Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Re: Kącik posiadaczy MK4
W wersji "na wtyczki", pomarańczowy kabelek to sygnał włączonych świateł mijania - należy go podpiąć pod pin 7 (lub 4... nie pamiętam dokładnie już) wyłącznika świateł. No ogólnie tam gdzie pojawi się napięcie po włączeniu świateł mijania. Można też zostawić go luźno.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Robiłem VSDS Lite i żadnych błędów nie znalazł. Dzisiaj oddałem auto na wymianę amortyzatorów i poprosiłem mechanika, żeby zobaczył czemu auto ciężko odpala jak dłużej postoi.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Najprawdopodobniej cofa ci się paliwo i na rozruchu musi wpierw "wypluć" powietrze. Sprawdź też stan aku czy przypadkiem sie nie kończy bo wtedy wolniej kręci silnik na rozruchu i tak samo sprawdź obroty silnika na rozruchu. Może rozrusznik wymagać regeneracji/czyszczenia/smarowania.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Aku raczej odpada, bo ma gdzieś półtorej roku. Rozrusznik też niedawno był regenerowany, bo miałem zgrzyt podczas odpalania na zimnym, ale zgrzyt pojawił się znowu po paru miesiącach i został oddany na gwarancję. Wymienili tulejkę i mechanik stwierdził, że rozrusznik i miejsce koło niego, było uwalone z opiłków sprzęgła. Jest to możliwe, że sprzęgło które się ślizga i jego opiłki znowu zabrudziły rozrusznik i przez to gorzej odpala na zimnym? Jak najlepiej sprawdzić czy pompa paliwa się zapowietrza?sebekgolf pisze: ↑pn wrz 24, 2018 20:16Najprawdopodobniej cofa ci się paliwo i na rozruchu musi wpierw "wypluć" powietrze. Sprawdź też stan aku czy przypadkiem sie nie kończy bo wtedy wolniej kręci silnik na rozruchu i tak samo sprawdź obroty silnika na rozruchu. Może rozrusznik wymagać regeneracji/czyszczenia/smarowania.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Nie zapowietrza się sama pompa tylko układ od strony wtryskow. Z listwy paliwo schodzi w stronę zbiornika.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ze sprzęgła to raczej pył niż opiłki. Żeby były opiłki to by metalowe coś musiało drzeć, a to nawet ciężko uzyskać jakby nity z tarczy sprzęgłowej brały już docisk i zamach. Prędzej skłaniałbym się ku wersji, że masz zjedzone zęby na zamachu i rozrusznik zaskakując je dalej masakruje a przy okazji uszkadza się dużo szybciej bendix. Sprawdzałeś stan koła zamachowego po demontażu rozrusznika ? Do tego regeneracja rozrusznika to nie tylko wymiana bendixa, wymiana tulejek, szczotek i smarowanie. To też sprawdzenie stanu zwory zasilającej część główną rozrusznika, która to zwora znajduje się w obudowie elektromagnesu. Nie masz problemów, że czasem przekręcasz kluczyk i rozrusznik tylko cyknie ale silnika nie zakręci ?
Co do zapowietrzania to tak jak napisał dany_47.
Co do zapowietrzania to tak jak napisał dany_47.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
A jak upewnić się czy paliwo cofa się do zbiornika w układzie? Może i mechanik mówił o pyle, nie opiłkach, albo go źle zrozumiałem. Co do regeneracji rozrusznika, bo było to robione w zakładzie, który się w tym specjalizuje, więc w teorii powinni to zrobić dobrze. Nie mam takich problemów, że rozrusznik tylko cyknie ale nie zakręci silnikiem. Jak w najbliższym czasie będę odpalał auto to nagram filmik.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jedynie co teraz kojarzę, to po przekręceniu na zapłon słychać przez jakiś czas taki pisk pod maską, ale to chyba nie jest pompa paliwa?sebekgolf pisze: ↑śr wrz 26, 2018 09:00Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Pompa paliwa jest w zbiorniku.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Dźwignij fotel nad klapą pompy paliwa z tyłu, usiądź w aucie z tyłu i się zmaknij w środku. Niech ktoś inny otworzy drzwi ta ty słuchaj czy jest buczenie w baku przez chwilę czy nie. Ogólnie jest to słyszalne nawet jak stoisz obok samochodu ale jak nigdy na to uwagi nie zwracałeś, to tak będzie pewniej że słyszysz to co trzeba. Jeśli nie będzie buczenia, to możliwe że nie działa prestart pompy przed rozruchem, czyli nie dobija ciśnienia na listwę. Wtedy po długim postoju mogą być problemy takie jak opisujesz.kewinpol pisze: ↑śr wrz 26, 2018 11:29Jedynie co teraz kojarzę, to po przekręceniu na zapłon słychać przez jakiś czas taki pisk pod maską, ale to chyba nie jest pompa paliwa?sebekgolf pisze: ↑śr wrz 26, 2018 09:00Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
U mnie po zapłonie dopiero się pompa budzi. Więc sprawdź po zapłonie również
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Chyba tylko w pierwszych mk4 pompa nie załącza się przy otwarciu drzwi kierowcy. Mowa o benzynach...bo w tdi z pompą w baku chyba nawet w najnowszych się nie załącza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości