Strona 998 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn cze 22, 2020 15:27
autor: sebekgolf
Możesz wziąć i najgorszy jakościowo błotnik pod względem zabezpieczenia go przed korozją. Jeśli użyjesz odpowiedniego lakieru na podkład, to wytrzyma dłużej niż fabryczny. Wszystko zależy od tego ile pracy na przygotowanie do go montażu mu poświęcisz.

Dopasuj mechanicznie błotnik do auta (żeby potem już blachy nie poprawiać jakby trzeba gdzieś doklepać), połóż podkład epoksydowy (szczególnie zwrócić uwagę ostre kanty bo tam najmniej farby zawsze siada), połóż potem wierzchnią warstwę jako lakier poliuretanowy (np. firmy Baril), następnie obrobić widoczne płaszczyzny papierem na mokro aby były idealnie gładkie i dopiero położyć oczekiwany lakier (jeśli trzeba to jeszcze podkład pod niego). Poliuretan pod lakierem da to, że nawet jak gdzieś pojawi się odprysk lakieru bo nie odbije do blachy, bo poliuretan jest zajeb...cie mocny. Oczywiście grubości lakieru fabrycznej tą metodą nie da się uzyskać, wyjdzie ze 4 razy grubiej ;)

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz cze 28, 2020 01:18
autor: kewinpol
Hej, ostatnio miałem taką sytuację, że włączyłem tylną wycieraczkę i stanęła ona na samym środku szyby i już przestała reagować. Oddałem auto do mechanika i w między czasie zakupiłem używany sprawny silniczek. Po odbiorze auta od mechanika wycieraczka zaczęła znowu działać. Który silniczek lepiej zamontować ten który kupiłem i nie wiadomo ile wytrzyma czy ten co mam i stanął na środku szyby?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz cze 28, 2020 08:54
autor: riccardoa
Skoro masz drugi,to podmień,a stary rozbierz póki jeszcze chodzi, wyczyść nasmaruj i będziesz miał na podmianę.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz cze 28, 2020 09:53
autor: Qto
Albo ten kupiony rozebrać i sprawdzić w jakim jest stanie... ja tak z zamkami uzywkami robię, że przed montażem na stół, czyszcze, poprawiam luty itp

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn cze 29, 2020 23:27
autor: kewinpol
Oba silniczki są przesmarowane w środku, nie mają rdzy i co ważne miedziana rurka dyszy spryskiwacza jest cała. Widocznie sam silniczek w moim coś nie domaga skoro, wycieraczka zatrzymała się na środku szyby a potem zaskoczyła na miejsce. Pytanie czy coś w samym silniczku można przesmarować w tej częśći: https://zapodaj.net/a93a6d7d20421.jpg.html

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz lip 05, 2020 20:36
autor: liteon0
Panowie taki problemik... Na nierównościach odczuwalne są stuki. Zawieszenie sprawdzone, brak luzów itd. Zauważyłam że to gdzieś w kolumnie kierowniczej chyba stuka, bo jak jadę po nierównościach i kierownicę dociskam do dołu, góry czy w lewą lub w prawą str to nie czuć stuków, jak kierownicę trzymam luźno bez dociskania w którąkolwiek ze stron to czuć stuki. Co tam może stukać? Jakieś łożysko czy może coś się wyrobiło i to jakaś poważniejsza naprawa się szykuje?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lip 06, 2020 21:59
autor: sebekgolf
Jeździsz z wysuniętą kierownicą w stronę fotela ?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lip 07, 2020 01:06
autor: kewinpol
Jest ktoś w stanie podać wymiary dolnej części zawiasu, elementu który trzyma drzwi? Chce podnieść drzwi w 3d, które opadły i chce dorobić podkładkę z blachy ryflowanej i dać ją pomiędzy drzwi, a element trzymający drzwi. Mam na myśli ten element: https://zapodaj.net/1ccd6f8dd7fab.jpg.html
Nagrałem film jak u mnie zachowuje się dolny zawias: https://www.youtube.com/watch?v=CsG3Z73ytpw. Cały dolny zawias do wymiany, bo zastanawiam się czy ma sens dawać podkładkę, żeby podnieść drzwi.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lip 13, 2020 14:37
autor: piotrek233
Panowie sprawa jest. Zacznę od początku, w piątek przestawiałem siostry auto, polo 9n 1,2 . Zauważyłem ze pompa paliwa głośno chodzi(często jeździła na rezerwie to zajechała pompę, myślę sobie). W sobotę polówki nie odpaliła, pompy przy zapłonie nie słyszę, diagnoza pompa do wymiany. Kumpel miał jakąś używkę a weekend był to założyłem co było żeby tylko auto jeździło. Auto odpala, pompa wyje tak samo jak wyła stara, dodatkowo auto nie che jechać, wywala błąd na zegarach. Od razu wymieniłem filtr paliwa na nowy, myślałem, ze stary zapchany oraz wypadanie zapłonu, podmieniłem cewki miejscami, kazało się ze uwalona. (Hmmm dwie usterki jednakowo, pompa i cewka- widocznie takie szczęście) Auto jeździ, ma moc, wszytko ok. Tylko pompa paliwa dalej głośno pracuje.
Pompa paliwa do wymiany, czy coś jeszcze może wpływać na prace pompy? Wiadomo zapchany filtr paliwa- ale jest nowy, coś sprawdzić jeszcze zanim kupie nową pompe

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lip 13, 2020 17:44
autor: Qto
.możesz odłączyć przewód paliwowy...przy pompie, przy wejściu do baku albo przy filtrze jeśli jest zaraz przy baku...I zobacz czy chodzi tak samo. Ewentualnie zmierzyć ciśnienie paliwa przy silniku i przy pompie.

U mnie w benzynie po 150kkm filtr paliwa z fabryki był jak nowy...paliwo z niego ledwo szarawe wyleciało. Jak w środku wyglądał tak że można było jeść z niego...A chciałem czyścić przy okazji wymiany pompy :banghead:
To nie jak w 30letnim busie w dieslu szłam z baku wiadrem możnaby wyciągać gdyby dojście było :los2:
Masakra...chyba z 5lat za każdym razem jak miałem mało paliwa to filtr do wymiany. Jak w końcu przestał odpalac pomimo paliwa w baku, to wyczyscilem...

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lip 14, 2020 11:57
autor: sebekgolf
nie wiem o jakim Polo piszesz, ale jeśli 9N to tam pompy w benzynie ogólnie zajebiście głośno chodzą. Jak jeździ to się nie zastanawiaj. Mam w domu 3 takie polówki i jak tylko otworzysz drzwi to już wiesz że pompa chodzi.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lip 14, 2020 13:04
autor: piotrek233
Tak o polo 9n 1,2 taki dziwny wynalazek ale po mieście się sprawdza, siostra natrzepała po mieście 50tyś, tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Wiesz kiedyś była bezszelestna, tak mi się wydaje. Wiadomo jak otworzysz drzwi pompa się załącza i ją słychać. Ale po odpaleniu auta nie było ją słychać tak mi się wydaje.

Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lip 14, 2020 13:56
autor: dany_47
nie słyszeliście pompy w moim zdechlaku :D przy tym każda pompa jest cicha hah :D

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lip 14, 2020 14:33
autor: sebekgolf
piotrek233 pisze:
wt lip 14, 2020 13:04
Tak o polo 9n 1,2 taki dziwny wynalazek ale po mieście się sprawdza, siostra natrzepała po mieście 50tyś, tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Wiesz kiedyś była bezszelestna, tak mi się wydaje. Wiadomo jak otworzysz drzwi pompa się załącza i ją słychać. Ale po odpaleniu auta nie było ją słychać tak mi się wydaje.

Mówisz żeby olać i jeździć dalej ?
Jeśli jeździ normalnie, to bym się nad tym nie zastanawiał. Moja żona taką polówką zrobiła w 4 lata prawie 85 000 km (1,4 16V 75KM w LPG). Mniej pompę słychać, jak zalejesz auto do pełna bo bak tak nie rezonuje wtedy.