xxxPALUCHxxx pisze:
wiec jakie napięcie powinien wskazywać miernik przy akumulatorze "w stanie spoczynku" ?
Powiedzmy 12,5 - 12,8 V na zdrowym akumulatorze, ale widziałem nieraz takie co mają 12,4 i też odpalają.
kl0cek pisze:warto oddac do regeneracji nawet jesli jeszcze tego nie wymaga?
Moim zdaniem nic nie regenruj jeśli jeszcze nie wymaga, bo regenerację potrafią spieprzyć często albo lipne części włożyć - nieraz tak czytałem w dziale diagnostyka tutaj. Ale nikt Ci nie zapewni, że jutro zdrowe turbo Ci nie padnie, jednak po co zdrowe ruszać.
Chyba nie jest to taka prosta sprawa bo jak byłem ze swoim afn na sofcie to powiedzialem panu aby wyłączył mi egr przy okazji a on powiedział abym podpial sobie zaworek tak na sztukę aby błędu nie było
lwlw pisze:Powiedzmy 12,5 - 12,8 V na zdrowym akumulatorze, ale widziałem nieraz takie co mają 12,4 i też odpalają.
kurde...ja mam dwie Futury i żadna nie trzyma 12V Aku ciągle działają...choć jeden już ledwo zipie - zabiłem go przy modzeniu auta...stał ok rok czasu i w tym czasie ze 20x był rozładowany do 0 Ale nie zmienia to faktu że jeden i drugi aku od początku nie trzymał 12V Jeden 72Ah, drugi 100Ah...teraz w kolejnym aucie też siedzi futura a nie wpadłem na pomysł aby ją sprawdzić. Wiem jedno...nie kupię już aku z najwyższej serii - żadnego producenta
Ja mam 4 letnia Future i trzyma 12,3V. Problemu z odpaleniem nie ma, ale juz nie ma takiego "uderzenia" jak kiedys... zima teraz kiepska wiec jeszcze rok wytrzyma
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
daniel.wwe pisze:Ja mam 4 letnia Future i trzyma 12,3V. Problemu z odpaleniem nie ma, ale juz nie ma takiego "uderzenia" jak kiedys... zima teraz kiepska wiec jeszcze rok wytrzyma
Moja CENTRA FUTURA 12V 77Ah/760A miala dokaldnie 5lat.
Padla z dnia na dzien, przy -8st juz nie odpalielm auta. Kupilem drugi raz taki sam akummulator i na razie jest OK, poza ta kontrolka mrugajaca
Dzisiaj sprawdzilem napiecie akumualtora miernikiem przed odpaleniem auta. Auto stalo 10 godzin. Wynik : 12.5[V]
Po odpaleniu silnika, bez zadnego obciazenia napiecie wynosilo 14.56[V]
Po wlaczeniu kilku odbiornikow, pod obciazeniem napiecie wynosilo 14.35[V]
W kaciku MK 4 pisano by sprawdzic czy regulator napiecia jest analogowy, czy jego wtyczka ma 2 piny czy moze jest cyfrowy z jednopinowa wtyczka.
wiec sprawdzilem i w starym alternatorze HITACHI wtyczka byla 2 pinowa jednak sam regulator napiecia jest wbudowany w alternator.
W nowym alternatorze LAUBER wtyczka tez jest 2 pinowa a sam regulator jest na zewnatrz alternatora, jako dodatkowa czesc
moze rzeczywiscie regulator jest uszkodzony bo wszystkie parametry, w sensie napiecia wskazuja ze ladowanie akumualtora itd jest OK.
ponizej krotki filmik jak u mnie miga ta kontrolka akumulatora / alternatora:
[youtube][/youtube]