R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

Awatar użytkownika
pilkozak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: mk4 R32
Silnik: BFH

R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Post autor: pilkozak » ndz sty 05, 2020 23:33

Witam serdecznie!
Po 9 latach wróciłem do mk4 ale za to do jakiego... :grin:
Auto upolowałem w Szwajcarii z usterką pod nazwą motorschaden :? . Po przywiezieniu do PL i zamontowaniu nowego akumulatora, okazuje się że autko ładnie odpala, silnik cyka jak szwajcarski zegarek niestety tylko na wolnych obrotach, na wyższych dudni, wibruje, dławi się. Diagnoza mechanika - wjeżdżamy z nowym rozrządem oraz wariatorami. Mam nadzieję że ten zabieg postawi silnik na nogi.
Tak wygląda rozrząd ObrazekObrazek
Może potomnym przydadzą się numery części - kod silnika BFH
Na wariatory oczekuję. Jeszcze cała droga z tłumaczeniami, rejestracją, akcyzą mnie czeka...
Jak ogarnę mechanicznie zacznę dopieszczanie środka ale to dopiero pewnie na wiosnę i po tym jak skompletuje kilka nowych elementów przy pomocy kolegi syncmaster955df duży :pub: dla Ciebie. OEM felgi OZ Aristo upolowane i już czekają na wakacyjną przygodę :hehe:
Obrazek
Czy ktoś z forum może mi ściągnąć i podesłać wyciąg historii z ASO o tym autku? WVWZZZ1JZ3D674378
To na początek tyle z czym chciałem się z Wami podzielić. Fotki jeszcze z parkingu w CH, pozdrawiam salut druzja!

ObrazekObrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
BobbyDigital
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 24, 2015 20:40
Lokalizacja: RZ

Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Post autor: BobbyDigital » wt sty 07, 2020 16:09

Witam. Furka piękna. Ja też do siebie zamawiałem rozrząd i zastanawiają mnie tak wielkie rozbieżności w cenach. Widać, serwis serwisowi nie równy.

Obrazek


Nie jestem doskonały ale doskonale sobie z tym radzę !!!

Awatar użytkownika
pilkozak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: mk4 R32
Silnik: BFH

Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Post autor: pilkozak » pn kwie 27, 2020 23:29

BobbyDigital pisze:
wt sty 07, 2020 16:09
zastanawiają mnie tak wielkie rozbieżności w cenach
No właśnie dobre pytanie, a u Ciebie widzę jeszcze 10% rabatu =D>

Zamykając temat wymiany rozrządu i wszystkiego wokół silnika przy okazji wspawałem nowe siatki elastyczne tłumika, jedna stara już puszczała i widać było ciut okopcenie spalinami. Auto daje niesamowitą frajdę z jazdy. Nie do końca rozumiałem fenomen tego wozu, dopóki sam nie zacząłem nim jeździć. :okej:
Po drodze dorobiłem nowy kluczyk i aktywowałem zdalne otwieranie/zamykanie szyb z pilota, zmieniłem język na FISie na angielski i jeszcze kilka "pierduł" VCDSem.
Kolejna rzecz którą zrobiłem to renowacja wnętrza. Wymiana nakładek na pedały na nowe, nowy emblemat R32 przód, a tył czeka na naklejenie. Praktycznie wszystkie elementy plastykowe zdemontowane i po uprzednim przygotowaniu na nowo pomalowane. Wyszło bardzo elegancko jak nowe. Wrzucę fotki wnętrza jak będę miał auto... bo tu właśnie zaczyna się kolejna historia.
Od początku drażniły mnie malutkie wykwit/bąbelki na błotnikach, standardowo na dole, tam gdzie spływa woda z podszybia i wywala syf z pod kół podczas jazdy. Pomyślałem to nie może być w takim wozie - pomaluje błotniki. No i się zaczęło :shock: Lakiernik zdjął błotniki, a tam dramat - zresztą zobaczcie sami
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Oczywiście błotniki też się nie nadają. Decyzja - nowe blachy z ASO, malowanie z przejściem w drzwi, nowe progi w epoksydzie i antykorozyja całego auta tam gdzie się da.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Prace renowacyjne przy eRce cały czas trwają. Więc pewnie wyjdzie coś co jeszcze można poprawić... A tym czasem :popcorn: i :wazup:


Obrazek

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1415
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Post autor: kwadrat » sob maja 02, 2020 23:21

Podoba mi się twoje podejscie do tematu, dobrze działasz. Szczególnie, że to R więc szczególne zobowiązuje :food:


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GT 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1641
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Post autor: Chrzanek` » ndz maja 10, 2020 06:13

3mam kciuki i będę chętnie zaglądał i podziwiał Twoje mk4 😈😍


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
pilkozak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: mk4 R32
Silnik: BFH

Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Post autor: pilkozak » pt sty 07, 2022 23:27

Witam po dłuższej absencji, ale znalazłem czas i trochę rzeczy przy golfie wyszło, a zaczęło się od tego że na zeszłorocznych silnych mrozach padł wysprzęglik...
a auto w taki sposób trafiło do mechanika :jaja:
Obrazek
No i decyzja, nawet nie ma się co zastanawiać trzeba wjeżdżać całym zestawem z LUKa dwumas, docisk, sprzęgło... Obrazek
I tak sobie wieczorem myślę, że jak już udało się wbić eReczkę w kolejkę do mechanika to trzeba to wykorzystać i zrobić serwis po maksie. Więc zlecam i mówię że robimy przy tak zwanej okazji jeszcze:
~olej silnik
~olej skrzynia biegów
~olej tylny dyfer
~olej z filtrem w haldexie
~filtr paliwa
No i między czasie dzwoni doktor-mechanik, że przydało by się tylne tarcze i klocki wymienić i w sumie z przodu klocki też można, a no i amortyzatory razem z górnymi mocowaniami z przodu on też by wymienił /bo nie za ciekawe skorodowane/... a ja tak słucham i słucham :shock: a ten dalej że przewody hamulcowe z tyłu mają swoje lata i tarcze kotwiczne też, a z zacisków ładna niebieściutka farba odchodzi i tylne amortyzatory w sumie też by mógł zmienić to będzie z głowy... :goof:
Musiałem wziąć oddech, zerknąć głęboko w skarpetę i podjąć decyzję czy mnie będzie stać tak na raz to robić, no ale cóż raz w życiu ma się takie auta więc do dzieła.
Zacząłem szukać części i okazuje się że na rynku bieda i długie czasy oczekiwania. Amortyzatory przód tylko i wyłącznie OEM, nikt nie produkował zamienników, a pisałem bezpośrednio do SACHSa BILSTEINa KYBa, sprowadzałem przez Volkswagen Classic Parts Polska, w Europie podobno zostało 6szt., chłopaki z Wrocławia znaleźli w Niemczech i dali rabat, także dzięki dla nich.
Na tył piękne zółciutkie BILSTEINy B6 a oryginały w b.dobrym stanie, spokojnie do wypiaskowania i ponownego malowania.
ObrazekObrazekObrazek
Tarcze malowane aby nie korodowały razem z zaciskami regenerowałem tutaj i szczerze polecam, kontakt i wykonanie super https://www.facebook.com/PiaskowanieRen ... amulcowych

ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

No i to w sumie większość prac jakie udało się przeprowadzić przy tej wizycie, a zaczęło się od rozszczelnionego wysprzęglika... :hihi:
Co do dalszych planów to myślę nad nowym wydechem z nierdzewki u nich https://www.facebook.com/fabrykawydechow/
To jeszcze kilka fotek na szybko z prac, niestety jazdy testowe odbywały się w niesprzyjających warunkach atmosferycznych
i wszystko się zdążyło już pochlapać "a taki był ładny amerykański szkoda" :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3144
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Post autor: maj0nez » sob sty 08, 2022 00:36

Pięknie.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1415
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Re: R32 mk4 historia, rozrząd, detailing... Nowa przygoda z "eRką"

Post autor: kwadrat » pn sty 10, 2022 20:15

Podtrzymuję ze stanowczoscią, co napisałem w poscie wyżej. Tak trzymaj :okej:


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GT 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości