Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Kapela
VWmaniak
VWmaniak
Posty: 1947
Rejestracja: czw paź 23, 2008 22:43
Lokalizacja: Wrocław/Milicz/Pleszew

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Kapela » ndz cze 09, 2019 21:13

Ktos podpowie jak to jes z halogenami w mk4. ???
U siebie w aucie nie mam. Ale wpadły w rece lampy z halogenami. I teraz pytanie czy musze wymieniac wiazke??,
Czy tak jak w mk3 trzeba dociagnac tylko halo. Do gł. Złacza. ????? Czy wszystko jest przygotowane i wymieniam tylko lamy i wyłacznik???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Obrazek
Zielone....TDi... :weedman: Panie,to nie na polske drogi

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1825
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn cze 10, 2019 22:35

Nie widziałem jeszcze MK4 bez halogenów ... Sprecyzuj o co Ci chodzi, choć przypuszczam że o p.mgłowe.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
mat06
-
-
Posty: 440
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pn cze 10, 2019 23:29

Były czwórki bez przeciwmgłowych, w większości lampy Hella. Sprawdź ile przewodów dochodzi do reflektora - jeżeli 10 to masz instalacje, a jeśli 9, to nie masz. Dodatkowo w Hellach zaślepka halogenów jest pełna i nie da się jej wyjąć - trzeba wycinać, a bez demontażu szkła jest ciężko to zrobić.

Najlepszą opcją są akcesoryjne światła Hella Micro DE. Są osadzone nisko, więc świecą idealnie, gorąco polecam. Niestety ciężko je zdobyć.

Obrazek



Awatar użytkownika
Kapela
VWmaniak
VWmaniak
Posty: 1947
Rejestracja: czw paź 23, 2008 22:43
Lokalizacja: Wrocław/Milicz/Pleszew

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Kapela » wt cze 11, 2019 15:44

A ja jeszcze nie widziałem mk4 z halo. Zazwyczaj zamiast soczewki jest chromowana zaslepka. Moj jest z 2003 i nie ma. Ale teraz szwagier ma gruza 98 i halogeny w nim sa, poza tym to kompketny golas. W moim jak i szwagra lampy valeo. Sprawdze dzisiaj kostki po ile kabli w ma ten i tamten. ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Obrazek
Zielone....TDi... :weedman: Panie,to nie na polske drogi

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19055
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt cze 11, 2019 16:55

10 kabli we wtyczce nie oznacza że jest instalacja...tylko że jest kabelek od lampy do wnętrza - tam trzeba to odnaleźć i pociągnąć do przekaźnika który trzeba dołożyć...jego gniazdo też. Jak już mamy przekaźnik i jego gniazdo...to trzeba dorobić instalację do tego przekaźnika - jak dobrze pamiętam w oryginale jeden kabelek do plusa jednego że świateł drogowych...jeden do świateł pozycyjnych...jeden do wlacznika świateł... ostatni kabelek do lamp jest...I o tyle mamy mniej roboty.


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1825
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr cze 12, 2019 20:36

Kapela pisze:
wt cze 11, 2019 15:44
A ja jeszcze nie widziałem mk4 z halo. Zazwyczaj zamiast soczewki jest chromowana zaslepka. Moj jest z 2003 i nie ma. Ale teraz szwagier ma gruza 98 i halogeny w nim sa, poza tym to kompketny golas. W moim jak i szwagra lampy valeo. Sprawdze dzisiaj kostki po ile kabli w ma ten i tamten. ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A mijania to jakie masz ? R2 ? ;)
Nazwa halogen wzięła się z mieszaniny gazów znajdujących się w żarówce. Tak więc pytanie postawione przez Ciebie jest wielce nieprecyzyjne.

Co do soczewek w lampach.. to choćby mój wyszedł z fabryki z takowymi. Nie mniej jednak chyba ze dwa razy wciągu ostatnich 8 lat użyłem więc nie widzę większego sensu bawienia się w to. Lepiej kupić zamienniki kratek z soczewkami i tam dodać jak tu ktoś wyżej wspomniał.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
mat06
-
-
Posty: 440
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr cze 12, 2019 21:02

Dodam jeszcze, że skuteczność tych przeciwmgłowych w reflektorach głównych jest słaba, bo po prostu są zamontowane za wysoko i promienie świetlne i tak odbijają się od mgły. Żeby te światła spełniały dobrze swoją rolę, to muszą być umiejscowione jak najniżej. Volkswagen się zreflektował i naprawił swój błąd, bo w V montowali je już w kratkach zderzaka.

Co do zamienników Hella Micro DE, to szkoda się w nie bawić. Z opinii słyszałem, że ta chińszczyzna ani nie wygląda, ani dobrze nie świeci. Jak montować w kratkach, to jedynie te Helle.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1825
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr cze 12, 2019 21:56

Możesz kupić zawsze same kratki w zamienniku a lampy dać np. Wesema ( o ile wymiarowo wejdą) A jak nie to poszukać po prostu jakichś innych i po prostu dołożyć.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Kapela
VWmaniak
VWmaniak
Posty: 1947
Rejestracja: czw paź 23, 2008 22:43
Lokalizacja: Wrocław/Milicz/Pleszew

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Kapela » czw cze 13, 2019 00:45

Dobra, zadałem proste pytanie i 99%ludzi wie o co chodzi. A ze ty musisz sobie wszystko komplikowac to nie moja wina. ;)
Pytałem bo moge miec lampy za piwo, i jesli było by to tak szybkie do ogarniecia jak w mk3 to bym je wsadził . Zawsze to na +.
Ale widze ze to rzezba w gownie, wiec nawet nie chce mi sie tego robic. Bo gra nie warta swieczki, tymbardziej w zwykłym smieciu, nie bede w niego inwestował i tracił czasu. Do takich zabaw mam inne auto.
Dzieki wszystkim za pomoc ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Obrazek
Zielone....TDi... :weedman: Panie,to nie na polske drogi

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1825
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz cze 16, 2019 20:06

Nie chodzi o komplikowanie, chodzi po prostu o precyzyjne wyrażanie się. Mnie to np. razi jak czytam takie wypowiedzi, bo na co dzień zawodowo muszę się użerać z takim olewactwem językowym. Potem człowiek czyta wypociny piszących dokumentacje techniczne z których jedyne co można zrobić to podpałkę do grilla, bo wartość jako dokument techniczny jest równa zeru.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19055
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 21, 2019 20:26

Co myślicie o dodatkowej chłodnicy oleju do TDI? Leciałem niedawno kilka minut powyżej 240km/h i temperatura oleju skoczyła do 128* :otepienie: Na zewnątrz było ciepło... 20+ ale nie upalnie. Na co dzień jest mi to kompletnie zbędne...ale jak już lecę trasę, to lecę...i nie chciałbym żeby temperatura oleju mnie ograniczała. Olej 5w40 . Myślałem nad 5w50...ale na co dzień zbędna sprawa...a zmieniać tylko na trasę, to też mi się nie chce. Ja robię takie trasy to zwykle wychodzi 4-5kkm w 1-2tyg.

W związku z powyższym...zakończyłem testy z rozmiarami opon...teraz tylko muszę odszukać na starym telefonie fotki z początku testów...zebrać wszystko w całość...później opisać to jakoś


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

Tygrysq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Tygrysq » pt cze 21, 2019 21:56

Chce modzić lustra z superba 2006 do golfa z kierunkiem oświetleniem i pamięcią. Ma ktoś może fotki jak to spasować? Tak wiem rzeźba więc bez zbędnych głupich tekstów czy warto czy się opłaca.
Ktoś ostatnio wrzucił od mk5 A są one bardzo podobne tylko nie wiem kto...



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1825
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz cze 23, 2019 11:51

Qto pisze:
pt cze 21, 2019 20:26
Co myślicie o dodatkowej chłodnicy oleju do TDI? Leciałem niedawno kilka minut powyżej 240km/h i temperatura oleju skoczyła do 128* :otepienie: Na zewnątrz było ciepło... 20+ ale nie upalnie. Na co dzień jest mi to kompletnie zbędne...ale jak już lecę trasę, to lecę...i nie chciałbym żeby temperatura oleju mnie ograniczała. Olej 5w40 . Myślałem nad 5w50...ale na co dzień zbędna sprawa...a zmieniać tylko na trasę, to też mi się nie chce. Ja robię takie trasy to zwykle wychodzi 4-5kkm w 1-2tyg.

W związku z powyższym...zakończyłem testy z rozmiarami opon...teraz tylko muszę odszukać na starym telefonie fotki z początku testów...zebrać wszystko w całość...później opisać to jakoś
Sam będę dokładał bo mi się olej przegrzewa. Już nawet kupiłem podstawę pod filtr z wyjściem na chłodnicę i wbudowanym termostatem. Chłodnicę też mam, tylko problem ją upchać bo spora wymiarowo, ale coś się pomodzi. Jak nie to jeśli wsadziłeś Fmic ( a pewnie tak) to masz miejsce po tam gdzie kiedyś był IC, mógłbyś tam spokojnie upchać chłodnicę oleju z Fiata Coupe 2,0T ( gabarytowo podobna do seryjnego IC, tylko cieńsza).

Panowie, pytanie z innej beczki. Pojawił mi się problem z tankowaniem samochodu. Nie da się normalnie zatankować bo wybija paliwo przez wlew i się pieni ( wygląda jakby się podczas tankowania nie odpowietrzał bak). Miał już ktoś taki problem ? Dodam że zawór zwrotny z wlewu ( ta kulka na sprężynie) wywalony i problem nadal występuje.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19055
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz cze 23, 2019 22:20

czaszkowałem gdzie to upchać...a na miejsce po bocznym icku nie wpadłem :crazy: Upierałem się żeby gdzieś na środku dać...ale z boku chyba będzie najlepiej. Chłodnicza raczej jakaś "tuningowa". Masz jakieś namiary na taką podstawkę z termostatem?


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości