

Moderator: VIP
sebekgolf pisze: ↑śr lis 18, 2020 16:45Masa auta pewnie też inna. Jakbym tylko autostradami jeździł to tez bym ponad 3 bił bo auto zupełnie inaczej się toczy i prowadzi, ale jak kilka razy w tygodniu muszą drogą gruntową jeździć to się po protu nie da. Trzeba wybrać jakiś półśrodek. Musiałbym mieć system centralnego pompowania kół w aucie żeby się tak bawić z ciśnieniami za każdym razemQto pisze: ↑śr lis 18, 2020 15:27Za wysokie powiadasz...W Audi mam 235 40 18 i przez Europę latam na 3.5bara.
Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.
Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.Kiedyś w teren jak pojechałem Patrolem i po piasku suchym trzeba było jechać pod górę taką, że na 1 biegu i zapiętym reduktorze silnik zdychało, to na 1,1 bara się jechało, byle się wydrapać. No ale opony 35 cali na feldze 15 to można się tak bawić
![]()
Wszystko kwestia jak lubisz, jak jeździsz itd itd. Grunt to nie przekroczyć maksymalnych ciśnień dla opon (każda opona ma na sobie informację jakie jest jej maksymalne ciśnienie). No i pamiętać trzeba, że latem w słońcu jak napompujesz zwykłym powietrzem, ciśnienie mocno się zmienia.
Inna sprawa, że powiedzenie "mam sprężyny -30mm" nic nie mówi. Różne sprężyny mają różne charakterystyki tłumienia. Jedna na niskim ciśnieniu opony będzie pracowała OK, inna nie (Qto o tym wyżej pisał). Musisz po prostu testować i wybrać to co optymalne dla ciebie. Pamiętaj tylko, że jeśli jeździsz na innym ciśnieniu niż normalnie powinno być, opona przy pewnych warunkach może inaczej się zachowywać niż normalnie. Suchy asfalt zawsze będzie OK, ale diametralnie sytuacja może się zmienić na mokrym. Przy normalnym ciśnieniu opona na mokrym będzie dobrze kleiła, a jak jej dobijesz te 0,8 bara więcej, może się okazać, że jeździ jakby miała cały czas aquaplaning. W drugą stronę z ciśnieniem może być podobnie, to już kwestia konkretnej opony. Pozostaje jedynie testować i znaleźć optimum dla siebie.
A no i za niskie ciśnienie też jest złe, bo może doprowadzić do rozerwania/rozwulkanizowania środkowej części opony od jej brzegów w wyniku czego można dostać wystrzału.
Problem z wbijaniem biegów może wynikać z kilku problemów. Jeden to ten z filmiku. Ja musiałem np. w Polo wymienić tą białą kość bo była wytarta i był za duży luz. Możesz mieć też problemy z samym lewarkiem i luzami na nim.kewinpol pisze: ↑czw lis 19, 2020 23:24
Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17
Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
A jak ocenić luz na tej białej kości?sebekgolf pisze: ↑pn lis 23, 2020 16:10Problem z wbijaniem biegów może wynikać z kilku problemów. Jeden to ten z filmiku. Ja musiałem np. w Polo wymienić tą białą kość bo była wytarta i był za duży luz. Możesz mieć też problemy z samym lewarkiem i luzami na nim.kewinpol pisze: ↑czw lis 19, 2020 23:24
Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17
Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
Brałem od Tomnika moduły 2 lata temu, więc domyślam się że dalej je robi. Świetna obsługa, dobra jakość. Do dzisiaj wszystko świeci bez problemów, łącznie z oświetleniem rejestracji, które jest najbardziej narażone na warunki atmosferyczne i jest używane w sumie cały czas
Wyślij mi e-mail do siebie. Prześle Ci jego ofertę. Chociaż szybciej i łatwiej będzie jak napiszesz do niego krótkiego emaila z prośba o ofertę do mk4. W jego wiadomości jest dużo zdjęć z porównaniem światła
A spoko, ja mam ARL cały motor ori, tylko mam nieszczelność od góry między wężem gumowym od EGR a plastikową rurą dolotu. Zastanawiam się czy tylko ten odcinek walnąć z nierdzwewki + silikon. 180 hp to już jest, czyli wyżej nie pójdę n tym setapie...sebekgolf pisze: ↑wt gru 01, 2020 13:36U mnie na box'ie w ASZ miałem zrobione 170 i dawało radę. Jedynie jak były upały latem i było powyżej 26 stopni i dłużej jechałeś za tirem, tak że nie było przewietrzania odpowiedniego przez IC, to łapał zadyszkę w pierwszym momencie jak chciałeś wyprzedać, więc myślę że na tym z ARL spokojnie te 180KM powinieneś obsłużyć żeby to normalnie jeździło. Choć moim zdaniem już chcesz koniecznie zmieniać IC to wsadź porządny wymiennik. Po co bawić się w półśrodki. Wiem że ten z ARL pewnie chwycisz za 200zł a dobre IC kosztuje pewnie z 500 (nie pamiętam ile za moje dałem) ale czy te 300zł to aż taka różnica?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości