Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

mich77bor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
Lokalizacja: DW

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mich77bor » ndz lip 22, 2018 16:58



Sprzedam nową półkę nad radio

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » śr lip 25, 2018 08:49

Panowie z jakiego powodu mogło mi tak podtopić ten plastik przy bezpieczniku? Coś nie łączyło? Nawet Nóżka od bezpiecznika zrobiła się ciemna. Podgiąłem trochę to wejście żeby bezpiecznik ściślej siedział i założyłem nowy bezpiecznik, ale obawiam się żeby sytuacja się nie powtórzyła, bo w piątek ruszam w trasę a przy tych temperaturach klima potrzebna.
Obrazek



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1892
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr lip 25, 2018 08:58

Słaby styk, a prąd płynący był "normalny" czyli mniej niże te 30A przez co nie poleciał bezpiecznik, natomiast grzało się złącze. Jeśli nie oczyściłeś styku w tej nadtopione podstawce, to wysoce prawdopodobne że stanie się znów to samo.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1451
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » śr lip 25, 2018 14:21

Panowie, sprawa dotyczy TDI PD. Nie pamiętam dokładnie, co to była za grupa i jak dokładnie wyglądały wartości, ale rozchodzi się o rozbieżność. Na 3 wtryskach wartości wynosiły kilkanaście jednostek, z kolei na tym jednym - kilkadziesiąt, mierzone na zimnym silniku (stąd przypuszczam, że może chodzić o BIPy). Pompowtryskiwacz był dwa razy wymieniany, jednak bez skutku, bo objawy cały czas takie same - po rozgrzaniu ciche stuki, czasami lekkie wibracje, poszarpywania na postoju (dodanie gazu łagodziło objawy). Do tego cięższy rozruch na rozgrzanym silniku. Czy może być tak, że:

1. Włożony jest nie ten PD co trzeba, tj. różni się numerami od oryginałów i komputer wysterowuje go jak pozostałe, gdzie mapy między silnikami się różniły?
2. Wtrysk został źle wyregulowany po montażu.
3. Nie styka wiązka na tym konkretnym (tutaj: drugim) wtrysku.

Dotyczy to silnika BXE, oryginalne 400 tysięcy przebiegu.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1150
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » śr lip 25, 2018 14:44

Obawiam się, że może być coś mechanicznie z silnikiem, zwłaszcza że to BXE...



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1451
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » śr lip 25, 2018 15:06

lwlw pisze:
śr lip 25, 2018 14:44
Obawiam się, że może być coś mechanicznie z silnikiem, zwłaszcza że to BXE...
Na przykład? Jakby mu miały panewki wyskoczyć to by to raczej dawno zrobiły :D Chyba, że wałek już ma dość po takim przebiegu.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1150
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » śr lip 25, 2018 17:54

No fakt, ale panewek też bym nie wykluczał.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1892
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr lip 25, 2018 20:03

Garrison pisze:
śr lip 25, 2018 14:21
Panowie, sprawa dotyczy TDI PD. Nie pamiętam dokładnie, co to była za grupa i jak dokładnie wyglądały wartości, ale rozchodzi się o rozbieżność. Na 3 wtryskach wartości wynosiły kilkanaście jednostek, z kolei na tym jednym - kilkadziesiąt, mierzone na zimnym silniku (stąd przypuszczam, że może chodzić o BIPy). Pompowtryskiwacz był dwa razy wymieniany, jednak bez skutku, bo objawy cały czas takie same - po rozgrzaniu ciche stuki, czasami lekkie wibracje, poszarpywania na postoju (dodanie gazu łagodziło objawy). Do tego cięższy rozruch na rozgrzanym silniku. Czy może być tak, że:

1. Włożony jest nie ten PD co trzeba, tj. różni się numerami od oryginałów i komputer wysterowuje go jak pozostałe, gdzie mapy między silnikami się różniły?
2. Wtrysk został źle wyregulowany po montażu.
3. Nie styka wiązka na tym konkretnym (tutaj: drugim) wtrysku.

Dotyczy to silnika BXE, oryginalne 400 tysięcy przebiegu.
Pierwsze pytanie, to czy przy ruszaniu wtrysków doginałeś blaszki na stykach wchodzących na cewki ? Jeśli nie, to zrzucaj dekiel i to zrób, jeśli tak, to sprawdzenie jeszcze raz nie zaszkodzi, najtańsza opcja naprawy i dosłownie 3 minuty żeby zrzucić dekiel.
Druga sprawa, jak już zrzucisz dekiel, to sprawdź czy krzywki nie są podtarte na wzniosie ( to miejsce którym naciska zawory do otwarcia) Nie powinno być widocznych żadnych przełamań pod światło ( jak są podtarte, to to tak widać pod światło, jakbyś miał przełamaną karoserię).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1451
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » śr lip 25, 2018 21:09

lwlw pisze:
śr lip 25, 2018 17:54
No fakt, ale panewek też bym nie wykluczał.
Przy wymianie oleju postaram się tam zajrzeć, jak nie będzie za późno :D
sebekgolf pisze:
śr lip 25, 2018 20:03
Pierwsze pytanie, to czy przy ruszaniu wtrysków doginałeś blaszki na stykach wchodzących na cewki ? Jeśli nie, to zrzucaj dekiel i to zrób, jeśli tak, to sprawdzenie jeszcze raz nie zaszkodzi, najtańsza opcja naprawy i dosłownie 3 minuty żeby zrzucić dekiel.
Druga sprawa, jak już zrzucisz dekiel, to sprawdź czy krzywki nie są podtarte na wzniosie ( to miejsce którym naciska zawory do otwarcia) Nie powinno być widocznych żadnych przełamań pod światło ( jak są podtarte, to to tak widać pod światło, jakbyś miał przełamaną karoserię).
Kiedy wymieniano wtrysk, to auto jeszcze nie było moje, ale biorę styki i wałek pod uwagę. Mam do wymiany uszczelkę pod deklem, więc skorzystam z okazji i sprawdzę naokoło co jest grane. Jedynie mnie nurtuje sprawa, czy faktycznie wtryski nie są zamienne wszystkie ze wszystkimi i trzeba będzie szukać pod konkretnym numerem.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19182
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw lip 26, 2018 00:23

lg1984 pisze:
śr lip 25, 2018 08:49
Panowie z jakiego powodu mogło mi tak podtopić ten plastik przy bezpieczniku? Coś nie łączyło? Nawet Nóżka od bezpiecznika zrobiła się ciemna. Podgiąłem trochę to wejście żeby bezpiecznik ściślej siedział i założyłem nowy bezpiecznik, ale obawiam się żeby sytuacja się nie powtórzyła, bo w piątek ruszam w trasę a przy tych temperaturach klima potrzebna.
Obrazek
klima jak klima...ale wentylatory na chłodnicy nie działają bez tego bezpiecznika.
Mi spaliło mocniej...z miesiąc temu, kumplowi chwilę wcześniej. Przyczyną jest wada fabryczna tych skrzynek...chyba od 2001 zostało one poprawione.


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » czw lip 26, 2018 00:37

No masz rację co tam klima jak w korku bez wentylatorów może być lipa. A co tam w tej skrzynce może być wadliwe? Jeżdżę 7 lat tym autem i dopiero teraz taki zonk. Jutro ten styk w miarę możliwośći porządnie przeczyszczę papierem ściernym, może jakimś kontaktem?



boris_kafarrow
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: boris_kafarrow » czw lip 26, 2018 21:11

Może ktoś miał podobny przypadek. Otóż wymieniane były hamulce i zawieszenie. Po pewnym czasie pojawiło się podczas jazdy, nasilające się przy zakręcie w prawą stronę takie jakby ocieranie, lekkie głuche stukanie. Raz rytmicznie, raz nie, wraz ze wzrostem szybkości trochę szybciej jest to słychać, ale nie tak szybko jak kręci się kolo, ok 1 na pół sekundy. Czy na biegu, czy na luzie, czy z hamulcem wciśniętym cały czas słychać. Myślałem, że plastikowe nadkole ociera gdzies o oponę, ale nie. Ma ktoś jakiś pomysł?



wutzger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 08, 2015 17:29

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: wutzger » czw lip 26, 2018 22:01

raz dziala raz nie centralny w tylnych prawych drzwiach (jak nie dziala to tez opuszczanie szyby nie działa), ktos juz sie z tym zmagał i może podpowiedzieć czego szukać?



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1451
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » czw lip 26, 2018 22:23

boris_kafarrow pisze:
czw lip 26, 2018 21:11
Może ktoś miał podobny przypadek. Otóż wymieniane były hamulce i zawieszenie. Po pewnym czasie pojawiło się podczas jazdy, nasilające się przy zakręcie w prawą stronę takie jakby ocieranie, lekkie głuche stukanie. Raz rytmicznie, raz nie, wraz ze wzrostem szybkości trochę szybciej jest to słychać, ale nie tak szybko jak kręci się kolo, ok 1 na pół sekundy. Czy na biegu, czy na luzie, czy z hamulcem wciśniętym cały czas słychać. Myślałem, że plastikowe nadkole ociera gdzies o oponę, ale nie. Ma ktoś jakiś pomysł?
Ta blaszana osłona za tarczą może gdzieś jest wygięta?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości