Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
HojaNT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: wt cze 14, 2011 16:46
Lokalizacja: Gostyń

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: HojaNT » pt sty 22, 2016 17:50

tak


Kupię:
- Wahacze regulowane do 4motion
- Gwint 4 motion

Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=579960" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 766
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Barton_ » pt sty 22, 2016 17:50

Raczej taki sam. Odpowiedź brzmi TAK.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1277
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Krzysiek W. » pt sty 22, 2016 17:51

HojaNT, Barton_, Dzięki. :pub: :pub:


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2107
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: majster heniek » pt sty 22, 2016 18:47

Krzysiek W. pisze:Pany błotnik przedni w 3D i 5D ten sam?
przód - tak , tył -nie
Edit
z varianta przód tez pasi


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1967
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt sty 22, 2016 19:14

FisheR pisze:ja pisalem o moim porowaniu 130 w tdi i 150 w benie a nie 225 bam nie wiem jak w benzynie sie podnosi moc czy sam program cos daje ale mysle ze i tak trzeba podzespoly wymienic w obydwu silnikach np wieksze turbo wtryski fmic i sa koszta w obu przypadkach a co z sondami w benzynie jak robi sie wiekszy wydech?w tdi daje sie rure po calosci i nie ma zadnego problemu a co z sondami i brakiem kata w benzynie?
Właśnie w przypadku benzyny schody się robią większe i to nie tyle już sondy są problemem, bo przeważnie i tak się na nic nie zdają jak się robi grubsze projekty. Lepszą opcją jest szerokopasmówka. Ogólnie sterowanie benzyną jest cięższe wg mnie patrząc z punktu sterowania, jednak jak ktoś siedzi w temacie, to pewnie będzie mu wszystko jedno czy dostanie do zrobienia benzynę czy dizla.

Mnie bardziej gryzie to, jak porównujecie silniki dizla z benzynowymi. To są dwa zupełnie inne silniki, działające na innej zasadzie. Nie wiem czemu tak namiętnie porównujecie konie w dizlu z koniami w benzynie ? Wiadomo że z benzyny ZAWSZE da się ich wykrzesać więcej, a bierze się to z wysokoobrotowej charakterystyki tych silników. Moc bierze się z ilości cykli w czasie, dizel zawsze będzie ich miał mniej. Natomiast na polu Nm wygrywa dizel ( oczywiście jak przeskoczymy pewne ograniczenia konstrukcyjne jak DM czy obciążenie chwilowe skrzyni). Dizla (starego, a takim jest już staruszek 1,9 tdi) NIGDY nie wykręcicie tak wysoko jak kręci się benzyny, bo tlok jest dużo cięższy, a wykorbienie na wale dużo większe. Choć ostatnio to się chyba dąży do zbliżenia tych dwóch zmiennych do siebie ( choćby 1,6 TDI grupy VW) gdzie średnica tłoka i jego skok są takie jak do podobnej pojemności benzynowej. Dlatego dzisiejsze, mniejszej pojemności TDI na CR dają się tak kręcić wysoko i nic się nie dzieje. Pokręćcie sobie 1,9 TDI pod 7000 obr i już widzę te latające korby po okolicy. Dobra, dość wywodu, trzeba zrobić coś konstruktywnego i szukać dawcy przełożeń do skrzyni :bajer:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

karacz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt sie 22, 2014 09:44

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: karacz » pt sty 22, 2016 20:09

A ja tylko chciałem się dowiedzieć co kupić, żeby mnie koszta nie zjadły, przy tych 150km 1.8t/tdi :jezor:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19249
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt sty 22, 2016 20:18

karacz, ja moim autem przez 9lat zrobiłem 80kkm...i do takich przebiegów na pewno nie kupiłbym diesla. Przebiegi jakie robię byłyby najważniejszym argumentem. Mógłbym kupić 1.8T i robić 50kkm rocznie...ale nie kupiłbym TDI żeby robić 10x mniej.



Awatar użytkownika
checin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: pt wrz 24, 2010 16:08
Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: checin » pt sty 22, 2016 20:19

Panowie miał ktoś kiedyś taką sytuacje e nagle wskazówka paliwa spada wam na dół i zapala się kontrolka rezerwy, po czym po chwili wszystko wraca do normy? Miałem tak wczoraj 2 razy jak jechałem po mieście. Czym to może być spowodowane?


Kupie:
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th

Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji

Awatar użytkownika
Robson91
VW Baron
VW Baron
Posty: 3352
Rejestracja: pn cze 11, 2012 11:51
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Robson91 » pt sty 22, 2016 20:22

Ze sie moze przyciął plywak po czym po chwili sie odwiesił

Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=533635" onclick="window.open(this.href);return false; powoli do przodu...

Obrazek

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » pt sty 22, 2016 20:34

lwlw pisze:Wprawdzie nie mam AXR tylko ALH, ale jest szansa, że rozrusznik taki sam (5-biegowa skrzynia), ja mam Boscha nr 0 001 125 018, ale bywają chyba jeszcze Valeo, jednak wydaje mi się, że rzadziej.
Zresztą mam dwa i używkę brałem z tego co pamiętam od Bory PD 101 KM, czyli AXR lub ATD.
Dzięki!

Myślę, że będzie Bosch, bo Valeo już dawno by się rozpadło^^

Idzie się dostać do numerów bez wyciągania rozrusznika? Może od spodu z kanału?



mass143
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 997
Rejestracja: pn kwie 01, 2013 01:44
Lokalizacja: Sandomierz

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mass143 » pt sty 22, 2016 21:03

checin, u ojca jest bywa czasem podobnie tzn stoi auto w miejscu i wskazówka leci na 3/4, rkm zaczyna pokazywać np 800km i za chwilę się normuje


A co do tej geometrii... umówiłem się na poniedziałek z innym gościem bo z tym przestawieniem kiery na wieloklinie to lipa, ząbek więcej i robi się krzywa w prawo :banghead: także musi to być zrobione dobrze po prostu



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » pt sty 22, 2016 21:35

Powiem Ci tak - Jak mi geometrię ustawiali na analogowym przyrządzie to pierwsze pytanie było czy jak jadę na wprost o kierownica jest prosto. Jak mu odpowiadałem, że nie to kazał ustawić w pozycji w jakiej jest w trakcie jazdy na wprost i wtedy widział, że na prawym i lewym drążku trzeba było przejechać tę samą ilość obrotów śrubą w celu ustawienia kiery i dopiero później ustawiał geometrię. A nawet jak ustawił i dalej była krzywo to mówiłem ile i bez przyrządu nawet ją ustawiał tak jak wcześniej pisałem i jak pół roku później do niego pojechałem na kontrolę to geo była ok.

A jeżeli oni umieją tylko komputer obsługiwać to jest lipa...bo ustawia geo na skręconych kołach co jest głupotą...



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 955
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Stanley777 » pt sty 22, 2016 22:01

Zgadza się, tak jak piszę krazorek, u siebie miałem podobnie jak robiłem zawieszke, poli w wahacz itp to tez potem musiałem wszystko ustawiać, pierwsze co gość kazał mi ustawić kiere na wprost, potem poszedł w kanał i tam kręcił a dopiero potem komp itd.

Trafiłeś na typowych partaczy. :bigok:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1162
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pt sty 22, 2016 22:04

krazorek pisze: Idzie się dostać do numerów bez wyciągania rozrusznika? Może od spodu z kanału?
Nie próbowałem tak, z góry może Ci przeszkadzać wiązka przewodów i plastik ją trzymający, ale przede wszystkim nie wiem z której strony jest numer - jak chcesz jutro sprawdzę na tym wyjętym rozruszniku. Poza tym ten numer może być słabo czytelny.

A co do "Valnęło" to myślę, że nie ma tragedii - miałem w trójce alternator,to na 200 kkm tylko raz szczotki musiałem zmienić, a auto miało przebieg bliżej nieokreślony, tzn. niby jeździłem nim od 150 do 350 kkm, ale biorąc pod uwagę, np. wytarcie kiery czy foteli to już przy tych 150 tys. nie było za bardzo różnicy do późniejszych 350, więc... :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości