Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz cze 13, 2021 20:37

Qto pisze:
pt cze 11, 2021 18:00
Ja robiłem klimę w tamtym roku, gość mówi że nabije mi 50g więcej to będzie na dłużej...za tydzień przywalilo 35stopni, jechałem trasę 1500km i jak się zatrzymywałem to rozłączało klimę... nie aprawdzalem VCDS bo nie mialem czasu ale wydaje mi sie ze było za wysokie ciśnienie w układzie :chytry:

Sebek tak, ta mała mam...wchodzi P&P więc nie chciałem czegoś innego kombinować. Dwie takie z mk5 upchnąć to jedno...Ale jeszcze je zasilić...Ja mam altek 220A

Kojarzy ktoś czy taki altek wejdzie do 2.5TDI V6? Wymiana altka w tym to dramat a nie chciałbym 2x robić :grrr: A6 C5

Przypomnij mi się końcem tygodnia (w okolicy czwartku, telefon jeśli dobrze pamiętam masz). Pojadę do kumpla co od czasu do czasu audicę z takim serduchem serwisuje, może będzie w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

xlukasz12345x pisze:
ndz cze 13, 2021 13:12
Witam mam polo 1.4 16v kod silnika bby 2003r , mam pytanie czy też tak macie że jak stoicie przed autem to silnik z lewej strony jest wyżej niż z prawej ? Zauważyłem że lewa strona jest wyżej od prawej i nie wiem czy to normalne zjawisko ? Widać to jak się sciagnie ta osłonę plastikową i widać tak jakby silnik był krzywo zamontowany , też tak macie ? Proszę o radę
Tak jest w tym aucie i to nie tylko z silnikiem BBY


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn cze 14, 2021 00:39

Na dniach będę kupował olej, wybór padł na motula 8100 x-czas norma vw 502 00/ 505 00, ale zastanawiam się nad płukaniem silnika, ale mam trochę obawy. Mój benzyniak apk ma ponad 265 tyś przebiegu, a pewnie ponad 300 tyś jak nie lepiej i chlapnie trochę oleju. Zasadnicze pytanie płukac czy nie? Użyć do tego przeznaczonych preparatów czy nie ma sensu przepłacać i zwykła nafta lub olej napędowy będzie równie dobry dolaniu do oleju, żeby pochodził z 10 minut?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn cze 14, 2021 11:56

Ja to bym spuścił oleju trochę i nalał z litr ATF. Najtańsza płukanka. Tylko sobie sprawdź po chwili pracy czy się pienić nie zaczyna (jakby nie dochodziło do mieszania się olejów i będzie się pieniło, to przerwij operację). A jak chcesz płukankę to masz np. Liqui Moly.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn cze 14, 2021 12:24

sebekgolf pisze:
pn cze 14, 2021 11:56
Ja to bym spuścił oleju trochę i nalał z litr ATF. Najtańsza płukanka. Tylko sobie sprawdź po chwili pracy czy się pienić nie zaczyna (jakby nie dochodziło do mieszania się olejów i będzie się pieniło, to przerwij operację). A jak chcesz płukankę to masz np. Liqui Moly.
Masz na myśli olej przekładniowy, żeby wlać do silnika? On też działa jak płukanka?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn cze 14, 2021 12:49

Dokładnie tak. ATF jest silnie czyszczący.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw cze 17, 2021 20:50

Wybór padł na płukankę liqui moly mam nadzieję, ze ewentualny nagar nie zablokuje smoka olejowego :grin:. Z innej beczki chce zakodować nowego pilota, oryginalny kluczyk to: 1J0 959 753 A 433 MHz z dwoma zaokrąglonymi przyciskami i zakupiłem inny używany kluczyk: 1J0 959 753 AG 434 MHz z dwoma kwadratowymi przyciskami. Próbowałem na różne sposoby z zapłonem i przekręcaniem nowego kluczyka w zamku z przytrzymywaniem przycisku otwierania itd. i nic nie poszło. Czy problemem może być głupiejący mikro włącznik zamka drzwi od kierowcy czy może różne częstotliwości starego i nowego pilota? Przy wymianie filtra paliwa w benzynie jest jakaś procedura, żeby np odkręcić korek od wlewu paliwa czy coś takiego, czy tylko demontaż starego filtra, montaż nowego i kilka razy przekręcenie kluczyka w stacyjce, żeby pompa paliwa popracowała?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 18, 2021 08:50

Co do kluczy to najprawdopodobniej częstotliwość nie ta. Sprawdź na początek jaki masz moduł komfortu a potem poszukaj dokumentacji do niego. Pod hasłem "carrier frequency" powinien być podany zakres częstotliwości z jakimi może pracować. Jeśli się okaże, że częstotliwość nie pasuje, to być może bawiąc się z długością anteny udało by się go trochę "dostroić" pod niższą częstotliwość. Potem dalej pozostanie pytanie, czy ten kluczyk zostanie zaprogramowany pod moduł komfortu w MK4 (nawet jak udałoby się zestroić częstotliwość), na to pytanie nie znam odpowiedzi (nie robiłem takiej operacji osobiście).

Jeśli chodzi o wymianę filtra paliwa to po prostu odepnij przy listwie paliwowej pod maska przewód paliwowy (gdzieś musi być jakieś składanie) i odczekaj parę minut. Powinna się większość paliwa z rurki cofnąć do baku. Najlepiej jakbyś jeszcze miał mało paliwa w baku bo wtedy łatwiej benzynie będzie się cofnąć. Potem już normalnie demontujesz filtr i montujesz nowy. Na koniec pod ten odpięty wężyk pod maska podłóż jakiś kubek albo włóż koniec do butelki, przekręć klika razy klucz w stacyjce (pewnie pomiędzy przekręceniami będzie trzeba chwilę odczekać albo zamknąć i zaryglować drzwi, nie wiem jaką strategię nabijania ciśnienia masz tym aucie, np. Polo 9N wystarczyło otworzyć drzwi i pompa paliwa ruszała żeby nabić ciśnienie). Jak się pojawi paliwo w butelce, to podepnij wężyk w swoje miejsce i po sprawie. Nie będziesz wtedy musiał długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik zaskoczył. Możesz też to zrobić bez spuszczania paliwa z powrotem do baku, ale wtedy przy wypinaniu filtra na pewno bardziej będzie ci się lało po rękach paliwem.

Jeśli nie chcesz żeby paliwo cofnęło się do baku (może porwać jakieś paprochy z filtra z powrotem do baku), to podkładasz michę pod filtr, rozpinasz filtr po stronie jego zasilania (czyli odpinasz wężyk idący do filtra z baku) a potem reszta jak wyżej.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1056
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt cze 18, 2021 09:09

W sumie mnie też czeka taka wymiana, filtr OEM VW już dawno kupiony i leży w garażu czekając na wolną chwilę, żeby go wymienić. Aktualnie w Golfie siedzi jeszcze fabryczny :)
Kiedyś widziałem filmik z wymiany tego filtra, ktoś wyjął bezpiecznik od pompy paliwa i pozwolił "zdusić się" silnikowi. Takie rozwiązanie chyba też powinno ograniczyć wyciek paliwa przy wymianie filtra.


Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz cze 20, 2021 21:46

ARL wychodził na tarczach 312 czy 288?
Gdzieś tu w temacie widziałem że 312 z przodu to zawsze 256 wentyl z tyłu - tak miałem w 2.3 170KM...ARLe jakie widziałem z tyłu na pewno miały żyletkę...ale kilka widziałem na 312 z przodu...pytanie czy fabrycznie.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz cze 20, 2021 23:03

Qto pisze:
ndz cze 20, 2021 21:46
ARL wychodził na tarczach 312 czy 288?
Gdzieś tu w temacie widziałem że 312 z przodu to zawsze 256 wentyl z tyłu - tak miałem w 2.3 170KM...ARLe jakie widziałem z tyłu na pewno miały żyletkę...ale kilka widziałem na 312 z przodu...pytanie czy fabrycznie.
Kumpel miał (może jeszcze ma) ARLa Gti, przód 312, tył żyletki jak to nazwałeś :-)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn cze 21, 2021 21:13

Panowie, ostatnio podczas wymieniania oleju zauważyłem, ze linka od przepustnicy jest nie do końca poprawnie przeprowadzona, to znaczy była jakby "wydłużona" jej droga. Poprawiłem ją, tak jak powinna być, przy okazji przeczyściłem szmatka przepustnice trochę w środku na ile mogłem bez jej demontażu i węże z dolotu i teraz wydaje mi się, że mam trochę niskie obroty na biegu jałowym około 650 obrotów i trochę nie równo pracuje auto na benzynie, a jak włączam klimę obroty spadają poniżej 600 obrotów i wtedy auto bardzo źle działa, a jak się dodaje gaz to jakby lekko się dusiło i przy kilkukrotnym dodaniu lekko gazu do około 1200 obrotów i jego puszczeniu nawet mi zgasł. Klima jest dokładana, silnik 2.0 APK. Czy obroty są odpowiednie? Od jakiegoś już czasu i tak miałem problem z falowaniem obrotów, szczególnie jak była klima włączona, przed chwilą popryskałem kable WN wodą w sprayu i widać lekkie przebicia na nich. Czy to kable mogą powodować takie problemy?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt cze 22, 2021 16:02

Kable nie mają prawa przebijać. Jak przebijają kable, to zapłon paliwa jest gorszy (a już katastrofa jest na LPG jeśli ktoś ma). Cewki też dostają po tyłku.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt cze 22, 2021 17:47

Ok, tylko pytanie czemu tak z dnia na dzień tak sporo pogorszyła się praca silnika? Czasem lekko zafalowały obroty na biegu jałowym lub czuć było drgania, ale nie to co teraz się dzieje. Czyli kable do wymiany tylko pytanie na jakie, bo już chyba od kiedy mam auto przerabiam różne firmy: NGK, Beru, Bremi i na wszystkich to samo po czasie pojawiały się przebicia. Chyba, że trafiały mi się jakieś wadliwe. Pytani czy w tym wypadku cewka też nadaje się do wymiany? Mam ją około 2 lat, jest z NGK. Jakbym chciał ori kable z ASO, to jaki one mają numer do 2.0 APK, bo na etce jest tyle numerów, że głowa mała. Czy to te: 06A 905 430 AF?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1056
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » wt cze 22, 2021 17:57

kewinpol pisze:
wt cze 22, 2021 17:47
Ok, tylko pytanie czemu tak z dnia na dzień tak sporo pogorszyła się praca silnika? Czasem lekko zafalowały obroty na biegu jałowym lub czuć było drgania, ale nie to co teraz się dzieje. Czyli kable do wymiany tylko pytanie na jakie, bo już chyba od kiedy mam auto przerabiam różne firmy: NGK, Beru, Bremi i na wszystkich to samo po czasie pojawiały się przebicia. Chyba, że trafiały mi się jakieś wadliwe. Pytani czy w tym wypadku cewka też nadaje się do wymiany? Mam ją około 2 lat, jest z NGK. Jakbym chciał ori kable z ASO, to jaki one mają numer do 2.0 APK, bo na etce jest tyle numerów, że głowa mała. Czy to te: 06A 905 430 AF?
Zestaw 4 przewodów zapłonowych do APK - 06A905409L.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości