Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
joseph82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 1477
Rejestracja: pn sty 09, 2012 21:09
Lokalizacja: CTU

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: joseph82 » pt sty 29, 2016 22:26

mk4tdi pisze:Koledzy Golfik coś zaczął mi lekko ściągać w prawo, kiera nie jest idealnie prosto tylko jakoś lekko przekrzywiona w lewo. Niżej cennik usług warsztatu gdzie mam zamiar się wybrać. Która usługa mnie dotyczy?
Obrazek
Jak to nie pomoże to wymień tuleje wahacza. Mam u mnie to samo. I wlasnie sie będę bral za wymianę tulei na poli. Ja byłem na ustawieniu zbieżności, bo sciagalo w prawo a kiera z lekka "patrzyła" w lewo. Po zbieżności niby kiera prosto ale ciągle sciagalo. I niedawno znalazłem rzekomego winowajce. Tuleja prawego wahacza.
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2016 00:13 przez joseph82, łącznie zmieniany 1 raz.


meine Golf LW5Z 3D AJM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=442730" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: KoJ@K » pt sty 29, 2016 23:40

krazorek, a co Ty chcesz w ogole zrobic? Wymienic rozrzad? Jesli tak, to musisz to kółko odkrecic.


Obrazek

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » pt sty 29, 2016 23:47

Stary... Wiem że muszę je odkręcić tylko do końca nie mam pomysłu jak... :bigok:
Bo jeszcze się zdarzały wersje, że były imbusy 7mm i jak je odkręcałeś to schodziło tylko to koło pasowe bez trybu co napędza rozrząd...ale niestety w AXRze jest inaczej i nawet jak odkręcę te imbusy 6mm to i tak ta śruba z łbem 12kątnym będzie trzymać całość. Dlatego chyba muszę jakoś skombinować zestaw nasadek 12kątnych i zdjąć całość razem z tym trybem. Jednakże domyślam się że nie będzie łatwo tego odkręcić. Nie mogę całości zblokować rozrządem bo sobie narobię kłopotów tylko musi być patent na podtrzymanie tego koła i odkręcenie śruby. Jak się bardzo wkur.. to pojadę w niedzielę od rana na giełdę samochodową i zakupię klucz elektryczny z udarem i wtedy powinno pójść? Czy jeszcze nie koniecznie?



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: KoJ@K » sob sty 30, 2016 00:05

Stary... Tez mialem AXRa i wymieniajac rozrzad nie uzywalem zadnych udarowych kluczy.


Obrazek

Awatar użytkownika
BartesWZL
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz mar 29, 2015 15:25
Lokalizacja: Lubin/ dolnośląskie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: BartesWZL » sob sty 30, 2016 00:08

Na firmie robimy to pneumatem i nasadka Stanleya 12 Kątna bez ruszenia się rozrządu :) Możesz jeszcze poprosić kogoś żeby przytrzymał kluczem wałek rozrządu a Ty odkręcaj śrubę wału grzechotka:)


Moje MKIV 2.0 Votex/X3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;

Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob sty 30, 2016 00:24

Ja pieprzę :D dobra nasadka i odpowiednio długie ramię. Wbij bieg i niech ktoś na hamulcu przytrzyma :bajer:

Co do ustawienia rozrządu, wałek da się zablokować gwoździem a wał ustawiasz na znaku na kole zamachowym przez "oczko" w dzwonie sprzęglowym


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

boris_kafarrow
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: boris_kafarrow » sob sty 30, 2016 00:59

A tak z ciekawośći, jakim momentem jest dokręcona ta śruba na kole pasowym?



MnichPro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 15:08

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: MnichPro » sob sty 30, 2016 11:35

Wie ktos czy navi z Leona pasuje do golfa?



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » sob sty 30, 2016 15:03

KoJ@k Ale nie powiedziałeś, że te 4 imbusy się odkręca.

Mam już luźne to koło pasowe i teraz muszę dobrze rozrząd zblokować. Gdzie bym nie patrzył to wszyscy mówią o otworze rewizyjnym koła zamachowego, a u mnie tego nie widzę...co za dziwny silnik...

A będzie dobrze jak zapnę bieg, kołkiem zablokuje hamulec i wtedy się nie ruszy?



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: KoJ@K » ndz sty 31, 2016 01:38

Zeby zdjac kolo pasowe odkrecasz tylko te 4 imbusy, dzisiaj robilem rozrzad w avb, a to jest praktycznie to samo co u. Ciebie. A zeby zblokowac rozrzad to najprosciej i najpewniej bedzie uzyc do tego blokad, kosztuja grosze, a sprawe Ci ulatwią.
ObrazekObrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » ndz sty 31, 2016 10:27

:pub:
Zmyliło mnie to, że wizualnie ta śruba z łbem 12kątnym wyglądała tak jak by trzymała całe koło pasowe, a tak nie było...
Wbiłem mu 5 i wcisnąłem hamulec kołkiem tak jak pisałem i nawet nie myślał żeby się gdzieś ruszać^^ Dodatkowo na obu kołach miałem większość możliwych punktów charakterystycznych poznaczonych farbą.
Odpaliłem wczoraj tylko po to żeby zassał płyn chłodniczy i wydaje mi się że przy tych kołach pasowych ciszej to wszystko pracowało.

Podpowiedz mi jeszcze co się po wymianie rozrządu na VAGu sprawdza? Tylko ten kąt odchyłki na wale?



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » ndz sty 31, 2016 22:29

Każdemu kto się zastanawia nad przeróbką na sztywne koło zamachowe zdecydowanie polecam :bigok: Mam od piątku i jestem zadowolony - nie ma żadnych wibracji czy hałasów jak niektórzy straszą, rusza się płynnie, a pedał chodzi tak mięciutko jakby go prawie nie było - choć to akurat dlatego, że nowe :-)



kwadros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw maja 01, 2008 23:59
Lokalizacja: DKL&DW

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kwadros » ndz sty 31, 2016 23:20

Panowie pytanie mam:

Wymieniałem tracze + klocki (przód -Textar) w tym tygodniu, do tego wszła wymiana zwrotnicy (używka) bo gwinty się wyrobiły. Do tego czasu przejechane ok 800 km - hamulce dalej piszczą a poczatkowo klocki ocierały o tarcze (było słychać zwłaszcza przy ekranach dzwiękochłonnych). Od czasu do czasu dalej coś ociera. Moje pytania:

1) Zestaw trefny?
2) Robocizna nie dokońca udana?
3) Zwrotnica jakaś trefna?
4) Jakiś piasek się tam dostał i mnie wku...rza

Co w ogóle wchodzi w skałd takiej zwrotnicy?


Pij mleko będziesz wielki

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » ndz sty 31, 2016 23:49

lwlw, ja też polecam. Może nie jest to tłumienie wibracji na poziomie nowego dwumasu, ale zdecydowanie MEGA lepiej niż na wytłuczonym dwumasie. W moim przypadku ogromna zmiana na plus w komforcie, w końcu nie telepie budą poniżej 2 tys. obrotów :los2:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość