Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw mar 04, 2021 23:58

mariusz33 pisze:
czw mar 04, 2021 13:30
W kazdym sa.
Zależy gdzie auto wyprodukowane albo jak się operator nakładający klej postarał (w tych autach było to ręcznie nakładane). W moim (produkcja Belgia) odpływy były od nowości zalane sealingiem. Blacha miała otworki, rozwiercić trzeba było w uszczelnieniu. Jak tego nie zrobiłeś, to potem klapy dołem gniją.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt mar 05, 2021 00:53

sebekgolf pisze:
czw mar 04, 2021 23:58
mariusz33 pisze:
czw mar 04, 2021 13:30
W kazdym sa.
Zależy gdzie auto wyprodukowane albo jak się operator nakładający klej postarał (w tych autach było to ręcznie nakładane). W moim (produkcja Belgia) odpływy były od nowości zalane sealingiem. Blacha miała otworki, rozwiercić trzeba było w uszczelnieniu. Jak tego nie zrobiłeś, to potem klapy dołem gniją.
Moja gnije od środka właśnie od dołu oraz w ostatnim czasie w okolicy dolnej części uszczelki szyby. W którym miejscu szukać tych odpływów?
@mat06 Dzięki za odpowiedź.



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: liteon0 » pt mar 05, 2021 08:52

W moim hb (produkcja Niemcy) otworów nie zakleili. Są w sumie trzy. Po jednym po rogach na dole klapy i jeden na środku nad zamkiem.




ALH + 205 + chip

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt mar 05, 2021 11:11

kewinpol pisze:
pt mar 05, 2021 00:53
sebekgolf pisze:
czw mar 04, 2021 23:58
mariusz33 pisze:
czw mar 04, 2021 13:30
W kazdym sa.
Zależy gdzie auto wyprodukowane albo jak się operator nakładający klej postarał (w tych autach było to ręcznie nakładane). W moim (produkcja Belgia) odpływy były od nowości zalane sealingiem. Blacha miała otworki, rozwiercić trzeba było w uszczelnieniu. Jak tego nie zrobiłeś, to potem klapy dołem gniją.
Moja gnije od środka właśnie od dołu oraz w ostatnim czasie w okolicy dolnej części uszczelki szyby. W którym miejscu szukać tych odpływów?
@mat06 Dzięki za odpowiedź.
Są tak jak pisze kolega Liteon0 Jak nie zapomnę to w weekend zrobię zdjęcie, choć jakbyś zdjął obudowę plastikową klapy, to patrząc od środka powinieneś zauważyć te otwory.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1057
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt mar 05, 2021 11:15

Przy szczelnych przelotkach i sprawnym spryskiwaczu do środka nie ma prawa wlać się woda, więc może te odpływy wcale nie są konieczne... Mają one też minusy, bo przecież przez nie do klapy leci cały brud.


Obrazek

liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: liteon0 » pt mar 05, 2021 11:40

Chyba nie jest tak źle z tym brudem, bo w zeszłym roku zdejmowałem plastik i wewnątrz brudu nie ma


ALH + 205 + chip

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt mar 05, 2021 12:33

mat06 pisze:
pt mar 05, 2021 11:15
Przy szczelnych przelotkach i sprawnym spryskiwaczu do środka nie ma prawa wlać się woda, więc może te odpływy wcale nie są konieczne... Mają one też minusy, bo przecież przez nie do klapy leci cały brud.
Żaden brud nie leci a woda zawsze się w środku jakaś skropli. Zrób sobie test, zdejmij plastik od środka, jedź na myjnie i przeleć myjką ciśnieniową po wycieraczce i jej ośce. Zobaczysz jaki będzie efekt ;)

Ten sam typ konstrukcji masz w drzwiach a syfu w środku jakoś specjalnie nie znajdziesz (pomijając to, co ścieka po szybie, ale to wynika z flokowanych uszczelek).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
peppa_814
Czerwony Diabeł
Czerwony Diabeł
Posty: 3021
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 17:23

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: peppa_814 » sob mar 06, 2021 09:46

Dobry :helm: Potrzebuję małej podpowiedzi. Czy climatronic współpracuje w jakiś sposób z modułem komfortu czy jedno z drugim nie ma zupełnie związku? :popcorn:



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz mar 07, 2021 22:09

Nie kojarzę. Pamiętam, że była linia idąca do modułu wentylatorów. Po za tym tylko czujniki i klapki oraz panel climatronica. Ja taki moduł z MK4 z climatronic wraz z całym zespołem nagrzewnicy i klimy odpaliłem w Tarpanie :bajer:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn mar 08, 2021 17:34

Np w a6 c5 ustawienia Climatronica są przypisywane do kluczyka...czyli jest współpraca że sterownikiem centralnego zamka. W mk4 nie słyszałem aby takie coś było.



Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: hayperekpo » śr mar 10, 2021 21:18

peppa_814 pisze:
sob mar 06, 2021 09:46
Dobry :helm: Potrzebuję małej podpowiedzi. Czy climatronic współpracuje w jakiś sposób z modułem komfortu czy jedno z drugim nie ma zupełnie związku? :popcorn:
Climatronic pochodzący auta z modułem 1C0 używa CAN do pobrania temp zewnętrznej oraz podświetlenia ( i pewnie paru innych rzeczy). Stare climatronice ciągną wszystko analogowo


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr mar 10, 2021 22:02

hayperekpo pisze:
śr mar 10, 2021 21:18
peppa_814 pisze:
sob mar 06, 2021 09:46
Dobry :helm: Potrzebuję małej podpowiedzi. Czy climatronic współpracuje w jakiś sposób z modułem komfortu czy jedno z drugim nie ma zupełnie związku? :popcorn:
Climatronic pochodzący auta z modułem 1C0 używa CAN do pobrania temp zewnętrznej oraz podświetlenia ( i pewnie paru innych rzeczy). Stare climatronice ciągną wszystko analogowo
Tak samo w B5 po lifcie było. Plus w B5 był taki, że wentylator chłodnicy był sterowany przekaźnikiem.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » czw mar 11, 2021 09:13

Czy ktoś zakładając przedni zderzak USA montował spryskiwacze lamp? Kiedyś na forum była jedną czy dwie osoby, ale już mało wchodzą i odpowiedzi brak. Wiem, że w USA zderzaki nie wychodziły ze spryskami no ale...mnie jak zatrzymują to nie ma bata, ale ciągle proszą o włączenie spryskiwaczy lamp (wiadomo xenon). Także zderzak USA aktualnie jest, wycięcia też kiedyś zrobiłem, zaślepki pasują z tego co wiem z Octavii II pod zderzak USA (z EU OEM zaślepki inaczej przylegają do zderzaka). Skoro mam zaślepki z O2 to spryskiwacze też powinny być bo jest takie mocowanie do zaślepek a nie inne. Tylko czy da się spryski z O2 zamontować w miejsce tych z MK4? Czy nie będą za długie/za krótkie? Bo kupić spryskiwacze nie problem tylko zwala jak nie będą pasowały. Może da się jakoś custom zrobić dolne mocowanie spryskiwacza MK4 zostawić a górne z mocowaniem zaślepki dać z O2?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw mar 11, 2021 11:44

Osobiście tego nie robiłem ( w sensie zderzaka USA). Z tego co mi wiadomo zderzak USA jest dłuższy, więc pewnie mocowanie z belki nie będzie pasowało na otwory w zderzaku. Ogólnie temat wg mnie jest o tyle prosty, że belka przednia jest stalowa więc można spokojnie się spawać zwykłą spawarką. Na Twoim miejscu kupiłbym te spryski z O2 (choć pytanie, czy pod ori spryski z Golfa przypadkiem nie podejdą zaślepki - porównywałeś mocowania?). Potem zrobiłbym porównanie zwykłego zderzaka i tego USA o ile przesunięte są otwory spryskiwaczy i o tyle przesunąłbym mocowanie sprysków na belce. Wystarczy przyspawać pionowo kawałek płaskownika z wywierconymi otworami pod wkręty mocujące spryski i trochę podszlifować ten płaskownik żeby sprysk wszedł (przy założeniu, że spryski z mk4 podejdą, w O2 może być nieco inne mocowanie, musiałbyś porównać, może być pod innym kątem).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości