Strona 985 z 1008

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw paź 24, 2019 13:01
autor: flatron1984
Panowie mam dwa zaworki n75 (do ALH), w jednym jak dmucham w króciec od strony wtyczki to powietrze "przelatuje" bez większego oporu. W drugim zaworku trzeba dużo mocniej dmuchnąć żeby powietrze przeszło przez króćce po drugiej str. Który z nich jest sprawny? Niestety nie mam możliwości podpięcia lapka, a muszę przejechać ok 1400km

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw paź 24, 2019 19:55
autor: sebekgolf
a oba są takie same? króćce z tej samej strony ? Wiesz że było więcej typów tych zaworków?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz paź 27, 2019 17:12
autor: jmw
Taki przypadek: Golf IV, 1,6, 16V, 105KM, 190kkm przebiegu. Stopień sprężania w tym silniku wynosi 11,5, co powoduje, że trzeba lać do niego 98. Można też 95, ale zalecana jest 98. Od kiedy mamy tego Golfa, świeci check engine. Silnik chodzi bardzo fajnie, ale pomimo lania 98, ta kontrolka silnika dalej świeciła. Był podpięty pod kompa, podobno coś z sondą lambda, ale niekoniecznie - nie było jednoznacznej diagnozy.
Od 3 tankowań benzyną 95 dodaję Millers Ecomax, ten do benzyny oczywiście i check engine przestał świecić... Może ktoś miał podobny przypadek?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz paź 27, 2019 17:51
autor: mat06
jmw pisze:
ndz paź 27, 2019 17:12
Taki przypadek: Golf IV, 1,6, 16V, 105KM, 190kkm przebiegu. Stopień sprężania w tym silniku wynosi 11,5, co powoduje, że trzeba lać do niego 98. Można też 95, ale zalecana jest 98.
Na klapce od wlewu jest napisane PB95/PB98, więc można lać obie, nie ma jakichś specjalnych zaleceń.
jmw pisze:
ndz paź 27, 2019 17:12
Od kiedy mamy tego Golfa, świeci check engine. Silnik chodzi bardzo fajnie, ale pomimo lania 98, ta kontrolka silnika dalej świeciła. Był podpięty pod kompa, podobno coś z sondą lambda, ale niekoniecznie - nie było jednoznacznej diagnozy.
Podstawą jest kod błędu, bez tego to wróżenie z fusów. Jeśli cały czas masz oryginalną sondę, to bardzo prawdopodobne, że jest to jej wina. W tym silniku padające sondy są bardzo częstą przypadłością.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz paź 27, 2019 18:55
autor: jmw
@mat06; dziękuje.
Ile, tak mniej więcej, kosztuje sonda lambda do tego silnka? Sprawdzać po VINie? Bo na alledrogo widzę sporo tych sond. Czy można ją samemu wymienić?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz paź 27, 2019 20:10
autor: mat06
Kiedyś zagłębiałem się w temat i z opinii forumowiczów wynika, że poprawnie działa tylko oryginalna sonda, NTK LZA11-V4. Cena to niestety około 500 zł. Z wymianą spokojnie poradzisz sobie sam.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn paź 28, 2019 18:44
autor: jmw
Bardzo dziękuję!

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr paź 30, 2019 18:41
autor: Chrzanek`
Czy ktoś z Was wymieniał przednią szybkę w liczniku w Golfie?
Kupiłem "okazję" 1/2 fis w wersji Sport Edition wersję EU.
Ale jest do wymiany szybka. Sprzedający twierdzi, że jest to element wymienny.
Ma dosłać szybkę całą niepopękaną. Aczkolwiek zasłyszałem, że do licznika
SE pasuje tylko szybka od licznika SE. To prawa? Od zwykłego licznika nie pasuje?
Pozdrawiam.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr paź 30, 2019 18:49
autor: Tygrysq
Ja odczepiałem szybkę od czarnej obudowy przy okazji jej przebudowy. Da się potrzeba opalarką podgrzać i delikatnie nożem żeby nie popękała. Jest przyklejona punktowo w vdo A nigdy nie zauważyłem żeby szybka była w jakimś liczniku inna chyba że motometer...

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr paź 30, 2019 18:59
autor: mat06
Zabawy z szybką to śliski temat, bo ona jest tam wklejana. Po wycięciu zawsze będzie widać, że tam grzebałeś.
Najlepiej wymienić całą przednią część obudowy, ona jest zintegrowana z szybką. Tylko tutaj musisz mieć właśnie obudowę od licznika SE ze względu na aluminiowe ringi. Możesz też założyć zwykłą obudowę od innego licznika VDO, tyle że w niej nie ma ringów i licznik straci swój cały urok.

Jeszcze w ramach wyjaśnienia, szybki w każdym liczniku były takie same. Różnią się obudowy VDO vs Motometer.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr paź 30, 2019 19:06
autor: Chrzanek`
Dobra, to już teraz rozumiem. Mam 3 liczniki. Dwa w wersji SE, jeden Europa, drugi Anglik i trzeci zwykły. Wszystkie 1/2fis.
Dlatego chciałem z tego zwykłego bez wersji SE, z niego szybkę wymontować i zamontować do tego SE w wersji EU.
Żeby nie niszczyć tego anglika i go pogonić dalej. Dobra, temat wyjaśniony, dziękuję Panowie. Stawiam wirtualne piwo, bo jak inaczej.. xd

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr paź 30, 2019 19:17
autor: mat06
Swoją drogą jak już jesteśmy w temacie liczników, to po długiej ciszy jest teraz niezły wysyp Full FISów SE. Ceny od 500 zł wzwyż i raczej taniej już nie będzie :)

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr paź 30, 2019 19:21
autor: Chrzanek`
Ja wiem, czemu :P bo ZIMA idzie. I wszystkie FISy są idealne. Zawsze na zimne pory jest sporo liczników na sprzedaż ...

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr paź 30, 2019 19:29
autor: mat06
No zgadza się, większość tych FISów ma już przeloty ponad 300 tys. km i blaknie. Wyświetlacz zawsze można wymienić, ale tym chińskim dużo brakuje do oryginału. Są za jasne i za bardzo błyszczące. Najlepiej trafić ori w dobrym stanie, ale to już prawdziwe białe kruki.