Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt paź 26, 2018 12:26

Hej, zakupiłem tylne boczki w skórze i są w nich już zamontowane małe głośniki. Czy mogę wpiąć się kablem z tego małego głośnika np. do dużego z przodu czy trzeba inaczej to rozwiązać, żeby grały te małe tylne głośniki?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt paź 26, 2018 12:34

Jak podepniesz się pod przód zmieni się impedancja i albo to zagra albo nie.
Cos tam wiadomo będzie grać ale nie jest to zalecane bo przy pełnym "bucie" spalisz albo radio albo głośniki.
Najlepiej podpiąć się oddzielnie pod radio, pod wyjścia dla kanałów tylnych.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7284
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » pt paź 26, 2018 19:22

macie może namiar na takie folie na próg..? getem nie ma, classic parts nie ma, ASO nie ma.. co prawda ASO Skody ale pewnie miałby możliwość zamówić..
Obrazek Obrazek


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1930
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt paź 26, 2018 19:37

kewinpol pisze:
czw paź 25, 2018 21:37
sebekgolf pisze:
czw paź 25, 2018 21:03
To powinien być ten. Zdejmij wtyczkę, zewrzyj styki w niej (tylko stacyjkę przekręć w 1 pozycję) i zobaczysz czy się wsteczne oświecą.
Tak właśnie mam zamiar zrobić, ale to już jutro. A nie powinienem mieć włączony zapłon? A co powiesz o tym białym plastikowym elemencie, na Facebooku proponują mi wyczyszczenie z rdzy okolicy tego ślizgu i nasmarowanie go.Obrazek
to białe to ślizg od wybieraka. ogólnie element wymienny. ale jak posmarujesz nic nie zaszkodzi. czyszczenie wokół nic nie da po za efektem wizualnym. tam gdzie ślizga i tak rdzy nie ma ;)

co do wstecznego to jak pisałem, stacyjka w 1 pozycji (czyli zapłon), inaczej nie ma napięcia podanego ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob paź 27, 2018 00:46

dany_47 pisze:
pt paź 26, 2018 12:34
Jak podepniesz się pod przód zmieni się impedancja i albo to zagra albo nie.
Cos tam wiadomo będzie grać ale nie jest to zalecane bo przy pełnym "bucie" spalisz albo radio albo głośniki.
Najlepiej podpiąć się oddzielnie pod radio, pod wyjścia dla kanałów tylnych.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Warto na tył ładować duże głośniki w wersji 3D, bo te skórzane boczki mają normalną maskownicę nie zaślepkę, nawet takie seryjne czy szkoda czasu? Kojarzy ktoś czy przewody do tylnych głośników w wersji 3D są poprowadzone czy nie ma ich wcale?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » sob paź 27, 2018 07:09

kewinpol pisze:
dany_47 pisze:
pt paź 26, 2018 12:34
Jak podepniesz się pod przód zmieni się impedancja i albo to zagra albo nie.
Cos tam wiadomo będzie grać ale nie jest to zalecane bo przy pełnym "bucie" spalisz albo radio albo głośniki.
Najlepiej podpiąć się oddzielnie pod radio, pod wyjścia dla kanałów tylnych.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Warto na tył ładować duże głośniki w wersji 3D, bo te skórzane boczki mają normalną maskownicę nie zaślepkę, nawet takie seryjne czy szkoda czasu? Kojarzy ktoś czy przewody do tylnych głośników w wersji 3D są poprowadzone czy nie ma ich wcale?
A będziesz jeździł z tyłu? Jeśli nie to szkoda pieniędzy i czasu.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8309
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: wesol » sob paź 27, 2018 10:47

Impedancja będzie niska. Będą zniekształcenia i spali końcówkę mocy.


Touran bls+ oraz Touran cayc+

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob paź 27, 2018 11:37

dany_47 pisze:
sob paź 27, 2018 07:09
kewinpol pisze:
dany_47 pisze:
pt paź 26, 2018 12:34
Jak podepniesz się pod przód zmieni się impedancja i albo to zagra albo nie.
Cos tam wiadomo będzie grać ale nie jest to zalecane bo przy pełnym "bucie" spalisz albo radio albo głośniki.
Najlepiej podpiąć się oddzielnie pod radio, pod wyjścia dla kanałów tylnych.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Warto na tył ładować duże głośniki w wersji 3D, bo te skórzane boczki mają normalną maskownicę nie zaślepkę, nawet takie seryjne czy szkoda czasu? Kojarzy ktoś czy przewody do tylnych głośników w wersji 3D są poprowadzone czy nie ma ich wcale?
A będziesz jeździł z tyłu? Jeśli nie to szkoda pieniędzy i czasu.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Czasem ktoś jeździ z tyłu. Dobra to podłączę tylko ten mały głośnik, bo jest on zamontowany w boczku, tylko pytanie czy gdzieś idzie wiązka do tylnych głośników i np. kończy się przy słupku B czy nie ma jej wcale?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19227
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob paź 27, 2018 12:54

kris0 te przeguby wymieniałeś po wystąpieniu usterki czy przed?
Moim swapem zrobiłem 20kkm po czym przełożyłem półosie do mojego auta i na pierwszym zakręcie słyszałem klikanie - przegub do wymiany. Ze dwa miechy temu podnosiłem auto o 1cm i zaraz po tym zabiegu na pierwszym zakręcie słyszałem klikanie - ten sam przegub do wymiany. Przy większych prędkościach było bicie na kierownicy.
wesol pisze:
sob paź 27, 2018 10:47
Impedancja będzie niska. Będą zniekształcenia i spali końcówkę mocy.
po czym głośnik wybuchnie a powietrze będzie skażone
przez 10 lat w busie miałem zmostkowane tak głośniki i podłączone pod przednie kanały radia...i kompletnie nic się nie działo.
U mnie w Golfie miałem tak podłączone 4 woofery...i też nic się nie spaliło...i nic by się nie spaliło. Odłączyłem bo wzmacniacz nie był stabilny przy tak niskiej impedancji i siał mi zakłócenia na instalację auta. Nie wiem też o jakich zniekształceniach mówisz...jak rozkręcisz volume na całą *#cenzura#* to wiadomo...ale przy niższej impedancji masz większą moc i inaczej się człowiek obchodzi z radiem. Jeśli się boisz o niską impedancję to zawsze można głośniki podłączyć szeregowo - tak też miałem podłączone cztery woofery.
Jednak czy szeregowo czy równolegle...to zupełnie bez sensu przy normalnych instalacjach...zwłaszcza kiedy można bez problemu podłączyć tak jak powinno być - czyli tylne głośniki pod tylne kanały radia.
Zasadność montowania głośników z tyłu wg uznania - do normalnych instalacji i normalnego słuchania jak najbardziej...ale jeśli ktoś lubi się cieszyć słuchaniem muzyki to już nie bardzo. Ja np głośniki z tyłu mam (i to nie tanie) ale na co dzień są odłączone...jak lecę w trasę 1500km i ktoś siedzi z tyłu to podłączam jeden kabelek na stronę i głośniki grają :bigok:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8309
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: wesol » sob paź 27, 2018 17:18

A ja spaliłem kilka końcówek w życiu. Tranzystorów mocy kilka w życiu wymieniłem nie tylko w swoich sprzętach. Raz nawet wymieniałem w soniaczu scalak bo on odpowiadał za podniesienie napięcia oraz wzmacniał sygnał. Zawsze można założyć głośnik by miał wyższa impedancję lub dwa takie same głośniki ale szeregowo to będzie np 4+4 czyli 8 ohm. Ale równolegle to 4 i 4 spowoduje obciążenie 2 ohmow. Niewiele sprzętów na takim prawie zwarciu stabilnie pracuje.
Oczewiscie niektóre sprzety że tak powiem bywają dość odporne na takie zwarcia. Ale sporo jednak sprzętów może tego nie przeżyć.


Touran bls+ oraz Touran cayc+

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz paź 28, 2018 16:11

Hej, wczoraj coś mnie wzięło na oglądnięcie zacisków z przodu i zauważyłem, że uszczelka po lewej stronie jest zniszczona. Widać ją na foto. Postanowiłem kupić zestaw naprawczy na przednie zaciski i czy jest jakieś rozróżnienie na lepszej firmy i gorszej takich zestawów?

Obrazek



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz paź 28, 2018 16:38

W ASO po VIN polecam dobrać zestaw naprawczy. Wiem po sobie, że zaciski między sobą mogą się różnić nieznacznie tloczkami czy gumkami. A po co się denerwować i odmieniac 5 razy części.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » ndz paź 28, 2018 20:21

Autofren i będzie dobrze. Zresztą tych zestawów naprawczych raczej nie sprzedają badziewnych. Tylko, że do wymiany tej gumki musisz chyba tłoczek wyjąć, potem odpowietrzyć itd. Ale przy takim czymś i tak by wypadało tłoczek oczyścić. O ile on w ogóle chodzi jeszcze...



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1930
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz paź 28, 2018 22:02

Ja tam zaciski z RS-ki na Autofrenie robiłem bodaj ze 2 lata do tyłu i póki co odpukać nic się nie dzieje.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości