Strona 1002 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob wrz 19, 2020 23:11
autor: sebekgolf
spróbuj ale obstawiam że nic się nie stanie jeśli zostawisz płytkę z 2010+. MK4 najzwyczajniej tego nie obsłuży

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz wrz 20, 2020 14:58
autor: Chrzanek`
Prawda czy kłamstwo.

Rozkodowało mi się oryginalne radio, do którego w książce nie mam kodu. Radio jest od początku oryginalnie w aucie, czy to prawda, że:

Jeśli mam fabryczny licznik, fabryczne radio, to gdzieś jest ukryty kod i auto będzie w stanie samo sobie radio rozkodować? Brzmi absurdalnie dla mnie, ale gdzieś to wyczytałem.

Na razie mam założony inny licznik, ale mogę włożyć w każdej chwili ten, który był od początku. Głupio mi zadawać takie pytanie, bo brzmi to dla mnie niewykonalnie, ale ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi - albo głupi ten który zadaje te pytanie 😂🤦‍♂️

Pozdrawiam 🤓

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz wrz 20, 2020 19:22
autor: Qto
Prawda

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz wrz 20, 2020 20:47
autor: mat06
sebekgolf pisze:
sob wrz 19, 2020 23:11
spróbuj ale obstawiam że nic się nie stanie jeśli zostawisz płytkę z 2010+. MK4 najzwyczajniej tego nie obsłuży
Sprawdziłem i niestety przy takiej kombinacji wyskakuje błąd immo - nie może być dwóch transponderów na raz, jest jak podejrzewałem.
Chrzanek` pisze:
ndz wrz 20, 2020 14:58
Prawda czy kłamstwo.

Rozkodowało mi się oryginalne radio, do którego w książce nie mam kodu. Radio jest od początku oryginalnie w aucie, czy to prawda, że:

Jeśli mam fabryczny licznik, fabryczne radio, to gdzieś jest ukryty kod i auto będzie w stanie samo sobie radio rozkodować? Brzmi absurdalnie dla mnie, ale gdzieś to wyczytałem.

Na razie mam założony inny licznik, ale mogę włożyć w każdej chwili ten, który był od początku. Głupio mi zadawać takie pytanie, bo brzmi to dla mnie niewykonalnie, ale ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi - albo głupi ten który zadaje te pytanie 😂🤦‍♂️

Pozdrawiam 🤓
Jest tak jak pisze Qto. EEPROM licznika zawiera zaszyfrowany kod :)

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn wrz 21, 2020 10:00
autor: Chrzanek`
Qto pisze:
ndz wrz 20, 2020 19:22
Prawda
Kolego szanowny. Jakiś mechanizm tego zabiegu? Czy po prostu zmieniam licznik, odpalam auto, włączam radio i już kod nie będzie potrzebny, czy musi radio być włączone i po jakimś czasie się samo rozkoduje?

Dziękuje za szybką odpowiedź.. zaskoczyła mnie Wasza odpowiedz 😃

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn wrz 21, 2020 13:24
autor: sebekgolf
Chrzanek` pisze:
pn wrz 21, 2020 10:00
Qto pisze:
ndz wrz 20, 2020 19:22
Prawda
Kolego szanowny. Jakiś mechanizm tego zabiegu? Czy po prostu zmieniam licznik, odpalam auto, włączam radio i już kod nie będzie potrzebny, czy musi radio być włączone i po jakimś czasie się samo rozkoduje?

Dziękuje za szybką odpowiedź.. zaskoczyła mnie Wasza odpowiedz 😃
Po prostu przekręcasz stacyjkę, odpalasz radio i najprawdopodobniej na radiu będzie pisało "learning" albo jakoś tak. Czekasz chwilę, wyłączasz radio, włączasz je jeszcze raz i już powinno działać. Raz miałem przypadek w Polo z 2007, gdzie dopiero po około 30 minutach radio samo się odblokowało ( procedura powyżej nie dała efektu). Pytanie czy jak potem znów wymienisz licznik, to czy po jakimś czasie znów radio się nie zablokuje (tego nie wiem).
mat06 pisze:
ndz wrz 20, 2020 20:47
sebekgolf pisze:
sob wrz 19, 2020 23:11
spróbuj ale obstawiam że nic się nie stanie jeśli zostawisz płytkę z 2010+. MK4 najzwyczajniej tego nie obsłuży
Sprawdziłem i niestety przy takiej kombinacji wyskakuje błąd immo - nie może być dwóch transponderów na raz, jest jak podejrzewałem.
Qto może będzie w stanie tu coś więcej powiedzieć, on to ciągle grzebie w tych VW. Szczerze jestem zaskoczony że to się gryzie. Z tego co piszesz wynikałoby że nawet nowsze immo może być wyłapane przez samochód.

Jeśli nie zależy ci jakoś specjalnie na immo, to możesz odpiąć pętlę immo spod kierownicy i dać w inne miejsce i na stałe np. w pętli umieścić pastylkę albo je wyłączyć całkowicie.

Wiem że to nie rozwiązanie profi ale jeśli ci nie zależy jakoś na działaniu immo to można tak to zrobić. Wtedy immo najprawdopodobniej nie wyłapie kluczyka w stacyjce, bo ten będzie np. 50cm od pętli.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn wrz 21, 2020 16:31
autor: mat06
sebekgolf pisze:
pn wrz 21, 2020 13:24

Qto może będzie w stanie tu coś więcej powiedzieć, on to ciągle grzebie w tych VW. Szczerze jestem zaskoczony że to się gryzie. Z tego co piszesz wynikałoby że nawet nowsze immo może być wyłapane przez samochód.

Jeśli nie zależy ci jakoś specjalnie na immo, to możesz odpiąć pętlę immo spod kierownicy i dać w inne miejsce i na stałe np. w pętli umieścić pastylkę albo je wyłączyć całkowicie.

Wiem że to nie rozwiązanie profi ale jeśli ci nie zależy jakoś na działaniu immo to można tak to zrobić. Wtedy immo najprawdopodobniej nie wyłapie kluczyka w stacyjce, bo ten będzie np. 50cm od pętli.
Nie będę nic drutował, zrobię to tak jak należy. Pozbędę się tamtego chipa i zostawię tylko swoją pastylkę :)

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn wrz 21, 2020 17:39
autor: Lampart
Lampart pisze:
śr wrz 16, 2020 12:53
Panowie mam problem z moim golf IV tdi z 2001r. Rok temu wysiadł mi alarm z pilotem i auto zamykalem tylko z kluczyka( centralny z kluczyka) teraz znajomy elektryk podłączył mi nowy alarm w miejsce starego ( miałem dosyć już zamykania z kluczyka i w ciepłe dni zwariował mi zamek drzwi kierowcy same się otwierały podczas jazdy lub gdy zamykalem z kluczyka to zamykamy się tylko te drzwi)zamontowal mi znajomy alarm legenford f14d. Wszystko działa ale ... No właśnie zauważyłem że w dni gdy słońce nagrzewa auto ( tak mi się wydaje że to od ciepłych dni) gdy auto zamknę z pilota to po jakimś czasie nie wiem ile godzina dwie samo auto się otwiera alarm jest rozbrojony.teraz odwrotnie gdy zamknę auto z kluczyka to alarm się nie aktywuje i tak ma być ale po.kilku godzinach auto jest zamknięte za to alarm załączony. Pomocy
Więc Panowie. W piątek został wymieniony zamek drzwi kierowcy. W sobotę auto było zamknięte i alarm załaczony, w niedziele tak samo( bylo jezdzone wszystko ok ) dIs rano przecjodzac kolo auta patrzd wszystko ok zamkniety alarm wlaczony. Wracam z pracy - rygle wszystkie w gorze a alar. Zalaczony q sensie stan czuwania. Czyli postęp jest gdyż wcześniej jak się otwierał to i alarm wyłączył.co dalej robić? Już zaczyna brakować mi pomysłów. A wszystko na 99 procent uzależnione jest od.pogody

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt wrz 22, 2020 09:35
autor: sebekgolf
Być może to nie zamek kierowcy jest problemem tylko jeszcze jakiś inny. Ogólnie przy tym wieku samochodu problem możesz mieć z każdym zamkiem. To że rygle idą w dół i tak zostają, jeszcze nie świadczy o tym, że zamki są ok. Jak pisałem Ci na PW, podeślij instrukcję z tego alarmu i sprawdź gdzie dokładnie masz jego wysterowanie podpięte. Ogólnie teraz to trochę wróżenie z fusów bo zarówno zamki jak i sam alarm ( a raczej jego podpięcie) mogą generować problem. Do problemu trzeba podejść kompleksowo i eliminować kolejne możliwe punkty gdzie może coś być źle aż dojdziemy do rozwiązania.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt wrz 22, 2020 13:44
autor: Chrzanek`
sebekgolf pisze:
pn wrz 21, 2020 13:24
Chrzanek` pisze:
pn wrz 21, 2020 10:00
Qto pisze:
ndz wrz 20, 2020 19:22
Prawda
Kolego szanowny. Jakiś mechanizm tego zabiegu? Czy po prostu zmieniam licznik, odpalam auto, włączam radio i już kod nie będzie potrzebny, czy musi radio być włączone i po jakimś czasie się samo rozkoduje?

Dziękuje za szybką odpowiedź.. zaskoczyła mnie Wasza odpowiedz 😃
Po prostu przekręcasz stacyjkę, odpalasz radio i najprawdopodobniej na radiu będzie pisało "learning" albo jakoś tak. Czekasz chwilę, wyłączasz radio, włączasz je jeszcze raz i już powinno działać. Raz miałem przypadek w Polo z 2007, gdzie dopiero po około 30 minutach radio samo się odblokowało ( procedura powyżej nie dała efektu). Pytanie czy jak potem znów wymienisz licznik, to czy po jakimś czasie znów radio się nie zablokuje (tego nie wiem).
Okejo, dziękuję bardzo :) Po zmianie licznika na pewno będzie działać, do momentu jak ponownie odepnę pewnie akumulator.
Ale do tego czasu mam nadzieję, że już zmienię sobie radio na te właściwe. Czyli albo nowy chińczyk 2DIN, albo jednak MFD, ale jeszcze się zastanawiam :p

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt wrz 22, 2020 19:31
autor: stefanjaracz
Dobry wieczór ;) Mam zamulony kat i zachciało mi się wymienić na uniwersalną używkę. Czy do akl-a podejdzie coś takiego? https://allegro.pl/oferta/katalizator-u ... 9048065614 Nie powinno być problemu mimo teoretycznego spełniania wyższej normy?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt wrz 22, 2020 22:34
autor: mat06
Chrzanek` pisze:
wt wrz 22, 2020 13:44
Okejo, dziękuję bardzo :) Po zmianie licznika na pewno będzie działać, do momentu jak ponownie odepnę pewnie akumulator.
Ale do tego czasu mam nadzieję, że już zmienię sobie radio na te właściwe. Czyli albo nowy chińczyk 2DIN, albo jednak MFD, ale jeszcze się zastanawiam :p
Zachowaj wygląd OEM+ i nie ładuj żadnych chinoli, bo autko ogólnie robi robotę i szkoda to psuć. Wrzucaj MFD, albo jeśli niekoniecznie 2DIN, to Rhapsody - jest trudne do znalezienia, ale gra bardzo fajnie i wygląda przyzwoicie. Taki mały rarytas, bo MFD w sumie może mieć każdy. Do tego Yatour i masz nowoczesne radio :bajer:

Obrazek

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr wrz 23, 2020 09:05
autor: daniel23584
SiemankoObrazek
W moim mk4 pojawił się problemik tzn jak włączę klimę to przez pierwsze sekundy czuć delikatny smrodek który po chwili znika i jest ok. Jak włączam sam wentylator bez klimatyzacji to nic nie czuć. Ozonowanie coś da czy lepiej kupić jakiś preparat w sprayu i potraktować nim parownik? Bo jak czytam fora to niektórzy twierdzą że ozonowanie jest ok prewencyjnie, jak jeszcze nie czuć nic bo inaczej tylko na chwilę zamaskuje smrodek. Inni że ozonowanie jest dobre ale na śmierdzące fotele a nie na klimęObrazek

Tak wygląda parownik (niestety lepszych fotek nie udało mi się zrobić)
ObrazekObrazekObrazek

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr wrz 23, 2020 11:54
autor: Chrzanek`
mat06 pisze:
wt wrz 22, 2020 22:34
Chrzanek` pisze:
wt wrz 22, 2020 13:44
Okejo, dziękuję bardzo :) Po zmianie licznika na pewno będzie działać, do momentu jak ponownie odepnę pewnie akumulator.
Ale do tego czasu mam nadzieję, że już zmienię sobie radio na te właściwe. Czyli albo nowy chińczyk 2DIN, albo jednak MFD, ale jeszcze się zastanawiam :p
Zachowaj wygląd OEM+ i nie ładuj żadnych chinoli, bo autko ogólnie robi robotę i szkoda to psuć. Wrzucaj MFD, albo jeśli niekoniecznie 2DIN, to Rhapsody - jest trudne do znalezienia, ale gra bardzo fajnie i wygląda przyzwoicie. Taki mały rarytas, bo MFD w sumie może mieć każdy. Do tego Yatour i masz nowoczesne radio :bajer:

Obrazek
Ogólnie pomysł z tym licznikiem nie wypalił, bo zapomniałem wspomnieć, że auto ma zmieniony silnik i przez to również sterownik silnika..
Więc na chłopski mój mały rozum, odczytuję to jako brak ciągłości oryginalności stąd radio nie chce się odkodować samo :jezor:

Ale podmieniłem i nie trybi :D Więc na razie musi wystarczać dźwięk wydechu :food:

Z wyglądem oem trafiasz do mnie na sto procent, bo chodzi z mną MFD bardzo długo. Myślę, że pewnie i tak pójdę w oryginalność.
Granie mam przyjemne, bo auto w wersji wyposażeniowej jest Highline, miało oryginalnie zestaw głośnomówiący, więc mam głośniki z tyłu
i jak do tej pory bardzo zadowolony byłem właśnie z nagłośnienia w tym aucie. Niby tylko głośniki z tyłu, ale słyszę różnicę..