cowboy pisze:
no jak chcesz 245 albo 255 to raczej minimum 9 cali szerokości
7,5 cala to 215
8 cali to 225
8,5 cala 235
9 cali 245
tak moim zdaniem
To prawda dlatego, np. opona 225 jest maksymalnie "wykorzystana" na feldze o szerokości 8" bo naciąg ma w sam raz (całkiem fajnie wygląda) przy czym jeszcze jakoś sensownie chroni felgę przed uszkodzeniem.
vrs pisze:Myślałem o 235/40/18 na feldze 8 cali...
Będzie, pytanie tylko jak duży jest wybór opon w tym rozmiarze bo chyba to jest najważniejsze? Będziesz mógł testować do woli i nie będziesz skazany tylko na jeden model
Wybierz taki rozmiar w którym produkują różne opony.
W kwestii masy felg. Najlepiej jeśli będzie jak najmniejsza, oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku, bo chodzi o to żeby maksymalnie zredukować masę nieresorowaną w naszych "torowych" potworach
Czyli kupując koła (opony+felgi), śruby do ich montażu, hamulce (tarcze+klocki+zaciski), zawieszenie (amortyzatory+sprężyny) starajmy się kupować lżejsze odpowiedniki, a z tym akurat nie będzie problemu bo większość sportowych zamienników taka jest. Kiedyś wyczytałem, że pozbycie się zbędnych 4kg masy nieresorowanej odpowiada odchudzeniu samochodu o 40kg masy resorowanej! Nie pamiętam czy stosunek jest odpowiedni, ale na pewno równie szokujący
Z drugiej strony w Top Gear zrobili kiedyś takie doświadczenie, że odchudzili maksymalnie 207 GTI i Stig ponownie przejechał nim tor, a czas nie uległ poprawie (był chyba identyczny) co zapewne było już związane z niewłaściwym wyważeniem samochodu. Ale tak to już jest w tym całym ściganiu się, ciągłe dążenie do perfekcji
2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20