Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1950
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr wrz 16, 2020 13:28

Pewnie (choć to zależy jak to zostało zamontowane o sposobów jest co najmniej kilka) masz alarm podpięty pod pętlę z komfortu i do tego uwalony jakiś mikrostyk w którymś zamku. Zamek daje fałszywy sygnał do modułu komfortu że drzwi zostały otwarte z kluczyka (pewnie zamek kierowcy to będzie) i wtedy moduł komfortu wysyła info do alarmu że powinien się rozbroić, bo przecież otwarto drzwi z kluczyka....

Ja bym się najpierw na Twoim miejscu zainteresował stanem mikrostyków w zamkach a potem dopiero szukał przyczyny w alarmie.

Ewentualnie jest opcja, że po około 20 minutach komfort idzie "spać" a alarm masz podpięty pod pętlę oświetlenia w kabinie. Wtedy zmienia się stan na kablu sterującym alarm no i komfort przechodząc w tryb uśpienia jednocześnie rozbraja alarm. Przerabiałem to osobiście montując alarm w samochodzie żony.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 535
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Lampart » śr wrz 16, 2020 13:47

Sebekgolf chyba mam podłączone pod światło górne. Dziś odbieram drugi zamek drzwi lewy przód wymienię go A jak rozwiązać sprawę tej pętli. Bo to nie zawsze to otwiera.
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2020 19:04 przez Lampart, łącznie zmieniany 1 raz.


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19239
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr wrz 16, 2020 17:02

Najpierw napraw zamki...później można myśleć dalej



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 535
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Lampart » śr wrz 16, 2020 19:51

W piątek wymienię zamek drzwi kierowcy


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1379
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » śr wrz 16, 2020 20:33

Mogą być zimne luty w zamku.



Awatar użytkownika
mat06
-
-
Posty: 680
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt wrz 18, 2020 00:53

Mam czysto teoretyczne pytanie dotyczące immobilizera. Czy jeśli w momencie odpalania Golfa z immo3 w bardzo bliskiej odległości będę posiadał inny kluczyk z immo5 (VAG 2010+, z tego co wiem, tam już nie ma "pastylki", tylko jest wbudowany chip), to czy wpłynie to jakoś negatywnie na działanie immobilizera w Golfie, np. uniemożliwi rozruch silnika?


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1950
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt wrz 18, 2020 21:51

Mało prawdopodobne. Żeby immo (takie jak w MK4) widziało pastylkę, musi być ona w bezpośrednim sąsiedztwie pętli, a ta znajduje się przy stacyjce. Wkładając klucz do stacyjki, przystawiasz pastylkę do pętli. Powiem więcej, możesz wsiąść z 10 różnymi kluczykami działającymi na zasadzie kayless do samochodu i dalej będziesz w stanie jechać. Grunt żeby jeden z nich był tym właściwym dla danego samochodu.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
mat06
-
-
Posty: 680
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt wrz 18, 2020 22:00

sebekgolf pisze:
pt wrz 18, 2020 21:51
Mało prawdopodobne. Żeby immo (takie jak w MK4) widziało pastylkę, musi być ona w bezpośrednim sąsiedztwie pętli, a ta znajduje się przy stacyjce. Wkładając klucz do stacyjki, przystawiasz pastylkę do pętli. Powiem więcej, możesz wsiąść z 10 różnymi kluczykami działającymi na zasadzie kayless do samochodu i dalej będziesz w stanie jechać. Grunt żeby jeden z nich był tym właściwym dla danego samochodu.
Chodziło mi o sytuację, w której oba transpondery znajdą się bardzo blisko stacyjki, w zasięgu pętli :)
Moje pytanie wzięło się stąd, że mam ori scyzoryk z VAGów 2010+, który chciałbym zaadaptować do Golfa. Nie wiem czy mogę zostawić całą płytkę z chipem immo i dorzucić tylko swój transponder, czy muszę się pozbyć tamtego.


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1950
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob wrz 19, 2020 23:11

spróbuj ale obstawiam że nic się nie stanie jeśli zostawisz płytkę z 2010+. MK4 najzwyczajniej tego nie obsłuży


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1617
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » ndz wrz 20, 2020 14:58

Prawda czy kłamstwo.

Rozkodowało mi się oryginalne radio, do którego w książce nie mam kodu. Radio jest od początku oryginalnie w aucie, czy to prawda, że:

Jeśli mam fabryczny licznik, fabryczne radio, to gdzieś jest ukryty kod i auto będzie w stanie samo sobie radio rozkodować? Brzmi absurdalnie dla mnie, ale gdzieś to wyczytałem.

Na razie mam założony inny licznik, ale mogę włożyć w każdej chwili ten, który był od początku. Głupio mi zadawać takie pytanie, bo brzmi to dla mnie niewykonalnie, ale ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi - albo głupi ten który zadaje te pytanie 😂🤦‍♂️

Pozdrawiam 🤓


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19239
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz wrz 20, 2020 19:22

Prawda



Awatar użytkownika
mat06
-
-
Posty: 680
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz wrz 20, 2020 20:47

sebekgolf pisze:
sob wrz 19, 2020 23:11
spróbuj ale obstawiam że nic się nie stanie jeśli zostawisz płytkę z 2010+. MK4 najzwyczajniej tego nie obsłuży
Sprawdziłem i niestety przy takiej kombinacji wyskakuje błąd immo - nie może być dwóch transponderów na raz, jest jak podejrzewałem.
Chrzanek` pisze:
ndz wrz 20, 2020 14:58
Prawda czy kłamstwo.

Rozkodowało mi się oryginalne radio, do którego w książce nie mam kodu. Radio jest od początku oryginalnie w aucie, czy to prawda, że:

Jeśli mam fabryczny licznik, fabryczne radio, to gdzieś jest ukryty kod i auto będzie w stanie samo sobie radio rozkodować? Brzmi absurdalnie dla mnie, ale gdzieś to wyczytałem.

Na razie mam założony inny licznik, ale mogę włożyć w każdej chwili ten, który był od początku. Głupio mi zadawać takie pytanie, bo brzmi to dla mnie niewykonalnie, ale ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi - albo głupi ten który zadaje te pytanie 😂🤦‍♂️

Pozdrawiam 🤓
Jest tak jak pisze Qto. EEPROM licznika zawiera zaszyfrowany kod :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1617
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » pn wrz 21, 2020 10:00

Qto pisze:
ndz wrz 20, 2020 19:22
Prawda
Kolego szanowny. Jakiś mechanizm tego zabiegu? Czy po prostu zmieniam licznik, odpalam auto, włączam radio i już kod nie będzie potrzebny, czy musi radio być włączone i po jakimś czasie się samo rozkoduje?

Dziękuje za szybką odpowiedź.. zaskoczyła mnie Wasza odpowiedz 😃


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1950
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn wrz 21, 2020 13:24

Chrzanek` pisze:
pn wrz 21, 2020 10:00
Qto pisze:
ndz wrz 20, 2020 19:22
Prawda
Kolego szanowny. Jakiś mechanizm tego zabiegu? Czy po prostu zmieniam licznik, odpalam auto, włączam radio i już kod nie będzie potrzebny, czy musi radio być włączone i po jakimś czasie się samo rozkoduje?

Dziękuje za szybką odpowiedź.. zaskoczyła mnie Wasza odpowiedz 😃
Po prostu przekręcasz stacyjkę, odpalasz radio i najprawdopodobniej na radiu będzie pisało "learning" albo jakoś tak. Czekasz chwilę, wyłączasz radio, włączasz je jeszcze raz i już powinno działać. Raz miałem przypadek w Polo z 2007, gdzie dopiero po około 30 minutach radio samo się odblokowało ( procedura powyżej nie dała efektu). Pytanie czy jak potem znów wymienisz licznik, to czy po jakimś czasie znów radio się nie zablokuje (tego nie wiem).
mat06 pisze:
ndz wrz 20, 2020 20:47
sebekgolf pisze:
sob wrz 19, 2020 23:11
spróbuj ale obstawiam że nic się nie stanie jeśli zostawisz płytkę z 2010+. MK4 najzwyczajniej tego nie obsłuży
Sprawdziłem i niestety przy takiej kombinacji wyskakuje błąd immo - nie może być dwóch transponderów na raz, jest jak podejrzewałem.
Qto może będzie w stanie tu coś więcej powiedzieć, on to ciągle grzebie w tych VW. Szczerze jestem zaskoczony że to się gryzie. Z tego co piszesz wynikałoby że nawet nowsze immo może być wyłapane przez samochód.

Jeśli nie zależy ci jakoś specjalnie na immo, to możesz odpiąć pętlę immo spod kierownicy i dać w inne miejsce i na stałe np. w pętli umieścić pastylkę albo je wyłączyć całkowicie.

Wiem że to nie rozwiązanie profi ale jeśli ci nie zależy jakoś na działaniu immo to można tak to zrobić. Wtedy immo najprawdopodobniej nie wyłapie kluczyka w stacyjce, bo ten będzie np. 50cm od pętli.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości