Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
vag vommanderem
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19249
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jak masz zwykłego KKL na USB to vag eeprom programmer 1.19
Miałem w przyszły weekend wrócić do normalnych łączników stabi...ale że będę podróżował z kompletem ludzi to i tak muszę podnieść zawieszenie - także zostają łączniki z 4m a później może zacznę kombinować z oponami
edit:
miałem dziś w pracy chwilę czasu to podniosłem zawieszenie z przodu o 10 zwojów (zawsze się staram jakoś na okrągło żeby później łatwo wrócić do poprzedniego ustawienia)...i w końcu w aucie błoga cisza. Przed chwilą się przejechałem i jak dziecko...wjeżdżałem w każdą dziurę
Komfort zwiększył się strasznie w porównaniu do seryjnych łączników...wcześniej nie miałem jak na spokojnie sprawdzić bo przez dobijanie musiałem patrzeć czy jakiś liść nie leży na drodze.
Polecam taką zmianę...jednak chyba trzeba odpuścić spasy w tym przypadku. Ja będę zmieniał opony z przodu z 205/40/18 na 215/40/18 i wtedy będę patrzył co da się zrobić z zawieszeniem aby wyglądało i jednocześnie nie opona nie waliła o plastikowe nadkole...niby większą oponą bardziej wypcham dziurę i zawias może być wyżej ale też opona będzie bliżej nadkola
Czas pokaże.
w weekend wymiana przegubu i jak nie będzie padać to spróbuję powalczyć z wymianą koła zamachowego...
Miałem w przyszły weekend wrócić do normalnych łączników stabi...ale że będę podróżował z kompletem ludzi to i tak muszę podnieść zawieszenie - także zostają łączniki z 4m a później może zacznę kombinować z oponami
edit:
miałem dziś w pracy chwilę czasu to podniosłem zawieszenie z przodu o 10 zwojów (zawsze się staram jakoś na okrągło żeby później łatwo wrócić do poprzedniego ustawienia)...i w końcu w aucie błoga cisza. Przed chwilą się przejechałem i jak dziecko...wjeżdżałem w każdą dziurę

Polecam taką zmianę...jednak chyba trzeba odpuścić spasy w tym przypadku. Ja będę zmieniał opony z przodu z 205/40/18 na 215/40/18 i wtedy będę patrzył co da się zrobić z zawieszeniem aby wyglądało i jednocześnie nie opona nie waliła o plastikowe nadkole...niby większą oponą bardziej wypcham dziurę i zawias może być wyżej ale też opona będzie bliżej nadkola

w weekend wymiana przegubu i jak nie będzie padać to spróbuję powalczyć z wymianą koła zamachowego...
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jakiej firmy regulator napięcia polecacie? Coś oprócz Boscha jest warte uwagi?
ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm 

-
- Forum Master
- Posty: 1008
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
A beru robi? Też mają dobry stuff
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

R32 TURBO in progress

R32 TURBO in progress
- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Qto, jeszcze odnośnie Twojego problemu ze stabem i zawieszeniem. Ja mam to u siebie rozwiązane tak przy wahaczu S3:
Uploaded with fotem.pl
Jeżdżę już tak ze 3 lata minimum. Łączniki wytrzymują te co widzisz ( jeden był wymieniany bo ucho w nim strzeliło). Przyjrzyj się jaka jest różnica kąta odchylenia stabilizatora w porównaniu do tego co jest u Ciebie na długich łącznikach. Fakt faktem, u mnie gleby nie ma jako takiej (choć zawieszenie jest niższe niż seria bo mój to GT i po założeniu gwintu zawieszenie zostało ustawione na fabryczną wysokość).

Jeżdżę już tak ze 3 lata minimum. Łączniki wytrzymują te co widzisz ( jeden był wymieniany bo ucho w nim strzeliło). Przyjrzyj się jaka jest różnica kąta odchylenia stabilizatora w porównaniu do tego co jest u Ciebie na długich łącznikach. Fakt faktem, u mnie gleby nie ma jako takiej (choć zawieszenie jest niższe niż seria bo mój to GT i po założeniu gwintu zawieszenie zostało ustawione na fabryczną wysokość).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19249
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sebek...ale Ty masz inny stabilizator niż u mnie. Ja mam cały stabi z S3 bo przy glebie nie da się inaczej
-
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
- Lokalizacja: Bytów
- Auto: Golf mk4
- Silnik: ALH
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ma ktoś numer oem uchwytu pieca webasto dla golfa 4? Z tego co wiem czwórki doposażane były w ogrzewanie postojowe po zakupie...
- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Wiem, ale chodzi mi wysokość mocowania stabilizatora fabrycznego do wahacza S3 (przy seryjnym będzie w zasadzie ta sama wysokość bo punkt mocowania prawie w tym samym miejscu na wahaczu wychodzi). Sprawdź sobie to co ostatnio pisałem. Chodzi mi o pozycję mocowania na stabilizatorze jakbyś był na fabrycznej wysokości i zmierz sobie jak masz na glebie. Będziesz wiedział o ile łącznik powinien być krótszy. Wydaje mi się, że to powinno rozwiązać twój ostatni problem z tą ocierającą śrubą. Problem wg mnie bierze się z tego, że bez względu na to czy kładziesz auto na glebie, czy nie, mocowanie na amorku masz w tym samym miejscu, jednak buda przesuwa się góra-dół względem tego mocowania przez co śruba stabilizatora znajduje się dużo wyżej względem karoserii w pozycji wyjściowej jak jesteś na glebie. Już nie mówiąc o tym, że na starcie masz stabilizator w pozycji, jakby przód nurkował przy hamowaniu a to dopiero w twoim przypadku pozycja wyjściowa.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19249
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Poogarniam ważniejsze tematy i będę się bawił. Jutro zrzucam przednie zawieszenie, skrzynię, wymieniam płyn chłodniczy...i kilka innych drobnostek. Generalnie weekend pełen wrażeń na osiedlu 
Regulacja na fasolkach przy sworzniu wahacza powinna być max wepchnięta w stronę auta żeby nie cięło opony od środka kiedy auto jest na glebie? Już mam mętlik w głowie...ktoś mi nagadał że max wyciągnięte...ale logika mi podpowiada że do środka skoro środek na glebie tnie. Tzn terotycznie tnie...z pomiaru geometrii wychodzi że przy glebie negatyw się zwiększa

Regulacja na fasolkach przy sworzniu wahacza powinna być max wepchnięta w stronę auta żeby nie cięło opony od środka kiedy auto jest na glebie? Już mam mętlik w głowie...ktoś mi nagadał że max wyciągnięte...ale logika mi podpowiada że do środka skoro środek na glebie tnie. Tzn terotycznie tnie...z pomiaru geometrii wychodzi że przy glebie negatyw się zwiększa
-
- Forum Master
- Posty: 1385
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Kącik posiadaczy MK4
Qto pisze: ↑pt paź 19, 2018 22:55
Regulacja na fasolkach przy sworzniu wahacza powinna być max wepchnięta w stronę auta żeby nie cięło opony od środka kiedy auto jest na glebie? Już mam mętlik w głowie...ktoś mi nagadał że max wyciągnięte...ale logika mi podpowiada że do środka skoro środek na glebie tnie.
Dobrze,że Wesoł nie zagląda do tego tematu,bo na siłę by wmawiał,że tam nie ma fasolek i żadnej regulacji

- Qto
- _
- Posty: 19249
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
nie widziałem tego tematu...ale w wielu już opadały mi ręce przy wymianie argumentów z tym człowiekiem. Jak zwykle przywołuje rozwiązania z innych aut, które są zupełnie inne niż w omawianym problemie
Jeśli trzy fasolki są równo dopchnięte do osi auta lub na zewnątrz, to później łatwo złożyć to tak samo...ale jeśli wszystkie fasolki są gdzieś po środku otworu, to na pewno nie ustawi się tak samo. Swoją drogą ciekawe, że żadna serwisówka nie mówi o regulacji na sworzniu...
Czyli pchać na fasolkach do osi auta?

Jeśli trzy fasolki są równo dopchnięte do osi auta lub na zewnątrz, to później łatwo złożyć to tak samo...ale jeśli wszystkie fasolki są gdzieś po środku otworu, to na pewno nie ustawi się tak samo. Swoją drogą ciekawe, że żadna serwisówka nie mówi o regulacji na sworzniu...
Czyli pchać na fasolkach do osi auta?
- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Im bliżej środka auta, tym przenie koła stoją bardziej równolegle. Przednie opony to najbardziej tnie na ostrych zakrętach. I im szersza opona, tym bardziej efekt jest widoczny.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt paź 23, 2018 13:38
Re: Kącik posiadaczy MK4
Siema wariaty
Żyje tutaj ktoś jeszcze?
Wiecie może jak wyłączyć sygnał dźwiękowy otwierania/zamykania samochodu centralnym? Mk4 oczywiście



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość