Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1663
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » wt gru 28, 2021 21:08

maj0nez pisze:
pn gru 27, 2021 23:03
Tu jest 11 cali z tyłu.

Auto kolegi.
Jakie ET na tyle przy 11"?



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3224
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: maj0nez » śr gru 29, 2021 09:12

Qto pisze:
wt gru 28, 2021 19:38
Sebek faktycznie zapomniałem że łączniki zostawiłeś. Ja też bym mógł zostawić nawet po zmianach jakie dokonałem, tzn wahacze bym musial miec jak Twoje...ale na łącznikach z 4m nie jest tak twardo.

Maj0nez dzięki...chociaz to 4m, to pewnie inaczej siada jak w ośce. Tak się zastanawiam nad tymi 10" i jak nie chce sie robić grubej glebogryzarki to chyba bez sensu...będę jeszcze czaszkowal i szukał felg.
Czerwony Golf z filmu to jest ośka GTI zrobione na R32. :bajer: :bajer: :bajer:
G0 Karcio pisze:
wt gru 28, 2021 21:08
maj0nez pisze:
pn gru 27, 2021 23:03
Tu jest 11 cali z tyłu.
https://youtu...ndxQUE
Auto kolegi.
Jakie ET na tyle przy 11"?
Z tyłu et 67 :-)


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr gru 29, 2021 12:05

O kurde aż tyle tam jest miejsca...one są bardziej schowane niż moje 9.5 et35 czyli szukając 10" mogę śmiało brać do obliczeń mój setup. Dzięki :pub:
Wiesz może jakoś tam są oponki? Mi mocno zależy żeby mieć 225 40 18 a przy 10calach ju sporawy naciąg siw robi jak na daily.



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3224
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: maj0nez » śr gru 29, 2021 22:19

Te felgi to 19". Mogę zapytać o szerokości.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt sty 04, 2022 00:54

Hej, ile może być wart komplety hak holowniczy razem z całą wiązką: PROF svar tmb ps 031? Hak wymontowałem w ostatnim czasie, bo od kiedy mam auto nigdy go nie użyłem. Hak jest cały dobry z powierzchowną rdzą.
Z innej beczki, co jakis czas po skawoaniu bledu zaświeci Mi się kontrolka Airbaga. Pod komputerem wyświetla się komunikat:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199 32-00 - Resistance too High.
Czy problemem może być źle podpięta kostka, bo wymieniałem kiedyś fotele na recaro i były inne kostki w fotelach i inne w aucie?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr sty 05, 2022 01:21

coś nie tak z tą wtyczką...nie tyle co źle wpięta, co zwyczajnie gdzieś się styk gubi - bywają z tym problemy...podoginać piny, psiknąć jakimś szprejem i mieć nadzieję że będzie ok

Ustaliłem ze swoją głową że poluję na rolki 8 + 10cali... ma ktoś wiedzę czy pasowanie felg z tyłu wygląda tak samo w każdym nadwoziu? Powiedzmy mam spasowane dystansem ET do danej felgi w HB, przekładam do sedana czy kombi i będzie ok? Pomijam znany problem przesunięcia belki i różnicę pomiędzy ośką a 4M



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » czw sty 06, 2022 19:29

kewinpol pisze:
sob kwie 14, 2018 18:59
Hej zbliża mi się termin wymiany oleju i przy okazji zerknąłem na miskę olejową. Zauważyłem, że przy korku spustowym są ślady oleju, tak jakby lekko z pod niego przeciekał olej. Zastanawiam się czy pod śrubą powinna być uszczelka, bo jak rok temu wymieniałem olej nie było jej. Z tego co pamiętam to w astrze h pod korkiem spustowym była jakaś uszczelka.
U mnie podobna historia. Zawsze wymianę oleju zlecałem warsztatowi, ale tym razem miałem czas, więc postanowiłem zrobić to samemu. Okazało się, że też nie mam żadnej podkładki pod śrubą, z tą różnicą że u mnie olej nie przecieka, jest szczelnie. Przed wymianą zaopatrzyłem się nawet w nową OEM śrubę zintegrowaną z podkładką, ale przy próbie wkręcania palcami śruba momentalnie się zatrzymywała i stawiała opór, a dla porównania stara wkręcała się niemal do samego końca. Miska jest oryginalna, nie chciałem ryzykować uszkodzenia gwintu, więc zostawiłem starą. Wszystko jest OK, nic nie cieknie. Teraz nie wiem, dopasować jakąś podkładkę w zamienniku, czy skoro jest szczelnie, to zostawić tak jak jest?

Sprawdziłem w ETCE i wygląda na to, że kiedyś uszczelka była osobnym elementem, a teraz część została zastąpiona tą zintegrowaną z korkiem. Sama podkładka nie jest już dostępna.
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3224
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: maj0nez » pt sty 07, 2022 10:17

Co wymianę u siebie zmieniam uszczelkę która powinna być.
Uszczelka idzie miedziana.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt sty 07, 2022 13:12

Podkładka miedziana do aluminiowej miski to słaby pomysł, bo przecież wtedy zachodzi korozja elektrochemiczna. Oryginalna podkładka zintegrowana ze śrubą wygląda na aluminiową.


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt sty 07, 2022 15:08

mat06 pisze:
czw sty 06, 2022 19:29
kewinpol pisze:
sob kwie 14, 2018 18:59
Hej zbliża mi się termin wymiany oleju i przy okazji zerknąłem na miskę olejową. Zauważyłem, że przy korku spustowym są ślady oleju, tak jakby lekko z pod niego przeciekał olej. Zastanawiam się czy pod śrubą powinna być uszczelka, bo jak rok temu wymieniałem olej nie było jej. Z tego co pamiętam to w astrze h pod korkiem spustowym była jakaś uszczelka.
U mnie podobna historia. Zawsze wymianę oleju zlecałem warsztatowi, ale tym razem miałem czas, więc postanowiłem zrobić to samemu. Okazało się, że też nie mam żadnej podkładki pod śrubą, z tą różnicą że u mnie olej nie przecieka, jest szczelnie. Przed wymianą zaopatrzyłem się nawet w nową OEM śrubę zintegrowaną z podkładką, ale przy próbie wkręcania palcami śruba momentalnie się zatrzymywała i stawiała opór, a dla porównania stara wkręcała się niemal do samego końca. Miska jest oryginalna, nie chciałem ryzykować uszkodzenia gwintu, więc zostawiłem starą. Wszystko jest OK, nic nie cieknie. Teraz nie wiem, dopasować jakąś podkładkę w zamienniku, czy skoro jest szczelnie, to zostawić tak jak jest?

Sprawdziłem w ETCE i wygląda na to, że kiedyś uszczelka była osobnym elementem, a teraz część została zastąpiona tą zintegrowaną z korkiem. Sama podkładka nie jest już dostępna.
Obrazek
Jak nie cieknie to zostaw. Jeśli chodzi o problem wkręcania się śruby, może już gwint jest przeciągnięty, albo ktoś na siłę wkręcił śrubę o innym skoku gwintu.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz sty 09, 2022 13:44

Faktycznie jak zerknąłem na wtyczkę to jest ona lekko sfatygowana i piny są dość luźne w niej. Muszę wymienić tą wtyczkę i podoginać piny. Z innej beczki na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego, to przy okazji wymienię obie strony. Jaką firmą się zainteresować końcówek i czy są jakieś różne wersje tych końcówek w zależności od silnika?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn sty 10, 2022 18:59

kewinpol pisze:
ndz sty 09, 2022 13:44
Faktycznie jak zerknąłem na wtyczkę to jest ona lekko sfatygowana i piny są dość luźne w niej. Muszę wymienić tą wtyczkę i podoginać piny. Z innej beczki na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego, to przy okazji wymienię obie strony. Jaką firmą się zainteresować końcówek i czy są jakieś różne wersje tych końcówek w zależności od silnika?
Były 2 wersje, nie pamiętam od czego to zależało. Jedne były proste drugie gięte jak mnie pamięć nie myli. A co do firmy, kup któregoś z czołowych producentów i tyle. Końcówka to raptem 40-50zł.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn sty 10, 2022 20:54

sebekgolf pisze:
pn sty 10, 2022 18:59
kewinpol pisze:
ndz sty 09, 2022 13:44
Faktycznie jak zerknąłem na wtyczkę to jest ona lekko sfatygowana i piny są dość luźne w niej. Muszę wymienić tą wtyczkę i podoginać piny. Z innej beczki na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego, to przy okazji wymienię obie strony. Jaką firmą się zainteresować końcówek i czy są jakieś różne wersje tych końcówek w zależności od silnika?
Były 2 wersje, nie pamiętam od czego to zależało. Jedne były proste drugie gięte jak mnie pamięć nie myli. A co do firmy, kup któregoś z czołowych producentów i tyle. Końcówka to raptem 40-50zł.
Ok, to w wolnej chwili koło w dół i zerknę jak ta końcówka wygląda. Dzisiaj zauważyłem, że lewe przednie koło ma dość mocno zużyty bok opony względem prawej przedniej. Czy to ma związek z tym, ze lewa końcówka jest już do wymiany? lewa opona: https://www.fotosik.pl/zdjecie/25169c18581139b8 https://www.fotosik.pl/zdjecie/bd63014f1e427abf Prawa: https://www.fotosik.pl/zdjecie/82f8b4cecaa9e44d https://www.fotosik.pl/zdjecie/48ebc0ff36bd4387. Zdjęcie lewej i prawej opony były robione na aucie czyli to są zewnętrzne strony opon.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt sty 11, 2022 21:22

No masz walniętą zbieżność. Sprawdź przy okazji czy drążek nie jest wygięty w banan. Przy uszkodzonej samej gałce może dochodzić do wibrowania układu kierowniczego i ząbkowania opony.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości