Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw cze 18, 2020 21:38

Zerknąłem na zacisk jeszcze raz i jednak cieknie jakby przy spince od linki ręcznego. Jutro zrobię zdjęcie i zobaczę to jak będzie jasno. Zapożyczyłem zdjęcie z internetu i leci tak tutaj: https://zapodaj.net/18e2b4b60a7d3.jpg.html Tylko, że tam nie ma płynu przy tej lince chyba, że się myle?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7285
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » czw cze 18, 2020 21:52

Zaznaczyłeś wspornik pancerza linki, na 80% cieknie spod ośki ręcznego.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw cze 18, 2020 22:01

Jutro to potwierdzę jak będzie jasno. Jeśli do wymiany jest uszczelka ośki ręcznego to muszę demontować tłoczek czy można to zrobić bez demontażu?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1378
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » pt cze 19, 2020 04:46

Musisz demontować tłoczek. Poza tym musisz mieć odpowiednie szczypce do pierścieni segera, aby wymontować mechanizm ręcznego.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1936
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 19, 2020 14:55

Jest z tym sporo zabawy jeśli chcesz to zrobić dobrze. Jeśli masz seryjne hamulce to lepiej kup sobie nowy zacisk za 200-250zł i wymień. Szkoda czasu na regenerację całego mechanizmu. Bez porządnych szczypiec do segerów tego nie zrobisz. Ja specjalnie dorabiałem szczypce żeby tam dojść no ale zaciski z RS'a robiłem więc było o co walczyć.

Może się też okazać, że ośka będzie przytarta albo zardzewiała co jest dość częste, wtedy musisz kupić zestaw naprawczy. Sam koszyk mechanizmu ręcznego kosztuje około 50zł a gdzie uszczelnienia wszystkie i ewentualnie nowy tłoczek.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3928
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » pt cze 19, 2020 16:14

Pany jakie zamienniki błotników polecacie? żeby szło je spasować i nie zardzewiały po pół roku :rozpacz:


Obrazek

Awatar użytkownika
mat06
-
-
Posty: 662
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt cze 19, 2020 17:18

Paviarotti pisze:
pt cze 19, 2020 16:14
Pany jakie zamienniki błotników polecacie? żeby szło je spasować i nie zardzewiały po pół roku :rozpacz:
Ciężki temat, z tymi zamiennikami jest totalna loteria. U niektórych jest wszystko OK, a u innych dramat, zależy jak trafisz. Ja mimo wszystko szukałbym ori używek. Jeśli mi się udało znaleźć w LA1W, to Ty w LC9Z powinieneś tym bardziej coś trafić, trzeba tylko dobrze poszukać :bajer:

A jak tam się Golfik trzyma ogólnie? Dawno Cię nie było w kąciku, w temacie też pajęczyny zarosły :bigok:


Obrazek

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » pt cze 19, 2020 17:51

Ja 2,5 roku temu musiałem wymienić błotnik, z ori używką był problem, więc zamówiłem zamiennik. Miał być firmy Blic, ale ta firma to chyba nie produkuje takich części tylko nakleja swoje naklejki, bo na rancie błotnika wytłoczona jest firma SIMYI. No i muszę przyznać że jak na zamiennik to ze spasowaniem nie było problemu. Błotnik od środka wymazałem masą na pędzel do zabezpieczenia podwozia i do dziś żadnych oznak korozji
Lakiernik mówił że z tymi błotnikami nie ma większych problemów, na pewno są dużo lepszej jakości od tych czarnych (bo SIMYI są szare).




ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1936
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn cze 22, 2020 15:27

Możesz wziąć i najgorszy jakościowo błotnik pod względem zabezpieczenia go przed korozją. Jeśli użyjesz odpowiedniego lakieru na podkład, to wytrzyma dłużej niż fabryczny. Wszystko zależy od tego ile pracy na przygotowanie do go montażu mu poświęcisz.

Dopasuj mechanicznie błotnik do auta (żeby potem już blachy nie poprawiać jakby trzeba gdzieś doklepać), połóż podkład epoksydowy (szczególnie zwrócić uwagę ostre kanty bo tam najmniej farby zawsze siada), połóż potem wierzchnią warstwę jako lakier poliuretanowy (np. firmy Baril), następnie obrobić widoczne płaszczyzny papierem na mokro aby były idealnie gładkie i dopiero położyć oczekiwany lakier (jeśli trzeba to jeszcze podkład pod niego). Poliuretan pod lakierem da to, że nawet jak gdzieś pojawi się odprysk lakieru bo nie odbije do blachy, bo poliuretan jest zajeb...cie mocny. Oczywiście grubości lakieru fabrycznej tą metodą nie da się uzyskać, wyjdzie ze 4 razy grubiej ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz cze 28, 2020 01:18

Hej, ostatnio miałem taką sytuację, że włączyłem tylną wycieraczkę i stanęła ona na samym środku szyby i już przestała reagować. Oddałem auto do mechanika i w między czasie zakupiłem używany sprawny silniczek. Po odbiorze auta od mechanika wycieraczka zaczęła znowu działać. Który silniczek lepiej zamontować ten który kupiłem i nie wiadomo ile wytrzyma czy ten co mam i stanął na środku szyby?
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2020 01:26 przez kewinpol, łącznie zmieniany 1 raz.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1378
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » ndz cze 28, 2020 08:54

Skoro masz drugi,to podmień,a stary rozbierz póki jeszcze chodzi, wyczyść nasmaruj i będziesz miał na podmianę.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19228
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz cze 28, 2020 09:53

Albo ten kupiony rozebrać i sprawdzić w jakim jest stanie... ja tak z zamkami uzywkami robię, że przed montażem na stół, czyszcze, poprawiam luty itp



kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn cze 29, 2020 23:27

Oba silniczki są przesmarowane w środku, nie mają rdzy i co ważne miedziana rurka dyszy spryskiwacza jest cała. Widocznie sam silniczek w moim coś nie domaga skoro, wycieraczka zatrzymała się na środku szyby a potem zaskoczyła na miejsce. Pytanie czy coś w samym silniczku można przesmarować w tej częśći: https://zapodaj.net/a93a6d7d20421.jpg.html



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: liteon0 » ndz lip 05, 2020 20:36

Panowie taki problemik... Na nierównościach odczuwalne są stuki. Zawieszenie sprawdzone, brak luzów itd. Zauważyłam że to gdzieś w kolumnie kierowniczej chyba stuka, bo jak jadę po nierównościach i kierownicę dociskam do dołu, góry czy w lewą lub w prawą str to nie czuć stuków, jak kierownicę trzymam luźno bez dociskania w którąkolwiek ze stron to czuć stuki. Co tam może stukać? Jakieś łożysko czy może coś się wyrobiło i to jakaś poważniejsza naprawa się szykuje?


ALH + 205 + chip

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości