Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Opole/Katowice
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Zerknąłem na zacisk jeszcze raz i jednak cieknie jakby przy spince od linki ręcznego. Jutro zrobię zdjęcie i zobaczę to jak będzie jasno. Zapożyczyłem zdjęcie z internetu i leci tak tutaj: https://zapodaj.net/18e2b4b60a7d3.jpg.html Tylko, że tam nie ma płynu przy tej lince chyba, że się myle?
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7301
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Re: Kącik posiadaczy MK4
Zaznaczyłeś wspornik pancerza linki, na 80% cieknie spod ośki ręcznego.
The quieter you become, the more you are able to hear...


-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Opole/Katowice
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jutro to potwierdzę jak będzie jasno. Jeśli do wymiany jest uszczelka ośki ręcznego to muszę demontować tłoczek czy można to zrobić bez demontażu?
-
- Forum Master
- Posty: 1384
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Kącik posiadaczy MK4
Musisz demontować tłoczek. Poza tym musisz mieć odpowiednie szczypce do pierścieni segera, aby wymontować mechanizm ręcznego.
- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jest z tym sporo zabawy jeśli chcesz to zrobić dobrze. Jeśli masz seryjne hamulce to lepiej kup sobie nowy zacisk za 200-250zł i wymień. Szkoda czasu na regenerację całego mechanizmu. Bez porządnych szczypiec do segerów tego nie zrobisz. Ja specjalnie dorabiałem szczypce żeby tam dojść no ale zaciski z RS'a robiłem więc było o co walczyć.
Może się też okazać, że ośka będzie przytarta albo zardzewiała co jest dość częste, wtedy musisz kupić zestaw naprawczy. Sam koszyk mechanizmu ręcznego kosztuje około 50zł a gdzie uszczelnienia wszystkie i ewentualnie nowy tłoczek.
Może się też okazać, że ośka będzie przytarta albo zardzewiała co jest dość częste, wtedy musisz kupić zestaw naprawczy. Sam koszyk mechanizmu ręcznego kosztuje około 50zł a gdzie uszczelnienia wszystkie i ewentualnie nowy tłoczek.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3928
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: Kącik posiadaczy MK4
Pany jakie zamienniki błotników polecacie? żeby szło je spasować i nie zardzewiały po pół roku 

- mat06
- Storm Beige
- Posty: 705
- Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Golf IV
- Silnik: AZD
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ciężki temat, z tymi zamiennikami jest totalna loteria. U niektórych jest wszystko OK, a u innych dramat, zależy jak trafisz. Ja mimo wszystko szukałbym ori używek. Jeśli mi się udało znaleźć w LA1W, to Ty w LC9Z powinieneś tym bardziej coś trafić, trzeba tylko dobrze poszukaćPaviarotti pisze: ↑pt cze 19, 2020 16:14Pany jakie zamienniki błotników polecacie? żeby szło je spasować i nie zardzewiały po pół roku![]()

A jak tam się Golfik trzyma ogólnie? Dawno Cię nie było w kąciku, w temacie też pajęczyny zarosły


Re: Kącik posiadaczy MK4
Ja 2,5 roku temu musiałem wymienić błotnik, z ori używką był problem, więc zamówiłem zamiennik. Miał być firmy Blic, ale ta firma to chyba nie produkuje takich części tylko nakleja swoje naklejki, bo na rancie błotnika wytłoczona jest firma SIMYI. No i muszę przyznać że jak na zamiennik to ze spasowaniem nie było problemu. Błotnik od środka wymazałem masą na pędzel do zabezpieczenia podwozia i do dziś żadnych oznak korozji
Lakiernik mówił że z tymi błotnikami nie ma większych problemów, na pewno są dużo lepszej jakości od tych czarnych (bo SIMYI są szare).

Lakiernik mówił że z tymi błotnikami nie ma większych problemów, na pewno są dużo lepszej jakości od tych czarnych (bo SIMYI są szare).
ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm 

- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Możesz wziąć i najgorszy jakościowo błotnik pod względem zabezpieczenia go przed korozją. Jeśli użyjesz odpowiedniego lakieru na podkład, to wytrzyma dłużej niż fabryczny. Wszystko zależy od tego ile pracy na przygotowanie do go montażu mu poświęcisz.
Dopasuj mechanicznie błotnik do auta (żeby potem już blachy nie poprawiać jakby trzeba gdzieś doklepać), połóż podkład epoksydowy (szczególnie zwrócić uwagę ostre kanty bo tam najmniej farby zawsze siada), połóż potem wierzchnią warstwę jako lakier poliuretanowy (np. firmy Baril), następnie obrobić widoczne płaszczyzny papierem na mokro aby były idealnie gładkie i dopiero położyć oczekiwany lakier (jeśli trzeba to jeszcze podkład pod niego). Poliuretan pod lakierem da to, że nawet jak gdzieś pojawi się odprysk lakieru bo nie odbije do blachy, bo poliuretan jest zajeb...cie mocny. Oczywiście grubości lakieru fabrycznej tą metodą nie da się uzyskać, wyjdzie ze 4 razy grubiej
Dopasuj mechanicznie błotnik do auta (żeby potem już blachy nie poprawiać jakby trzeba gdzieś doklepać), połóż podkład epoksydowy (szczególnie zwrócić uwagę ostre kanty bo tam najmniej farby zawsze siada), połóż potem wierzchnią warstwę jako lakier poliuretanowy (np. firmy Baril), następnie obrobić widoczne płaszczyzny papierem na mokro aby były idealnie gładkie i dopiero położyć oczekiwany lakier (jeśli trzeba to jeszcze podkład pod niego). Poliuretan pod lakierem da to, że nawet jak gdzieś pojawi się odprysk lakieru bo nie odbije do blachy, bo poliuretan jest zajeb...cie mocny. Oczywiście grubości lakieru fabrycznej tą metodą nie da się uzyskać, wyjdzie ze 4 razy grubiej

Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Opole/Katowice
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Hej, ostatnio miałem taką sytuację, że włączyłem tylną wycieraczkę i stanęła ona na samym środku szyby i już przestała reagować. Oddałem auto do mechanika i w między czasie zakupiłem używany sprawny silniczek. Po odbiorze auta od mechanika wycieraczka zaczęła znowu działać. Który silniczek lepiej zamontować ten który kupiłem i nie wiadomo ile wytrzyma czy ten co mam i stanął na środku szyby?
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2020 01:26 przez kewinpol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1384
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Kącik posiadaczy MK4
Skoro masz drugi,to podmień,a stary rozbierz póki jeszcze chodzi, wyczyść nasmaruj i będziesz miał na podmianę.
- Qto
- _
- Posty: 19249
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Albo ten kupiony rozebrać i sprawdzić w jakim jest stanie... ja tak z zamkami uzywkami robię, że przed montażem na stół, czyszcze, poprawiam luty itp
-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Opole/Katowice
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Oba silniczki są przesmarowane w środku, nie mają rdzy i co ważne miedziana rurka dyszy spryskiwacza jest cała. Widocznie sam silniczek w moim coś nie domaga skoro, wycieraczka zatrzymała się na środku szyby a potem zaskoczyła na miejsce. Pytanie czy coś w samym silniczku można przesmarować w tej częśći: https://zapodaj.net/a93a6d7d20421.jpg.html
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie taki problemik... Na nierównościach odczuwalne są stuki. Zawieszenie sprawdzone, brak luzów itd. Zauważyłam że to gdzieś w kolumnie kierowniczej chyba stuka, bo jak jadę po nierównościach i kierownicę dociskam do dołu, góry czy w lewą lub w prawą str to nie czuć stuków, jak kierownicę trzymam luźno bez dociskania w którąkolwiek ze stron to czuć stuki. Co tam może stukać? Jakieś łożysko czy może coś się wyrobiło i to jakaś poważniejsza naprawa się szykuje?
ALH + 205 + chip
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości