Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1915
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn lip 06, 2020 21:59

Jeździsz z wysuniętą kierownicą w stronę fotela ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt lip 07, 2020 01:06

Jest ktoś w stanie podać wymiary dolnej części zawiasu, elementu który trzyma drzwi? Chce podnieść drzwi w 3d, które opadły i chce dorobić podkładkę z blachy ryflowanej i dać ją pomiędzy drzwi, a element trzymający drzwi. Mam na myśli ten element: https://zapodaj.net/1ccd6f8dd7fab.jpg.html
Nagrałem film jak u mnie zachowuje się dolny zawias: https://www.youtube.com/watch?v=CsG3Z73ytpw. Cały dolny zawias do wymiany, bo zastanawiam się czy ma sens dawać podkładkę, żeby podnieść drzwi.



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1168
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » pn lip 13, 2020 14:37

Panowie sprawa jest. Zacznę od początku, w piątek przestawiałem siostry auto, polo 9n 1,2 . Zauważyłem ze pompa paliwa głośno chodzi(często jeździła na rezerwie to zajechała pompę, myślę sobie). W sobotę polówki nie odpaliła, pompy przy zapłonie nie słyszę, diagnoza pompa do wymiany. Kumpel miał jakąś używkę a weekend był to założyłem co było żeby tylko auto jeździło. Auto odpala, pompa wyje tak samo jak wyła stara, dodatkowo auto nie che jechać, wywala błąd na zegarach. Od razu wymieniłem filtr paliwa na nowy, myślałem, ze stary zapchany oraz wypadanie zapłonu, podmieniłem cewki miejscami, kazało się ze uwalona. (Hmmm dwie usterki jednakowo, pompa i cewka- widocznie takie szczęście) Auto jeździ, ma moc, wszytko ok. Tylko pompa paliwa dalej głośno pracuje.
Pompa paliwa do wymiany, czy coś jeszcze może wpływać na prace pompy? Wiadomo zapchany filtr paliwa- ale jest nowy, coś sprawdzić jeszcze zanim kupie nową pompe



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19216
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn lip 13, 2020 17:44

.możesz odłączyć przewód paliwowy...przy pompie, przy wejściu do baku albo przy filtrze jeśli jest zaraz przy baku...I zobacz czy chodzi tak samo. Ewentualnie zmierzyć ciśnienie paliwa przy silniku i przy pompie.

U mnie w benzynie po 150kkm filtr paliwa z fabryki był jak nowy...paliwo z niego ledwo szarawe wyleciało. Jak w środku wyglądał tak że można było jeść z niego...A chciałem czyścić przy okazji wymiany pompy :banghead:
To nie jak w 30letnim busie w dieslu szłam z baku wiadrem możnaby wyciągać gdyby dojście było :los2:
Masakra...chyba z 5lat za każdym razem jak miałem mało paliwa to filtr do wymiany. Jak w końcu przestał odpalac pomimo paliwa w baku, to wyczyscilem...



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1915
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lip 14, 2020 11:57

nie wiem o jakim Polo piszesz, ale jeśli 9N to tam pompy w benzynie ogólnie zajebiście głośno chodzą. Jak jeździ to się nie zastanawiaj. Mam w domu 3 takie polówki i jak tylko otworzysz drzwi to już wiesz że pompa chodzi.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1168
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » wt lip 14, 2020 13:04

Tak o polo 9n 1,2 taki dziwny wynalazek ale po mieście się sprawdza, siostra natrzepała po mieście 50tyś, tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Wiesz kiedyś była bezszelestna, tak mi się wydaje. Wiadomo jak otworzysz drzwi pompa się załącza i ją słychać. Ale po odpaleniu auta nie było ją słychać tak mi się wydaje.

Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?



dany_47
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 993
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » wt lip 14, 2020 13:56

nie słyszeliście pompy w moim zdechlaku :D przy tym każda pompa jest cicha hah :D


MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1915
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lip 14, 2020 14:33

piotrek233 pisze:
wt lip 14, 2020 13:04
Tak o polo 9n 1,2 taki dziwny wynalazek ale po mieście się sprawdza, siostra natrzepała po mieście 50tyś, tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Wiesz kiedyś była bezszelestna, tak mi się wydaje. Wiadomo jak otworzysz drzwi pompa się załącza i ją słychać. Ale po odpaleniu auta nie było ją słychać tak mi się wydaje.

Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?
Jeśli jeździ normalnie, to bym się nad tym nie zastanawiał. Moja żona taką polówką zrobiła w 4 lata prawie 85 000 km (1,4 16V 75KM w LPG). Mniej pompę słychać, jak zalejesz auto do pełna bo bak tak nie rezonuje wtedy.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19216
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt lip 14, 2020 20:42

U mnie w mk4 po wygluszeniu auta w ogóle nie było słychać pompy...przed wygluszeniem raczej wyraźnie...A Polo pewnie fabrycznie gorzej wygluszone od Golfa.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1915
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr lip 15, 2020 14:28

Daj spokój. do 90 km/h jeszcze jako tako, ale przy 140 jest głośno jak w Tarpanie.

Mega pozytywnie jestem zaskoczony Volvo Xc40. Wziąłem sobie na 2 dni na testy. Niby suv, a przy 170 ciszej niż w mojej starej A8.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19216
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr lip 15, 2020 17:16

teraz nadkola z tyłu wygłuszam w mojej A6 bo tam słyszałem ewidentne hałasy (kombi)...w sierpniu zrobię z 5kkm to przetestuję czy coś się zmieniło :)
Jak wygłuszyłem mk4 to później każdy dźwięk, którego wcześniej nie było słychać, drażnił mnie strasznie. W Audi też pewnie jak zrobię nadkola, to usłyszę inne dźwięki :los2: W mk4 teraz mam pełny przelot, to i wygłuszanie na marne było :rotfl:



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1915
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lip 16, 2020 16:20

Zadbaj o słupki tylne. Nimi się strasznie niesie hałas. Ja to ogólnie stwierdzam, że grupa VW nie wie jak, bądź nie chce dobrze wygłuszać swoich samochodów. Jak w swoim pastuchu robiłem porządki, to się okazało, że słupki napchali ... pianką zapakowaną w plastikowe worki. Ręce opadają. Kompletny brak przegród dźwiękoszczelnych co określony odcinek profilu. W kombiaku problemem jest to, że bagażnik nie jest zamknięty, więc wszystko z niego słychać. Masz jedynie odrobinę szmaty która zakrywa go, a która kompletnie nie izoluje dźwięku.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19216
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw lip 16, 2020 23:00

Słupki tylne akurat mam rozebrane...i nie bardzo widzę abym mógł tam coś zrobić na łatwiznę żeby nie robić tego co w Golfie. Nadkola wykleję bo to na pewno słyszę siedząc z tyłu...i nic więcej robił nie będę. Fabrycznie jednak całe auto jest dużo lepiej wygłuszone niż mk4.
Worki z pianką w innych VAGach też widziałem...możliwe że nawet w T4



kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt lip 17, 2020 15:06

Hej, dolne zawiasy z wersji 3d są takie same jak z drzwi 5d? Bo wiadomo drzwi w 3d są większe, cięższe to czy zawiasy są jakieś mocniejsze?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości