Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn lis 21, 2016 22:49

bjoern pisze:jak już to przełóż te nówki na przód, a gorsze na tył
Jakieś uzasadnienie takiego rozwiązania?



Awatar użytkownika
bjoern
Forum Master
Forum Master
Posty: 1228
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 12:37
Lokalizacja: Poznań

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: bjoern » pn lis 21, 2016 23:28

przód to oś "kierująca", co mu na tyle po nowych oponach jak przód nie będzie skręcał


AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lis 22, 2016 00:22

No właśnie nie tak do końca. Lepiej mieć lepsze opony z tyłu, bo wtedy nie wykręcisz bączka w zakręcie. Przód jak dostaje uślizgu to jeszcze da się coś zrobić jak nie jesteś jakoś super wytrenowany w takich sytuacjach ( oczywiście jak masz wyczuty samochód). Czy to zwiększając nieco promień po jakim jedziesz na moment, czy to operując odpowiednio gazem. Jak tył straci przyczepność to pozostaje ci już tylko założenie kontry i modlenie się żebyś dał radę to opanować. Na prawdę żeby panować nad uślizgiem tyłu, trzeba wiele czasu poświęconego na trening. Z samym przodem łatwiej opanować auto.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Jaroslaw.b
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 24, 2015 13:16
Lokalizacja: ZGY

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Jaroslaw.b » wt lis 22, 2016 10:32

tak jak w/w przód ma napęd, zawsze sobie poradzi. tył tylko się toczy. lepsze na tył


"Xenofobia - Strach przed xenonem" :D

Obrazek
Kupię:
- Samopoziomowanie do xenonu, pełny komplet
- Lotka 25th
- Pomarańczowe obrysy us

Awatar użytkownika
btard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: sob mar 17, 2012 17:03

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: btard » wt lis 22, 2016 13:57

Qto pisze:
bjoern pisze:jak już to przełóż te nówki na przód, a gorsze na tył
Jakieś uzasadnienie takiego rozwiązania?
pupa ucieknie na zakręcie, owinie się wokół drzewa i tym sposobem na świecie chodzi jeden mniej, co na starych oponach lubi jeździć. bjoern dba o społeczeństwo i bezpieczeństwo ogółu :bigok:



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: liteon0 » wt lis 22, 2016 14:30

Pany też mam problem po wymianie za zimówki. Też delikatnie telepie kierą od 120, co dziwne lekkie telepanie występuje tylko wtedy gdy przyspieszam lub jadę ze stałą prędkością. Powiedzmy jadę 140 po rownej drodze (ekspresowka) i lekko telepie puszcze gaz przestaje. O co kaman?


ALH + 205 + chip

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » wt lis 22, 2016 14:39

wyząbkowane może?
Może była uderzona mocno któraś [udział w wypadku] i pokrzywiony karkas?


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt lis 22, 2016 14:43

bjoern pisze:co mu na tyle po nowych oponach jak przód nie będzie skręcał
Jak przód nie będzie skręcał, opony będą się uslizgiwac przy hamowaniu lub przyspieszaniu to automatycznie zwalniasz bo wiesz ze jest ślisko lub ze masz ciulowe opony i myślisz o nowych.
Jak będziesz miał lepsze opony z przodu i przód się będzie jakoś zachowywał to będziesz jechał pewniej...ale pierwszy zakręt na którym przód skręci a tył zapomni może być Twoim ostatnim zakrętem.

Na studiach kumpel miał tylko dwie zimowki...pytał jak zrobić - wytłumaczyłem jak wyżej ale zrobił po swojemu...i jeszcze tego samego dnia wyciągalismy auto z rowu. Chłopak miał to szczęście że nic nie jechało z naprzeciwka i trafił między drzewa :prayer:



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » wt lis 22, 2016 15:47

btard pisze:
Qto pisze:
bjoern pisze:jak już to przełóż te nówki na przód, a gorsze na tył
Jakieś uzasadnienie takiego rozwiązania?
pupa ucieknie na zakręcie, owinie się wokół drzewa i tym sposobem na świecie chodzi jeden mniej, co na starych oponach lubi jeździć. bjoern dba o społeczeństwo i bezpieczeństwo ogółu :bigok:
Może kolega bjoern dba o ciągłość selekcji naturalnej? Ostatnio internet obiegły wieści, że wsypywanie cukru do baku tworzy tzw. sugarcoat, który zabezpiecza układ paliwowy, wtryskowy. Pogłoski mówią też, że redukuje spalanie. Ta informacja jak i post wcześniej wspomnianego kolegi zaliczają się do jednej grupy - poddają wątpliwości inteligencję ludzkości :bigok:

Co do tego, jakie opony na daną oś, to ja jednak wolę przez rok się przygotować na zakup kompletu - zima u nas jest jaka jest, ale ze względu na temperatury lepiej mieć zimowe kapcie.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt lis 22, 2016 17:22

Garrison, lepiej mieć...ale jak mam tylko dwie, to zakładam je na tył. Wolę gdzieś nie wjechać pod górkę swoim autem niż jechać czyimś spakowany w plastikowy worek.



Awatar użytkownika
bjoern
Forum Master
Forum Master
Posty: 1228
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 12:37
Lokalizacja: Poznań

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: bjoern » wt lis 22, 2016 18:28

no cóż, człowiek się uczy całe życie jak to mówią ;) po co te prostackie docinki? :) najlepiej 4 nowe i tyle w temacie :los2:


AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » wt lis 22, 2016 18:45

:popcorn:



abusza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lis 13, 2016 12:01

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: abusza » wt lis 22, 2016 19:10

No tak ale zawsze jest ten dylemat czy kupić cztery używane w cenie dwóch nowych, czy dwie nowe i coś tam rzeźbić z pozostałymi dwoma tymczasowo.



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » wt lis 22, 2016 19:24

Używanych to się nawet nie opłaca kupować. Wyrzucona kasa. Raz na kilka lat zakup opon 15 calowych, choćby klasy średniej nie stanowi większego problemu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości