiedzieć. Dzięki.
Ja tam mam w dupie te setne sekundy, wolałbym manualną skrzynię w takim aucie. Jednak każdy ma inne preferencje i tyle.
Daniel, pytałem dlatego bo słyszałem, że flatshift strasznie niszczy skrzynie. Wiem, że miałeś to u siebie stąd chciałem się dowiedzieć. Dzięki.
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
ogólnie skrzynię niszczą szybkie zmiany biegów,a dokładnie synchronizatory padają wtedy szybko.antoś pisze:Daniel, pytałem dlatego bo słyszałem, że flatshift strasznie niszczy skrzynie. Wiem, że miałeś to u siebie stąd chciałem się dowiedzieć. Dzięki.
www.proturbo.com.pl
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
Ogólnie to szybka jazda też szkodzidaniel1d pisze:ogólnie skrzynię niszczą szybkie zmiany biegów,a dokładnie synchronizatory padają wtedy szybko.
Wracając do tematu, takie coś poskładałem, jak się prezentuje?
więcej fotek:
https://plus.google.com/photos/11450480 ... 9358842881" onclick="window.open(this.href);return false;
Proooośba wielka - po ile chodzą te felgi (używki) w necie? Za chalierę nie mogę znaleźć ceny referencyjnej...
Za cholewę nie mogę jej znaleźć w oficjalnym katalogu VW:
http://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/felgen/Felgen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?
Tomku: na sprzedaż??
Jeżeli tak puść mi na PW parametry felg i zobaczymy co da się zrobić
Pozdrawiam
Jeżeli tak puść mi na PW parametry felg i zobaczymy co da się zrobić
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości