Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 707
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » sob sty 19, 2019 11:17

Qto pisze:
sob sty 19, 2019 00:08
Mam HF. Zapomniałem napisać...po zmianie wartości w adaptacji z domyślnego 128 na max dopuszczalną wartość nic się nie zmienia dla odczytu ilości paliwa...jeśli zmienię wartość na minimalną to ilość paliwa idzie w dół - 51l. Także tylko eeprom pozostaje...

Jak mi trochę paliwa zejdzie, to sprawdzę czy działa ta adaptacja w górę dla mniejszej ilości zupy. Bo wygląda to tak jakby maksymalna ilość wynosiła 53l i koniec...
Jeśli chodzi o EEPROM:

- 0x270 (8x1 map) - 16 bit LoHi conversion between fuel tank sensor and fuel in litres
- 0x290 (8x1 map) - 16 bit LoHi stepper motor map for fuel gauge

Z tym, że co do tego 0x290 nie jestem do końca przekonany. W innym źródle znalazłem, że jest to 0x270 i 0x280. Sprawdziłem w EEPROMie i rzeczywiście pod adresami 0x270 i 0x280 są te same, powtórzone wartości.


Obrazek

myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 510
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: myszazro » sob sty 19, 2019 13:07

kewinpol pisze:
dany_47 pisze:
pt sty 18, 2019 22:59
Bo osłona będzie dotykać wydechu.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Ok, czyli nie ma sensu bawić się w osłonę z diesla do benzyny.
Nie,chyba że masz dużą gaśnice



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19249
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob sty 19, 2019 13:36

mat06 dzięki. Zerknę w mój eeprom i będę dumał.



kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob sty 19, 2019 13:37

myszazro pisze:
sob sty 19, 2019 13:07
kewinpol pisze:
dany_47 pisze:
pt sty 18, 2019 22:59
Bo osłona będzie dotykać wydechu.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Ok, czyli nie ma sensu bawić się w osłonę z diesla do benzyny.
Nie,chyba że masz dużą gaśnice
Dobra, to szukam typowo od benzyny.



Awatar użytkownika
krzychu2805
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:31
Lokalizacja: Rz-ów

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krzychu2805 » ndz sty 20, 2019 20:13

Mam pytanie do posiadaczy silnika PD. Silnik trochę mi się buja na wolnych obrotach. Dwumas wymieniony 16 kkm temu, sprzęgiełko alternatora dobre, napinacz kiedyś wymieniany. Logując grupę 18 na wolnych obrotach mam same zera. Jednak podczas dodawania gazu przy ok 1900 RPM wyświetlają się 4 i tak do końca skali obrotów. Korekcje i bip-y bardzo ładne. Czy to może świadczyć o uszkodzonej wiązce zasilającej PD?



CrazyGirl
_
_
Posty: 125
Rejestracja: śr lis 05, 2014 12:45
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: CrazyGirl » pn sty 21, 2019 17:19

Koledzy filtr oleju Filtron OE640/1 będzie pasował do silnika ALH?


:satan: ALH: 139KM/311Nm :satan:

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn sty 21, 2019 19:41

Hej, jest ktoś w stanie pomóc z podłączeniem wiązki grzania foteli?



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: daniel23584 » pn sty 21, 2019 19:45

CrazyGirl pisze:
pn sty 21, 2019 17:19
Koledzy filtr oleju Filtron OE640/1 będzie pasował do silnika ALH?
Tak


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
krzychu2805
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:31
Lokalizacja: Rz-ów

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krzychu2805 » pn sty 21, 2019 19:53

kewinpol pisze:
pn sty 21, 2019 19:41
Hej, jest ktoś w stanie pomóc z podłączeniem wiązki grzania foteli?
Podłączałem niedawno, więc może będę w stanie Ci coś pomóc. Pisz PW :-)



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1969
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn sty 21, 2019 20:43

Qto pisze:
pt sty 18, 2019 23:07
Jak wiadomo w VAGu...w blokach pomiarowych licznika można podejrzeć ilość paliwa w baku. Czy wie ktoś czy...i jeśli tak, to jak i gdzie w eepromie można zmienić wartości dla danych rezystancji? Licznik 46C. Nie byłby to jakiś wielki problem ale jak mam zatankowane pod korek to pokazuje mi 53l i trochę drażni oko (mam tą wartość wyświetlaną na FISie) kiedy wszystkie źródła mówią o pojemności baku 55l. Niby szczegół...ale nie podoba mi się to :jezor:
Eee panie, nie wiem jak ty lejesz te 53 litry, ale ja tankując do pełna od prawie zera, ładuję ponad 70 :grin: Tak że tego :bajer: Weź pod uwagę, że tankowanie dosłownie pod korek, wychodzi po za zakres pomiarowy pływaka i to grubo. Ja jak zatankuję mojego gnojozjada do pełna ( ale do pełna, a nie do odbicia) to wskazówka poziomu paliwa zaczyna cokolwiek iść w dół jak zrobię pierwsze 200km i to na bucie :bajer:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19249
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn sty 21, 2019 21:55

Sebek ja mówię co vag pokazuje...zwykle tankuje jak wskazówka jest w okolicy rezerwy i leje 50-55l...a jak gdzieś jadę to leje pod korek i przy zapalonym zebraku to 60l wchodzi - wiem jak tankować :hmm:
Chodzi mi o to aby vag pokazał że w baku jest 55l kiedy tego paliwa jest 55-70l...A pokazuje 53 maksymalnie



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1969
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn sty 21, 2019 23:00

Qto pisze:
pn sty 21, 2019 21:55
Sebek ja mówię co vag pokazuje...zwykle tankuje jak wskazówka jest w okolicy rezerwy i leje 50-55l...a jak gdzieś jadę to leje pod korek i przy zapalonym zebraku to 60l wchodzi - wiem jak tankować :hmm:
Chodzi mi o to aby vag pokazał że w baku jest 55l kiedy tego paliwa jest 55-70l...A pokazuje 53 maksymalnie
Tak myśląc nad tym co piszesz przypomniały mi się moje dywagacje nad tematem. Od długiego czasu zastanawiam się, czy ilość paliwa nie jest przypadkiem liczona (na podstawie poziomu z pływaka + poprawka np. na czas otwarcia wtrysków). Kiedyś tankowałem auto do pierwszego albo drugiego odbicia. Od jakichś 4 lat tankuję zawsze do pełna ( absolutnego pełna). Mam wrażenie, że wskazówka poziomu trochę zgłupiała. Pole rezerwy ( czyli od momentu zaświecenia się kontrolki rezerwy) do zera, bardzo szybko znika ( za szybko w porównaniu do tego, co było kiedyś). Natomiast nie mam praktycznie większej rozbieżności jeśli chodzi o spalanie bo z litrażowania wychodzi mi to co komp pokazuje z odchyłką w okolicy 0,3 litra. Kiedyś rezerwa przy normalnej jeździe wystarczała na 100km, teraz problem jest zrobić 60 bo już leży na "0".

Ale to takie moje podejrzenie, niczym nie potwierdzone.

Swoją drogą, doszedłeś co z tymi oponami z tyłu ? Ja jestem ciekaw jak moje będą wyglądały na wiosnę przy tych przelotach co robię na autostradach gofrem :-)

A no i pompę hamulcową muszę wymienić, bo chyba ma przeciek na tylnej sekcji bo mi buda przestała równo siadać i znów balans przeniósł się na przód samochodu :banghead:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pn sty 21, 2019 23:42

Panowie powracam z zapytaniem o xenon boscha w MK4.
wymieniał ktoś silniczki regulacji? albo spotkał się z sytuacją że silniczek się odzywa ale nie reguluje lampy? czy dźwigienka silniczka ciągnąca lustro góra/dół może wyskoczyć?
Nie wiem czy zamawiać nowy silniczek czy tylko docisnąć obecny bo może wyskoczył.
Kurcze coś od niedawna ciągłe kłopoty ze światłami, wiek auta robi swoje............. :(


MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1170
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » wt sty 22, 2019 10:14

dany_47 pisze:
pn sty 21, 2019 23:42
Panowie powracam z zapytaniem o xenon boscha w MK4.
wymieniał ktoś silniczki regulacji? albo spotkał się z sytuacją że silniczek się odzywa ale nie reguluje lampy? czy dźwigienka silniczka ciągnąca lustro góra/dół może wyskoczyć?
Nie wiem czy zamawiać nowy silniczek czy tylko docisnąć obecny bo może wyskoczył.
Kurcze coś od niedawna ciągłe kłopoty ze światłami, wiek auta robi swoje............. :(
oczywiście ze ciągnie, albo ułamane regulacje- młotek do ręki i działaj z rozklejaniem lamp



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości