Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1057
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz sty 11, 2015 17:26

Panowie, zerwała mi się dolna plastikowa osłona silnika(benzyna) i się zastanawiam, czy kupić nowe spinki i ponownie ją założyć, czy zamówić nową osłonę metalową?


Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 11, 2015 18:00

ale że na spinkach się zerwała ?? To pewnie nowe spinki nie będę miały się czego trzymać... Może po prostu odpadła i wystarczy ją przykręcić :chytry:
mat06 pisze:czy zamówić nową osłonę metalową?
polecam, ale przy grubej glebie będziesz haczył o wszystko...



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1057
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz sty 11, 2015 21:10

Coś będziemy działać, dzięki za odpowiedź.


Obrazek

Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: xxxPALUCHxxx » ndz sty 11, 2015 22:16

polecam metalowa oslone.zamontowalem kilka miesiecy temu i jestem naprawde zadowolony.

Gdyby ktoś był zainteresowany to poniżej wrzucam zdjęcia osłony metalowej dla silnika diesla.
Osłona jest ciężka i masywna. Waży 10-15kg.
Ja zamontowałem ja do golf 4 / 1.9 TDI / ARL / 2001r.
Osłona dla diesla rożni się od osłony metalowej do silnika benzynowego wycięciami / przetłoczeniami pod skrzynia biegów.
Fotki poniżej:

OSLONA BEZNYNA:
Obrazek
OSLONA DIESEL:
Obrazek

Osłona i części poniżej.
Obrazek

> osłona metalowa 1J0 018 930B x 1
> śruba imbusowa N91031702 x 2
> uchwyt 1J0018885A x 2
> śruba sześciokątna N10070403 x 7
> nit mocujący N90810602 x 7
> uchwyt 1J0018967A x 3
> odbijak 1J0018977 x 3 / 1J0018977a x3
> klipsy do montażu wygłuszenia do metalowej osłony N90533301

> plastikowa oslona prawa
> plastikowa oslona lewa
> wyglusznie 1J0018997 x 1

ponizej kilka przydatnych linków :

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

http://www.golf-club.org.ua/forum/viewt ... 42&t=53761

http://www.cupra.net/Leon/Mein_Cupra/Un ... /index.htm


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: xxxPALUCHxxx » ndz sty 11, 2015 22:19

gdyby ktos mogl mi pomoc w temaci emigajacej kontrolki akumulatora bede wdzieczny :

viewtopic.php?f=140&t=398583

Od kilku dni zmagam sie z problemem migajacej kontrolki akumulatora. Moje auto to GOLF 4 / 1.9TDI / ARL.
Poodbny temat znalzlem tutaj pod linkiem ale bez odpwiedzi:

viewtopic.php?f=140&t=356996

Problem wyglada nastepujaco:
Po przekreceniu kluczyka zapalaja sie kontrolki, po chwili gasna a kontrolka akumulatora ktora swiecila sie do tej pory i gasla wraz z uruchomieniem silnika,
zamiast swiecic sie i gasnac tak jak bylo do tej pory zaczyna migac i gasnie po uruchomieniu silnika. Problem pojawil sie po wymianie alternatora na nowy.

Dwa tygodnie wczesniej wymienilem akumulator na nowy - Akumulator Centra FUTURA 12V 77Ah/760A. Stary akumulator mialem taki sam. Sluzyl mi rowno 5 lat.
Kilka tygodni wczesniej wymienialem kompletny rozrzad wraz z napinaczem. Teraz chcialem wymienic sprzegielko alternatora ale skonczylo sie na wymianie calego alternatora na nowy.
Wczesniej mialem alternator HITACHI LR1120-701 / 120A / 14V.
ObrazekObrazek

Mechanik po numerze dobral mi alternator LAUBER 11.1394.Nowy alternator ma napiecie 12[V] zamiast 14[V] , prad ladowania jest taki sam i ma 120[A].
Sprawdzalem w katalogu i na stronie MOTOINTEGRATOR:

https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... ber-111394

i niby ten nowy alternator jest odpowiednikiem HITACHI LR1120-701 i VW 028 903 029 G.

Mechanik sprawdzal mi rowniez akumulator miernikim i wyglada to tak :
Obrazek

Gdzie szukac problemu? czy moze jakis przewod nie styka czy regulator napiecia jest uszkodzony?


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 11, 2015 22:26

xxxPALUCHxxx, mruganie wygląda mniej więcej tak ?

[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: xxxPALUCHxxx » ndz sty 11, 2015 22:37

no to jest na 99% to..ale wydaje mi sie ze moja miga nieco szybciej / czesciej..jutro to jeszcze sprawdze i dam znac.

a wiesz jaka moze byc tego przyczyna ?


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 11, 2015 22:41

na kąciku pisali że szczotki...nie sprawdzałem jeszcze bo ostatnio czasu na nic nie mam. Może na czasie tam zajrzę bo i tak muszę wymienić kabel od altka do aku...ale generalnie altek kupiłem fabrycznie nowy, regulator też...może ze 20 tyś km zrobiłem



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » ndz sty 11, 2015 22:53

Skoro wymieniłeś alternator i wtedy się zaczęło, to ten nowy jest tu winny. Chyba, że coś nie łączą kabelki. Nie ma innej opcji.



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: xxxPALUCHxxx » ndz sty 11, 2015 23:05

miernik pokazuje dobre parametry akumulatora i alternatora

Obrazek

wiec zglupialem troche.

Zastanawiam sie tylko czy NAPIECIE ROZRUCHU 10.88[V] nie powinno byc wyzsze ? Kupie najwyzej miernik / multimetr i sprawdze jeszcze czy akumualtor ma napiecie 12[V] , czy nie jest mniejsze. A to napiecie alternatora 12[V] zamiast 14[V] moze miec jakies znaczenie ?


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » pn sty 12, 2015 00:22

Jest tutaj ktoś z Katowic albo okolic? :)


Obrazek

czinekisz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr sty 07, 2015 14:24

Re: Odp: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: czinekisz » pn sty 12, 2015 09:12

xxxPALUCHxxx pisze: A to napiecie alternatora 12[V] zamiast 14[V] moze miec jakies znaczenie ?
Każdy regulator jest na 14,40V, jeśli jest poniżej 14V to coś jest nie tak, w regulatorze napięcia ile masz pinow, bo są różne, analogowe 2 piny i cyfrowe 1 pin, jeśli jest zły to komp będzie pokazywał brak ładowania.



lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » pn sty 12, 2015 10:17

Jesli wlaczy swiatla, nadmuch i inne bajery to moze byc i 13,8V i bedzie ok. Prawidlowe ladowanie 13,8-14,4
Przy rozruchu jesli spada do 10,88V to jest ok



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

Re: Odp: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: xxxPALUCHxxx » pn sty 12, 2015 10:19

czinekisz pisze:
xxxPALUCHxxx pisze: A to napiecie alternatora 12[V] zamiast 14[V] moze miec jakies znaczenie ?
Każdy regulator jest na 14,40V, jeśli jest poniżej 14V to coś jest nie tak, w regulatorze napięcia ile masz pinow, bo są różne, analogowe 2 piny i cyfrowe 1 pin, jeśli jest zły to komp będzie pokazywał brak ładowania.
tego nie wiem bo nie bylem przy montazu alternatora..ten nowy alternator byl juz chyba z regulatorem napiecia i po prostu zostal taki zamontowany.

A jaki powinien byc ? analogowy czy cyfrowy ? dam rade to sprawdzic nie rozbeirajac niczego ?
Mozna dokupic sam regulator ? to jest jakis standardowy element ktory bedzie pasowac do alternatorw roznych producentow ?


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości