Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

myszazro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: myszazro » wt paź 02, 2018 21:00

FAE - 75039
Podobno dobry zamiennik sondy



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Progresywny » czw paź 04, 2018 00:21

Pany nie chce ktoś fajnych lampek na dupcie?
Oddam za 100pln bo mi zajmują miejsce w garazu/ stan bdb-
Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19228
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob paź 06, 2018 19:34

Qto pisze:
ndz wrz 30, 2018 21:06
Po wymianie łączników nie ma problemu z czujnikiem samopoziomowania - wcześniej jego dźwignia haczyła o łącznik :okej:
a więc tak...zmieniłem łączniki standardowe na te z 4motion. Skończył się problem z czujnikiem samopoziomowania ale coś ewidentnie zaczęło stukać ale tylko z lewej strony. Dzisiaj zrzuciłem koło aby obadać co jest...i widzę że podłużnica jest obtarta nad drążkiem kierowniczym ale przecież niemożliwe aby ten dotykał półosi. Druga rzecz jaką zauważyłem to obtarte nadkole - wcześniej na pewno nic nie tarło...możliwe że na dziurach koło dobija do nadkola i słychać stuknięcie.
Pytanie co mogło się zmienić po zmianie łączników stabilizatora, że tak się dzieje? :crazy:
Niżej foto nadkola...niestety robione już po opuszczeniu auta...i druga fotka śruby trzymającej łącznik (ten co miałem wcześniej - ośkowy) do stabilizatora - tak się wytarła spotykając się z dźwignią czujnika samopoziomowania :grrr: ...ale ten problem nie istnieje po wymianie łącznika. Pytanie dlaczego dobija tak nisko...gwintu nie ruszałem.

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob paź 06, 2018 20:18

A łączniki mają tą samą długość ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19228
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob paź 06, 2018 22:26

w sensie lewy i prawy czy stare i nowe?
Lewy i prawy...nie mierzyłem ale na pewno obydwa są inne - nie pasują zamiennie albo trzeba by kombinować z kierunkami zamocowania...Lemforder jakby co.
Stare i nowe są zupełnie inne - stare były mocowane do wahacze, nowe do amortyzatora.
Teraz patrząc na zdjęcie...olśniło mnie, że punkty podparcia są inne i może to inaczej pracować... Kuźwa czy tylko ja mam takie problemy? :panna: Na łącznikach z ośki było stukanie śruby łącznika o ramię czujnika samopoziomowania - i pewnie nikt inny nie ma ośki z ksenonem na glebie? ...na łącznikach z 4motion znowu dziwne akcje - może czterołapa na glebie też nikt nie ma? :banghead:

ObrazekObrazek



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » sob paź 06, 2018 22:48

Mam 4motion 4cm ponizony ale ni huy nie wiem o czym mówisz :D

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz paź 07, 2018 09:33

Qto pisze:
sob paź 06, 2018 22:26
w sensie lewy i prawy czy stare i nowe?
Lewy i prawy...nie mierzyłem ale na pewno obydwa są inne - nie pasują zamiennie albo trzeba by kombinować z kierunkami zamocowania...Lemforder jakby co.
Stare i nowe są zupełnie inne - stare były mocowane do wahacze, nowe do amortyzatora.
Teraz patrząc na zdjęcie...olśniło mnie, że punkty podparcia są inne i może to inaczej pracować... Kuźwa czy tylko ja mam takie problemy? :panna: Na łącznikach z ośki było stukanie śruby łącznika o ramię czujnika samopoziomowania - i pewnie nikt inny nie ma ośki z ksenonem na glebie? ...na łącznikach z 4motion znowu dziwne akcje - może czterołapa na glebie też nikt nie ma? :banghead:

ObrazekObrazek
Widzę sam sobie postawiłeś tezę którą chciałem wyprowadzić o różną długość łączników :bigok:

Po prostu na starych łącznikach wszystko było w innej pozycji. Najprawdopodobniej teraz to się inaczej układa jak zawieszenie pracuje, dlatego masz takie problemy. Wg mnie powinieneś poszukać albo zrobić krótsze łączniki. Tak na chłopski rozum. Jak auto idzie na glebę, to stabilizator i łączniki przesuwają się w górę (względem budy). Możesz posadzić auto na fabrycznej wysokości, zmierzyć ile jest od górnej główki łącznika do do jakiegoś punktu na karoserii ( np ta śruba o którą ociera ci śruba mocująca), a potem posadź na glebie i zmierz. Będziesz miał różnicę jaka jest do "stracenia" aby wyjść w fabrycznej pozycji.

Wahacze byś sobie zmienił na S-kowe :jezor: Lepiej się auto prowadzi ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19228
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz paź 07, 2018 21:45

Wahacze z eSki wpadną...tylko nie kojarzę jak tam wygląda temat mocowania czujnika samopoziomowania...bo normalnie jest na tej samej śrubie co łącznik stabilizatora siedzi na wahaczu.
Z powyższych wniosków wychodzi że bez stabilizatora zawieszenia powinno latać jak szmata...a z tego co wiem niektórzy jeżdżą bez :blush:

Dziś wymieniłem pasy bezpieczeństwa z tyłu - i faktycznie te z Bory są inne jak z HB 5D...zmieniłem też G40 i profilaktycznie G28.
Za tydzień ogarniam wymianę skrzynki z bezpiecznikami na aku bo moja oryginalna (przedliftowa) się przytopiła - od 10 lat czytam, że te skrzyneczki są nierozbieralne i sam powielam to info...a dziś dwie poliftowe rozebrałem na części pierwsze...zobaczymy jak będzie z przedliftową.
Za dwa tygodnie zmieniam przeguby (już szlag mnie trafia przez jeżdżenie na glebie :panna: ) i płyn chłodniczy...no i wrócę do fabrycznych łączników stabi bo przez kolejny tydzień będę sporo jeździł i nie może mi tak napierdzielać :grrr: a później...kupię pirometr i zaczynam walczyć z tematem opon z tyłu (mam kilka par w różnych rozmiarach do testów)...wtedy też będę kombinował z wysokością zawieszenia i łącznikami :panna:



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz paź 07, 2018 22:13

Panowie czy ktoś z Wwa zakodowal by mi zasięg xenonow? Byłem w ASO VW to zapłaciłem 180PLN za to że przez półtorej godziny "próbowali to zrobić ale auto jest zbyt mocno zmodyfikowane żeby mogli to ogarnąć"
Sam używam teraz Mac Booka i żaden interfejs mi nie działa a xenony mi się nie poziomują...

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz paź 07, 2018 22:14

Hej, jestem świeżo po wymianie kompletnego sprzęgła (valeo) wszystko jest ok, ale pedał sprzęgła pracuje bardzo luźno trzeba użyć bardzo niewiele siły, żeby go wcisnąć do końca. Na starym sprzęgle, pedał działał zupełnie inaczej ciężej. Czy sprzęgło się ułoży i pedał będzie działać ciężej?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz paź 07, 2018 22:15

Ludzie się dwoją i troją żeby lekko chodził a Ty narzekasz :D

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz paź 07, 2018 22:30

dany_47 pisze:
ndz paź 07, 2018 22:15
Ludzie się dwoją i troją żeby lekko chodził a Ty narzekasz :D

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Jeździłem na starym sprzęgle ponad rok i przyzwyczaiłem się do niego. Teraz stare zaczęło się ślizgać, więc musiałem je wymienić. Jak wsiadłem do auta i chciałem je odpalić to się zdziwiłem, że sprzęgło działa bez oporu :D Teraz nie wiem czy sprzęgło musi się jeszcze ułożyć, jeśli coś takiego w ogóle występuje czy muszę się przyzwyczaić?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz paź 07, 2018 23:08

Przyzwyczaj się bo teraz chodzi dopiero dobrze Obrazek

A jak nie to zakładaj mega wzmocniony docisk to będziesz dwoma nogami musiał dusić :D

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn paź 08, 2018 10:53

dany_47 pisze:
ndz paź 07, 2018 23:08
Przyzwyczaj się bo teraz chodzi dopiero dobrze Obrazek

A jak nie to zakładaj mega wzmocniony docisk to będziesz dwoma nogami musiał dusić :D

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Jest możliwość, że przy wymianie sprzęgła zapowietrzył się układ i dlatego sprzęgło działa bardzo miękko?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości