OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3146
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: zlos » pn lip 04, 2011 12:17

Tutaj hulaj dusza, moderator padł ;)
Czyli offtopujemy, plotkujemy, namawiamy do kupna konia i co tylko w duszy gra :)

Zacznijmy od tematu-rzeka. Dlaczego czarne eRki są ładniejsze od niebieskich? ;)

BTW: posprzątałem nieco na forum GolfiaRzy, dodałem kilka wątków opisowych. Został chyba tylko temat modyfikacji zawieszenia, ale nie jestem przekonany, czy powinienem go zakładać. Mój brak przekonania wynika raczej z tego, że ja nie widzę potrzeby gwintowania zawiasu w mojej erce, ale mogę być w katastrofalnym błędzie... Uczonych, znawców i smakoszy proszę o wyprowadzenie mnie z błędu ;)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

gluszcz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1565
Rejestracja: sob lis 10, 2007 18:24
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: gluszcz » pn lip 04, 2011 12:52

zlos pisze:Tutaj hulaj dusza, moderator padł ;)
Czyli offtopujemy, plotkujemy, namawiamy do kupna konia i co tylko w duszy gra :)
:food:
zlos pisze:Dlaczego czarne eRki są ładniejsze od niebieskich
Miałem prawie .:R w kolorze niebieskim i mam .:R w kolorze czarnym i 0-1 :jezor:
zlos pisze:Został chyba tylko temat modyfikacji zawieszenia, ale nie jestem przekonany, czy powinienem go zakładać. Mój brak przekonania wynika raczej z tego, że ja nie widzę potrzeby gwintowania zawiasu w mojej erce, ale mogę być w katastrofalnym błędzie... Uczonych, znawców i smakoszy proszę o wyprowadzenie mnie z błędu ;)
Pierwszą rzeczą jaką chcę zmienić u siebie to właśnie zawieszenie.Seria daje radę ,dobrze wybiera ale niestety kładzie się za bardzo na boki przy zakrętach ,nurkuje przy gwałtownym hamowaniu i unosi się przy strzelaniu ze startu i...auto tak sobie wygląda :bajer: W granatowym przeszedłem od serii gti /usportowione zawieszenie vw/ poprzez b6+eibach proo do gwintu bilsteina pss14 i powiem tak : only gewinde :okej: Bil był idealny na ulicę :food: , auto było bardzo przewidywalne,zniknely problemy z przechylaniem ,nurkowaniem ,auto słuchało się kierownicy a przy tym zostawała jeszcze ta namiastka -komfortu-.W aucie miałem wymienione wszytkie gumy zawieszenia na elementy z poli i przód spięty na kielichach.Aspekt wizualny pomijam :smoke: W czarnym chcę zrobic bardzo podobnie -gwint,spinka przód+tył,regulowane wahacze ,elementy z poli ,może jakiś spec stabi przód, tył.
Obrazek
Oczywiście są gwinty i gwinty :bajer:



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3146
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: zlos » pn lip 04, 2011 13:27

gluszcz pisze:Miałem prawie .:R w kolorze niebieskim i mam .:R w kolorze czarnym i 0-1
HA! Ja dorzucę niebieski kontra czarny: 0-2 :pub:
gluszcz pisze:Oczywiście są gwinty i gwinty
No i gwoździa zabiłeś jednym postem. Tyle, że przez moje torowe gumy ja obniżać auta nie mogę, bo felga zamieszka w błotnikach jak amen w pacierzu...


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

gluszcz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1565
Rejestracja: sob lis 10, 2007 18:24
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: gluszcz » pn lip 04, 2011 13:44

zlos pisze:No i gwoździa zabiłeś jednym postem
tak jest ,różne są zestawy różnych firm ....Z czystym sumieniem mogę polecić bila od pss14 w górę /16 już ma regulację twardości ..../ Kw od var. 2 w górę ...
zlos pisze:Tyle, że przez moje torowe gumy ja obniżać auta nie mogę, bo felga zamieszka w błotnikach jak amen w pacierzu...
Gwint jest bardziej twardy ,sztywny, innaczej się ugina , zachowuje progresywna sprężyna w nim .Wiadomo że jak bardzo położysz auto to opona bedzie na blotniku .Z mojego skromnego doświadczenia wynika że najlepiej zapierd.....się tak od -30 do -40 od serii mk4 :satan:



Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: MatthewG » pn lip 04, 2011 16:16

Kolejny czarny Golf yo! Prowadzimy już 3-0 :grin:

To i ja się dorzucę w kwestii zawieszenia :jezor: Jak dla mnie to właśnie najlepiej jest zacząć od stabilizatorów bo one w dużej mierze odpowiadają za te przechyły nadwozia (body roll) o których mowa. Na dodatek dzięki nim, są też oczywiście inne sposoby, można balansować zachowaniem samochodu mam tu na myśli podsterowność/nadsterowność. Dane odnośnie stabilizatorów:
OEM:


A3 Ambition/S-Line: 22,5 x 3,5 / 20,7 x 2,8 both tube

Golf V GTI: 23,6 x 3,5 / 21,7 x 3,0 both tube

Golf V R32: 22,0 solid / 21,7 x 3,0 tube (4-motion)

Golf VI GTI: 23,6 x 3,5 / 21,7 x 3,0 PR-0BF or 21,7 x 3,6 PR-0BM (DCC?) both tube

Golf VI R: 22,0 solid / 21,7 x 3,6 tube (4-motion)

Scirocco R: 23,6 x 3,5 / 21,7 x 3,6 both tube

Touran 170 HP: 23,0 solid / 21,7 x 3,0 tube

Passat R36: 23,6 solid / 21,7 x 3,6 tube (4-motion)

Sharan 2011: 24.0 mm / 20.0 mm both solid



Adjustable sport after-market ARBs:


Whiteline: 22 / 22 mm both solid (non adjustable)

H&R 'regular': 26 / 22 mm both solid

Eibach AntiRoll: 26 / 23 mm both solid

KW clubsport: 26 / 23 mm both solid

H&R 'big boy': 28 / 24 mm both solid

H&R 'big boy' II: 28 / 28 mm both solid (available at AWE only)

H&R 4-motion: 25 / 25 mm both solid

Whiteline: 24 / 24 mm both solid

Neuspeed: 25 / 25 mm both solid

Autotech: 25 / 25 mm tube

APR/Hotchkis: 27 / 27 mm tube


KW CS are identical to Eibach, just painted yellow instead of dark red.
Np. zakładając do naszego Golfa grubszy stabilizator z tyłu niwelujemy podsterowność, a co za tym idzie zwiększamy nadsterowność. Oczywiście zawieszenie to temat rzeka na którym już wielu speców zjadło zęby, ale to co napisałem zostało akurat sprawdzone :jezor: Do tego jeszcze założyłbym WALK'a z przodu i auto będzie się zupełnie inaczej zachowywało (mogę podesłać dokumentację tego gadżetu w j. angielskim). Poliuretany to już chyba zbyt gruby temat jak na ulice.. No i czy buda to zniesie, a nie zacznie popiskiwać jak lekceważona kobieta? Dla wszystkich posiadaczy DCC mam dobrą wiadomość, KW wprowadziło zawieszenie współpracujące z tą funkcją więc nadal będzie można ustawiać jego sztywność z kabiny.

Takie pierwsze lepsze porównanie znalezione na YT aczkolwiek dosyć wymowne w treści:

[youtube][/youtube]


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3146
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: zlos » pn lip 04, 2011 19:04

W kwestii prowadzenia Golfa 6 R, to jest on prawie neutralny w kierunku podsterowności. Widać to dokładnie w zachowaniu na torze, a dowód znajduje się na oponach. Przednie opony są wyraźnie bardziej gorące / zużyte od tylnych.
Ergo: jeśli coś poprawiać / wzmacniać, to stabelkę z przodu. W ostrej jeździe lepiej jest, jak tył lekko zachodzi a przód cały czas pozwala na korekty.

Jak chcesz to skomentować, to powtarzam: nie lubię tylnonapędowców.

Golf wybacza całe stado małych błędów i jeśli chodzi o jego stabilność, to jest po prostu super. Jednak darcie przednich gum zachęca mnie również do montażu sterowanika Haldexu, bo są sytuacje, kiedy stałka 30% przód / 70% tył daje o wiele więcej radości z jazdy :) Koszt rzędu 2k (strzelam z pamięci) może zwrócić się w postaci niezłej zabawy.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: MatthewG » pn lip 04, 2011 20:36

Ale jeśli wzmocnisz stabilizator z przodu to auto będzie bardziej podsterowne.. Najlepiej kupić dwa stabilizatory z zachowaniem fabrycznych proporcji jak już tak bardzo chcesz :jezor: Ja w tym wątku się już nie udzielam bo się nie znam :kac: A co do jakichś zakupów, to możemy utworzyć jeszcze temat "Zakupy grupowe". Zawsze wynegocjujemy jakąś zniżkę, a jeśli zakupiony towar okaże się bublem to wszystkim auta padną, a nie tylko jednemu :rotfl:


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3146
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: zlos » pn lip 04, 2011 22:46

Grupowo możemy kupić np. mieszankę benzyny i mazutu na BP. Nazwa handlowa: Ultimate (od przeżyć kierowcy próbującego dojechać do domu powstała ta piękna nazwa).
Inne formy grupowych zabaw podlegają ocenie Wysokiej Komisji, w skład której wchodzą sami starcy, mędrcy i zboczeńcy ;)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

gluszcz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1565
Rejestracja: sob lis 10, 2007 18:24
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: gluszcz » wt lip 05, 2011 00:09

MatthewG pisze:Poliuretany to już chyba zbyt gruby temat jak na ulice.. No i czy buda to zniesie, a nie zacznie popiskiwać jak lekceważona kobieta?
Też miałem takie obawy na początku,lecz po montażu poli byłem zachwycony /choć wielu narzeka /wreszcie można było poczuć auto :satan:
Co do popiskiwania to zgadza się, w suche i ciepłe dni lubi sobie poskrzypieć ale smarowanie eliminuje tą wadę/większość markowych producentów poli smar dodaje do produktów/
Przez 3 lata /około 60 000 km/ nic buda nie ucierpiała ,spięta była jedynie na kielichach /to takie minimum jak dla mnie bo przy gwincie+ jeszcze poli lubi szyba przednia popękać /Dodatkową zaleta poli jest ich większa trwałość w porównaniu do fabrycznych gum .Poli ma też różne twardości w zależności od producenta i przeznaczenia /ulica,sport,off road itp.itd./



Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: Rybak » wt lip 05, 2011 00:53

MatthewG pisze:Kolejny czarny Golf yo! Prowadzimy już 3-0
Jest i pierwszy niebieski,ale za to taki który mógłby rozgonić trzech murzynów :jezor: Ale niestety,nec hercules contra plures :-( No,ale przynajmniej nie jest to już mecz do jednej bramki więc jest 1-3.Więc teraz już nie możecie śpiewać: trójka do zera, nasz czarny trafił fra...jera! Michał,obudż się,broń honoru naszego koloru i zniweluj rozmiary porażki :food:



Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: MatthewG » wt lip 05, 2011 04:51

gluszcz pisze:spięta była jedynie na kielichach /to takie minimum jak dla mnie bo przy gwincie+ jeszcze poli lubi szyba przednia popękać
Dobrze pisałem, że to już jest hardcore :grin: Normalnie to szyby nie pękają :kac:
Rybak pisze:Więc teraz już nie możecie śpiewać: trójka do zera, nasz czarny trafił fra...jera!
:rotfl:


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
karpi78
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: czw paź 11, 2007 12:06
Lokalizacja: CCH
Kontakt:

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: karpi78 » śr lip 06, 2011 20:57

myśle i gwincie więc mnie nie straszcie z tymi szybami :crazy:



gre
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: śr cze 01, 2011 10:28
Lokalizacja: ŁÓDŻ
Kontakt:

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: gre » śr lip 06, 2011 21:34

A powiedzcie mi jak uruchomic procedure startowa z dsg?



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3146
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

Post autor: zlos » śr lip 06, 2011 22:04

gre pisze:A powiedzcie mi jak uruchomic procedure startowa z dsg?
1. Wyłącz ESP
2. Skrzynka biegów w pozycję Sport
3. Lewa noga na hamulcu, mocno naciśnij.
4. Prawa noga gaz, do dechy aż kliknie.
5. Puszczasz hamulec.
6. Miłego dnia :)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości