Podłączałem niedawno, więc może będę w stanie Ci coś pomóc. Pisz PW
Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- krzychu2805
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:31
- Lokalizacja: Rz-ów
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Eee panie, nie wiem jak ty lejesz te 53 litry, ale ja tankując do pełna od prawie zera, ładuję ponad 70 Tak że tego Weź pod uwagę, że tankowanie dosłownie pod korek, wychodzi po za zakres pomiarowy pływaka i to grubo. Ja jak zatankuję mojego gnojozjada do pełna ( ale do pełna, a nie do odbicia) to wskazówka poziomu paliwa zaczyna cokolwiek iść w dół jak zrobię pierwsze 200km i to na bucieQto pisze: ↑pt sty 18, 2019 23:07Jak wiadomo w VAGu...w blokach pomiarowych licznika można podejrzeć ilość paliwa w baku. Czy wie ktoś czy...i jeśli tak, to jak i gdzie w eepromie można zmienić wartości dla danych rezystancji? Licznik 46C. Nie byłby to jakiś wielki problem ale jak mam zatankowane pod korek to pokazuje mi 53l i trochę drażni oko (mam tą wartość wyświetlaną na FISie) kiedy wszystkie źródła mówią o pojemności baku 55l. Niby szczegół...ale nie podoba mi się to
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sebek ja mówię co vag pokazuje...zwykle tankuje jak wskazówka jest w okolicy rezerwy i leje 50-55l...a jak gdzieś jadę to leje pod korek i przy zapalonym zebraku to 60l wchodzi - wiem jak tankować
Chodzi mi o to aby vag pokazał że w baku jest 55l kiedy tego paliwa jest 55-70l...A pokazuje 53 maksymalnie
Chodzi mi o to aby vag pokazał że w baku jest 55l kiedy tego paliwa jest 55-70l...A pokazuje 53 maksymalnie
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Tak myśląc nad tym co piszesz przypomniały mi się moje dywagacje nad tematem. Od długiego czasu zastanawiam się, czy ilość paliwa nie jest przypadkiem liczona (na podstawie poziomu z pływaka + poprawka np. na czas otwarcia wtrysków). Kiedyś tankowałem auto do pierwszego albo drugiego odbicia. Od jakichś 4 lat tankuję zawsze do pełna ( absolutnego pełna). Mam wrażenie, że wskazówka poziomu trochę zgłupiała. Pole rezerwy ( czyli od momentu zaświecenia się kontrolki rezerwy) do zera, bardzo szybko znika ( za szybko w porównaniu do tego, co było kiedyś). Natomiast nie mam praktycznie większej rozbieżności jeśli chodzi o spalanie bo z litrażowania wychodzi mi to co komp pokazuje z odchyłką w okolicy 0,3 litra. Kiedyś rezerwa przy normalnej jeździe wystarczała na 100km, teraz problem jest zrobić 60 bo już leży na "0".Qto pisze: ↑pn sty 21, 2019 21:55Sebek ja mówię co vag pokazuje...zwykle tankuje jak wskazówka jest w okolicy rezerwy i leje 50-55l...a jak gdzieś jadę to leje pod korek i przy zapalonym zebraku to 60l wchodzi - wiem jak tankować
Chodzi mi o to aby vag pokazał że w baku jest 55l kiedy tego paliwa jest 55-70l...A pokazuje 53 maksymalnie
Ale to takie moje podejrzenie, niczym nie potwierdzone.
Swoją drogą, doszedłeś co z tymi oponami z tyłu ? Ja jestem ciekaw jak moje będą wyglądały na wiosnę przy tych przelotach co robię na autostradach gofrem
A no i pompę hamulcową muszę wymienić, bo chyba ma przeciek na tylnej sekcji bo mi buda przestała równo siadać i znów balans przeniósł się na przód samochodu
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie powracam z zapytaniem o xenon boscha w MK4.
wymieniał ktoś silniczki regulacji? albo spotkał się z sytuacją że silniczek się odzywa ale nie reguluje lampy? czy dźwigienka silniczka ciągnąca lustro góra/dół może wyskoczyć?
Nie wiem czy zamawiać nowy silniczek czy tylko docisnąć obecny bo może wyskoczył.
Kurcze coś od niedawna ciągłe kłopoty ze światłami, wiek auta robi swoje.............
wymieniał ktoś silniczki regulacji? albo spotkał się z sytuacją że silniczek się odzywa ale nie reguluje lampy? czy dźwigienka silniczka ciągnąca lustro góra/dół może wyskoczyć?
Nie wiem czy zamawiać nowy silniczek czy tylko docisnąć obecny bo może wyskoczył.
Kurcze coś od niedawna ciągłe kłopoty ze światłami, wiek auta robi swoje.............
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Re: Kącik posiadaczy MK4
oczywiście ze ciągnie, albo ułamane regulacje- młotek do ręki i działaj z rozklejaniem lampdany_47 pisze: ↑pn sty 21, 2019 23:42Panowie powracam z zapytaniem o xenon boscha w MK4.
wymieniał ktoś silniczki regulacji? albo spotkał się z sytuacją że silniczek się odzywa ale nie reguluje lampy? czy dźwigienka silniczka ciągnąca lustro góra/dół może wyskoczyć?
Nie wiem czy zamawiać nowy silniczek czy tylko docisnąć obecny bo może wyskoczył.
Kurcze coś od niedawna ciągłe kłopoty ze światłami, wiek auta robi swoje.............
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Co mnie ku#%# podkusiło... bawiłem się dziś VCDS i przeglądałem co można "popsuć" w sterowniku ABS/ESP... w adaptacjach nic ciekawego nie znalazłem za to w Basic Settings jedna opcja mnie zaciekawiła - "initiation of ESP driving test" - nie wiedziałem co to jest więc kliknąłem. Nic się nie zadziało więc po sprawdzeniu wszystkiego co chciałem wyłączyłem VCDS...a tu kontrolka ABS na szafie Sprawdzam błędy a tam 01486 - System Function Test Activated
Szybko Google, sprawdzam co i jak...wykonuję znalezioną procedurę i kontrolka ABS znika...ale w zamian pojawia się ESP Sprawdzam błędy...i mam błąd 01542 - Yaw Rate Sensor (G202) - Defective
Próbowałem z 10x i za każdym razem ten sam błąd wyskakuje...nigdy wcześniej go nie widziałem. Gdzie ten czujnik jest wiem...i będę kombinował coś na podmianę. Mam natomiast pytanie co ten czujnik robi? ...i czy jakoś można ominąć ten test? - Ross tech twierdzi że nie...ale może po odłączeniu zasilania sterownik zapomni?
Polatałem teraz trochę po mieście i ESP działa jak należy...
Szybko Google, sprawdzam co i jak...wykonuję znalezioną procedurę i kontrolka ABS znika...ale w zamian pojawia się ESP Sprawdzam błędy...i mam błąd 01542 - Yaw Rate Sensor (G202) - Defective
Próbowałem z 10x i za każdym razem ten sam błąd wyskakuje...nigdy wcześniej go nie widziałem. Gdzie ten czujnik jest wiem...i będę kombinował coś na podmianę. Mam natomiast pytanie co ten czujnik robi? ...i czy jakoś można ominąć ten test? - Ross tech twierdzi że nie...ale może po odłączeniu zasilania sterownik zapomni?
Polatałem teraz trochę po mieście i ESP działa jak należy...
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Qto, jeszcze się nie nauczyłeś nie grzebać tam gdzie nie trzeba?
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- QQxQ
- V.A.G Podlasie
- Posty: 1242
- Rejestracja: pn cze 30, 2008 08:45
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Auto: Golf MK4
- Silnik: BUB
Re: Kącik posiadaczy MK4
Mógł się wypiąć z mocowania, może mieć wymielone zębatki, Ja miałem taki że chodził w reku , a pod obciążeniem już stał w miejscu.dany_47 pisze: ↑pn sty 21, 2019 23:42Panowie powracam z zapytaniem o xenon boscha w MK4.
wymieniał ktoś silniczki regulacji? albo spotkał się z sytuacją że silniczek się odzywa ale nie reguluje lampy? czy dźwigienka silniczka ciągnąca lustro góra/dół może wyskoczyć?
Nie wiem czy zamawiać nowy silniczek czy tylko docisnąć obecny bo może wyskoczył.
Kurcze coś od niedawna ciągłe kłopoty ze światłami, wiek auta robi swoje.............
Sprawdź mocowanie najpierw.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Gdyby nie takie podejście do spraw, to dalej byśmy rydwanami jeździli W sumie Qto widzę że mamy podobne podejście do motoryzacji ... "ciekawe co się da jeszcze naje...ć " a potem się człowiek zastanawia czy było warto
Co do sensora, to najprawdopodobniej jest to sensor odchylenia samochodu od trajektorii toru jazdy (mierzy kierunek przyspieszenia). Jest montowany pod kolumną kierowniczą obok modułu komfortu jak mnie pamięć nie myli. Pobaw się z procedurą adaptacji parę razy, bo ja przy grzebaniu w moim aucie też nawaliłem z nim i chyba dopiero po kilku jazdach kalibracyjnych udało się, że przestał wywalać błąd.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
"Sensor odchylenia" to raczej czujnik przyśpieszenia wzdłużnego / poprzecznego od ASR i bocznych poduszek. I jest bodajże pod fotelem kierowcy (?)
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
pod fotelem jest czujnik uderzeń bocznych - dla poduszek w fotelach...są dwa czujniki, po jednym na stronę
Do kolumny kierownicy przykręcane są czujniki:
G200 - czujnik przyspieszeń bocznych
G202 - czujnik obrotu w okół osi
G251 - czujnik przyspieszeń wzdłużnych montowany tylko w czterołapach
W ESP opartym o ABS mark 60 wszystkie są w jednej obudowie...na starszym mark 20 wszystkie są osobno
Wymieniłem dzisiaj ten czujnik...wykonuję procedurę i to samo Czujnik, który miałem jeszcze wczoraj i ten który zamontowałem dzisiaj pochodzą z moich aut i nigdy nie było z nimi żadnych problemów...więc czaszkuję... Zacząłem zastanawiać się co ten test ma tak na prawdę sprawdzić...i zamiast robić test na drodze pojechałem na duży plac gdzie mogłem procedurę wykonać spokojniej...i obydwie kontrolki zgasły Kuwra jedno głupie kliknięcie w VCDS a tyle nerwów
Wymieniłem pompę ABS ze sterownikiem, pompę hamulcową z serwem, przewody hamulcowe (bo nie pasowały pod pompę), całą instalację ABS/ESP, czujniki o których mowa wyżej...wszystko po to aby zamienić ABS mark 20 na nowszy mark 60 - czy było warto? Ni uja...ale zrobiłem sam, wiem, że można. Generalnie całą instalację w aucie mam przerobioną na poliftową...poza jednym czujnikiem Climatroncia. Czujnik mam, wiązkę i sterownik też...nie wiem tylko dlaczego tego nie zamontowałem jak miałem nagrzewnicę na zewnątrz Po co to wszystko robię? - ...niektóre rzeczy się przydają...większość z ciekawości...a wszystkie aby udowodnić sobie że się da
Do kolumny kierownicy przykręcane są czujniki:
G200 - czujnik przyspieszeń bocznych
G202 - czujnik obrotu w okół osi
G251 - czujnik przyspieszeń wzdłużnych montowany tylko w czterołapach
W ESP opartym o ABS mark 60 wszystkie są w jednej obudowie...na starszym mark 20 wszystkie są osobno
Wymieniłem dzisiaj ten czujnik...wykonuję procedurę i to samo Czujnik, który miałem jeszcze wczoraj i ten który zamontowałem dzisiaj pochodzą z moich aut i nigdy nie było z nimi żadnych problemów...więc czaszkuję... Zacząłem zastanawiać się co ten test ma tak na prawdę sprawdzić...i zamiast robić test na drodze pojechałem na duży plac gdzie mogłem procedurę wykonać spokojniej...i obydwie kontrolki zgasły Kuwra jedno głupie kliknięcie w VCDS a tyle nerwów
Gdyby każdy bał się kombinować, to jedynym modem w aucie byłyby dywaniki z Tescosebekgolf pisze: ↑pt sty 25, 2019 20:59dany_47 pisze: ↑wczoraj, o 23:26
Qto, jeszcze się nie nauczyłeś nie grzebać tam gdzie nie trzeba?
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Gdyby nie takie podejście do spraw, to dalej byśmy rydwanami jeździli W sumie Qto widzę że mamy podobne podejście do motoryzacji ... "ciekawe co się da jeszcze naje...ć " a potem się człowiek zastanawia czy było warto
Wymieniłem pompę ABS ze sterownikiem, pompę hamulcową z serwem, przewody hamulcowe (bo nie pasowały pod pompę), całą instalację ABS/ESP, czujniki o których mowa wyżej...wszystko po to aby zamienić ABS mark 20 na nowszy mark 60 - czy było warto? Ni uja...ale zrobiłem sam, wiem, że można. Generalnie całą instalację w aucie mam przerobioną na poliftową...poza jednym czujnikiem Climatroncia. Czujnik mam, wiązkę i sterownik też...nie wiem tylko dlaczego tego nie zamontowałem jak miałem nagrzewnicę na zewnątrz Po co to wszystko robię? - ...niektóre rzeczy się przydają...większość z ciekawości...a wszystkie aby udowodnić sobie że się da
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Dobra modyfikatorzy, pytanie mam. Co prawda dotyczy mk2, ale w budzie mk2 jest mk4.
Co oprócz manetki potrzebuję by odpalić tempomat?
Mechanicznych zmian chyba nie potrzeba, tylko same kabelki, tak? Komfort potrzebny?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sam tempomat jest komfortowym rozwiązaniem...więc moduł komfortu nie jest potrzebny. Zadzwoń to Ci wytłumaczę co i jak...mi że nawet mam gdzieś graty leżeć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość