Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » sob wrz 15, 2018 22:23

Skończyła Ci się tarcza czy o co kaman?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob wrz 15, 2018 23:21

Tak, sprzęgło się ślizga, teraz już nawet na trójce i już czas na wymianę.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz wrz 16, 2018 07:28

Zwróć się do warsztatu dobrego (najlepiej zajmującego się tuningiem, będą w temacie) żeby Ci tarcze obili w Kevlar.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz wrz 16, 2018 11:01

A jaki to jest koszt, bo nie wiem w jakim jest stanie docisk i inne części sprzęgła?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz wrz 16, 2018 11:14

150-250pln zależy kto, na kiedy i jaka tarcza. Docisk oczywiście jak kijowy to na śmietnik.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz wrz 16, 2018 12:18

Tarcza z tego co się orientuje w 2.0 apk ma 215 mm.
Edit. Dzisiaj podłączyłem te dwa kabelki do świateł dziennych i działają one dziwnie. Na zapłonie i odpalonym aucie jak mam ustawione na przełączniku świateł 0, to świeca się światła mijania oraz podświetla się deska rozdzielcza itp., jak ustawię światła pozycyjne, to gasną wszystkie światła, a na pozycji mijania wszystko się świeci. Czy przypadkiem nie powinno być, tak że na pozycji 0, świecą się światła mijania, ale nie deska rozdzielcza?



kris0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw paź 18, 2012 16:51

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kris0 » pn wrz 17, 2018 22:38

Panowie, czy pod uszczelkami wzdłuż dachu może pojawiać się korozja w bezwypadkowym aucie? Miał ktoś podobny problem? Dokładnie w tylnej części na wysokości środka szyby (3D).



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn wrz 17, 2018 23:02

Qto pisze:
ndz wrz 09, 2018 12:18
Przecież napisałem od czego są...

Rozebrałem dziś tylny pas bezpieczeństwa bo się okazało że nie działa - nie rozwija się...i chyba nie działał od początku jak go założyłem - rok temu zmieniłem wszystkie pasy, poduszki i ich instalację. No i pas w domu ładnie się rozwija i zwija...a na aucie niestety nie. Czy ktoś orientuje się czy mechanizm z "kulką" powinien mieć jakąś sprężynkę? Nie mam chwilowo czasu na rozebranie drugiego pasa...dlatego pytam.
Wszystkie pady jakie do tej pory rozbieralem miały jakaś sprężynkę. Jednak pierwszy raz rozbieram pas z mk4.
I drugie bardziej zagadkowe pytanie...po co jest mechanizm z czerwoną dźwignią? Zielone zębatki współpracują z tą dźwignią...ta działa zerojedynkowo - w jednej pozycji pas działa normalnie, w drugiej pas się nie rozwija...o ile zasada działania jest prosta, to za nic nie rozumiem po co ten mechanizm jest w ogóle montowany.

ObrazekObrazek
Dokładnie na pytanie ci nie odpowiem bo nie rozbierałem z MK4 ale zasada jest taka, że pas ( a raczej jego mechanizm) ma być w odpowiedniej pozycji przykręcony. Jak pochylisz w którąś stronę to będzie blokowało albo nie będzie blokowało pasa. Najprawdopodobniej miałeś źle zamontowany w karoserii mechanizm i dlatego nie działał jak powinien. To samo masz przy pasach zwijanych w fotel. Jak fotel pochylisz do przodu to bodaj blokada pasa nie działa i możesz szaprać ile wlezie a się nie zablokuje tylko się będzie wyciągać aż pas się skończy jak mnie pamięć nie myli.
kris0 pisze:
pn wrz 17, 2018 22:38
Panowie, czy pod uszczelkami wzdłuż dachu może pojawiać się korozja w bezwypadkowym aucie? Miał ktoś podobny problem? Dokładnie w tylnej części na wysokości środka szyby (3D).
Może.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19228
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt wrz 18, 2018 09:43

Nie no wiem jak ten mechanizm działa. Na odchylonym fotelu akurat w ogóle się pas nie wysunie. Dzisiaj już będę miał na stole pasy lewy i prawy...a za tydzień drugi komplet także wszystko sobie porównam.
Pas na aucie jest zamontowany poprawnie bo są zaczepy ustalające. Będę jednak musiał porównać pasy z innych wersji nadwoziowych - każda buda ma inny tylny pas - może tu będzie jakiś problem. Jednak pas z drugiej strony działa ok...a obydwa pochodzą z mojej Bory w sedanie.



flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: flatron1984 » wt wrz 18, 2018 12:14

Panowie będę wymieniał filtr paliwa w moim klekocie... Wziąć Boscha czy Manna? Mann droższy o 5 zeta. Jest jakaś różnica w jakości?


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » wt wrz 18, 2018 12:23

Oba są dobre. Bez różnicy który weźmiesz.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt wrz 18, 2018 12:32

Qto pisze:
wt wrz 18, 2018 09:43
Nie no wiem jak ten mechanizm działa. Na odchylonym fotelu akurat w ogóle się pas nie wysunie. Dzisiaj już będę miał na stole pasy lewy i prawy...a za tydzień drugi komplet także wszystko sobie porównam.
Pas na aucie jest zamontowany poprawnie bo są zaczepy ustalające. Będę jednak musiał porównać pasy z innych wersji nadwoziowych - każda buda ma inny tylny pas - może tu będzie jakiś problem. Jednak pas z drugiej strony działa ok...a obydwa pochodzą z mojej Bory w sedanie.

Ogólnie pozycja montażu mechanizmu pasa definiuje jego konstrukcję. Pamiętam jak do Tarpana montowałem automatyczne ( zwijane) pasy z Poloneza to też miałem z tym problemy. Trzeba było mechanizm przykręcić w odpowiedniej pozycji bo jak był przekręcony wokół osi śruby mocującej do przodu albo do tyłu za bardzo, to właśnie mechanizm nie chciał działać jak powinien. Może też być tak, że się coś w mechaniźmie pokiełbasiło. Tego wykluczyć się nie da. Mnie się kiedyś rozwinął Polonezowski. Co się nakombinowałem żeby to poskładać do kupy :helm:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt wrz 18, 2018 13:28

Hej, wczoraj podłączyłem te dwa kabelki do świateł dziennych i działają one dziwnie. Na zapłonie i odpalonym aucie jak mam ustawione na przełączniku świateł 0, to świeca się światła mijania oraz podświetla się deska rozdzielcza itp., jak ustawię światła pozycyjne, to gasną światła mijania, a na pozycji mijania wszystko się świeci. Czy przypadkiem nie powinno być, tak że na pozycji 0, świecą się światła mijania, ale nie deska rozdzielcza?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19228
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt wrz 18, 2018 13:44

Tylko deska? Co z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i postojowkami?
Odlacz kabelek szaro/fioletowy i zobacz co się zmieni...powinny same mijania działać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości