Strona 997 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw cze 04, 2020 22:04
autor: deskjet
Wie ktoś jaki wymiar mają nakrętki którymi przykręca się rurę tłumika do kolektora? (TDI ALH)

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr cze 17, 2020 19:17
autor: kewinpol
Hej, Panowie opony całoroczne Vredestein z 2016 roku, więc nie są to stare opony, a zaczęły na boku pękać tylko na przedniej osi. Co może być przyczyną, słabej jakości guma? Można jeździć z takimi oponami. https://zapodaj.net/41d05dafd56e3.jpg.html, https://zapodaj.net/52c61b3a24e48.jpg.html

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr cze 17, 2020 19:36
autor: Qto
To pierwsze pęknięcie dla mnie dyskwalifikuje oponę.

Tego typu peknięcia to przeważnie wina opony.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr cze 17, 2020 21:48
autor: sebekgolf
Pytanie na jakim ciśnieniu jeździ. U żony podobna rzecz się stała bo nie zauważyła że ktoś jej pod pracą spuścił dość mocno powietrze. Jechała autostradą i jedna opona wystrzeliła. Druga tylko spękana była.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw cze 18, 2020 17:45
autor: kewinpol
Zawsze ładuje około 2.2/2.1 bara do opon. Jutro podjadę do wulkanizatora niech oceni opony czy da się coś z nimi zrobić czy śmietnik. Dzisiaj postanowiłem polakierować tylne zaciski, bo były w lepszym stanie, a pogoda niepewna (i tak nie zdążyłem :-x ) i zauważyłem, że lekko kapie płyn hamulcowy przy lince od ręcznego przy zacisku. Tam jest gumowa uszczelka czy jakaś miedziana? Bo raczej nie będzie to coś innego jak uszczelka?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw cze 18, 2020 19:47
autor: vwarek
Zależy skąd dokładnie cieknie:

Obrazek
jak z miejsca gdzie jest żółta zaślepka (przewód hamulcowy) to podkładki, ale jak spod ośki dźwigni ręcznego to musisz rozebrać zacisk i wymienić oring uszczelniający ośkę.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw cze 18, 2020 21:38
autor: kewinpol
Zerknąłem na zacisk jeszcze raz i jednak cieknie jakby przy spince od linki ręcznego. Jutro zrobię zdjęcie i zobaczę to jak będzie jasno. Zapożyczyłem zdjęcie z internetu i leci tak tutaj: https://zapodaj.net/18e2b4b60a7d3.jpg.html Tylko, że tam nie ma płynu przy tej lince chyba, że się myle?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw cze 18, 2020 21:52
autor: vwarek
Zaznaczyłeś wspornik pancerza linki, na 80% cieknie spod ośki ręcznego.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw cze 18, 2020 22:01
autor: kewinpol
Jutro to potwierdzę jak będzie jasno. Jeśli do wymiany jest uszczelka ośki ręcznego to muszę demontować tłoczek czy można to zrobić bez demontażu?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt cze 19, 2020 04:46
autor: riccardoa
Musisz demontować tłoczek. Poza tym musisz mieć odpowiednie szczypce do pierścieni segera, aby wymontować mechanizm ręcznego.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt cze 19, 2020 14:55
autor: sebekgolf
Jest z tym sporo zabawy jeśli chcesz to zrobić dobrze. Jeśli masz seryjne hamulce to lepiej kup sobie nowy zacisk za 200-250zł i wymień. Szkoda czasu na regenerację całego mechanizmu. Bez porządnych szczypiec do segerów tego nie zrobisz. Ja specjalnie dorabiałem szczypce żeby tam dojść no ale zaciski z RS'a robiłem więc było o co walczyć.

Może się też okazać, że ośka będzie przytarta albo zardzewiała co jest dość częste, wtedy musisz kupić zestaw naprawczy. Sam koszyk mechanizmu ręcznego kosztuje około 50zł a gdzie uszczelnienia wszystkie i ewentualnie nowy tłoczek.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt cze 19, 2020 16:14
autor: Paviarotti
Pany jakie zamienniki błotników polecacie? żeby szło je spasować i nie zardzewiały po pół roku :rozpacz:

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt cze 19, 2020 17:18
autor: mat06
Paviarotti pisze:
pt cze 19, 2020 16:14
Pany jakie zamienniki błotników polecacie? żeby szło je spasować i nie zardzewiały po pół roku :rozpacz:
Ciężki temat, z tymi zamiennikami jest totalna loteria. U niektórych jest wszystko OK, a u innych dramat, zależy jak trafisz. Ja mimo wszystko szukałbym ori używek. Jeśli mi się udało znaleźć w LA1W, to Ty w LC9Z powinieneś tym bardziej coś trafić, trzeba tylko dobrze poszukać :bajer:

A jak tam się Golfik trzyma ogólnie? Dawno Cię nie było w kąciku, w temacie też pajęczyny zarosły :bigok:

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt cze 19, 2020 17:51
autor: mk4tdi
Ja 2,5 roku temu musiałem wymienić błotnik, z ori używką był problem, więc zamówiłem zamiennik. Miał być firmy Blic, ale ta firma to chyba nie produkuje takich części tylko nakleja swoje naklejki, bo na rancie błotnika wytłoczona jest firma SIMYI. No i muszę przyznać że jak na zamiennik to ze spasowaniem nie było problemu. Błotnik od środka wymazałem masą na pędzel do zabezpieczenia podwozia i do dziś żadnych oznak korozji
Lakiernik mówił że z tymi błotnikami nie ma większych problemów, na pewno są dużo lepszej jakości od tych czarnych (bo SIMYI są szare).