Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1967
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lis 19, 2020 17:51

Heh, miałem okazję jechać na pace przedłużanego Chevroleta C70 jako jedna z 30 osób. Pomimo takiego ładunku, zawieszenie nie pracowało. Auto jechało jakby było puste... Ale wtedy kręgosłup dostał :ass: . No ale cóż, byłem w kraju, w którym nie było za bardzo możliwości wyboru środka transportu :grin:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw lis 19, 2020 23:24

sebekgolf pisze:
śr lis 18, 2020 16:45
Qto pisze:
śr lis 18, 2020 15:27
Za wysokie powiadasz...W Audi mam 235 40 18 i przez Europę latam na 3.5bara.

Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.

Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.
Masa auta pewnie też inna. Jakbym tylko autostradami jeździł to tez bym ponad 3 bił bo auto zupełnie inaczej się toczy i prowadzi, ale jak kilka razy w tygodniu muszą drogą gruntową jeździć to się po protu nie da. Trzeba wybrać jakiś półśrodek. Musiałbym mieć system centralnego pompowania kół w aucie żeby się tak bawić z ciśnieniami za każdym razem :grin: Kiedyś w teren jak pojechałem Patrolem i po piasku suchym trzeba było jechać pod górę taką, że na 1 biegu i zapiętym reduktorze silnik zdychało, to na 1,1 bara się jechało, byle się wydrapać. No ale opony 35 cali na feldze 15 to można się tak bawić :helm:
kewinpol pisze:
śr lis 18, 2020 16:34
Właśnie, jak jesteśmy w temacie ciśnienia w oponach ile nabić opony jak mam założone sprężyny -30mm?
Wszystko kwestia jak lubisz, jak jeździsz itd itd. Grunt to nie przekroczyć maksymalnych ciśnień dla opon (każda opona ma na sobie informację jakie jest jej maksymalne ciśnienie). No i pamiętać trzeba, że latem w słońcu jak napompujesz zwykłym powietrzem, ciśnienie mocno się zmienia.

Inna sprawa, że powiedzenie "mam sprężyny -30mm" nic nie mówi. Różne sprężyny mają różne charakterystyki tłumienia. Jedna na niskim ciśnieniu opony będzie pracowała OK, inna nie (Qto o tym wyżej pisał). Musisz po prostu testować i wybrać to co optymalne dla ciebie. Pamiętaj tylko, że jeśli jeździsz na innym ciśnieniu niż normalnie powinno być, opona przy pewnych warunkach może inaczej się zachowywać niż normalnie. Suchy asfalt zawsze będzie OK, ale diametralnie sytuacja może się zmienić na mokrym. Przy normalnym ciśnieniu opona na mokrym będzie dobrze kleiła, a jak jej dobijesz te 0,8 bara więcej, może się okazać, że jeździ jakby miała cały czas aquaplaning. W drugą stronę z ciśnieniem może być podobnie, to już kwestia konkretnej opony. Pozostaje jedynie testować i znaleźć optimum dla siebie.

A no i za niskie ciśnienie też jest złe, bo może doprowadzić do rozerwania/rozwulkanizowania środkowej części opony od jej brzegów w wyniku czego można dostać wystrzału.

Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17

Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: daniel23584 » pn lis 23, 2020 12:54

Panowie potrzebuję zimówki, doradzcie co wybrać Barum Polaris 5 czy może Hankook Winter i*cept RS2?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1967
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn lis 23, 2020 16:10

kewinpol pisze:
czw lis 19, 2020 23:24


Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17

Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
Problem z wbijaniem biegów może wynikać z kilku problemów. Jeden to ten z filmiku. Ja musiałem np. w Polo wymienić tą białą kość bo była wytarta i był za duży luz. Możesz mieć też problemy z samym lewarkiem i luzami na nim.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lis 23, 2020 22:05

sebekgolf pisze:
pn lis 23, 2020 16:10
kewinpol pisze:
czw lis 19, 2020 23:24


Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17

Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
Problem z wbijaniem biegów może wynikać z kilku problemów. Jeden to ten z filmiku. Ja musiałem np. w Polo wymienić tą białą kość bo była wytarta i był za duży luz. Możesz mieć też problemy z samym lewarkiem i luzami na nim.
A jak ocenić luz na tej białej kości?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1967
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lis 24, 2020 01:49

Ciężko powiedzieć. Ja do tego doszedłem po tym, jak podczas wbijania biegów nie zaskakiwała do końca 1. Okazało się, że był tam już taki luz, że nie dobijało biegu i potrafił nie wskoczyć. Po wymianie problem zniknął. Dźwięk był jakby się dyferencjał na nitach rozleciał (na szczęście to nie było to)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1519
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Pòmòrze
Auto: Bora kombi
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Skrzak » ndz lis 29, 2020 16:41

Hej. Przypomniał by mi ktoś jak się nazywał ten kolega co robił moduły led do oświetlenia wnętrz i czy jeszcze je robi?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1385
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » ndz lis 29, 2020 16:44

Tomnik



Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1631
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » ndz lis 29, 2020 16:53

Skrzak pisze:
ndz lis 29, 2020 16:41
Hej. Przypomniał by mi ktoś jak się nazywał ten kolega co robił moduły led do oświetlenia wnętrz i czy jeszcze je robi?
Tomnik :)

prolumo@yahoo.com

Tomasz Zajączkowski
Nr tel. 510 719 221


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 705
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz lis 29, 2020 17:22

Skrzak pisze:
ndz lis 29, 2020 16:41
Hej. Przypomniał by mi ktoś jak się nazywał ten kolega co robił moduły led do oświetlenia wnętrz i czy jeszcze je robi?
Brałem od Tomnika moduły 2 lata temu, więc domyślam się że dalej je robi. Świetna obsługa, dobra jakość. Do dzisiaj wszystko świeci bez problemów, łącznie z oświetleniem rejestracji, które jest najbardziej narażone na warunki atmosferyczne i jest używane w sumie cały czas :)


Obrazek

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1519
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Pòmòrze
Auto: Bora kombi
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Skrzak » wt gru 01, 2020 10:29

Dzięki. A macie jakieś linki do zdjęć jak wygląda jasna i zimna barwa w autach? Kiedyś widziałem porównanie ale nie mogę się dokopać do tego.

Z innej beczki - na jakie moce starcza ori intercooler z ARL'a?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1967
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt gru 01, 2020 13:36

U mnie na box'ie w ASZ miałem zrobione 170 i dawało radę. Jedynie jak były upały latem i było powyżej 26 stopni i dłużej jechałeś za tirem, tak że nie było przewietrzania odpowiedniego przez IC, to łapał zadyszkę w pierwszym momencie jak chciałeś wyprzedać, więc myślę że na tym z ARL spokojnie te 180KM powinieneś obsłużyć żeby to normalnie jeździło. Choć moim zdaniem już chcesz koniecznie zmieniać IC to wsadź porządny wymiennik. Po co bawić się w półśrodki. Wiem że ten z ARL pewnie chwycisz za 200zł a dobre IC kosztuje pewnie z 500 (nie pamiętam ile za moje dałem) ale czy te 300zł to aż taka różnica?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1631
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » wt gru 01, 2020 13:44

Skrzak pisze:
wt gru 01, 2020 10:29
Dzięki. A macie jakieś linki do zdjęć jak wygląda jasna i zimna barwa w autach? Kiedyś widziałem porównanie ale nie mogę się dokopać do tego.

Z innej beczki - na jakie moce starcza ori intercooler z ARL'a?
Wyślij mi e-mail do siebie. Prześle Ci jego ofertę. Chociaż szybciej i łatwiej będzie jak napiszesz do niego krótkiego emaila z prośba o ofertę do mk4. W jego wiadomości jest dużo zdjęć z porównaniem światła 😊


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1519
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Pòmòrze
Auto: Bora kombi
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Skrzak » wt gru 01, 2020 14:03

sebekgolf pisze:
wt gru 01, 2020 13:36
U mnie na box'ie w ASZ miałem zrobione 170 i dawało radę. Jedynie jak były upały latem i było powyżej 26 stopni i dłużej jechałeś za tirem, tak że nie było przewietrzania odpowiedniego przez IC, to łapał zadyszkę w pierwszym momencie jak chciałeś wyprzedać, więc myślę że na tym z ARL spokojnie te 180KM powinieneś obsłużyć żeby to normalnie jeździło. Choć moim zdaniem już chcesz koniecznie zmieniać IC to wsadź porządny wymiennik. Po co bawić się w półśrodki. Wiem że ten z ARL pewnie chwycisz za 200zł a dobre IC kosztuje pewnie z 500 (nie pamiętam ile za moje dałem) ale czy te 300zł to aż taka różnica?
A spoko, ja mam ARL cały motor ori, tylko mam nieszczelność od góry między wężem gumowym od EGR a plastikową rurą dolotu. Zastanawiam się czy tylko ten odcinek walnąć z nierdzwewki + silikon. 180 hp to już jest, czyli wyżej nie pójdę n tym setapie...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości