Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » czw cze 29, 2017 07:27

U mnie nie ma tego efektu albo jest na tyle nieduży, że nie zauważyłem. Za to jak miałem dokładany jakiś uniwersalny termometr w poprzednim samochodzie to była masakra jak się zatrzymałem - dobrze pokazywał tylko w czasie jazdy :)



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: liteon0 » czw cze 29, 2017 12:01

No to chyba będę musiał wymienić ten czujnik...


ALH + 205 + chip

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » czw cze 29, 2017 18:05

Mam pewien problem z materiałem drzwi, jak widać na zdjęciu zaczął się odklejać. Dziwne bo nigdy nie prałem, przemoczone nie było i tak samo z siebie "odeszło". Myślicie że będzie odklejało się dalej? Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw cze 29, 2017 18:11

Będzie



lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » czw cze 29, 2017 18:18

Czyli pozostaje wymiana materiału lub boczków bo jakoś zahamować odklejanie się nie da?



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » czw cze 29, 2017 18:33

No chyba nie bardzo jest jak to zatrzymać.. można rozciąć i podkleić żeby dalej nie szło, ale to będzie widoczne. Znalezienie innych boczków z materiałem który się nie odkleja też proste nie będzie, kiedyś to przerabiałem.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

mass143
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pn kwie 01, 2013 01:44
Lokalizacja: Sandomierz

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mass143 » czw cze 29, 2017 19:19

W wiekszosci to sie odkleja.. a jak ktos to nieudolnie upierze to juz w ogole :D



Awatar użytkownika
Robson91
VW Baron
VW Baron
Posty: 3352
Rejestracja: pn cze 11, 2012 11:51
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Robson91 » czw cze 29, 2017 19:45

Nie musi być prane żeby odlazło, wystarczy sama wilgoć obecna w aucie i będzie leciec w końcu czwórki mają juz kilkanaście lat, jedyne wyjscie to rozebrać boczki i oklejka nowym materiałem

Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=533635" onclick="window.open(this.href);return false; powoli do przodu...

Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw cze 29, 2017 21:00

Ja ostatnio oglądałem (szukałem jakiegoś dupowozu) kilkadziesiąt Passatów B5FL w skórach...w każdym jednym boczki odklejone :panna: ...nie powiedziałbym że to wina wieku auta tylko że coś im nie pykło. Nie pamiętam już jak się miały fabryczne boczki u mnie w mk4...ale obecne skóry trzymają się ładnie, w obecnym dupowozie (Bora) tak samo. Jednak B5 na skórach nie widziałem żeby boczki się trzymały :panna: ...poza tymi które już były robione



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » czw cze 29, 2017 21:19

Garrison pisze:W sumie czujnik temperatury jest w lewej kartce zderzaka, więc nie zdziwiłbym się, gdyby pędzące powietrze obniżało temperaturę.
Nie zaniża tylko pokazuje rzeczywistą... Musisz mieć przebieg powietrza wokół czujnika, żeby mieć rzeczywistą temperaturę. Fizyka stoi na straży tego żeby temperatura czujnika nie spadła poniżej temperatury otaczającego powietrza :bajer:

Drugą sprawą jest kalibracja czujnika - fabryczne na FISie mają 1,5 - 2 stopni rozbieżności - montowałem dodatkowy opornik...



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » czw cze 29, 2017 22:25

krazorek pisze:
Garrison pisze:W sumie czujnik temperatury jest w lewej kartce zderzaka, więc nie zdziwiłbym się, gdyby pędzące powietrze obniżało temperaturę.
Nie zaniża tylko pokazuje rzeczywistą... Musisz mieć przebieg powietrza wokół czujnika, żeby mieć rzeczywistą temperaturę. Fizyka stoi na straży tego żeby temperatura czujnika nie spadła poniżej temperatury otaczającego powietrza :bajer:

Drugą sprawą jest kalibracja czujnika - fabryczne na FISie mają 1,5 - 2 stopni rozbieżności - montowałem dodatkowy opornik...
Nie przyglądam się temperaturze jakoś specjalnie, ale od tamtego posta stwierdzam, że u mnie stoi i się nie rusza. Co do fizyki na straży pomiaru, to przyjąłem łopatologiczną zasadę - jak stoję to mi gorąco, jak zacznę się szybko przemieszczać/będzie wiatr, to jest mi chłodniej. Zapewne całkowicie bez sensu w tym przypadku, ale no co zrobisz :jezor:



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt cze 30, 2017 07:46

To jak z FMIC :) nie schłodzi bardziej niż do temperatury otoczenia :)


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt cze 30, 2017 15:52

Witam Panowie. Czy pisk w filmiku to rozrusznik: https://www.youtube.com/watch?v=xnWXTDMkKMA? Z początku podejrzanym był alternator, który poszedł do regeneracji, ale to nie był on. Jeśli to rozrusznik to co może być, bendiks? Czy demontaż rozrusznika w moim silniku obędzie się bez jego lewarkowania?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 30, 2017 20:18

Craash pisze:
Qto pisze: Mam leżeć zestaw 288 ale nie takiego upgrade'u bym chciał...tylko jakieś 334 na rozsądnym zacisku + 312 z tyłu... przed wpakowaniem kolejnych 10kzł w starego golfa
Mój brat w A3 za ~5-6k zł łącznie ze wszystkimi adapterami, śrubami, przewodami w stalowym oplocie ogarnął 345mm przód, 6 tłoczków z Porsche / 312mm tył, 4 tłoczki z Porsche. Zestaw prawie o połowę tańszy, a bardzo skuteczny.
deskjet pisze:Koledzy będę montował w golfie mojej kobitki uniwersalny termometr i tak się zastanawiam czy dobrym pomysłem będzie zamocować czujnik temp zewnętrznej w szczelinie między błotnikiem a drzwiami (pod dolnym zawiasem drzwi)? Czy lepiej gdzieś od wewnetrznej str zderzaka? W którym miejscu wskazania będą bardziej wiarygodne?
Czujnik najlepiej zamontować tak jak jest oryginalnie czyli za lewą kratką zderzaka.
Z ciekawości. Jeździ autem w ogóle zimą ? :bajer:

mass143 pisze:Panowie mam dziwny zonk z autem. Bora tdi asz, jechałem nad morze, około 6h jazdy w tym 300 parę kilometrów autostradą z prędkością ok 170-180km/h.
Rano okazało się, że dosłownie wyj*bało chyba cały smar z przegubów :shock: smar był bardzo.. płynny,
felgi przednie całe uciapane od środka aż czarne, wypłyneło to na front felg, uciapane całe doły drzwi tym smarem aż do tylnego zderzaka. Masakra ogólnie.
Po powrocie zrzuciłem koła i osłony przegubów są całe :otepienie: zewnętrzne, wewnętrzne. Wymyłem wszystko, dziś zrobione z 300km i jest czysto.

Co myslicie? Wymieniać oslony? Nowy smar do srodka?
Opcje sa dwie. Uszkodzone osłony ( może lekkie pęknięcie), albo za słabo zaciśnięte opaski i wyszło pod nimi.
Garrison pisze:Orientuje się ktoś jak wygląda kwestia duplikatu nalepki świadczącej o normie euro? Szybę mam do wymiany i nie jestem pewien, czy nalepki będą nadawać się do ponownego użytku, a wolałbym mieć to zielone kółko dla spokoju ducha.
Jeśli chodzi ci o tą niemiecką naklejkę, to po prostu piszesz do ichniejszego urzędu, że wymieniasz szybę i musisz mieć nową naklejkę. Podajesz numer rejestracyjny, płacisz i przysyłają. Jest też firma na allegro która handluje naklejkami i piszą, że współpracują z DE i wszystko jest wbite w system niemiecki.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości